abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54650365
Ik heb 2 honden, en 1 van mijn honden zat net in de kamer heel moeilijik te zitten, in een (duidelijke) pershouding, dus ik heb hem als een speer opgepakt en in de tuin gegooid, maar hij zit nu al een kwartier in de tuin in de pershouding, maar er komt niks uit. Hij is langharig (maltezer) dus ik heb met een doek het beetje poep wat er aan zijn haren en rond de anus zat af gehaald, maar zijn anus lijkt ook opgezet (waarschijnlijk omdat hij dus daar veel ontlasting in heeft zitten wat hij er niet uit krijgt).
Hij zit nu ruim een kwartier al in de tuin, en ik ben in staat om nu gillend naar de dierenarts te rennen, maar ik ben nogal een hypochonder als het op mijn dieren aankomt.

Iemand enig idee wat dit is, kan het kwaad, en moet ik hiermee naar de dierenarts? Of moet ik hem nog even in de tuin rondjes laten lopen en komt het er dan vanzelf wel uit?

Hij lijkt er geen pijn aan te hebben.

(en ik zie nu wat drabberige diarree in de tuin liggen, maar kennelijk is dat nog steeds niet alles want hij staat nog steeds in de pershouding).

Hij is overigens 2 jaar, en geheel gezond.
Vivre
pi_54650468
Toch naar de dierenarts, anders bel je eerst even.
Misschien zitten de anaalklieren verstopt en/of zijn ontstoken, en dan moet je toch even naar de DA.
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_54650576
Zijn anaalklieren zijn pas bij de trimmer uitgeknepen (week of 2/3 geleden). Maar ik zal wel even bellen. Overigens stond hij net met 2 poten tegen de deur dus ik heb hem binnen gelaten, zijn kont is wel ontzettend ranzig (ik bespaar je de details ) dus ik zal voor de zekerheid even bellen en dan wacht mij de leuke taak om zijn langharige grote kont schoon te maken
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:27:00 #4
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_54650760
Hou ons zeker op de hoogte!

maar serieus; succes met je hondje
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_54650836
Ook honden hebben wel eens last van constipatie, kijk het nog een paar uurtjes aan.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_54650972
Ik heb de dierenarts gebeld, die wil dat ik toch even langs kom omdat zijn anaalklier mogelijk ontstoken kan zijn. Ook omdat hij veel 'schurkt'. Dus om 16.00 heb ik een afspraak staan
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:38:14 #7
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54651048
Heb es een beetje gegoogeld, maar dit kan vanalles zijn zo te zien...
Wanneer heeft ie voor het laatst 'normaal' gepoept? Zit er bloed bij z'n ontlasting, en denk je dat het poepen pijn doet?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_54651092
Nee, geen bloed, lijkt geen pijn te doen, is wel diarree achtig (wat hij er uit krijgt) en hij heeft gisteravond voor het laatst normaal gepoept. Ik heb ook gegoogled en kwam ook bij een hoop dingen terecht, vandaar dat ik toch maar even de DA heb gebeld.
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:41:14 #9
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54651116
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:34 schreef Strychnine het volgende:
Ik heb de dierenarts gebeld, die wil dat ik toch even langs kom omdat zijn anaalklier mogelijk ontstoken kan zijn. Ook omdat hij veel 'schurkt'. Dus om 16.00 heb ik een afspraak staan
ow, ik had je reactie nog niet gezien

maar dit lijkt me idd het beste
pi_54651132
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:21 schreef Strychnine het volgende:
zijn kont is wel ontzettend ranzig (ik bespaar je de details )
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_54651167
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:41 schreef Calibrero het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat levert me vast een ban op, het is niks vergeleken met 2g1c of tubgirl Dit overtreft alles

(Misschien dat ik er een nieuwe vieze plaatjes/filmpjes hype mee kan beginnen.... )
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:43:39 #12
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54651189
Wat je iig niet moet doen is je hand naar binnen steken, dat houdt de hond niet vol

"
pi_54651332
Wat eet je maltezer? Die van mijn ouders had hier ook veel last van, maar sinds ze op bepaald droogvoer zijn overgegaan veel en veel minder.

Voor het overige kun je vrij weinig doen op het moment.

Het is volgens mij wel een maltezer kwaaltje dus ik zou het volgende keer eens aankaarten bij de dierenarts.

En sterkte
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 14:49:51 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54651380
TT is aangepast

Als het onstoken anaalklieren zijn word je ook niet blij van de lucht straks
Als je met de auto gaat zou ik wel even zorgen dat je je stoelen goed bedekt met iets van plastic.
Heel veel sterkte in ieder geval.

En plaatjes hoeft idd niet hoor
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54651482
Ik heb 2 maltezers, en ze hebben allebei wel redelijk snel last van hun anaalklieren (vooral bij mijn 5jarige teefje merk je het goed, die begint 'sleetje te rijden' en zichzelf kaal te bijten) dus die worden ook regelmatig uitgeknepen.
Ze eten op dit moment Optidog, maar ze hebben eigenlijk geen vast merk. En vaak betrap ik ze er ook op dat ze god-weet-hoe bij het kattenvoer komen en daar hun maaltje mee doen.
Dit heb ik al een aantal keer ter sprake gebracht bij de DA, en dit kon geen kwaad vond ze. Ze krijgen vrijwel nooit nat voer, altijd brokken. Alleen bij speciale gelegenheden krijgen ze wel eens iets uit een blikje, maar meestal krijgen ze daar diarree van
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:52:54 #16
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54651488
Door dit soort verhalen ben ik altijd weer blij geen huisdieren te hebben.

Wens je mormeltje sterkte namens mij
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54651525
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:49 schreef senesta het volgende:
TT is aangepast

Als het onstoken anaalklieren zijn word je ook niet blij van de lucht straks
Als je met de auto gaat zou ik wel even zorgen dat je je stoelen goed bedekt met iets van plastic.
Heel veel sterkte in ieder geval.

En plaatjes hoeft idd niet hoor
Hij zit nu in de keuken, en daar stinkt het al als een beerput
Ik ga lopend (DA zit hier vlakbij) dus de auto-voorzorgsmaatregelen zijn niet nodig, maar bedankt voor de tip
Heb wel met hem te doen hoor, zo zielig als hij nu in de keuken zit met zijn bruine kont
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:52 schreef michiel5 het volgende:

Thanks
Ach, gelukkig heb ik meer plezier dan ongemak van mijn beestenboel, dit soort dingen zijn nooit leuk.
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:55:15 #18
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54651568
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:52 schreef michiel5 het volgende:

mijn Bepje (kat) heeft een paar maanden terug een baarmoederontsteking gehad, dawas ook niet best.

Ze is nu baarmoederloos en ik 600 euri armer (was in het weekend, dus alles extra duur). Maar ze is iedere euro waard, ben zo blij dat ik haar nog heb
pi_54651605
Knip zijn kont eens helemaal kaal want het kan zijn dat er een aangekoekte klodder poep aan zit waardoor hij zijn ei niet kwijt kan
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:58:42 #20
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54651702
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:54 schreef Strychnine het volgende:

[..]

.........
Ach, gelukkig heb ik meer plezier dan ongemak van mijn beestenboel, dit soort dingen zijn nooit leuk.
en zo is het
Hoop dat je beessie snel weer gewoon kan poepen!
pi_54651706
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:52 schreef Strychnine het volgende:
Ik heb 2 maltezers, en ze hebben allebei wel redelijk snel last van hun anaalklieren (vooral bij mijn 5jarige teefje merk je het goed, die begint 'sleetje te rijden' en zichzelf kaal te bijten) dus die worden ook regelmatig uitgeknepen.
Ze eten op dit moment Optidog, maar ze hebben eigenlijk geen vast merk. En vaak betrap ik ze er ook op dat ze god-weet-hoe bij het kattenvoer komen en daar hun maaltje mee doen.
Dit heb ik al een aantal keer ter sprake gebracht bij de DA, en dit kon geen kwaad vond ze. Ze krijgen vrijwel nooit nat voer, altijd brokken. Alleen bij speciale gelegenheden krijgen ze wel eens iets uit een blikje, maar meestal krijgen ze daar diarree van
De DA heeft mijn ouders aangeraden het echt bij droogvoer te houden, ik zal eens vragen welk merk - geen frolic oid, maar iets wat ze bij de DA kopen.
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 14:59:06 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54651718
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:54 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Hij zit nu in de keuken, en daar stinkt het al als een beerput
Ik ga lopend (DA zit hier vlakbij) dus de auto-voorzorgsmaatregelen zijn niet nodig, maar bedankt voor de tip
Heb wel met hem te doen hoor, zo zielig als hij nu in de keuken zit met zijn bruine kont
[..]

Thanks
Kun je hem niet even onder de douche of zo zetten?
Om hem zo tot 16:00 uur te laten zitten lijkt me ook zo zielig
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54651867
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Kun je hem niet even onder de douche of zo zetten?
Om hem zo tot 16:00 uur te laten zitten lijkt me ook zo zielig
Het is niet zo ontzettend zielig hoor, het is er lekker warm en er staat een mand, als de deur naar de kamer openstaat zitten de honden alsnog vaak in de keuken. En de andere hond zit er nu ook bij. Maar het schoonmaken heeft zo weinig zin omdat als hij straks weer iets van diarree eruit krijgt is het binnen no time weer zo vies. En onder de douche red ik niet eens, ik ben dan minimaal 3 kwartier bezig altijd, dus dan ben ik nog te laat voor de DA ook
Maar ik blijf het ook wel zielig vinden hoor Normaal ligt hij lekker op mijn voeten te snurken als ik achter de pc zit
Vivre
pi_54652368
Nou, hij heeft net weer een armoedige poging tot poepen gedaan, weer een heel klein beetje drabberige diarree, en that's it. Ik ben even bij hem gaan zitten, maar hij ligt gewoon midden in de keuken te slapen, dus ben ik maar weer terug gegaan naar de kamer
Even mijn haar doen en spullen zoeken en dan ga ik zo naar de DA.
Vivre
pi_54652417
poepen ftw.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:33:54 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_54653982
Diarree heerst ook hoor. Een van mijn chineesjes heeft vorige week 4 dagen niet gegeten en kon nog geen drinken binnen houden, liep heel de dag te poepen ( kostte ook veel moeite want als dr niks in blijft komt dr ook niks uit ) en hij poepte alleen maar wat slijm, en spuugde steeds gal.
Ging vanzelf over, op de dag waar ik mijn ik-kijk-t-wel-ff aan-grens bepaald had.
Maar het stonk niet zo, gelukkig is die blote kont ook altijd makkelijk schoon te maken.
Als zn anaalklieren pas gedaan zijn kunnen ze idd ontstoken zijn, die stank is duizend malen erger dan poeplucht.
En van vers vlees poepen ze hele mooie harde drollen, en daardoor blijven hun anaalklieren ook veel beter schoon, dus ik zou juist weer kvv aanraden, met name carnibest of duck.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_54654527
Nou, ik ben net terug. Het is misschien een hernia pe-pre-pi-moeilijkwoord. Het houdt in dat hij dan misschien een gaatje heeft ergens in zijn darmen bij de anus (ik kan het heel slecht uitleggen, sorry).
De DA zei dat ze nog nooit zoiets had gezien, zijn anus stond echt helemaal open. De haren bij zijn kont zijn wat weg geknipt, ik heb 3 soort medicatie meegekregen en hij is ontwormd voor de zekerheid, ik moet hem goed in de gaten houden van het weekend, weghouden bij de andere hond voor het geval het toch een virus blijkt te zijn, en dinsdag moet ik terugkomen voor consult.
Ik moet het met deze medicatie (tegen darminfectie o.a) het even aankijken, mocht ik iets raars zien moet ik wel gelijk de weekend DA bellen.
Trouwens wel heel tof van haar, ik moet het zelf betalen van mijn moeder, en de DA is me heel erg tegemoet gekomen daarmee omdat ik nogal veel dieren heb en veel opvangers zijn, en de afspraak die dinsdag staat hoef ik ook niet te betalen (tenzij hij opnieuw medicatie moet oid). Dus even petje af voor het huisdierenziekenhuis in het Westland

Ik heb zo te doen met dat beestje...
Vivre
pi_54654661
hmm dan ben je toch blij dat je maar even langs bent gegaan

vooral omdat het natuurlijk ook nog vrijdag is
en als je op vrijdag neit gaat... tenzij er echt paniek optreed je toch tot maandag had moeten wachten

hoop dat het snel goed komt
en inderdaad.. petje af voor het dierenziekenhuis in het westland
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_54654968
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:55 schreef Strychnine het volgende:
Nou, ik ben net terug. Het is misschien een hernia pe-pre-pi-moeilijkwoord. Het houdt in dat hij dan misschien een gaatje heeft ergens in zijn darmen bij de anus (ik kan het heel slecht uitleggen, sorry).
De DA zei dat ze nog nooit zoiets had gezien, zijn anus stond echt helemaal open. De haren bij zijn kont zijn wat weg geknipt, ik heb 3 soort medicatie meegekregen en hij is ontwormd voor de zekerheid, ik moet hem goed in de gaten houden van het weekend, weghouden bij de andere hond voor het geval het toch een virus blijkt te zijn, en dinsdag moet ik terugkomen voor consult.
Ik moet het met deze medicatie (tegen darminfectie o.a) het even aankijken, mocht ik iets raars zien moet ik wel gelijk de weekend DA bellen.
Trouwens wel heel tof van haar, ik moet het zelf betalen van mijn moeder, en de DA is me heel erg tegemoet gekomen daarmee omdat ik nogal veel dieren heb en veel opvangers zijn, en de afspraak die dinsdag staat hoef ik ook niet te betalen (tenzij hij opnieuw medicatie moet oid). Dus even petje af voor het huisdierenziekenhuis in het Westland

Ik heb zo te doen met dat beestje...
Volgens mij heeft die van mijn ouders dat ook gehad, maar tegen ons zeiden ze dat het kwam omdat zijn testikels niet goed ingedaald waren oid. Hij moest iig geopereerd worden aan zijn darmen erdoor.
pi_54654984
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die van mijn ouders dat ook gehad, maar tegen ons zeiden ze dat het kwam omdat zijn testikels niet goed ingedaald waren oid. Hij moest iig geopereerd worden aan zijn darmen erdoor.
Mijn hond is gecastreerd, dus zijn ballen zullen het niet zijn
Vivre
pi_54672631
Hoest nu met je hondje?
pi_54677012
Hij stinkt een uur in de wind, maar lijkt een minder opgezette anus te hebben. Wel zat hij weer onder de diarree vanmiddag vertelde mijn moeder. Hij zit nu aan de medicatie dus hopelijk slaat dat snel aan, hij krijgt nu 6 pilletjes op een dag (3 soorten 2 maal daags) dus ik hoop dat dat een beetje snel werkt.
Ik moest van de DA mijn hondjes een beetje gescheiden houden, maar gelukkig vertoont de ander absoluut geen symptomen dus ik heb goede hoop dat het geen virus is (al zou het ergens 'fijn' zijn als het wel een virus was, want dan is het afwachten en gaat het vanzelf over met begeleiding van de DA).
Vivre
pi_54690737
Oke, hoop dat je hondje straks weer helemaal beter is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')