abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54629118
hallo fokkers,

ik maak al jaren redelijk verdienstelijke dansmuziek, vooral wat underground drumnbass materiaal (last.fm/music/bitplane) maar nu heb ik in een olijke bui een danceplaatje gebouwd waarvan ik het idee heb dat het wel 'top40-potentieel' heeft. over het algemeen ben ik een laffe stoner die weinig doet met zijn creatieve uitspattingen maar met dit plaatje wil ik er echt eens voor gaan. proberen te laten signen dus, maar daar komt nogal wat bij kijken lijkt me, ik heb er nog weinig kaas van gegeten.

- rechten1
allereerst; ik kan wel als een gek de mp3 overal spammen, maar hoe voorkom ik dat iemand er mee wegloopt onder z'n eigen naam?

- rechten2
het gaat om een remix van een jackson 5 track (alleen de vocals), verder zitten er nog wat samples van een oldskool house nummer van format 1 in. ik gok dat dit eerder het probleem is voor een evt geinteresseerd label, maar maakt dit mijn kansen groter of juist kleiner? (alsin; het zal ze de nodige duiten en moeite kosten qua licensiegebeuren, maar het verkoopt natuurlijk wel makkelijker als jong en oud het nummer herkent)

- onder de aandacht brengen
ik kan natuurlijk een mooie demo sturen naar willekeurige labels, maar ik gok dat half producerend nederland dat doet dus waarschijnlijk belandt mijn mooie plaatje voor immer ergens op een 'todo'-stapel.. bovendien - omdat ik meer into dnb ben - ken ik eigenlijk geen enkel commerciele-dance-muziek-label. (sommige fokkers vast wel )

iemand riep net dat ik het moet pluggen, naar dj's sturen; lijkt me een goed idee maar voordat ik daarmee begin wil ik eerst het rechten1 gebeuren op orde hebben.. je weet maar nooit

mocht er interesse zijn dan kan ik wel wat 'snippets' van de track posten; mocht iedereen het kut vinden dan heeft alle moeite natuurlijk sowieso weinig nut
ceci n'est pas une texte
  donderdag 15 november 2007 @ 16:43:33 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_54629205
Hmm interessant, even tvp. Mijn gok is trouwens dat het verdomd lastig zal worden om de Jackson 5 te mogen gebruiken, maar ik ben een pure leek...
pi_54629382
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:39 schreef bazkie_botsauto het volgende:
ik kan natuurlijk een mooie demo sturen naar willekeurige labels, maar ik gok dat half producerend nederland dat doet dus waarschijnlijk belandt mijn mooie plaatje voor immer ergens op een 'todo'-stapel
je hebt echt geluk en de juiste mensen nodig om in de top 40 te komen.
so how's your evening so far?
pi_54629503
om wat voor soort nummer gaat het? fedde le grand/erick e stylo, of meer basshunter/jekyll and hyde? in het eerste geval zou je club dj's wat toe kunnen sturen

post anders eens een snip in 64kbit ofzo
so how's your evening so far?
pi_54630635
Euhh... laat eens horen?
pi_54630953
Precies, eerst horen dan voelen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 15 november 2007 @ 18:08:56 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54630994
Nou dat is niet perse nodig om de vragen te kunnen beantwoorden.
pi_54631526
als het een remix betreft zul je toestemming moeten hebben van de rechthebbenden om het uit te brengen. En de royalty's gaan dan ten merendeel naar die rechthebbenden.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_54632504
ceci n'est pas une texte
pi_54632667
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:35 schreef postman het volgende:
als het een remix betreft zul je toestemming moeten hebben van de rechthebbenden om het uit te brengen. En de royalty's gaan dan ten merendeel naar die rechthebbenden.
maar moet ik dat zelf regelen of is dat iets voor het label dat mn plaat uit wil brengen?
dat ik er dan weinig aan verdien maakt me niet zo uit, gaat me om de naamsbekendheid (en lijkt me gewoon gaaf, je eigen plaatje op de radio)
ceci n'est pas une texte
pi_54632713
Weinig top 40 potentie denk ik eerlijkgezegd, mist toegankelijkheid omdat het echt een zware club sound heeft.
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2007 @ 19:58:22 #12
197197 Moozze
Plugged
pi_54633356
Ik vind het wel leuk klinken, maar niet mijn genre dus ik weet er weinig van. Hoe je moet doorbreken weet ik niet, anders was ik zelf misschien al doorgebroken
pi_54633850
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:21 schreef bazkie_botsauto het volgende:
ok hier een snippet

http://ranchorelaxo.stude(...)pet_96kbps_32khz.mp3
Klinkt wel aardig
Ik heb niet echt veel met dit genre maar het klinkt wat mij betreft wel goed
pi_54636288
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:21 schreef bazkie_botsauto het volgende:
ok hier een snippet

http://ranchorelaxo.stude(...)pet_96kbps_32khz.mp3
Klinkt wel lekker zeg.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54637936
Bel Wessel van Diepen, of ga langs Midtown Records.
en stuur hem ook (denk ik wel goed) naar SlamFm site, als je dan nummer uno na een dagverkiezing kom je op de radio.

Persoonlijk als die afgemixt zou worden door een profesioneel een dikke 8 en zit zeker wel potentie in..Wel mis je iets in die plaat, wat weet ik niet, maar iets mis je..

Maar erg goed gedaan, hopelijk doe je eens wat nuttigs met je tijd en ons goede muziek geven.
Hell To The Liars
pi_54638351
Kerel iets meer variatie in je vocals en je zit geramd en ik heb er verstand van.
pi_54641863
bedankt voor de reacties, kritiek & complimenten allebei zeer gewaardeerd
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:49 schreef Droopie het volgende:
en stuur hem ook (denk ik wel goed) naar SlamFm site, als je dan nummer uno na een dagverkiezing kom je op de radio.
ik ken slam fm niet zo goed (ik mis id&t ), wat is de dagverkiezing pcies? kan het niet echt vinden op de site, zou ik m'n track daar ergens moeten kunnen uploaden?

*edit: geloof dat ik het al gevonden heb, bedoel je de slam fm spotlight? mag ik em helaas niet uploaden vanwege de (gecopyrighte) vocals.. wel jammer, lijkt me verder wel een mooi platform

[ Bericht 15% gewijzigd door bazkie_botsauto op 16-11-2007 04:24:33 ]
ceci n'est pas une texte
pi_54667939
heb em intussen naar midtown gestuurd, ben benieuwd wat ze er van vinden bedankt voor de tip droopie
ceci n'est pas une texte
pi_54669699
Klinkt erg goed inderdaad.
pi_54669779
Ik moet zeggen dat het zeker niet verkeerd klinkt
pi_54669874
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:49 schreef Droopie het volgende:

Persoonlijk als die afgemixt zou worden door een profesioneel een dikke 8 en zit zeker wel potentie in..Wel mis je iets in die plaat, wat weet ik niet, maar iets mis je..

Maar erg goed gedaan, hopelijk doe je eens wat nuttigs met je tijd en ons goede muziek geven.
Ik heb het idee dat de beat misschien wel wat meer volume zou kunnen gebruiken. Vult het iets meer op niet? Zit net te denken, de variatie wat dat betreft is het misschien, mgoed ik luister normaal alleen muziek

Maar vind hem zeer nice
The style I like, vette vocals en muziek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:09:12 #22
82589 S-Two
barba macacu
pi_54669937
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:08 schreef Whatashockr het volgende:
Kerel iets meer variatie in je vocals en je zit geramd en ik heb er verstand van.
Dat idee had ik ook ja. Maar klinkt wel .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_54669964
niet gek deze!
pi_54669966
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:04 schreef Cageon het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de beat misschien wel wat meer volume zou kunnen gebruiken. Vult het iets meer op niet?
Dat zou ik niet doen. Voor dance is de beat precies goed zo, als je er al wat aan moet veranderen dan zou ik bij het stukje van de vocal zonder beat het achtergrond geluid iets meer volume geven (of langzaam laten toenemen).
pi_54669985
Uhm, zijn er echt mensen die dit goed vinden ? De muziek past totaal niet bij de vocals, het loopt niet synch. Het is niet afgemixed, het klinkt alsof je met impulstracker 4 lijntjes hebt lopen met samples. Totaal geen potentie wat mij betreft.
pi_54672761
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:13 schreef gelly het volgende:
Uhm, zijn er echt mensen die dit goed vinden ? De muziek past totaal niet bij de vocals, het loopt niet synch. Het is niet afgemixed, het klinkt alsof je met impulstracker 4 lijntjes hebt lopen met samples. Totaal geen potentie wat mij betreft.
Ik vind t lullig om met je eens te zijn, maar dat ben ik wel. Ik zou hier niet teveel van verwachten, hoewel er vast wel DJ's zijn die dit prima in een setje kunnen verwerken. Top40 lijkt me sowieso beetje hoog gemikt, maar mocht er iets van komen is dat altijd leuk natuurlijk
pi_54675633
nogmaal bedankt voor de reacties! ik zoek nog naar meer (email/irl-) adressen en andere mogelijkheden om wat te adverteren.. zoals die midtown
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:13 schreef gelly het volgende:
valt tegen

ceci n'est pas une texte
pi_54675684
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:12 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen. Voor dance is de beat precies goed zo, als je er al wat aan moet veranderen dan zou ik bij het stukje van de vocal zonder beat het achtergrond geluid iets meer volume geven (of langzaam laten toenemen).
dat is op zich wel een idee de hihats in de snippet klinken trouwens ietsje zachter dan in de high-quality versie (hihats komen niet zo goed tot hun recht op < 44khz) zit nog wel te twijfelen over het volume van het basje, maar daarvoor zal ik het denk ik eerst op een fatsoenlijk soundsystem moeten beluisteren
ceci n'est pas une texte
pi_54675794
bazkie_botsauto ik zou zeggen laat je je niet ontmoedigen, natuurlijk zijn er nog verbeteringen nodig tijdens het afmixen, maar daar kun je gewoon een professional even naar laten kijken!

Ik denk dat je echt een hele goeie keuze hebt gemaakt met je vocals, en de oude/techno samples voegen echt wat toe, denk dat dat zeker wel in de muziektrends van de laatste tijd gaat passen!

Heel veel succes!
pi_54675918
bedankt man ik ga dr voor, ik blijf die labels net zolang stalken tot ze em uitbrengen
ceci n'est pas une texte
pi_54676157
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:59 schreef bazkie_botsauto het volgende:
nogmaal bedankt voor de reacties! ik zoek nog naar meer (email/irl-) adressen en andere mogelijkheden om wat te adverteren.. zoals die midtown
Daarvoor kan je denk ik beter op het forum van clubcharts.nl terecht.
pi_54676196
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:39 schreef bazkie_botsauto het volgende:
- rechten1
allereerst; ik kan wel als een gek de mp3 overal spammen, maar hoe voorkom ik dat iemand er mee wegloopt onder z'n eigen naam?
In principe heb je automatisch auteursrechten op elke creatieve uiting van jezelf. Het probleem alleen is het bewijzen dat jij echt dit (als eerste) gemaakt hebt. De simpelste manier om dit te bewijzen is door een aangetekende envelop met daarin een cd naar jezelf te sturen en deze niet te openen. Mocht er een rechtzaak komen, dan kan de rechter aan de datum zien dat jij het als eerste hebt gemaakt
quote:
- rechten2
het gaat om een remix van een jackson 5 track (alleen de vocals), verder zitten er nog wat samples van een oldskool house nummer van format 1 in. ik gok dat dit eerder het probleem is voor een evt geinteresseerd label, maar maakt dit mijn kansen groter of juist kleiner? (alsin; het zal ze de nodige duiten en moeite kosten qua licensiegebeuren, maar het verkoopt natuurlijk wel makkelijker als jong en oud het nummer herkent)
De hitpotentie wordt hierdoor groter, maar de kans dat je het ook daadwerkelijk mag worden gebruikt wordt een stuk kleiner. Ik denk dat de Jackson 5 eerst wel een hele grote zak geld willen zien plus daarna nog een groot deel van de royalties.
pi_54680314
ik vind het wel een grappig liedje maar hiervan zijn er 100erden geloof ik?
pi_54690663
Kun jij een beetje mixen in het genre "mellow-trance-groovy"? Stuur dan een kant en klare instrumentale demo (geen teksten dus!) in, op cd van max. 15 minuten. Wie weet hoor je jouw creatie terug op de achtergrond tijdens de uitzendingen. Natuurlijk vermelden we netjes je gegevens, dus vergeet niet om je naam, 06-nr (komt niet op de radio) en de link van een eventuele website te vermelden! Het adres waar je de boel naar toe kunt sturen: Radio 538, Postbus 2538, 1200 CM in Hilversum o.v.v. MiddenInDeNachtRick. Succes!

Toevoeging van Rick: wie meer directe info wil hebben die kan ook bellen met 035 7 123 222. Mocht jij beschikken over een ftp-server, dan kan ik jouw mixen ook downloaden en misschien a.s. maandag al gaan gebruiken
Hell To The Liars
pi_54705160
kijk, daar heb ik wat aan
voor morgen lukt niet meer, maar zal zeker wat gaan brouwen. het gaat hier dus om grondjes voor onder het gebabbel?
enfin, ik bel wel als ik er niet uitkom, tnx
ceci n'est pas une texte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')