Ik zie in mijn dagelijks leven als "onderzoeker" heel veel zaken die we niet kunnen verklaren en waar nog geen theorie over is. Da's allemaal veel interessanter dan zaken waar we al wel verklaringen voor hebben. Artikelen waar nieuwe, onverklaarde fenomenen in worden behandelt zijn het interessantst.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:39 schreef Ticker het volgende:
Dingen die niet goed verklaard kunnen worden staan over het algemeen niet op de voorpagina van de krant of een wetenschappelijke pagina. Die laten we liever links liggen totdat we er een theorie over hebben.
Kijk, daar heeft Baaj wel een punt. Ik lees op Fok heel vaak uitspraken van mensen over wetenschap. Wetenschap is star, niet open voor nieuwe ideeën etc. Waar halen ze dat vandaan? Uit de Kijk, kranten, popi-jopi boeken... dan zeg ik: praat es met iemand die er echt midden in zit. De media brengt vaak een vertekend beeld van wetenschap. Rudeonline, onze oude WFL-vriend, baseerde zijn ideeën op een artikeltje uit de Kijk waar tenenkrommende flauwekul in stond.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
...en wat de tv je verteld vriend.
Da's een conspiracy theorie, kun je die ook onderbouwen. Wie heeft hier baat bij?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Haushofer, het huidige leermateriaal is relatief gezien zoals ik eens zei en nu zal quoten indoctrinatie ter bevordering van de industriële maatschappij met een piramide systeem van gewone man tot directeur tot corporatie tot bank.
"taught to fit in, not beyond"
Belachelijk, dat is een conspiracy theorie? Het is compleet na te trekken, als je dat al niet weet...quote:Op woensdag 28 november 2007 17:30 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Da's een conspiracy theorie, kun je die ook onderbouwen. Wie heeft hier baat bij?
Wie spreekt er over absoluut? Ik zie het huidige onderwijssysteem als een toevoeging aan je geestelijke ontwikkeling. Het heeft zijn minpunten, dat ben ik met je eens. Maar dat heeft jouw methode, van "zelf op onderzoek gaan", ook. Er wordt te vaak beweerd dat je in het onderwijssysteem niet meer zelf leert nadenken. Dat is een belachelijk statement.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Haushofer, het huidige leermateriaal is relatief gezien zoals ik eens zei en nu zal quoten indoctrinatie ter bevordering van de industriële maatschappij met een piramide systeem van gewone man tot directeur tot corporatie tot bank.
"taught to fit in, not beyond"
Ik kan het dan ook niet als iets absoluuts zien, ik vind het te makkelijk te stellen dat iemand die kritiek levert op het educatiesysteem als zijnde niet in staat is het af te ronden, het heeft meer met prioriteiten en context te maken, en dat weet je zelf ook wel.
Inderdaad, het mondeling examen Nederlands is een verkapte opleiding to bankier.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Belachelijk, dat is een conspiracy theorie? Het is compleet na te trekken, als je dat al niet weet...
Wat dacht je nou, dat je daarin uniek bent? Ik ken zoveel mensen die in hun vrije tijd dingen bestuderen. Van geschiedenis en talen tot de bijbel. En iedereen doet dat op zijn eigen manier, met eigen materiaal. Je doet nou net alsof het zo bijzonder is dat je de locale bibliotheek hebt weten te vinden.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Je moet dan ook je vondsten uitdiepen, ik verdiep me dan ook altijd in waar ik naar zoek, en doe ik dat niet dan heb ik het al gedaan. Waar sommige mensen hun tijd steken in uitgaan en zichzelf bezatten doe ik dat met de oude geschiedenis bestuderen en ontleden.
Dat is de werkelijkheid als je het ontleed tot in de kansberekening van percentages mensen die voldoen aan het napraten van wat je aangeleerd wordt. Het is de formule voor het succes van die maatschappij en niets anders, iets anders zou namelijk een andere wereld tot gevolg hebben.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wie spreekt er over absoluut? Ik zie het huidige onderwijssysteem als een toevoeging aan je geestelijke ontwikkeling. Het heeft zijn minpunten, dat ben ik met je eens. Maar dat heeft jouw methode, van "zelf op onderzoek gaan", ook. Er wordt te vaak beweerd dat je in het onderwijssysteem niet meer zelf leert nadenken. Dat is een belachelijk statement.
Dat is wat jij er in leest, ik leg nergens de nadruk op mezelf, ik zeg gewoon dat ik dat doe en dat dat mijn achtergrond is, ik niet zomaar uit mijn duim zit te lullen.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat dacht je nou, dat je daarin uniek bent? Ik ken zoveel mensen die in hun vrije tijd dingen bestuderen. Van geschiedenis en talen tot de bijbel. En iedereen doet dat op zijn eigen manier, met eigen materiaal. Je doet nou net alsof het zo bijzonder is dat je de locale bibliotheek hebt weten te vinden.
Ik heb het niet over praktijkonderwijs ik heb het over het basisonderwijs.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad, het mondeling examen Nederlands is een verkapte opleiding to bankier.
Praktijkonderwijs Nederlandse literatuur? En kun je een concreet voorbeeld geven?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb het niet over praktijkonderwijs ik heb het over het basisonderwijs.
Wat met de paplepel wordt ingegoten.
Je wordt tot consument gemaakt, tot bijdrage leveraar aan het systeem.
En de hele maatschappelijke wereld draait daar in mee.
Alles wat normaal wordt geacht, omdat het is verteld dat dat normaal is.
Dat doe je zelf al.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Praktijkonderwijs Nederlandse literatuur? En kun je een concreet voorbeeld geven?
Tjonge wat een frustratie spreekt er uit jouw woorden.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Slechte ervaringen op school?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee, da's erg naief inderdaad. Zelfs beginnende studenten zijn nog niet zelfstandig, hoe je dat van kinderen kunt verwachten is me een groot raadsel.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:27 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Tjonge wat een frustratie spreekt er uit jouw woorden.
De meeste mensen willen juist ergens bijhoren en een nuttige aanvulling zijn op de samenleving.
Voor mij zelf ligt 't iets anders, als kind zat ik op een Monessori-school, je mocht daar doen waar je zin in had, als je zin had om een week lang in de leeshoek een boek te lezen dan deed je dat gewoon, dit heeft mij echter geen goed gedaan.
Alleen maar omdat je je gefrustreerd voelt omdat zo weinig mensen zich kunnen vinden in jouw wereldvisie betekend niet dat basisscholen trainingkampen zijn om de burgerij aan te vullen met kalme schaapachtige consumenten.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
"Undebunked indoctrinatie"? Kun je voorbeelden geven?quote:Op donderdag 29 november 2007 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Mischien zijn kinderen ook wel nog niet oud genoeg om dingen werkelijk te leren als in begrijpen, kinderen praat je dingen aan, kinderen doorgronden materiaal niet voor hunzelf.
Daarnaast is het materiaal dat ze wordt aangepraat nogsteeds undebunked indoctrinatie.
Kan je daar een voorbeeld van geven?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoeld met "undebunked indoctrinatie" maar kinderen leren een wereldbeeld zoals dit nu in de meerderheid wordt aangenomen. Het heeft geen zin om kinderen lastig te vallen met alle alternatieve wereldbeelden, laat ze eerst maar eens leren lezen, schrijven en rekenen.quote:Op donderdag 29 november 2007 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Daarnaast is het materiaal dat ze wordt aangepraat nogsteeds undebunked indoctrinatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |