hallo fokkers,
ik maak al jaren redelijk verdienstelijke dansmuziek, vooral wat underground drumnbass materiaal (last.fm/music/bitplane) maar nu heb ik in een olijke bui een danceplaatje gebouwd waarvan ik het idee heb dat het wel 'top40-potentieel' heeft. over het algemeen ben ik een laffe stoner die weinig doet met zijn creatieve uitspattingen maar met dit plaatje wil ik er echt eens voor gaan. proberen te laten signen dus, maar daar komt nogal wat bij kijken lijkt me, ik heb er nog weinig kaas van gegeten.
- rechten1
allereerst; ik kan wel als een gek de mp3 overal spammen, maar hoe voorkom ik dat iemand er mee wegloopt onder z'n eigen naam?
- rechten2
het gaat om een remix van een jackson 5 track (alleen de vocals), verder zitten er nog wat samples van een oldskool house nummer van format 1 in. ik gok dat dit eerder het probleem is voor een evt geinteresseerd label, maar maakt dit mijn kansen groter of juist kleiner? (alsin; het zal ze de nodige duiten en moeite kosten qua licensiegebeuren, maar het verkoopt natuurlijk wel makkelijker als jong en oud het nummer herkent)
- onder de aandacht brengen
ik kan natuurlijk een mooie demo sturen naar willekeurige labels, maar ik gok dat half producerend nederland dat doet dus waarschijnlijk belandt mijn mooie plaatje voor immer ergens op een 'todo'-stapel.. bovendien - omdat ik meer into dnb ben - ken ik eigenlijk geen enkel commerciele-dance-muziek-label. (sommige fokkers vast wel

)
iemand riep net dat ik het moet pluggen, naar dj's sturen; lijkt me een goed idee maar voordat ik daarmee begin wil ik eerst het rechten1 gebeuren op orde hebben.. je weet maar nooit

mocht er interesse zijn dan kan ik wel wat 'snippets' van de track posten; mocht iedereen het kut vinden dan heeft alle moeite natuurlijk sowieso weinig nut