Haha, oelewapper, die heb ik lang niet gehoordquote:Op zondag 18 november 2007 19:05 schreef Z het volgende:
En dat is geen microfoon oelewapper, dat is een beitel.
Wagner was opera componist, die heeft niks voor piano gecomponeerd.quote:Op zondag 18 november 2007 19:05 schreef Z het volgende:
4 lijkt me Wagner en geen Beethoven. Hitler was groot Wagner liefhebber.
Maar hij lijkt niet imho ...quote:Op zondag 18 november 2007 19:13 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wagner was opera componist, die heeft niks voor piano gecomponeerd.
Bovendien hield Hitler ook van Beethoven![]()
Mijn twijfel is dat hij voor geen meter lijkt op (portretten van) Beethoven, op geen enkele componist trouwens.
Hij lijkt idd niet op Beethoven. Maar hij lijkt al helemáál niet op Wagner. Bovendien slaat het nergens op om Wagner achter een piano af te beelden, hij heeft nooit iets voor piano gecomponeerd.quote:
nr 30 Bismarck ? nr 35 Suharto..maar beide portretten kloppen dan toch niet helemaal met die namenquote:Op zondag 18 november 2007 17:51 schreef Soul79 het volgende:
Er zijn er twee waarvan ik gek word dat ik ze niet weet:
Nr. 30: 19e eeuwse Duitse snor, die hoed... Nietzsche is 58 al. Schweitzer? Livingstone? Een kunstenaar?
Nr. 69: zo'n bekende kop en pose..... Ziet er uit als een kunstenaar/schilder, redelijk modern. Maar wie?
Chopin was ook mijn eerste keus, daar lijkt hij nog het meest op en die hoort achter een piano thuis.quote:Op zondag 18 november 2007 19:34 schreef milagro het volgende:
is het niet Chopin?
vanwege die gouden urn op de piano?
Op 17 oktober 1849 overleed Chopin, 39 jaar oud, aan tuberculose. Volgens zijn laatste wilsbeschikking werd zijn hart in een gouden urn naar Polen overgebracht en zijn lichaam werd naast Bellini begraven op Père Lachaisequote:Op zondag 18 november 2007 19:40 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Chopin was ook mijn eerste keus, daar lijkt hij nog het meest op en die hoort achter een piano thuis.
Anderzijds is Mozart de enige andere afgebeelde componist, dan is het logischer om Beethoven als 2e te nemen dan Chopin die toch tot de mindere goden behoort.
De link tussen een gouden urn en Chopin zie ik overigens niet![]()
Nr. 30 is waarschijnlijk Mark Twain.quote:Op zondag 18 november 2007 19:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nr 30 Bismarck ? nr 35 Suharto..maar beide portretten kloppen dan toch niet helemaal met die namen
Eeehm, okee, dat verhaal ken ik niet. Zou een wel heel subtiele hint zijn. Zeker om het beroerde portret te compenseren.quote:Op zondag 18 november 2007 19:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Op 17 oktober 1849 overleed Chopin, 39 jaar oud, aan tuberculose. Volgens zijn laatste wilsbeschikking werd zijn hart in een gouden urn naar Polen overgebracht en zijn lichaam werd naast Bellini begraven op Père Lachaise
Noch zijn gezichtsbeharing.quote:Op zondag 18 november 2007 19:27 schreef Gellius het volgende:
't Is Beethoven denk ik ook hoor, zijn dracht klopt niet met Wagner.
We hebben hier overduidelijk te maken met een oost-aziatische schildering. Wat daar mythisch is over de geschiedenis hoeft hier nog niet overbekend te zijn.quote:Op zondag 18 november 2007 19:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Eeehm, okee, dat verhaal ken ik niet. Zou een wel heel subtiele hint zijn. Zeker om het beroerde portret te compenseren.
Nu je 't zegt. Je hebt volgens mij hartstikke gelijk.quote:Op zondag 18 november 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
30 lijkt mij meer op generaal Custer.
Het beste bewijs wat voor Chopin spreekt dat ik kon vinden. De boze blik in de ogen van de pianist doet me echter toch een Beethoven denken.quote:Op zondag 18 november 2007 19:48 schreef Soul79 het volgende:
Eeehm, okee, dat verhaal ken ik niet. Zou een wel heel subtiele hint zijn. Zeker om het beroerde portret te compenseren.
nou, de urn wint het dan toch, hoor, het is Chopinquote:Op zondag 18 november 2007 19:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het beste bewijs wat voor Chopin spreekt dat ik kon vinden. De boze blik in de ogen van de pianist doet me echter toch een Beethoven denken.
[ afbeelding ]
Toch is deze gezichtsuitdrukking veel beter passend. En een beeld is rondom te bekijken wat een verklaring kan zijn voor het ontbreken van een dergelijke schildering van onze Ludwigquote:Op zondag 18 november 2007 19:59 schreef milagro het volgende:
nou, de urn wint het dan toch, hoor, het is Chopin
Stalin heeft idd wat een andere snorrquote:Op zondag 18 november 2007 20:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
36 lijkt me niet Lord Byron en 7 Stalin lijkt me ook wat onwaarschijnlijk. Of die laatste kan ook gewoon niet al te best weergegeven zijn.
Ik denk 25. 102 lijkt meer op Michelangelo, zoals Gellius zei.quote:
Ingevuldquote:Op zondag 18 november 2007 20:06 schreef De_Hertog het volgende:
Ik stem nog steeds voor Sun Tzu bij 96:
[ afbeelding ]
ja nu, het haar van Chopin is donker, er staat een urn op de piano, dat zegt me toch wel iets meer dan een vermeende uitdrukking in de ogen , waar de man ook nog eens slechts en profile te zien is, hoor.quote:Op zondag 18 november 2007 20:06 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Toch is deze gezichtsuitdrukking veel beter passend. En een beeld is rondom te bekijken wat een verklaring kan zijn voor het ontbreken van een dergelijke schildering van onze Ludwig
[ afbeelding ]
7. is zeker wel stalin. Vergelijk alleen het uniform al maar met onderstaande afbeelding.quote:Op zondag 18 november 2007 20:08 schreef One_conundrum het volgende:
Stalin heeft idd wat een andere snorr
Het is die gast van karate kid.quote:Op zondag 18 november 2007 20:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
94 is weer een raadsel
Geen flauw idee!quote:Op zondag 18 november 2007 20:21 schreef Halvor het volgende:
Ik heb even een kleine vraag tussendoor. Wie heeft het geschilderd
http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=2660664&userid=0&perpage=40&pagenumber=13quote:en waar heb je het vandaan? Ik heb hier en daar wat op internet gezocht, maar heb het schilderij nergens terug kunnen vinden. Alvast bedankt !
Ook al zo'n raadsel.quote:Op zondag 18 november 2007 20:19 schreef milagro het volgende:
nummer 19, is een arts? staat er nu een S op de bovenarmband?
ja joods of Indiaas idd, al was het maar vanwege het nehru kraagje, en die is het ook nietquote:Op zondag 18 november 2007 20:26 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ook al zo'n raadsel.
Moet overduidelijk een arts voorstellen, maar de enige beroemde moderne arts die ik ken is Albert Schweitzer en op de snor na lijkt hij daar totaal niet op.
Hij ziet er erg joods uit, lijkt ook wel wat op Gandhi trouwens (nr. 67)
Is Carl Jung een optie?quote:Op zondag 18 november 2007 20:30 schreef milagro het volgende:
[..]
ja joods of Indiaas idd, al was het maar vanwege het nehru kraagje, en die is het ook niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |