Worden namen daar steeds langer op die manier?quote:Op woensdag 14 november 2007 18:00 schreef Modi het volgende:
Nu zie je dit in Spanje ook, maar dan is het de naam van de moeder en vader, en zie je dit bij iedereen.
Dan zijn die Denen wel een lollig volkje, er zijn er veel met een dubbele achternaamquote:Op woensdag 14 november 2007 18:05 schreef Nobu het volgende:
Misschien vond zijn overovergrootvader het grappig om zich een dubbele achternaam te geven?
Dat lijken mij inderdaad allemaal dubbele voornamen......quote:Op woensdag 14 november 2007 18:06 schreef Modi het volgende:
Hier zie je trouwens het oude kabinet in Denemarken, zitten er veel tussen met 2 namen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cabinet_of_Anders_Fogh_Rasmussen_II
Ik ben nog nooit met mijn middelste (doop) naam aangesproken, en ik ken ook niemand die met zijn/haar doopnaam wordt aangesproken. Ook in de media maken ze daar gewoon een letter van (het enige voorbeeld wat even bij me opkomt is George W. Bush, maar het lullige is dat die W nergens voor staat dus is het een klotevoorbeeld).quote:Op woensdag 14 november 2007 18:10 schreef RacerDKB het volgende:
Wie zegt dat het 2 achternamen zijn?
Kan toch ook hun middelste naam zijn? [ afbeelding ]
Ja, wat is het nou? Vennegoor of Hesselink? Kies gewoon wat je het beste vindt. Niet dat twijfelachtige.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:08 schreef starla het volgende:
Jan Vennegoor of Hesselink?
Waar haal je het vandaan dat de Denen nog niet zo lang onafhankelijk zijn?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:17 schreef hierissieweer het volgende:
de zweedse of russische achternaam en de deense achternaam, dit heeft er mee te maken dat de denen nog niet zo lang een eigen volkje zijn en toen dus massaal ook een deense achternaam hebben aangenomen om hun identiteit weer te geven...
Overigens vraag ik me af of je zomaar in nederland zelf een dubbele achternaam kunt aannemen
quote:Op woensdag 14 november 2007 18:10 schreef RacerDKB het volgende:
Wie zegt dat het 2 achternamen zijn?
Kan toch ook hun middelste naam zijn? [ afbeelding ]
Dat is een goede mogelijkheid. Alleen heb ik in een van de vorige posts (het NWS-topic over een siliciumfabrieken) per ongeluk zijn middelste naam meegenomen. TS is dus niet de enige die in de fout ging.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:07 schreef Fionn het volgende:
Is het niet dat ze 2 voornamen hebben? (dat het dus A.F. Rasmussen is ipv A.Fogh Rasmussen) Zoals Hans Christiaan Andersen ook 2 voornamen heeft?
Ja nogal logisch, haar vader was een Spanjaard en ze is op Ibiza geboren.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:31 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Komt in Nederland ook voor.
Yolanthe Cabau van Kasbergen
Ja, nogal logisch. Dat is de trend in Spaanstalige landen: dan krijg je de achternaam van je vader en je moeder. Of als je trouwt, de achternaam van je vader en de achternaam van je echtgenoot.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:31 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Een paar voorbeelden:
Yolanthe Cabau van Kasbergen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |