Het gaat er volgens mij hier niet om of de media het heeft over eetstoornissen, maar over slanke/magere mensen in de media (fotomodellen, actrices. etc.)quote:Op zondag 18 november 2007 21:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
De media besteedt er wel teveel aandacht aan vind ik. Vooral aan anorexiaWat Dove doet, vind ik dan weer wel tof
Gewoon 'normale' mensen
![]()
Dat snap ik, daarom zet ik dat van Dove er ook bijquote:Op zondag 18 november 2007 21:42 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Het gaat er volgens mij hier niet om of de media het heeft over eetstoornissen, maar over slanke/magere mensen in de media (fotomodellen, actrices. etc.)
quote:Op zondag 18 november 2007 19:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Whahaha. Da's ook een leuke. Wat ik wel gezien heb, is dat anorexia het populairst is in de media. Dat ziet er namelijk zo eng uit. Dat er 5x zoveel mensen boulimia of een atypische eetstoornis hebben, dat maakt niet uit. Ze hebben het liefst een anorexiapatiënt, die dan heel zielig doch stiekem trots vertelt dat ze ooit NOG MAAR 33 WOOG!!!OH NOES! Foto's please!
Als er een model neervalt, of twee, zelfs zussen, dan was dat door anorexia. Niemand die zich ook maar afvraagt of die zussen misschien iets anders (erfelijks?) hadden waardoor ze ineens zo afvielen, of ze geen andere problemen hadden, of dat ze misschien wel anorexia hadden om een hele andere reden. Neeee, het waren modellen, dus de mode-industrie is schuldig!
Dove wordt op handen gedragen met hun "echte vrouwen", die net zo hard gecast zijn, en waar een aantal vrouwen voor zijn afgewezen omdat ze "te dun" waren. Want dunne vrouwen zijn booh! Dove, wat overigens uit dezelfde fabriek komt als Axe.
De media smullen ervan.
En denk jij dat die dove-vrouwen 'normaal' zijn: ook zij zijn een ideaal! De mode draait altijd om het verkopen van dromen, van idealen (en dus illusies). In het geval van de dove-reclame is dat natuurlijk uitstraling, zelfzekerheid, vrolijkheid (en ronde vormen). Er zijn even weinig vrouwen die voldoen aan de idealen van de 'dove'-vrouw. Als ik over straat loop of bij een happening zie ik weinig vrouwen zo stralen als op die dove-reclame.quote:Op zondag 18 november 2007 21:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
De media besteedt er wel teveel aandacht aan vind ik. Vooral aan anorexiaWat Dove doet, vind ik dan weer wel tof
Gewoon 'normale' mensen
![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 23:12 schreef katerwater het volgende:
[..]
En denk jij dat die dove-vrouwen 'normaal' zijn: ook zij zijn een ideaal! De mode draait altijd om het verkopen van dromen, van idealen (en dus illusies). In het geval van de dove-reclame is dat natuurlijk uitstraling, zelfzekerheid, vrolijkheid (en ronde vormen). Er zijn even weinig vrouwen die voldoen aan de idealen van de 'dove'-vrouw. Als ik over straat loop of bij een happening zie ik weinig vrouwen zo stralen als op die dove-reclame.
Die foto's zijn ook van A tot Z gefotosoept hoor.
(zo, dit moest even van me af![]()
. Dat gezeik rond dove word ik stilaan beu)
Klopt, de verdeling in de media is volgens mij zo:quote:Op zondag 18 november 2007 19:32 schreef Toeps het volgende:
Whahaha. Da's ook een leuke. Wat ik wel gezien heb, is dat anorexia het populairst is in de media. Dat ziet er namelijk zo eng uit. Dat er 5x zoveel mensen boulimia of een atypische eetstoornis hebben, dat maakt niet uit. Ze hebben het liefst een anorexiapatiënt, die dan heel zielig doch stiekem trots vertelt dat ze ooit NOG MAAR 33 WOOG!!!OH NOES! Foto's please!
Sorry hoor, maar als je dat denkt, dan stel je je wel heel afhankelijk op. Jij had waarschijnlijk een eetstoornis omdat je onzeker was en ongelukkig, en hebt daarná dat modelletje als voorbeeld gekozen. Al had dat net zo goed je broek van twee jaar geleden kunnen zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:20 schreef McDasha het volgende:
Een gigantische invloed, ik had op mijn 13e een eetstoornis omdat ik zo dun wou zijn als dat modelletje..
Lees ik hier enige frustratie?quote:Op zondag 18 november 2007 19:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Als er een model neervalt, of twee, zelfs zussen, dan was dat door anorexia. Niemand die zich ook maar afvraagt of die zussen misschien iets anders (erfelijks?) hadden waardoor ze ineens zo afvielen, of ze geen andere problemen hadden, of dat ze misschien wel anorexia hadden om een hele andere reden. Neeee, het waren modellen, dus de mode-industrie is schuldig!
Dove wordt op handen gedragen met hun "echte vrouwen", die net zo hard gecast zijn, en waar een aantal vrouwen voor zijn afgewezen omdat ze "te dun" waren. Want dunne vrouwen zijn booh! Dove, wat overigens uit dezelfde fabriek komt als Axe.
De media smullen ervan.
Peer pressure is de zwaarste druk die op een mens kan ondervinden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:38 schreef Angst het volgende:
ik noemde laatst anorexia tegen wat 2e klassers. Daar hadden ze amper van gehoord, is dat net zoiets als gothics?(die zich snijden)
dus ik denk dat het beter gaat met de anorexia en er weer andere hypes zijn
op zich wel schokkend hoe die kids daarover praten. Maar ik heb het gevoel dat bij middelbares scholieren schoolgenootjes een grotere rol spelen dan media
Ja, best wel. Ik ben zelf nieteens zo'n heel dun model, maar het modellenbashen is gewoon belachelijk. Ik ken een hoop meiden die van zichzelf gewoon slank zijn, of die vanwege hun job wat meer sporten en gezonder eten. Daar schijn je alles over te mogen zeggen. "Gatverdamme wat lelijk, wat eng mager..." Je kunt ze ongegeneerd betichten van eetstoornissen, en zelfs van het aanzetten van anderen daartoe.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:18 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Lees ik hier enige frustratie?
Nou nee hoor...misschien door mensen die zelf niet in willen zien dat ze gewoon dik zijn en daarom mooie termen gebruiken maar door de buitenwereld word je eerder als moddervet en *insert ziekte*-dik genoemtquote:Op woensdag 28 november 2007 17:18 schreef Toeps het volgende:
dikke mensen worden als "volslank" en "mooi rond" omschreven
ik zat een keer op de middelbare school was dat nog rustig in de les, waarbij een meisje wat maar neer aankwam en een meisje wat (echt TE) dik was wat niet kon afvallen ruzie kregen. Ja waarom klaag je, omdat ik nooit borsten krijg en niet op een vrouw lijkt, NOU EN iedereen scheld mij uit dat ik te dik ben.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:18 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ik ben zelf nieteens zo'n heel dun model, maar het modellenbashen is gewoon belachelijk. Ik ken een hoop meiden die van zichzelf gewoon slank zijn, of die vanwege hun job wat meer sporten en gezonder eten. Daar schijn je alles over te mogen zeggen. "Gatverdamme wat lelijk, wat eng mager..." Je kunt ze ongegeneerd betichten van eetstoornissen, en zelfs van het aanzetten van anderen daartoe.
Er wordt zo hypochriet politiek correct gedaan, dikke mensen worden als "volslank" en "mooi rond" omschreven, maar de meiden die ik ken, die gewoon hun hele leven al mager zijn, daar vaak ook mee gepest zijn, en nu blij zijn eindelijk iets positiefs met hun bouw te kunnen doen, die worden gewoon keihard neergehaald. Zo jammer.
Nou daar ben ik echt niet eens hoor, dus je zegt al van mij dat ik erg ongelukkig was en later de schuld gaf aan de media??quote:Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je dat denkt, dan stel je je wel heel afhankelijk op. Jij had waarschijnlijk een eetstoornis omdat je onzeker was en ongelukkig, en hebt daarná dat modelletje als voorbeeld gekozen. Al had dat net zo goed je broek van twee jaar geleden kunnen zijn.
Zolang je naar de media blijft wijzen, neem je het heft niet in eigen hand. Jíj stopt dat eten al dan niet in je mond, jíj doet het jezelf aan, en jíj zal ook de enige zijn die er wat aan kan doen. Het afschuiven op "de media" is imo vaak slechts een ontwijk-manouvre, want zolang je kan wijzen naar de media, hoef je niet naar jezelf te kijken...
Dan zou je eens moeten kijken wat de ontwikkeling van eetstoornissen in Azië is.quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:37 schreef Re het volgende:
Zetten de media aan tot diëten en eetstoornissen door het constant verbeelden van prachtige, ultradunne en populaire modellen, aan meisjes en jonge vrouwen een onrealistisch beeld geven van een gezond vrouwenlichaam? Of is het alleen een pure cognitieve stoornis en kunnen we de media eigenlijk wel verantwoordelijk stellenvoor het alarmerende aantal mensen met eetstoornissen?
Ik ben er nog niet over uit iig... jullie?
Hoezo vroeger nul, hoe weet je dat? Vroeger werden dat soort dingen misschien niet onderkend danwel geregistreerd.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:42 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dan zou je eens moeten kijken wat de ontwikkeling van eetstoornissen in Azië is.
Vroeger: 0.
Nu, met westerse media, bladen en bijbehorende schoonheidsidealen: Aanwezig en stijgend.
Suuuuure! Als je nou gezegd had dat de hele huidstructuur geshopt was, a la, maar een kind van 10? Geloof ik niet.quote:Komt nog bij dat geen enkele foto die jij in reclame ziet NIET gemanipuleerd is. Een vriend wees mij onlangs op een reclame (nivea ofzo) voor een geweldige creme waar je een jongere huid van krijgt enzo. Het levensgrote fotomodel was opgemaakt maar aan de ogen kon je zien dat ze 10-12 jaar was. En dat is een reclame gericht op volwassenen: Vergelijk jezelf vooral met dit beeld. Als je er niet zo uitziet heb je onze creme nodig.
Trek zelf je conclusies maar.
Nou, dan zou ik mezelf maar eens gaan wapenen. Want straks kom ik voorbij rijden in mijn nieuwe dure auto, wil jij er ineens ook een.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef McDasha het volgende:
[..]
Nou daar ben ik echt niet eens hoor, dus je zegt al van mij dat ik erg ongelukkig was en later de schuld gaf aan de media??
Ten eerste ik was gelukkig TOTDAT ik de media zag en al die modelletjes etc.. toen dacht ik .. ik wil ook zo zijn.. dus t begint voor mij met media ja..
Ahum, één google zoek op anorexia en asia en je krijgt hits en artikelen... Oa uitspraken van pshychologen die zeggen dat ze het vroeger niet zagen en nu wel. Dat kun je wel ontkennen, maar je kunt natuurlijk ook ff zelf kijken.quote:Op woensdag 19 december 2007 17:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoezo vroeger nul, hoe weet je dat? Vroeger werden dat soort dingen misschien niet onderkend danwel geregistreerd.
Hier gooi je wel een hele hoop vooroordelen op één hoopje.quote:En het zal idd vast wel zijn toegenomen, maar ligt dat aan de westerse media? Of toch aan de westerse ouders, die beiden aan het werk zijn, en geen tijd en aandacht hebben voor kindlief? Of door de prestatiedruk? Als de media een grotere invloed hebben op een kind dan ouders, dan doen die ouders toch echt iets fout.
Plaatjes zijn per definitie media he.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:21 schreef celi het volgende:
http://wewillbethin.punt.nl
zo hier schrok ik toch wel erg van. opvallend is het aantal media plaatjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |