Geschreven door Clank, in het vorige topic
Huub's eerste reactie nadat hij hoorde van het overlijden was dat hij niet de 12 uur zou aanvragen. Hij wilde niet met zo'n heel 'media circus' inbreuk maken op de begrafenis. Hij heeft daar later met achter over gesproken en die hebben hem gerustgesteld dat ze daar met respect mee zouden omgaan. 'k Heb Huub ook meerdere malen horen zeggen dat hij er moeite mee had om die 12 uur aan te vragen, alleen al om het feit dat de dood van zijn vriend zo een 'item' werd voor tv. Maar achter had hem gezegd dat ze verwachten dat de andere miljonairs hem wel zouden laten gaan, dus daarom heeft hij besloten om zich kwetsbaar op te stellen to de groep en een 12 uur te vragen.
Dennis blokt de stemming omdat het geen naaste familie is en hij zelf in zo'n geval ook geen 12 uur zou aanvragen. Een reden waar ik me nog iets bij kan voorstellen, maar denkt dus aan zijn eigen gevoel en gaat voorbij aan het gevoel van Huub.
Huub heeft gisteravond duidelijk aangegeven dat er een lijst is gemaakt met mensen dat mocht daar iets mee gebeuren hij direct de poort uitloopt. Er is een tweede lijst met mensen.. waaronder zijn vriend die nu overleden is (en ook zijn opa en oma staan daar op).. waar hij een 12 uur zou aanvragen om afscheid te kunnen nemen.
Brian en Amanda hebben de aanvraag gebruikt om Huub álles voor de voeten te gooien van wat er ooit is gezegd en gedaan in het spel.. en gunnen hem gewoon het afscheid daarom niet. Dat zij net zo'n lange lijst hebben opgebouwd gaan ze volledig aan voorbij. Op het moment dat Huub het meest kwetsbaar is krijgt hij te horen van Amanda.. "Ik gun hem jou nog minder als mens dan als speler... ik zie gewoon een duivel voor me." En Brian doet daar later nog een schepje bovenop door te zeggen dat Huub tijdens de 8 uur van zijn jaardag genoeg tijd heeft om het graf te bezoeken. Uitspraken waar ik nog eens aan zal terug denken als ze weer beweren dat zij de 'gevoelsmensen' zijn in de villa!!
'k Zal Huub een kaartje sturen om hem sterkte te wensen met het verlies van zijn vriend.
Ik ben het hier helemaal mee eens en prima verwoord.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.