Ga je mond spoelenquote:Op maandag 19 november 2007 23:26 schreef Richie_Rich het volgende:
Nr 19 Max Planck?
http://images.google.nl/images?q=Max%20Planck&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi
nummer 19quote:Op maandag 19 november 2007 23:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen. Planck draagt een bril, heeft niet dat karakteristieke grijze bossige naar bij snor en wenkbrauwen. Iets dat Twain wel heeft. En ook de starre blik lijkt voor geen meter.
Mea Culpa!quote:
Ja, goed gezien.quote:Op maandag 19 november 2007 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
Trouwens, dat ding rechtsvoor nr. 33, is dat een oude filmcamera op z'n kant?
Hele aparte camera dan wel... Op foto's van Eastman zie ik veel 'modernere' filmcamera's. Geen apparaten die op de afbeelding lijken.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:00 schreef stigmatic_agony het volgende:
Ja, goed gezien.
nummer 33 is denk ik George Eastman, dat zou de camera verklaren[ afbeelding ]
Ik zeg het ook wat gechargeerd natuurlijk. Het gaat mij er met name om dat sommige portretten écht heel beroerd zijn, waardoor de oplossing meerdere antwoorden lijkt te kennen. Dat vind ik wel jammer.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:16 schreef wyccie het volgende:
Ik vind dit broddelwerkje juist leuk. Beetje puzzelen, zoeken met behulp van de hintjes. Anders had de maker net zo goed foto's van internet kunnen copy/pasten in Paint.
[ afbeelding ]
Natuurlijk, jij weet hoe Henry Ford eruitziet, en nog twintig dode industrielen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:19 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik zeg het ook wat gechargeerd natuurlijk. Het gaat mij er met name om dat sommige portretten écht heel beroerd zijn, waardoor de oplossing meerdere antwoorden lijkt te kennen. Dat vind ik wel jammer.
Ten eerste weet ik dat inderdaad. Tijdens mijn studie is de heer Ford meerdere malen naar voren gekomen bij de historie van de ontwikkeling in de industriële wereld. Zo ook zijn afbeelding.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:48 schreef gronk het volgende:
Natuurlijk, jij weet hoe Henry Ford eruitziet, en nog twintig dode industrielen.
Ik opperde eerder Metternich. Geen van beiden lijken ze erg.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:26 schreef Plastic_Power het volgende:
36 lijkt op Alexis de Tocqueville
[ afbeelding ]
Die "accesoires" heten attributen, en die zijn vrij gangbaar in de iconografie, dat heeft niks te maken met de kunstenaar.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik denk dat we wel een verwijt kunnen maken naar de Aziaat die dit broddelwerk in elkaar heeft gezet. Al die verwijzingen waren niet nodig geweest als hij die lui fatsoenlijk geschilderd had... hij zag dit zelf ook in en heeft toen besloten om allemaal accessoires te tekenen.
Ik ben het eens met sigme.quote:Op zaterdag 24 november 2007 09:22 schreef sigme het volgende:
Als dan toch geconcludeerd is dat de koppen niet erg lijken, maar dat attributen & kleding meer aanwijzing geven, kan dan misschien die Mark Twain (30) gewoon vervangen worden door generaal Custer? Die draagt op portretten *precies* die kleren, met rode strik én is speciaal befaamd met die snor van 'm. Zie eerder in dit topic de treffende portretjes.
Eens... Maar 100% zekerheid blijft lastig. Evengoed heb ik nu Aristoteles weggehaaldquote:Op zondag 25 november 2007 12:25 schreef De_Hertog het volgende:
Is er een speciale reden dat Aristoteles nog steeds genoemd wordt bij nummer 25? Een paar dagen eerder heb ik al eens vergelijkingsmateriaal gepost, het lijkt me duidelijk dat dit Homerus is.
[ afbeelding ]
Lijkt sprekend, toch?
Dat zeker. Ik denk ook dat er een aantal twijfelgevallen zijn waar we nooit helemaal uit zullen komen. Er is zeker geen antwoordmodel beschikbaar he?quote:Op zondag 25 november 2007 13:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Maar 100% zekerheid blijft lastig.
Googelen met een combinatie van de namen van de meest bekende (en 100% zeker te identificeren) personen levert wel wat hits op die met die plaatje te maken hebben. De bron ben ik echter nog nooit tegengekomen.quote:Op maandag 10 december 2007 12:46 schreef De_Hertog het volgende:
Nu dit topic een beetje dood lijkt te zijn: Floripas, waar had je dit plaatje vandaan? Is iets bekend over de auteur, of andere informatie die ons kan helpen?
Super zeg! Eindelijk weten we wie het zijnquote:Op woensdag 13 februari 2008 02:52 schreef Plastic_Power het volgende:
Hier, voor de geinteressseerden, de oplossing:
http://cliptank.com/PeopleofInfluencePainting.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |