abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54690432
oh de vader van hier wilde dat niet , de navelstreng doorknippen, die zat sowieso de hele bevalling lang met zijn rug naar mijn onderlijf gekeerd"om maar geen mental image for life te krijgen van mijn doorgaans zo bevallig vooronder

wilt u de navelstreng doorknippen?
Uhm, (the what?) k ben Engels, ik spreek een beetje Netherlands "
okay...(insert "bedankt voor deze nuttige info" blik) , maar wilt u het doen?
ik wil NIET het doen! ik word dizzy, dank u wel.

zo ongeveer

"oh het hoofdje!! meneer milagro, kijk eens! het hoofdje!"
"yeah I can see it from here, thanks! " <witwegtreksmiley>
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 18 november 2007 @ 12:23:33 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54691001
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:09 schreef Mibos het volgende:

Wat ik niet wist trouwens ook niet van Fok (verder zo'n beetje alles van Fok) dat je hechtingen er onder douche uitspoelen na verloop van tijd. Schrok me de eerste keer rot...
Idd ja! Helemaal vergeten! Sta je daar opeens met zo'n wit draadje tussen je vingers

Gister weer verhaal verteld, en vriendin wilde echt alles weten. ter voorbereiding voor zichzelf, of zo. ze is nog niet zwanger, en wellicht verminderd vruhtbaar, maar toch houdt die bevalling haar erg bezig...
was wel raar om na drie mnd weer het hele verhaal te vertellen. en nog steeds krijg ik het er niet chronologisch uit.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 18 november 2007 @ 12:24:50 #128
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54691023
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:49 schreef milagro het volgende:

..ik wil NIET het doen!
Nou, het scenario was exact gelijk hier hoor, minus het schattige accent dan

Ook leuk: Ik gillend, na 20 uur weeen:"Stan..... DOE IETS!! ! "

Met als reactie, "Ik heb 9 maanden geleden al wat gedaan liefje, nu is het jouw beurt! "
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54691035
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik denk ook dat het verstandig is om met iemand te praten over een bevalling. Sowieso, maar vooral als bepaalde gebeurtenissen je zo dwarszitten. Dit zeg ik niet alleen voor marlieske, ook voor eventuele anderen. Het kan namelijk echt opluchten!
Helemaal mee eens, het heeft mij ook geholpen om het verhaal op een rij te krijgen.. De eerste dag waren het losse flarden, maar door het vaker te vertellen kwamen de herinneringen beter tevoorschijn en dan kan je alles ook een beter plaatsje geven.
pi_54691068
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:24 schreef Vivi het volgende:

Met als reactie, "Ik heb 9 maanden geleden al wat gedaan liefje, nu is het jouw beurt! "

Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54694009
Hier geen taboe denk ik. Men wilde het hele verhaal horen, incl details.
Ik was wel blij dat ik wist van een vriendin dat je stolsels kunt verliezen ter grootte van een tennisbal. ik schrok er natuurlijk wel van. En idd die stomme hechtingen en het spoelen na/tijdens het plassen. Dat viel me wel tegen, hoelang dat nog zeer deed. Ik was ervan overtuigd dat het nooit meer goed zou komen. Gelukkig is het weel goed gekomen.
pi_54694230
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:49 schreef milagro het volgende:
oh de vader van hier wilde dat niet , de navelstreng doorknippen, die zat sowieso de hele bevalling lang met zijn rug naar mijn onderlijf gekeerd"om maar geen mental image for life te krijgen van mijn doorgaans zo bevallig vooronder

wilt u de navelstreng doorknippen?
Uhm, (the what?) k ben Engels, ik spreek een beetje Netherlands "
okay...(insert "bedankt voor deze nuttige info" blik) , maar wilt u het doen?
ik wil NIET het doen! ik word dizzy, dank u wel.

zo ongeveer

"oh het hoofdje!! meneer milagro, kijk eens! het hoofdje!"
"yeah I can see it from here, thanks! " <witwegtreksmiley>
Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.
pi_54694361
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als ik weer een beetje bij zinnen was had ik hem alsnog vermoord

Mijn wederhelft toen ik zei dat ik moest persen; 'dat kan niet, de vk heeft gezegd pas morgenochtend terug te komen om te kijken'
Saartje
pi_54694577
Ik kan via googlen er zo 123 niet veel over vinden; komt het vaak voor, scheuren of inknippen en vervolgens hechten? Is het meer regel dan uitzondering, 50/50 of soms?
En hoe jonger en hoe beter de conditie hoe minder kans op scheuren of ingeknipt worden?
pi_54694676
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.
dat lijkt me ook naar, ik zei nog zo NIET kijken!!!

wij hebben het enkel van "horen"... dat knerpende geluid van de knip
pi_54694682
Het komt heel vaak voor, dat weet ik wel. Ik denk dat je blij mag zijn als je geen scheur of knip hebt. Ik had een behoorlijk goede conditie en was redelijk jong, maar wel behoorlijk gehavend. Als je ouder bent, krijg je wel minder strepen op je buik. Het ligt er ook aan hoe snel het gaat. Als het heel snel gaat, heb je meer kans op scheuren. En ik 'luisterde' niet naar de vk toen die zei rustiger te doen en niet meer te persen. Had ik toen wel bovennatuurlijke krachten gehad om rustig te blijven, dan was ik misschien niet gescheurd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54694718
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:26 schreef liesell het volgende:
Ik kan via googlen er zo 123 niet veel over vinden; komt het vaak voor, scheuren of inknippen en vervolgens hechten? Is het meer regel dan uitzondering, 50/50 of soms?
En hoe jonger en hoe beter de conditie hoe minder kans op scheuren of ingeknipt worden?
volgens mij ligt het vooral aan de duur van het eruit persen, de kracht vd moeder die tekort schiet na verloop van tijd, en op een bepaald moment móet het kind er echt NU uit, en vooral met prematuren wordt er dan sneller geknipt, dacht ik althans
pi_54694808
Het knippen ligt ook aan de arts/vk. Sommigen knippen sneller dan anderen. Kleine scheurtjes schijnen sneller te genezen dan een knip, maar dan moet het wel de goede kant op scheuren natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54695044
Mijn obstetrie en gynaecologie handboek zegt:
Bij 20% van de bevallingen in de eerste lijn(thuis of poliklinisch) wordt een episiotomie gemaakt, bij bevallingen in de 2 lijn(geindiceerde ziekenhuisbevalling) 50%.

Als er geen knip wordt gezet, blijft bij 56% van de barende het perineum intact, treedt bij 43% een eerste of tweede graadsruptuur op en onstaat bij slechts 0,5% een 3e graadsruptuur (totaalruptuur).
Een episiotomie beschermt niet tegen een totaal ruptuur.

Dus als je in het ziekenhuis bevalt heb je 50% kans op een knip. Zo niet heb je ongeveer 50% kans om uit te scheuren... Dus zo'n 25% kans om heel te blijven.
Als je thuis bevalt heb je 20% kans op een knip, zo niet dan ongeveer 50% kans om uit te scheuren. Dus zo'n 40% kans om heel te blijven.
  zondag 18 november 2007 @ 16:04:36 #140
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54695419
Ik ben geknipt na 20 minuten persen, omdat de baby het steeds zwaarder kreeg. De hartslag viel soms helemaal weg tijdens een wee.
Ik heb trouwens twee knippen gehad, de eerste was niet goed en toen kwam die schaar wéér tevoorschijn .
Mijn vriend vond dat ook het gruwelijkste moment van de hele bevalling, hahaha.

Ze hebben me trouwens flink te pakken gehad met die schaar, ze zijn 3 kwartier bezig geweest me weer dicht te naaien en ik heb twee weken zowat niet kunnen zitten. De kraamhulp merkte op dat ze nog nooit zo'n blauwe onderkant had gezien .

Over een taboe op de bevalling: mensen krijgen bij mij zoveel te horen als ze willen. Als ze naar details vragen, horen ze details. Vragen ze alleen maar hoe het was, dan vertel ik ze kort en krachtig, dat het kort maar krachtig was . (in 6 uur bevallen)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_54696147
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb ook bedankt, waarop de arts beteuterd zei "Maahaar het was het huisje van de beeeeeeebie!? ".
Ik zou moeite hebben om een arts die zoiets zegt überhaupt serieus te nemen.
  zondag 18 november 2007 @ 16:34:34 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54696183
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:46 schreef p_iglet het volgende:
Dus als je in het ziekenhuis bevalt heb je 50% kans op een knip. Zo niet heb je ongeveer 50% kans om uit te scheuren... Dus zo'n 25% kans om heel te blijven.
Als je thuis bevalt heb je 20% kans op een knip, zo niet dan ongeveer 50% kans om uit te scheuren. Dus zo'n 40% kans om heel te blijven.
Dit onderschrijft wel de stelling dat er in een ziekenhuis eerder naar extra hulpmiddelen wordt gegrepen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54696240
Nou hebben mensen die op medische indicatie bevallen, die indicatie waarschijnlijk niet voor niets..

Voor poliklinische bevallingen met behulp van een verloskundige zijn de cijfers zoals bij thuisbevallingen.
  zondag 18 november 2007 @ 16:37:54 #144
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54696280
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:34 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dit onderschrijft wel de stelling dat er in een ziekenhuis eerder naar extra hulpmiddelen wordt gegrepen
Nee toch? In het voorbeeld wordt gesproken over medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, niet over mensen die "voor de fun" in het ziekenhuis bevallen. Dan is er meestal dus toch al iets meer aan de hand en lijkt het mij logisch dat er dús vaker ingegrepen wordt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 18 november 2007 @ 16:40:58 #145
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54696359
ik had idd 'geindiceerd' over het hoofd gezien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54696396
Vriendinnetje is verloskundige in opleiding dus heb al heel wat sappige verhalen gehoord
  zondag 18 november 2007 @ 17:09:32 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54697099
Ze vertelden hier trouwens wel dat ze idd scheuren verkiezen boven knippen omdat het eerste sneller zou helen, maar als ze denken dat het idd de verkeerde kant op scheurt oid, dan grijpen ze in.
pi_54697230
ik heb denk ik toch liever knippen dan.
bij scheuren kiest de scheur de weg van de minste weerstand, en is dus niet te voorzien waar dat heen leidt , bij een weloverwogen knip is het dus .. weloverwogen.

even to be sure to be sure, de knip voel je dus, nu ja ik dan, helemaal niets van.
hoe dat met scheuren zit, weet ik niet
pi_54697326
Scheuren voel je ook niet. Geloof ik, weet het niet meer zeker
Saartje
pi_54697448
Hoe kun je dat nou niet voelen, als iemand een stuk uit je doos knipt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')