abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54756361
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.
Wat een lul-argument zeg Moet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe Schiet toch op man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 12:12:31 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54757555
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lul-argument zeg Moet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe Schiet toch op man
Hoezo lul-argument? We zijn allemaal klanten op het zelfde spoor. Alleen bij goederen beginnen die containers niet te jammeren, en die zeikreizigers wel. Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54757802
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:12 schreef Duvel het volgende:
Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Nou, dan zijn we het toch eens?

Ik irriteer me er gewoon dood aan, en ik merk niet echt een bereidheid bij mijzelf om met welke smoes/verklaring dan ook genoegen te nemen. Ik wil een oplossing, dat is alles. En hoe ze het doen, doen ze het. Ik ben gewoon de doorsnee geīrriteerde reiziger
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 november 2007 @ 12:23:23 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54757825
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen.

En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 november 2007 @ 13:05:02 #205
136283 knars
Teethgrinder
pi_54758723
Ohja, en hoewel de hele Randstad spoorverdubbeling tegemoet kan zien, zal Gouda-Woerden gewoon tweesporig blijven.
bron: http://www.ad.nl/groenehart/gouda/article1838461.ece
  woensdag 21 november 2007 @ 13:10:35 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54758820
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen.
Woerden - Gouda is een traject zonder stations. Stoptreinen en intercity's zullen elkaar daardoor niet snel in de weg zitten. Op het moment dat stoptreinen moeten stoppen, ben je in Goverwelle, en dat is weer viersporig. Alleen voor goederentreinen moet je ruimte maken, want die rijden langzamer. En daarom liggen er bij Oudewater ook twee inhaalsporen. Een volledige spoorverdubbeling ā la Amsterdam - Utrecht is dus niet echt nodig.
quote:
En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee.
En een goederentrein die hier buiten de spits rijdt, rijdt in Duitsland precies de spits tegemoet. Tja...

Oh wacht, ik had Knars moeten quoten... Nou ja, pech.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54758823
Uitgaande van het wegschoppen van de cargo's naar de Betuweroute

Puick plan, wel

Wanneer gaan we dat doen?
  woensdag 21 november 2007 @ 13:11:42 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54758834
Wat gaan we doen? Niets dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54758886
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:11 schreef Duvel het volgende:
Wat gaan we doen? Niets dus.
Of anders minstens wat roestritjes met museummat over de Betuweroute

Ligt die er tenminste niet heleMAAL voor niks
  woensdag 21 november 2007 @ 13:28:40 #210
136283 knars
Teethgrinder
pi_54759191
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:43:17 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54759526
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef knars het volgende:
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel.
Die gammele Citypendel mag 125, de baanvaksnelheid is 130. Een Koploper rijdt daar dus maximaal 130km/u, waarmee je echt geen last gaat hebben van die stoptrein. Wat je nog zou kunnen doen is de seinen wat dichter op elkaar zetten, maar dat is nogal een puist werk. Spoorverdubbeling lijkt me momenteel niet nodig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 november 2007 @ 13:49:46 #212
136283 knars
Teethgrinder
pi_54759668
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang:
- er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan)
- er niet meer reizigerstreinen gaan rijden dan nu het geval is
- treindienstleiding oplet welke trein ze op welkspoor voor laten gaan.

Die tweede zal het probleem niet zijn, maar die eerste en laatste zal er dus nog wel een behoorlijke tijd voor blijven zorgen dat ik als frequente reiziger van dit baanvlak zal blijven zeuren om er dan maar een verdubbeling van te maken.
  woensdag 21 november 2007 @ 14:37:30 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54760772
Ik heb er niet zoveel last van eigenlijk, het gaat meestal goed.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54762259
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:49 schreef knars het volgende:
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang:
- er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan)
Een zware beladen kolentrein van 3000ton zet je niet zomaar voor een paar reizigers opzij, dat kost veel te veel tijd en energie :-) Zeker als de meeste kolentreinen zoiezo al aan de kant gaan in Utrecht
  woensdag 21 november 2007 @ 16:56:49 #215
136283 knars
Teethgrinder
pi_54763381
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
pi_54765074
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgen Die schoften van de DB hebben "bepaalde treinen onbeschikbaar gemaakt in verband met aanpassingen aan het systeem vanwege de nieuwe dienstregeling". Ja ja, en daar zijn ze 5 DAGEN mee bezig of zo? Tuig
pi_54765810
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgen Die schoften van de DB hebben "bepaalde treinen onbeschikbaar gemaakt in verband met aanpassingen aan het systeem vanwege de nieuwe dienstregeling". Ja ja, en daar zijn ze 5 DAGEN mee bezig of zo? Tuig
En dat is niet te regelen via het www?
pi_54765846
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef en_door_slecht het volgende:
En dat is niet te regelen via het www?
Een reservering only? Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
pi_54766033
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een reservering only? Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Alleen reservering zal idd vast niet gaan. Maar je gaat toch niet drie keer voor Jan Lul zitten wachten terwijl er een telefoon bestaat en er internet is? Want via de www.bahn.de kun je iig voor bepaalde treinen ook alleen reserveringen maken. Uitprinten en gaan met die rood-witte banaan!
pi_54766084
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen.
Kun je dus gewoon vanuit huis regelen.
  woensdag 21 november 2007 @ 19:14:20 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54766095
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Normaal kun je dat op bahn.de aangeven, alleen kan het blijkbaar niet bij die EC van je.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54766132
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen.
Kun je dus gewoon vanuit huis regelen.
Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet
quote:
Nur Sitzplatzreservierung (zum Selbstausdrucken) Für diese Verbindung nicht erhältlich.
De mof dacht ook van niet
pi_54766281
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet
[..]

De mof dacht ook van niet
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.
pi_54766595
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:21 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.
Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook niet Dus hij loopt niet ineens achter mijn rug om vol, of zo.
pi_54766780
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook niet Dus hij loopt niet ineens achter mijn rug om vol, of zo.
Je kan de kaartjes wel kopen, dus het kan zo zijn dat je straks moet staan.
pi_54767418
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar

Ik vrees nu al het ergste voor je...
pi_54767481
Als ik daardoor genaaid word gaan er gewoon wat lui sterven, niks aan de hand
pi_54768070
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar

Volgens mij kon je toen die kaartjes nog niet kopen. Ik kon pas een paar weken gelden voor het eerst kaartjes kopen voor een retourtje Frankrijk.
  woensdag 21 november 2007 @ 20:51:40 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54768200
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54769291
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar
pi_54769374

Zo even wat hoogtepuntjes van afgelopen zondag Vooral onderstaande vind ik erg geslaagd:

Met dank aan Photoshop CS3 heb ik voor het eerst de RAW files met succes kunnen gebruiken waardoor de foto's nog natuurlijker overkomen.
pi_54769457
Wil niet vervelend zijn, maar heb het gevoel dat het steeds dezelfde foto's zijn
Behalve btw. die plaat bij Amersfoort...vind die erg goed gelukt
pi_54769672
Beetje gelijk heb je wel ja Dezelfde treinen alleen in een andere omgeving :-) Over smaak valt inderdaad niet te twisten
pi_54769687
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zal ik je even uit je droom helpen:
ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin
  woensdag 21 november 2007 @ 22:29:41 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54771277
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54771712
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.
Van mij mag die hele A15 van A tot Z vol staan
pi_54772601
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...
Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor
............................
  woensdag 21 november 2007 @ 23:21:38 #238
136283 knars
Teethgrinder
pi_54772670
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar
Ik snap wel dat alles via de betuweroute niet kan, dus het is terecht dat je het een droom noemt Maar het aanleggen van een extra spoor naast het bestaande traject (lees: spoorverdubbeling) zou in mijn ogen (en ja, die is flink gekleurd door de bril van een reiziger) een puike oplossing zijn.
  donderdag 22 november 2007 @ 08:49:09 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54776508
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:18 schreef sander89 het volgende:

[..]

Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor
Inderdaad, de lengte van ES-las tot ES-las bedraagt 790 meter.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54777648
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:

Ik pak anders wel een verbinding met een andere overstap, die veel vaker stopt, dus veel meer bordjes oplevert, EN geen reserveringsplicht heeft
pi_54777774
@ Zug-Chef: vooral de laatste twee foto´s... Zeer fraai!
  donderdag 22 november 2007 @ 10:20:01 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54777842
@Zug-Chef: Is de RAW-verwerkingsunit in CS3 substantieel beter dan die in CS2?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54785164
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:49 schreef Charango het volgende:

[..]

En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?
Gaat over het spoortraject Amsterdam Bijlmer - Utrecht blijkt vandaag uit een artikel in spits.

Ik denk dat het wel goed mogelijk is totaal 60 treinen per uur over 4 sporen alleen denk ik dat het wel nog effe langer duurt voordat ze het ontwikkelt hebben en dat er werkelijk 60 treinen kunnen rijden per uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 22-11-2007 18:11:09 ]
pi_54785441
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik

Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg
  donderdag 22 november 2007 @ 18:11:42 #245
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54785591
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik

Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan... Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54785692
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja misschien, heel misschien dat het nog kan... Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffen Lees je weleens op hgbtf.net?
pi_54785943
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem al door heb, Prorail bedoelt dat er max 60 treinen kunnen rijden op dat traject die niet stoppen(stations etc) en geen vertragingen is dat het dan 60 treinen kunnen rijden per uur.

In de praktijk kan dat niet natuurlijk, maar van 24 treinen max per uur over een traject naar bijvoorbeeld 40 treien max zal wel haalbaar kunnen zijn in de praktijk denk ik.
pi_54787745
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffen Lees je weleens op hgbtf.net?
Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...
pi_54787942
Sinds vandaag zijn de 4025 en helaas ook de 4023 in rivisie...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2007 @ 20:10:28 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54788022
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...
En de mensen en autoriteiten pikken dit zomaar?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')