dat word door etenquote:Op zondag 18 november 2007 16:52 schreef Natalie het volgende:
Wij bewaren het uiterlijk twee dagen.
Niet langer
mee eensquote:Op zondag 18 november 2007 17:07 schreef Lienekien het volgende:
Soep kun je uitstekend invriezen.
vijf dagen is wel érg lang hoor!quote:Op maandag 19 november 2007 18:08 schreef RemcoW85 het volgende:
5 dagen max. Daarna krijg je troebele zooi en uiteindelijk zure soep.
* Wombcat doet er meestal een dag of 4 mee en leeft nog steedsquote:Op maandag 19 november 2007 21:24 schreef Muck het volgende:
[..]
vijf dagen is wel érg lang hoor!
na een dag of 2, 3 is het eigenlijk wel een beetje klaar...
ik heb er toevallig een onderzoek naar gedaan op school, vandaar dat ik het niet langer dan een dag of 3 bewaar, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijkquote:Op maandag 19 november 2007 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
* Wombcat doet er meestal een dag of 4 mee en leeft nog steeds
Invriezen kan natuurlijk ook prima
Hmm ben benieuwd naar dat onderzoekje dan.. Als je de soep snel terugkoeld (uurtje of 4 max tot aan 7 graden) is ie echt wel langer houdbaar dan 3 dagen. Met vijf bedoel ik echt de max, maar op dag 3 en 4 is de soep zeker nog wel te eten.quote:Op maandag 19 november 2007 21:33 schreef Muck het volgende:
[..]
ik heb er toevallig een onderzoek naar gedaan op school, vandaar dat ik het niet langer dan een dag of 3 bewaar, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk
we hebben onderzocht welke en hoeveel micro-organismen er in groentesoep zitten vlak nadat hij gekookt was, na een paar dagen buiten de koelkast bewaard te zijn en na een paar dagen in de koelkast bewaard te zijn. Ook hebben we gekeken of het uitmaakt of de soep daarna goed doorgekookt wordt of niet (in totaal dus 5 verschillende monsters)quote:Op maandag 19 november 2007 21:41 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Hmm ben benieuwd naar dat onderzoekje dan.. Als je de soep snel terugkoeld (uurtje of 4 max tot aan 7 graden) is ie echt wel langer houdbaar dan 3 dagen. Met vijf bedoel ik echt de max, maar op dag 3 en 4 is de soep zeker nog wel te eten.
was het ook!quote:
volkomen logischquote:En die laatste drie dagen die jij noemt is logisch, mits mensen behoefte hebben aan een voedselvergiftiging.
dat denk ik ook wel jaquote:Denk dat de TS ongeveer wel een goed beeld heeft nu..
quote:Mits hij/zij de soep niet met 60 graden de koeling in heeft gegooid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |