Wat een lul-argument zegquote:Op woensdag 21 november 2007 11:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.
Hoezo lul-argument? We zijn allemaal klanten op het zelfde spoor. Alleen bij goederen beginnen die containers niet te jammeren, en die zeikreizigers wel. Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een lul-argument zegMoet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe
Schiet toch op man
Nou, dan zijn we het toch eens?quote:Op woensdag 21 november 2007 12:12 schreef Duvel het volgende:
Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Woerden - Gouda is een traject zonder stations. Stoptreinen en intercity's zullen elkaar daardoor niet snel in de weg zitten. Op het moment dat stoptreinen moeten stoppen, ben je in Goverwelle, en dat is weer viersporig. Alleen voor goederentreinen moet je ruimte maken, want die rijden langzamer. En daarom liggen er bij Oudewater ook twee inhaalsporen. Een volledige spoorverdubbeling ā la Amsterdam - Utrecht is dus niet echt nodig.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen.
En een goederentrein die hier buiten de spits rijdt, rijdt in Duitsland precies de spits tegemoet. Tja...quote:En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee.
Of anders minstens wat roestritjes met museummat over de Betuweroutequote:
Die gammele Citypendel mag 125, de baanvaksnelheid is 130. Een Koploper rijdt daar dus maximaal 130km/u, waarmee je echt geen last gaat hebben van die stoptrein. Wat je nog zou kunnen doen is de seinen wat dichter op elkaar zetten, maar dat is nogal een puist werk. Spoorverdubbeling lijkt me momenteel niet nodig.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef knars het volgende:
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel.
Een zware beladen kolentrein van 3000ton zet je niet zomaar voor een paar reizigers opzij, dat kost veel te veel tijd en energie :-) Zeker als de meeste kolentreinen zoiezo al aan de kant gaan in Utrechtquote:Op woensdag 21 november 2007 13:49 schreef knars het volgende:
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang:
- er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan)
En dat is niet te regelen via het www?quote:Op woensdag 21 november 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgenDie schoften van de DB hebben "bepaalde treinen onbeschikbaar gemaakt in verband met aanpassingen aan het systeem vanwege de nieuwe dienstregeling". Ja ja, en daar zijn ze 5 DAGEN mee bezig of zo?
Tuig
Een reservering only?quote:Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef en_door_slecht het volgende:
En dat is niet te regelen via het www?
Alleen reservering zal idd vast niet gaan. Maar je gaat toch niet drie keer voor Jan Lul zitten wachten terwijl er een telefoon bestaat en er internet is? Want via de www.bahn.de kun je iig voor bepaalde treinen ook alleen reserveringen maken. Uitprinten en gaan met die rood-witte banaan!quote:Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een reservering only?Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Normaal kun je dat op bahn.de aangeven, alleen kan het blijkbaar niet bij die EC van je.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een reservering only?Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het nietquote:Op woensdag 21 november 2007 19:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen.
Kun je dus gewoon vanuit huis regelen.
De mof dacht ook van nietquote:Nur Sitzplatzreservierung (zum Selbstausdrucken) Für diese Verbindung nicht erhältlich.
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet
[..]
De mof dacht ook van niet
Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook nietquote:Op woensdag 21 november 2007 19:21 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.
Je kan de kaartjes wel kopen, dus het kan zo zijn dat je straks moet staan.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook nietDus hij loopt niet ineens achter mijn rug om vol, of zo.
Volgens mij kon je toen die kaartjes nog niet kopen. Ik kon pas een paar weken gelden voor het eerst kaartjes kopen voor een retourtje Frankrijk.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar![]()
Ik vrees nu al het ergste voor je...
Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...quote:Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maarquote:Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzinquote:Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zal ik je even uit je droom helpen:
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin
Van mij mag die hele A15 van A tot Z vol staanquote:Op woensdag 21 november 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.
Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoorquote:Op woensdag 21 november 2007 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...
Ik snap wel dat alles via de betuweroute niet kan, dus het is terecht dat je het een droom noemtquote:Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar
Inderdaad, de lengte van ES-las tot ES-las bedraagt 790 meter.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:18 schreef sander89 het volgende:
[..]
Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor
Ik pak anders wel een verbinding met een andere overstap, die veel vaker stopt, dus veel meer bordjes oplevert, EN geen reserveringsplicht heeftquote:Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar![]()
Ik vrees nu al het ergste voor je...
Gaat over het spoortraject Amsterdam Bijlmer - Utrecht blijkt vandaag uit een artikel in spits.quote:Op maandag 19 november 2007 16:49 schreef Charango het volgende:
[..]
En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?![]()
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan...quote:Op donderdag 22 november 2007 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik
Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffenquote:Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan...Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ik denk dat ik hem al door heb, Prorail bedoelt dat er max 60 treinen kunnen rijden op dat traject die niet stoppen(stations etc) en geen vertragingen is dat het dan 60 treinen kunnen rijden per uur.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan...Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...quote:Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffenLees je weleens op hgbtf.net?
En de mensen en autoriteiten pikken dit zomaar?quote:Op donderdag 22 november 2007 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |