quote:Op donderdag 19 november 2009 13:49 schreef Bob23 het volgende:
[..]
Wat denk je? Ik zie steeds meer en meer mensen die reggae liefhebber worden, wat een goed teken is natuurlijk. (is er verband tussen de groeiende intresse en het leven in de topic?!
)
Begin jaren 80 ben ik door de Maxisingel London Calling/ Armageddon Time van the Clash een grote Reggaefan geworden, Bob Marley boeide me nooit zo.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:38 schreef Mirel het volgende:
Ik geloof wel dat steeds meer mensen fan worden van reggae, maar datzelfde geldt voor underground en indie in andere genres. Maar dat dat een groot aantal is betwijfel ik. Als iemand zegt dat hij reggae luistert dan weet ik gewoon dat hij Bob Marley gaaf vind
Later ben ik dat meer gaan waarderen en uiteraard zijn Lee Perry songs en periode.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:08 schreef Yorrit het volgende:
Marley komt qua muziek niet in de top van mijn favorieten.. zijn persoonlijkheid, optredens en charisma zijn indrukwekkend
Ik heb geen idee of het nummer ook zijn weg naar een album heeft gevonden maar in dit boek moet het wel te vinden zijn:quote:Op woensdag 18 november 2009 19:08 schreef Mirel het volgende:
Kent iemand Noisey Place van I-Roy? Horace Andy heeft hetzelfde nummer, genaamd Quiet Place, en ik zoek daar de album van, of iig een goede kwaliteitsversie (minimaal 192kb)
Dit is dus het origineel:
Die van I-Roy is niet te vinden op youtube, dus kan ik je niet laten horen
oeh vet trouwens.. piano uit het riddim doet me denken aan een vocal die er op een jungleplaat overheen zat, weet die ook niet meer precies, maar het was iets met 'tonight your gonna die, soundboy" standaard deejay shit iigquote:
Helaasquote:Op donderdag 19 november 2009 23:40 schreef Yorrit het volgende:
een boek ken je niet luisteren natuurlijk
vind War ook wel een van de vettere Marley tracksquote:Op donderdag 19 november 2009 23:46 schreef J.A.N.A. het volgende:
War/No More Trouble - Bob Marley & The Wailers - Babylone By Bus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |