abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54703826
De media besteedt er wel teveel aandacht aan vind ik. Vooral aan anorexia Wat Dove doet, vind ik dan weer wel tof Gewoon 'normale' mensen
pi_54704011
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
De media besteedt er wel teveel aandacht aan vind ik. Vooral aan anorexia Wat Dove doet, vind ik dan weer wel tof Gewoon 'normale' mensen
Het gaat er volgens mij hier niet om of de media het heeft over eetstoornissen, maar over slanke/magere mensen in de media (fotomodellen, actrices. etc.)
Vivre
pi_54704427
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:42 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Het gaat er volgens mij hier niet om of de media het heeft over eetstoornissen, maar over slanke/magere mensen in de media (fotomodellen, actrices. etc.)
Dat snap ik, daarom zet ik dat van Dove er ook bij Maar ik zeg gewoon wat ik vind van de media en de aandacht aan eetstoornissen
  zondag 18 november 2007 @ 22:21:06 #29
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_54705014
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Whahaha. Da's ook een leuke. Wat ik wel gezien heb, is dat anorexia het populairst is in de media. Dat ziet er namelijk zo eng uit. Dat er 5x zoveel mensen boulimia of een atypische eetstoornis hebben, dat maakt niet uit. Ze hebben het liefst een anorexiapatiënt, die dan heel zielig doch stiekem trots vertelt dat ze ooit NOG MAAR 33 WOOG!!! OH NOES! Foto's please!

Als er een model neervalt, of twee, zelfs zussen, dan was dat door anorexia. Niemand die zich ook maar afvraagt of die zussen misschien iets anders (erfelijks?) hadden waardoor ze ineens zo afvielen, of ze geen andere problemen hadden, of dat ze misschien wel anorexia hadden om een hele andere reden. Neeee, het waren modellen, dus de mode-industrie is schuldig!

Dove wordt op handen gedragen met hun "echte vrouwen", die net zo hard gecast zijn, en waar een aantal vrouwen voor zijn afgewezen omdat ze "te dun" waren. Want dunne vrouwen zijn booh! Dove, wat overigens uit dezelfde fabriek komt als Axe.

De media smullen ervan.

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_54706662
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
En denk jij dat die dove-vrouwen 'normaal' zijn: ook zij zijn een ideaal! De mode draait altijd om het verkopen van dromen, van idealen (en dus illusies). In het geval van de dove-reclame is dat natuurlijk uitstraling, zelfzekerheid, vrolijkheid (en ronde vormen). Er zijn even weinig vrouwen die voldoen aan de idealen van de 'dove'-vrouw. Als ik over straat loop of bij een happening zie ik weinig vrouwen zo stralen als op die dove-reclame.
Die foto's zijn ook van A tot Z gefotosoept hoor .

(zo, dit moest even van me af . Dat gezeik rond dove word ik stilaan beu)
pi_54709680
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:12 schreef katerwater het volgende:

[..]

En denk jij dat die dove-vrouwen 'normaal' zijn: ook zij zijn een ideaal! De mode draait altijd om het verkopen van dromen, van idealen (en dus illusies). In het geval van de dove-reclame is dat natuurlijk uitstraling, zelfzekerheid, vrolijkheid (en ronde vormen). Er zijn even weinig vrouwen die voldoen aan de idealen van de 'dove'-vrouw. Als ik over straat loop of bij een happening zie ik weinig vrouwen zo stralen als op die dove-reclame.
Die foto's zijn ook van A tot Z gefotosoept hoor .

(zo, dit moest even van me af . Dat gezeik rond dove word ik stilaan beu)
Zo eens!
pi_54722576
Juist ja, je kan nog wel zo dun zijn, of zo mooi als wat. Maar als je uitstraling niks is, is het ook niet wat. Of je karakter ofzo. Dat je heel erg arrogant bent ofzo
Dan liever dat iemand nog zo lelijk kan zijn, maar toch wel een uitstraling hebben, en een heel fijn ka rakter. So much better

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2007 19:23:27 (hoeft niet geqoute te worden eigenlijk...) ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:38:19 #33
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_54742083
ik noemde laatst anorexia tegen wat 2e klassers. Daar hadden ze amper van gehoord, is dat net zoiets als gothics? (die zich snijden)

dus ik denk dat het beter gaat met de anorexia en er weer andere hypes zijn

op zich wel schokkend hoe die kids daarover praten. Maar ik heb het gevoel dat bij middelbares scholieren schoolgenootjes een grotere rol spelen dan media
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_54744687
quote:

Whahaha. Da's ook een leuke. Wat ik wel gezien heb, is dat anorexia het populairst is in de media. Dat ziet er namelijk zo eng uit. Dat er 5x zoveel mensen boulimia of een atypische eetstoornis hebben, dat maakt niet uit. Ze hebben het liefst een anorexiapatiënt, die dan heel zielig doch stiekem trots vertelt dat ze ooit NOG MAAR 33 WOOG!!! OH NOES! Foto's please!
Klopt, de verdeling in de media is volgens mij zo:
1) Anorexia
2) Boulimia
3) B.E.D.

en van die drie ziet anorexia het er het meest indrukwekkend uit en dat terwijl die laatste tijd ook zeer ernstig te noemen zijn. Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat je van die laatste twee sneller stevig word...bij de laatste word je zelfs erg snel erg dik en dat ziet er eerder (volgens de maatschappij/media) vies dan zielig uit...
pi_54887752
Een gigantische invloed, ik had op mijn 13e een eetstoornis omdat ik zo dun wou zijn als dat modelletje..
pi_54889095
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:20 schreef McDasha het volgende:
Een gigantische invloed, ik had op mijn 13e een eetstoornis omdat ik zo dun wou zijn als dat modelletje..
Sorry hoor, maar als je dat denkt, dan stel je je wel heel afhankelijk op. Jij had waarschijnlijk een eetstoornis omdat je onzeker was en ongelukkig, en hebt daarná dat modelletje als voorbeeld gekozen. Al had dat net zo goed je broek van twee jaar geleden kunnen zijn.

Zolang je naar de media blijft wijzen, neem je het heft niet in eigen hand. Jíj stopt dat eten al dan niet in je mond, jíj doet het jezelf aan, en jíj zal ook de enige zijn die er wat aan kan doen. Het afschuiven op "de media" is imo vaak slechts een ontwijk-manouvre, want zolang je kan wijzen naar de media, hoef je niet naar jezelf te kijken...
pi_54889248
quote:

[..]

Als er een model neervalt, of twee, zelfs zussen, dan was dat door anorexia. Niemand die zich ook maar afvraagt of die zussen misschien iets anders (erfelijks?) hadden waardoor ze ineens zo afvielen, of ze geen andere problemen hadden, of dat ze misschien wel anorexia hadden om een hele andere reden. Neeee, het waren modellen, dus de mode-industrie is schuldig!

Dove wordt op handen gedragen met hun "echte vrouwen", die net zo hard gecast zijn, en waar een aantal vrouwen voor zijn afgewezen omdat ze "te dun" waren. Want dunne vrouwen zijn booh! Dove, wat overigens uit dezelfde fabriek komt als Axe.

De media smullen ervan.
Lees ik hier enige frustratie?
pi_54889716
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:38 schreef Angst het volgende:
ik noemde laatst anorexia tegen wat 2e klassers. Daar hadden ze amper van gehoord, is dat net zoiets als gothics? (die zich snijden)

dus ik denk dat het beter gaat met de anorexia en er weer andere hypes zijn

op zich wel schokkend hoe die kids daarover praten. Maar ik heb het gevoel dat bij middelbares scholieren schoolgenootjes een grotere rol spelen dan media
Peer pressure is de zwaarste druk die op een mens kan ondervinden.
pi_54897649
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:18 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Lees ik hier enige frustratie?
Ja, best wel. Ik ben zelf nieteens zo'n heel dun model, maar het modellenbashen is gewoon belachelijk. Ik ken een hoop meiden die van zichzelf gewoon slank zijn, of die vanwege hun job wat meer sporten en gezonder eten. Daar schijn je alles over te mogen zeggen. "Gatverdamme wat lelijk, wat eng mager..." Je kunt ze ongegeneerd betichten van eetstoornissen, en zelfs van het aanzetten van anderen daartoe.

Er wordt zo hypochriet politiek correct gedaan, dikke mensen worden als "volslank" en "mooi rond" omschreven, maar de meiden die ik ken, die gewoon hun hele leven al mager zijn, daar vaak ook mee gepest zijn, en nu blij zijn eindelijk iets positiefs met hun bouw te kunnen doen, die worden gewoon keihard neergehaald. Zo jammer.
pi_54897872
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:18 schreef Toeps het volgende:
dikke mensen worden als "volslank" en "mooi rond" omschreven
Nou nee hoor...misschien door mensen die zelf niet in willen zien dat ze gewoon dik zijn en daarom mooie termen gebruiken maar door de buitenwereld word je eerder als moddervet en *insert ziekte*-dik genoemt
  donderdag 29 november 2007 @ 12:41:20 #41
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_54917329
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, best wel. Ik ben zelf nieteens zo'n heel dun model, maar het modellenbashen is gewoon belachelijk. Ik ken een hoop meiden die van zichzelf gewoon slank zijn, of die vanwege hun job wat meer sporten en gezonder eten. Daar schijn je alles over te mogen zeggen. "Gatverdamme wat lelijk, wat eng mager..." Je kunt ze ongegeneerd betichten van eetstoornissen, en zelfs van het aanzetten van anderen daartoe.

Er wordt zo hypochriet politiek correct gedaan, dikke mensen worden als "volslank" en "mooi rond" omschreven, maar de meiden die ik ken, die gewoon hun hele leven al mager zijn, daar vaak ook mee gepest zijn, en nu blij zijn eindelijk iets positiefs met hun bouw te kunnen doen, die worden gewoon keihard neergehaald. Zo jammer.
ik zat een keer op de middelbare school was dat nog rustig in de les, waarbij een meisje wat maar neer aankwam en een meisje wat (echt TE) dik was wat niet kon afvallen ruzie kregen. Ja waarom klaag je, omdat ik nooit borsten krijg en niet op een vrouw lijkt, NOU EN iedereen scheld mij uit dat ik te dik ben.
etcetera etcetera.
Terwijl mensen inweze hetzelfde probleem hebben. Maar zo jaloers zijn, dat ze niet kunnen inzien dat de ander ook een probleem heeft.
Of probleem ik geloof dat, dat ook wel te ver gaat bij je vriendinnen (tenminste nu).

Maar ik denk dat het geval is, en ik ben bang dat jij ook geinfecteerd bent.
De media is echt niet pro dik. Je moet tussen de 36 en de 38 zijn en cup b hebben en niets anders. Het is beperkend aan beide kanten!!!!!!!!

Oftewel, het klopt dat er dom wordt gedaan ove rmensen die gewoon een sportief lijf hebben, maar vergeet niet dat er ook zo wordt gedaan over dikke mensen. Gebeurd echt beide .

NIemand is goed genoeg
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_55386039
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef Toeps het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je dat denkt, dan stel je je wel heel afhankelijk op. Jij had waarschijnlijk een eetstoornis omdat je onzeker was en ongelukkig, en hebt daarná dat modelletje als voorbeeld gekozen. Al had dat net zo goed je broek van twee jaar geleden kunnen zijn.

Zolang je naar de media blijft wijzen, neem je het heft niet in eigen hand. Jíj stopt dat eten al dan niet in je mond, jíj doet het jezelf aan, en jíj zal ook de enige zijn die er wat aan kan doen. Het afschuiven op "de media" is imo vaak slechts een ontwijk-manouvre, want zolang je kan wijzen naar de media, hoef je niet naar jezelf te kijken...
Nou daar ben ik echt niet eens hoor, dus je zegt al van mij dat ik erg ongelukkig was en later de schuld gaf aan de media??
Ten eerste ik was gelukkig TOTDAT ik de media zag en al die modelletjes etc.. toen dacht ik .. ik wil ook zo zijn.. dus t begint voor mij met media ja..
pi_55391178
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:37 schreef Re het volgende:
Zetten de media aan tot diëten en eetstoornissen door het constant verbeelden van prachtige, ultradunne en populaire modellen, aan meisjes en jonge vrouwen een onrealistisch beeld geven van een gezond vrouwenlichaam? Of is het alleen een pure cognitieve stoornis en kunnen we de media eigenlijk wel verantwoordelijk stellenvoor het alarmerende aantal mensen met eetstoornissen?

Ik ben er nog niet over uit iig... jullie?
Dan zou je eens moeten kijken wat de ontwikkeling van eetstoornissen in Azië is.
Vroeger: 0.
Nu, met westerse media, bladen en bijbehorende schoonheidsidealen: Aanwezig en stijgend.

Komt nog bij dat geen enkele foto die jij in reclame ziet NIET gemanipuleerd is. Een vriend wees mij onlangs op een reclame (nivea ofzo) voor een geweldige creme waar je een jongere huid van krijgt enzo. Het levensgrote fotomodel was opgemaakt maar aan de ogen kon je zien dat ze 10-12 jaar was. En dat is een reclame gericht op volwassenen: Vergelijk jezelf vooral met dit beeld. Als je er niet zo uitziet heb je onze creme nodig.

Trek zelf je conclusies maar.
pi_55393327
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:42 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dan zou je eens moeten kijken wat de ontwikkeling van eetstoornissen in Azië is.
Vroeger: 0.
Nu, met westerse media, bladen en bijbehorende schoonheidsidealen: Aanwezig en stijgend.
Hoezo vroeger nul, hoe weet je dat? Vroeger werden dat soort dingen misschien niet onderkend danwel geregistreerd.
En het zal idd vast wel zijn toegenomen, maar ligt dat aan de westerse media? Of toch aan de westerse ouders, die beiden aan het werk zijn, en geen tijd en aandacht hebben voor kindlief? Of door de prestatiedruk? Als de media een grotere invloed hebben op een kind dan ouders, dan doen die ouders toch echt iets fout.
quote:
Komt nog bij dat geen enkele foto die jij in reclame ziet NIET gemanipuleerd is. Een vriend wees mij onlangs op een reclame (nivea ofzo) voor een geweldige creme waar je een jongere huid van krijgt enzo. Het levensgrote fotomodel was opgemaakt maar aan de ogen kon je zien dat ze 10-12 jaar was. En dat is een reclame gericht op volwassenen: Vergelijk jezelf vooral met dit beeld. Als je er niet zo uitziet heb je onze creme nodig.

Trek zelf je conclusies maar.
Suuuuure! Als je nou gezegd had dat de hele huidstructuur geshopt was, a la, maar een kind van 10? Geloof ik niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2007 17:54:47 ]
pi_55393397
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef McDasha het volgende:

[..]

Nou daar ben ik echt niet eens hoor, dus je zegt al van mij dat ik erg ongelukkig was en later de schuld gaf aan de media??
Ten eerste ik was gelukkig TOTDAT ik de media zag en al die modelletjes etc.. toen dacht ik .. ik wil ook zo zijn.. dus t begint voor mij met media ja..
Nou, dan zou ik mezelf maar eens gaan wapenen. Want straks kom ik voorbij rijden in mijn nieuwe dure auto, wil jij er ineens ook een.

Als jij zo gelukkig was, waarom wilde je dan iemand anders zijn?
  woensdag 19 december 2007 @ 18:06:16 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55393605
Ach ja, die media tegenwoordig... Weet je wat het is met die shit? We hebben gewoon heel weinig vergelijkingsmateriaal. Iedereen lult altijd zo lyrisch over "vroeger", en zelfs de mensen die gezien hun leeftijd "vroeger" alleen van plaatjesboeken kennen... Lekker, een onderzoek zonder control. Ik kan zelf ook wel weer een gokje doen: Ik gok dat een peergroup veel invloedrijker is dan "de media". Ik gok dat huidige communicatiemogelijkheden het mogelijk maken dat groepen veel meer zelf hun memes, gewoonten, hypes bepalen, en zich niet laten leiden door hierarchisch opgelegde waarden.

In principe zie ik het heersend schoonheidsbeeld als iets volledig arbitrairs. Als er net toevallig een paar slanke sterretjes in het nieuws komen is dat weer even "hot". Laat Kate Winslet haar tieten zien dan "mag het weer" wat dikker. Dit varieert zo snel dat je het haast niet kan bijbenen als emo-geval. Echte eetstoornispatienten zullen de fluctuaties weinig deren, gok ik (maar ik heb geen ondersteuning voor die bewering). Het lijkt mij toch echt een biopsychologisch verhaal met een snufje kinderleed en een sausje genetische aanleg; iets van alle tijden, iets waar afwisselend meer en minder aandacht wordt gegeven, maar iets dat altijd wel zal blijven bestaan, ook als "de media" zich volledig zouden houden aan een gezonde BMI.

Kort gezegd, het media-argument lijkt mij gebruikt te worden als rationalisatie (van ongezond eetgedrag), maar niet de oorzaak ervan te zijn.

Puur gokje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55394877
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoezo vroeger nul, hoe weet je dat? Vroeger werden dat soort dingen misschien niet onderkend danwel geregistreerd.
Ahum, één google zoek op anorexia en asia en je krijgt hits en artikelen... Oa uitspraken van pshychologen die zeggen dat ze het vroeger niet zagen en nu wel. Dat kun je wel ontkennen, maar je kunt natuurlijk ook ff zelf kijken.
quote:
En het zal idd vast wel zijn toegenomen, maar ligt dat aan de westerse media? Of toch aan de westerse ouders, die beiden aan het werk zijn, en geen tijd en aandacht hebben voor kindlief? Of door de prestatiedruk? Als de media een grotere invloed hebben op een kind dan ouders, dan doen die ouders toch echt iets fout.
Hier gooi je wel een hele hoop vooroordelen op één hoopje.
Als het aan de prestatiedruk ligt zou je het in China al veel langer zien en zou het in het Westen juist afnemen. Als het aan de ouders ligt vraag ik me af wat eerder verwestert: De ouders of de televisie? Wat is veranderlijker??
Ook zouden genoemde psychologen dan toch zeggen dat het aan de ouders ligt.
Nee schat, van anorexia is toch echt al een tijdje bekend dat het te maken heeft met beeldvorming, ideaalbeelden, en de beďnvloedbare vrouw, en niet veroorzaakt worden door druk of stress.
pi_55399398
http://wewillbethin.punt.nl

zo hier schrok ik toch wel erg van. opvallend is het aantal media plaatjes
pi_55400126
Ik weet het allemaal niet zo: uit een onderzoek bleek dat meisjes die veel tv keken ontevredener waren over hun lichaam dan meisjes die weinig tv keken. Dan kun je concluderen: "verderfelijke invloed van de media, die een onbereikbaar schoonheidsideaal oplegt", maar ik denk dat mensen die veel op de bank voor de tv hangen sowieso niet de mensen zijn met de meeste levensvreugde, en bovendien ZIJN ze waarschijnlijk gemiddeld ook dikker

Het doet er eigenlijk ook niet toe of de invloed er is en hoe sterk. Je moet er gewoon mee om leren gaan. God, ik voldoe op zoveel terreinen niet aan het ideaalbeeld, dat beperkt zich niet alleen tot uiterlijk. In ELKE reclame zie je een bovenmodaal, bovengemiddeld knap, bovenmatig blij gezinnetje met schitterend huis, leuke auto en idyllisch gezinsleven. En ze krijgen hun was ook nog eens altijd veel beter schoon dan ik Als ik besluit daar mentaal aan onderdoor te gaan is er toch echt iets niet helemaal in orde met mij.

En goed, jonge meisjes zijn jonger, en staan nog niet zo stevig in hun schoenen misschien, en zijn beinvloedbaarder, maar dan nog weet het overgrote merendeel zich er uitstekend doorheen te slaan hoor, zonder rare stoornissen te ontwikkelen. En als ze ze al ontwikkelen, slaan ze zich daar ook wel weer doorheen. Behalve een bepaalde groep labielo's, die je in alle tijden had, en die in een andere tijd een andere permanente stoornis zouden hebben ontwikkeld, onder invloed van iets anders dan de media.

[ Bericht 98% gewijzigd door thaleia op 19-12-2007 21:55:42 ]
pi_55400344
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:21 schreef celi het volgende:
http://wewillbethin.punt.nl

zo hier schrok ik toch wel erg van. opvallend is het aantal media plaatjes
Plaatjes zijn per definitie media he. Maar ze citeren ook Justin Timberlake, kan me toch niet voorstellen dat zijn liedje daarover zou moeten gaan. En da's precies het punt. Ze grijpen alles aan. Ontzettend veel van die thinspo plaatjes zijn nep, gephotoshopt. Ook staan er foto's bij van gewoon zieke mensen. Iemand die zo'n geestesziekte heeft, zal in alles een bevestiging of afwijzing voor haar denkbeelden vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')