Met name in de jaren '60 maakte Nederland een boom door die daarna nooit geevenaard is. Zowel qua productiviteitsgroei, inflatiebeteugeling en loongroei heeft Nederland dat daarna nooit meer gehaald. Toen waren de babyboomers gewoon nog studentjes.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vaak wordt de generatie tot 1965 bij de babyboomgeneratie gerekend.
Kan je me trouwens zeggen wie dan wel het land heeft opgebouwd? Want deze groep bezet nu al decennia lang de volledige top van het bedrijfsleven en de ambtenarij. De generatie voor hun heeft daar zelfs nooit gezeten, omdat ze veel lager opgeleid waren.
Als er een generatie is die alleen maar gegraaid en geprofiteerd heeft, en dat nu weer probeert te doen ten koste van andere generaties, is het de babyboom wel.quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
Daarnaast geef je in de laatste zin impliciet aan dat de babyboomers weliswaar meer hebben betaald maar ook meer hebben gekregen dan de generatie voor hun en na hun.
Het enige dat je de babyboomgeneratie kan verwijten is dat ze op de pof geleefd hebben. Helaas krijgen wij daar nu de rekening van gepresenteerd.quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als er een generatie is die alleen maar gegraaid en geprofiteerd heeft, en dat nu weer probeert te doen ten koste van andere generaties, is het de babyboom wel.
Ah, iemand die elk persoon in de bijstand heeft geinterviewd. Benieuwd wanneer je proefschrift over dat onderwerp uitkomt.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:23 schreef Refragmental het volgende:
Misschien eens beginnen met alle klaplopers en "chronisch zieken" eens aan het werk te zetten?
Van de 10miljoen mensen in nederland die kunnen werken... zitten er 1 miljoen in de bijstand of WAO. Nederland is een ziek en lui land
De meeste bijstandfiguren WILLEN niet eens werken... nou prima, maar kom dan ook niet bedelen voor geld en flikker een end op! Er is genoeg werk te vinden!
Misschien eens beginnen met het geld wat minder snel over de balk te smijten wil ook wel eens helpen ipv van steeds meer geld van de werkenden af te pakken.
Nederland begint steeds meer een sociaal land te worden. Heel sociaal het geld afpakken van diegenen die er voor werken, en lekker heel sociaal het geld geven aan de mensen die geen flikker uitvoeren. Lang leve het sociale nederland
Juist, Fastmatti vergat de andere kant van de medaille.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De babyboomers zijn ook de mensen die niet alleen veel betaald hebben, maar ook in alle opzichten meer hebben ontvangen.
*meldtquote:Op zaterdag 17 november 2007 23:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het wordt eens tijd dat de jeugdige luie flikkers die op kosten van de samenleving tot hun 25e of ver daaroverheen zogenaamd studeren die nu een grote bek hebben over de ouderen die krom hebben gelegen, spaarzaam hebben geleefd, belastingen en premies voor AOW hebben betaald hun rust wordt misgund door vooral degenen die nog nog te lui zijn om de trap op te lopen, hun hele miezerige leven niets maar dan ook niets hebben gepresteerd behalve neuken, blowen en zuipen, ja die gillen het hardst.
Die personen zouden van mij per direkt ritueel mogen worden geslacht, afgebrand worden tot 10 meter onder de grond want zelfs een crematorium gun ik hen niet.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:49 schreef gronk het volgende:
Ah, onze beroepsfasciste is ook gearriveerd.
Pas je in het geschetste plaatje die ouderen het liefst zouden laten laten creperen? Zo ja, dan is het antwoord ja.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:50 schreef TNA het volgende:
[..]
*meldt
Ik studeer, heb een mening over ouderen die hebben kromgelegen, krijg studiefinanciering en heb een bijbaantje. Moet ik nu ritueel worden afgeslacht?
In tegenstelling tot jij en je fascistische vriendjes heb ik niet zo'n last van de verheerlijking van bejaarden. Ik heb al de nodige onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat jonge mensen/starters van nu tegenwoordig minder te besteden hebben dan jonge mensen/starters van dertig jaar geleden. Combineer dat met de zekerheid dat diezelfde starters wel mogen betalen voor VUT-regelingen en pensioenen waar ze geen gebruik van mogen maken (tsja, je denkt toch niet dat ik mag stoppen op m'n 65e?quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Goede bijdrage. Voel je je aangesproken?
Het alternatief: met StefanP in een land wonen.quote:Op zondag 18 november 2007 00:07 schreef StefanP het volgende:
Je bent wel gek als je als jongere in NL blijft.
<huiver>quote:Op zondag 18 november 2007 00:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Het alternatief: met StefanP in een land wonen.
quote:Op zondag 18 november 2007 00:07 schreef gronk het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jij en je fascistische vriendjes heb ik niet zo'n last van de verheerlijking van bejaarden. Ik heb al de nodige onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat jonge mensen/starters van nu tegenwoordig minder te besteden hebben dan jonge mensen/starters van dertig jaar geleden. Combineer dat met de zekerheid dat diezelfde starters wel mogen betalen voor VUT-regelingen en pensioenen waar ze geen gebruik van mogen maken (tsja, je denkt toch niet dat ik mag stoppen op m'n 65e?), en dat ik zie dat er heel veel 'ouderen' met royale regelingen de deur uit worden gewerkt (VUT op eindloonbasis met een stevige loonsverhoging in de laatste twee jaar), en dat heel veel 'ouderen' nog hartstikke gezond zijn, en prima in staat zijn om te werken
(mijn vut-tende pa heeft tot vier keer toe z'n tuin omgespit)... tsja, dan krijg ik toch wel het idee, dat als er iemand ritueel gemarteld moet worden, dat de GORE RUGGEGRAATLOZE HUILIES zijn die denken dat ouderen ZIEK, ZWAK en ZIELIG zijn.
Which they are not.![]()
Tuuuuuurlijk. Iedere bejaarde moet rondkomen van alleen een AOW-tje.quote:Op zondag 18 november 2007 00:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn hele volkstammen, het merendeel zelfs die niet veel meer dan een AOW-tje hebben, wegkwijnend in verzorgings/bejaardenhuis, die hun hele leven hebben geschoft zodat JIJ een zorgeloos leven hebt ondankbare hond.
't fascisme stond erom bekend dat ouderen (en het familieleven) verheerlijkt werden. Hetzelfde voor 'eerlijke arbeid' etc. Ik zie jou niet anders doen.quote:En dan heb jij nog het gore lef om mensen voor fascist uit te maken.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:49 schreef gronk het volgende:
Ah, onze beroepsfasciste is ook gearriveerd.
Wat ben jij een zielig, triest, laf en smerig mannetje.quote:Op zondag 18 november 2007 00:07 schreef gronk het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jij en je fascistische vriendjes heb ik niet zo'n last van de verheerlijking van bejaarden.
quote:Op zondag 18 november 2007 00:34 schreef StefanP het volgende:
Wat ben jij een zielig, triest, laf en smerig mannetje.
Voor zover ik weet wel, ja. Mits gemeld bij de FA's.quote:Op zondag 18 november 2007 00:40 schreef gronk het volgende:
Nu de volgende vraag: zijn er wel eens mensen geband voor dreutelen in andermans FoBo?
Je zou eens een keer in een bejaardentehuis of verzorgingstehuis moeten gaan kijken naar al die zogenaamd verwende oudjes...quote:Op zondag 18 november 2007 00:31 schreef gronk het volgende:
't fascisme stond erom bekend dat ouderen (en het familieleven) verheerlijkt werden. Hetzelfde voor 'eerlijke arbeid' etc. Ik zie jou niet anders doen.
Nazisme != fascisme.quote:Op zondag 18 november 2007 00:45 schreef K-Billy het volgende:
Zeker als je bedenkt hoe 'lievelijk' de nazis omgingen met bejaarden.![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 00:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel, ja. Mits gemeld bij de FA's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |