abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55683598
Bij welke club heeft die Anthony gespeeld, dat broertje van Herman Koch? En waar is meer te vinden over zijn (criminele) escapades?
pi_55774953
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Bij welke club heeft die Anthony gespeeld, dat broertje van Herman Koch? En waar is meer te vinden over zijn (criminele) escapades?
Heb de Hard Gras inmiddels ook gelezen. Je hebt nog niks kunnen vinden met Google?
pi_55775111
Nope ook niet echt hard gezocht.
"Anthony Koch" voetbal levert in ieder geval niets op.
pi_55775132
Kut heb net exact dezelfde zoekopdracht gegeven.

Ik denk overigens dat het gewoon bullshit is wat hij schrijft, maar het las wel leuk weg.
pi_55775210
Zou zomaar kunnen

Wat ik wel een groot pluspunt van veel Hard Grassen vind is dat je hem bij veel nummers gewoon op een willekeurige pagina kunt openslaan en even een stukje lezen zonder dat je iets mist.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:33:11 #81
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_55800471
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:02 schreef MaxPower het volgende:
Weet iemand nog een dergelijk boek uit dit genre?
Wereld draait om de bal van Franklin Foer, maar die ken je waarschijnlijk al wel...
pi_55819147
Klopt die staat al in de kast, mooi boek.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:32:11 #83
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55820109
Ik ben het boek "Manchester United, rebels & betoverend" van Raf Willems aan het lezen. Tot nu toe valt het tegen, hij gaat te veel in op details en er is geen rode draad. Ik had het interessanter gevonden als hijmeer de grote lijn van de clubgeschiedenis besproken had.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_55821570
Die kreeg ook een slechte recensie geloof ik in de krant.

Ik heb zelf "Manchester United ruined my life" besteld, over een City supporter tijdens de gloriejaren van United.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:38:15 #85
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_55821643
Ik heb tijd geleden van mn opa een boek gehad, was van n vriend van hem die was overleden, over het NL elftal in '74. Het heet "Wij waren de beste". Iemand die dit gelezen heb? Normaal gesproken boeit mij het nl elftal weinig, maar misschien iemand die me kort kan vertellen wat er in dit boek wordt verteld.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:24:24 #86
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55822699
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:34 schreef MaxPower het volgende:
Die kreeg ook een slechte recensie geloof ik in de krant.

Ik heb zelf "Manchester United ruined my life" besteld, over een City supporter tijdens de gloriejaren van United.

Die moet ik ook maar even lezen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_55825854
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:38 schreef Apfel. het volgende:
Ik heb tijd geleden van mn opa een boek gehad, was van n vriend van hem die was overleden, over het NL elftal in '74. Het heet "Wij waren de beste". Iemand die dit gelezen heb? Normaal gesproken boeit mij het nl elftal weinig, maar misschien iemand die me kort kan vertellen wat er in dit boek wordt verteld.
Die is in één van de vorige delen aan de orde geweest, zag ik in de OP. Heb het zelf niet gelezen, maar wellicht kan je met behulp van die links nog iets vinden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 6 januari 2008 @ 16:44:17 #88
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55825908
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:42 schreef methodmich het volgende:

[..]

Die is in één van de vorige delen aan de orde geweest, zag ik in de OP. Heb het zelf niet gelezen, maar wellicht kan je met behulp van die links nog iets vinden.
Ik vond het een erg leuk boek om te lezen, zeker een aanrader dus.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 6 januari 2008 @ 21:48:37 #89
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_55833398
Iemand die nog aanraders heeft voor boeken die gaan over t supportersleven, op de 'bekende' na, heeft?
pi_56021045
quote:
Ajax lanceert de Ajax Bibliotheek

Amsterdam, 12 jan 2008
Ajax-voorzitter John Jaakke overhandigde de eerste exemplaren van 'Historische grond, Met Ajax op reis door Europa' tijdens de nieuwjaarsreceptie aan Eddy Pieters Graafland, Stanley Menzo en Maarten Stekelenburg. 'Historische grond' van schrijfster en Ajax-kenner Marcelle van Hoof is deel 1 uit de Ajax Bibliotheek.
Met de uitreiking van de eerste exemplaren en de onthulling van de cover op (bijna) billboard-formaat lanceerde Ajax samen met Tirion Uitgevers de Ajax Bibliotheek, een serie boeken waarin telkens een ander aspect van het fenomeen Ajax belicht wordt. Jaarlijks zullen twee nieuwe titels in de reeks verschijnen. 'Historische grond, Met Ajax op reis door Europa' is het eerste deel van de Ajax Bibliotheek. Op 20 november 1957 speelde Ajax in Oost-Duitsland zijn eerste officiële Europese wedstrijd. Ajax won met 3-1 van sc Wismut en was daarmee succesvol begonnen aan een vijftig jaar durende rondreis door dertig Europese landen. In bijna honderd stadions schreef de Amsterdamse club tot de verbeelding sprekende voetbalgeschiedenis. Historische grond brengt de Ajax-reis door Europa in kaart aan de hand van beschrijvingen van de bezochte stadions, de tegenstanders, de verwachtingen die de Ajacieden hadden van het internationale treffen en de gebeurtenissen rond en tijdens de wedstrijd, waarbij veel aandacht uitgaat naar de minder bekende ‘petit histoire’.

Menzo, Stekelenburg en Pieters Graafland onthullen de cover van 'Historische grond'.
Menzo, Stekelenburg en Pieters Graafland onthullen de cover van 'Historische grond'.
De keuze om de eerste exemplaren uit te reiken aan de drie (oud-)doelmannen, was geen toevallige. Pieters Graafland, Menzo en Stekelenburg nemen een voorname plaats in de roemruchte Ajax-historie. Elke Ajacied staat voor een bijzondere lichting, die op zijn beurt weer bijzondere Europese duels op zijn naam brengt of heeft gebracht. Pieters Graafland was bovendien in 1957 de eerste Ajax-doelman in de eerste Europese wedstrijd van de Amsterdamse club. Het historische treffen met en bij sc Wismut was voor de befaamde doelman de eerste van vier Europese wedstrijden als Ajacied. Menzo verdedigde in maar liefst 41 internationale duels het Ajax-doel. De voormalige 'vliegende keeper' houdt Stekelenburg daarmee voorlopig nog achter zich. De doelman van Ajax 1 bracht het nu al tot 27 Europa Cupduels. Het trio verdedigde in het verleden ook het doel van Oranje.

Schrijfster Marcelle van Hoof is meer dan vertrouwd met de geschiedenis van Ajax. Zo schreef ze eerder, samen met Evert Vermeer, het 'Jubileumboek 100 jaar Ajax'. Van Hoof was in het verleden medewerker van het Ajax Magazine, het magazine dat dit seizoen verder ging als Ajax Kick Off.

Marcelle van Hoof: Historische grond, Met Ajax op reis door Europa. De Ajax Bibliotheek 1. Tirion Sport, 240 pagina’s, ISBN 978 90 4391 068 2, ¤24,95.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:22:36 #91
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_56061548
Tijdens mijn vakantie Any Chance of a Game van Barney Ronay gelezen.

Any Chance of a Game gaat over de belevenissen van Barney met zijn team Bolingbroke Athletic in de Sunday League, een elftal van het niveau FC Hup Vooruit-7. Voor diegenen onder ons die inmiddels op een lager niveau spelen of gespeeld hebben, lees je heel veel herkenbare dingen. Het is op een leuke en grappige manier geschreven en leest makkelijk weg.
pi_56306991
Uit het gesloten topic.
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:35 schreef tgs. het volgende:
Zojuist was de officiele boekpresentatie van het boek: " Het Legioen " in boekhandel Donner te Rotterdam vanwege het 100 jarig bestaan van de stadionclub Feyenoord. Het boek is geschreven door
die-hard supporters Peter Blokdijk en Boudewijn Warbroek die in 2004 het boek Leven met Feyenoord schreven. Hieronder een foto-collage.

Het ligt al klaar voor genodigden en de media

De voor en achterkant van het boek

U mag me aanraken want ik heb er 2 !, gesigneerd door de schrijvers,de oudste supporter van Feyenoord(Rinus Rotgen = 94 jaar) en natuurlijk Pierre van Hooijdonk

1 van de schrijvers, Boudewijn Warbroek,met zijn geschreven boek

De oudste supporter van Feyenoord, Rinus Rotgen met zijn eigen portret

De officiele presentatie en overhandiging van het boek

Een dolgelukkig supporters-gezin met het boek
That's all folks!
pi_56307105
Die schrijver ziet er eng uit
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56710260
quote:
In Hard gras 58 maak je kennis met twee Hard gras-debutanten: Nico Dijkshoorn en Walter van den Berg. Beiden kunnen schrijven alsof ze nooit anders hebben gedaan en waarschijnlijk is dat ook zo.

Walter van den Berg debuteert met een nuchtere kroniek over zijn leven als voetballiefhebber. Volkskrant-columnist Dijkshoorn trapt af met het opmerkelijke verhaal van Kuif den Dolder, de legendarische alleskunner uit Uffelte. Een sterk debuut over de interesse van AC Milan, een fascinatie voor buidelratten en de strafschop die nooit vergeten zal worden.

Sportjournalist Simon Zwartkruis trof in zijn carrière al heel wat grote voetballers, sterker nog: niet zelden ving hij een glimp op van de mens achter de speler. Deze maand vertelt hij over zijn bijzondere ontmoetingen met Edgar Davids, Clarence Seedorf en trainer Louis van Gaal.

Erik Brouwer schreef een bijzonder stuk over de eerste sportieve uiting van het zionisme: de Oostenrijks-joodse voetbalclub Hakoah. Eens te meer werd de redactie bevestigd in haar keuze voor Brouwer als winnaar van de Hard gras-prijs 2007.
Vanmiddag het stuk van Zwartkruis gelezen. Goed te doen, beetje kort.
pi_56710541
Ben benieuwd naar dat stuk van Erik Brouwer, die heeft 1 van mijn favoriete voetbalboeken geschreven (In den beginne was de bal...)
pi_56725064
Dat verhaal over Kuif den Dolder

Geschreven door http://forum.fok.nl/user/history/892
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 07:26:52 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_56741256
Nico Dijkshoorn was ook columnist op fok ten tijde van de eerste twee Big Brothers.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56741699
Dat probeert Gordon ook duidelijk te maken volgens mij. Ongelofelijk dat je met zo'n jeugdzonde nog steeds voor Hard Gras gevraagd kan worden.
pi_56748146
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 08:31 schreef MaxPower het volgende:
Dat probeert Gordon ook duidelijk te maken volgens mij. Ongelofelijk dat je met zo'n jeugdzonde nog steeds voor Hard Gras gevraagd kan worden.
Klopt
quote:
Op 1 maart verschijnt bij Uitgeverij De Arbeiderspers het monumentale boek Het stadioncomplex. Alle terreinen waar in Nederland betaald voetbal is gespeeld van Ferry Reurink. In niet minder dan 624 bladzijden beschrijft de auteur de geschiedenis van alle 113 locaties waar in Nederland betaald voetbal is gespeeld. De afzonderlijke hoofdstukken beschrijven per locatie het ontstaan ervan, vermelden welke clubs er hebben gestreden en welke hoogte- en dieptepunten er zich hebben afgespeeld. Terloops worden zo tevens de aardigste anekdotes en wetenswaardigheden opgedist.
Maar ook wordt er het nodige over de bouwkundige en architectonische achtergrond van de terreinen geschreven, of het nou gaat om vrijwel vergeten of zelfs verdwenen locaties met een kleine houten tribune of om de grote hedendaagse stadions van clubs als Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse en FC Utrecht. Bovendien bevat elk hoofdstuk statistieken en uniek beeldmateriaal. Het stadioncomplex telt vele honderden (merendeels kleuren-) illustraties. Het kolossale boek wordt uitgegeven op een groot formaat (15,5 x 23,5 cm), in een chique gebonden editie met stofomslag. De winkelprijs is ¤ 45,-.
Hij is overal geweest, op twee stadions na. 111 bezoekjes zorgen dus voor een boek van ruim 600 bladzijden.
Stond vandaag een groot artikel over in De Gelderlander
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 13:48:24 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_56748523
Mooi

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')