abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:48:03 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54583526
quote:
Vogelaar: Rechts houdt 'wedstrijdje' harde taal

dinsdag 13 november 2007 16:41

Rechtse politici houden een 'wedstrijdje' wie de hardste maatregelen neemt op het terrein van immigratie en integratie, vindt PvdA-minister voor Integratie Ella Vogelaar.

Vogelaar: Verdonk, Wilders en Kamp houden wedstrijdje spierballentaal

'Spierballentaal is het recept voor onveiligheid en voor verdere aanscherping van tegenstellingen,' hield Vogelaar de Tweede Kamer dinsdag voor.

Onuitvoerbaar
Vogelaar presenteerde daar haar integratienota getiteld 'Zorg dat je erbij hoort!'. Daarin hekelt ze ondubbelzinnig haar voorganger Rita Verdonk, wier Wet Inburgering ze 'niet goed uitvoerbaar' noemt.

In de Kamer ging de minister met haar kritiek nog een stap verder door te suggereren dat Verdonk met PVV-leider Geert Wilders en VVD-Kamerlid Henk Kamp in 'een wedstrijdje' is verwikkeld om de hardste taal over immigratie.

Onveiliger
Volgens Vogelaar worden daarmee de tegenstellingen tussen burgers alleen maar scherper. De onveiliger samenleving die daarvan het gevolg zou zijn, is niet in het belang van de burgers die de rechtse politici zeggen te dienen.

Kamp lijkt zich met zijn gisteren gepresenteerde notitie over immigratie aan te sluiten bij Wilders en Verdonk, stelde Vogelaar vast. De VVD pleitte onder meer voor een strenger beleid ten aanzien van illegalen en verdere beperking van de huwelijksmigratie.

Verdonk reageerde furieus op de uitlatingen van haar opvolger. 'Ik heb in mijn leven aardig wat domme uitlatingen gehoord, maar dit slaat alles.'
Bron: www.elsevier.nl

Onze "voormalige" staliniste is de weg helemaal kwijt: ze draait oorzaak en gevolg om. Er is kritiek op moslims omdat ze zich misdragen, maar CPN Ella wil liever dat we onze kritiek inslikken en maar hopen dat met wat geverfde "gefels en kozainen" de moslimpjes zich rustig gaan houden. En als er onrust is, dan geven we "rechts" toch lekker de schuld? Hadden ze maar hun muil moeten houden!

No way. No passaran!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54583670
Ondanks dat Kamp en heel af en toe zelfs Wilders weleens een punt heeft denk ik wel dat Vogelaar gelijk heeft.
De recente uitspraken van Kamp zullen ongetwijfeld te maken hebben met mogelijk zetelverlies doordat de achterban meer ziet in de onliners van Verdonk of Wilders dan in de meer gematigde lijn die de VVD tot ene tijdje geleden volgde onder Rutte.

Dus opzich prima en terrecht dat er kritiek is op "moslims" (op passen met generaliseren natuurlijk), maar het gaat natuurlijk om het binden van de kiezer.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54583776
Op zich heeft Vogelaar geen ongelijk als ze stelt dat Verdonk, Kamp en Wilders een wedstrijdje harde taal houden. De vraag is alleen of je hen kunt VERWIJTEN dat ze de tegenstelling vergroten, of dat moslims hiervan ZELF de oorzaak zijn. Sommige moslims zullen zich ongetwijfeld keurig gedragen, maar ik denk toch echt dat een wezenlijke groep zichzelf willens en wetens BUITEN onze samenleving stelt. Verder is het serieus de vraag of het ongewenst is dat tegenstellingen verder aan het licht komen. Persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is. Uiteindelijk zullen het toch de migranten moeten zijn die zich aan onze cultuur aanpassen en niet omgekeerd.
pi_54583932
Straks gaan ze hier nog ontkennen dat rechts populisme niet bestaat in de Nederlandse politiek
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:05:46 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54583941
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
Op zich heeft Vogelaar geen ongelijk als ze stelt dat Verdonk, Kamp en Wilders een wedstrijdje harde taal houden. De vraag is alleen of je hen kunt VERWIJTEN dat ze de tegenstelling vergroten, of dat moslims hiervan ZELF de oorzaak zijn. Sommige moslims zullen zich ongetwijfeld keurig gedragen, maar ik denk toch echt dat een wezenlijke groep zichzelf willens en wetens BUITEN onze samenleving stelt. Verder is het serieus de vraag of het ongewenst is dat tegenstellingen verder aan het licht komen. Persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is. Uiteindelijk zullen het toch de migranten moeten zijn die zich aan onze cultuur aanpassen en niet omgekeerd.
Precies.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:07:12 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54583978
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Straks gaan ze hier nog ontkennen dat rechts populisme niet bestaat in de Nederlandse politiek
Als de realiteit onder ogen zien, populisme is, en dat kennelijk weer een vies woord is, dan is er toch heel wat mis met onze gevestigde partijen.
pi_54584046
grote groep moslims gedraagt zich kut, mensen zeggen er wat van, maar dan is het racisme enzo flikker toch op
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Boks-Chick dinsdag 13 november 2007 @ 20:10:35 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54584071
of ze heeft het boek van lubbers gelezen en daar haar conclusies utigetrokken (ik laat in het midden of het de juiste zijn) en verkondigd die nu
lolwut
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:13:10 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54584146
Da's dat mens van de moslim-traditie in Nederland toch? Ze zit op een verkeerde plek...
censuur :O
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:13:11 #10
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54584147
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als de realiteit onder ogen zien, populisme is, en dat kennelijk weer een vies woord is, dan is er toch heel wat mis met onze gevestigde partijen.
Niks mis de realiteit onder ogen zien, VVD en PVV beginnen over elkaar heen te buitelen met steeds hardere uitspraken, dat is populisme, ze doen die uitspraken omdat het "volk" het wil horen.
pi_54584153
quote:
Verder is het serieus de vraag of het ongewenst is dat tegenstellingen verder aan het licht komen. Persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is.
Dat stelt ze dan ook niet. Ze zegt dat zij de tegenstellingen vergroten, niet aan het licht doen komen.
pi_54584189
quote:

[..]

Met name met de VVD lijkt me dan.. Die partij produceert populisten aan de lopende band (Teeven, Verdonk, Wilders, Kamp) terwijl deze partij gezien haar invloed verantwoordelijk kan worden gehouden voor veel van de problemen in Nederland (net als die andere twee natuurlijk).
pi_54584201
quote:

[..]

Het voorstellen van veelal onhaalbare en soms zelfs belachelijke 'oplossingen' zie ik ook niet echt als de realiteit onder ogen zien.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:15:44 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54584203
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:13 schreef michiel5 het volgende:
Niks mis de realiteit onder ogen zien, VVD en PVV beginnen over elkaar heen te buitelen met steeds hardere uitspraken, dat is populisme, ze doen die uitspraken omdat het "volk" het wil horen.
Kortom, ze gedragen zich als voorbeeldige volksvertegenwoordigers.
pi_54584306
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Alsof het volk altijd gelijk heeft
pi_54584372
quote:
Op zich heeft Vogelaar geen ongelijk als ze stelt dat Verdonk, Kamp en Wilders een wedstrijdje harde taal houden. De vraag is alleen of je hen kunt VERWIJTEN dat ze de tegenstelling vergroten, of dat moslims hiervan ZELF de oorzaak zijn. Sommige moslims zullen zich ongetwijfeld keurig gedragen, maar ik denk toch echt dat een wezenlijke groep zichzelf willens en wetens BUITEN onze samenleving stelt.
Goed punt, sommigen zijn er op uit om de samenleving te ontwrichten.
quote:
Verder is het serieus de vraag of het ongewenst is dat tegenstellingen verder aan het licht komen. Persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is. Uiteindelijk zullen het toch de migranten moeten zijn die zich aan onze cultuur aanpassen en niet omgekeerd.
Ik denk eerder al gauw in de termen die Durkheim 100 jaar eerder heeft beschreven. Hij beschreef hoe noodzakelijk het is dat objecten en symbolen voor mensen dezelfde lading moeten krijgen. Er ontstaat dan een collectief bewustzijn. Het is niet realistisch en ook niet wenselijk om alle mosliminvloeden te weren. Nederland kon immers in het verleden ook niet de Spaanse, Franse, Duitse en Joodse invloeden weren en keren.
Tot slot wordt vaak vergeten dat de Surinaamse en Islamitische culturen ook positieve, warme kanten kennen. Daar zouden veel Nederlanders nog eens van kunnen leren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:29:50 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54584572
Het is natuurlijk niet zo dat de Nederlander in de jaren '50 bevooroordeeld was jegens moslims, in ieder geval niet meer dan bijvoorbeeld jegens Chinezen.
Beide groepen hebben zich in Nederland gevestigd, de vooroordelen jegens moslims zijn alomvertegenwoordigd, over Chinezen hoor je maar zelden klagen.
Gelooft er werkelijk nog iemand dat het niet aan het gedrag van de moslims zélf te wijten is? Wanneer de Chinezen het gedrag van de moslims vertoond hadden en vice versa, dan zou er nu een anti-Chinese stemming heersen. Primair ligt de schuld toch echt bij de moslims zelf, op de eerste plaats bij de Marokkanen.
The End Times are wild
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:30:13 #18
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54584581
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee want ze roepen dingen die ze toch niet waar kunnen maken, wat schiet ik daar mee op?
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:30:54 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54584605
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Alsof het volk altijd gelijk heeft
Zoals Harold McMillan zei: meestal heeft het establishment het fout.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:32:06 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54584635
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:30 schreef michiel5 het volgende:
Nee want ze roepen dingen die ze toch niet waar kunnen maken, wat schiet ik daar mee op?
I feel a European treaty coming!

Kutsmoes.
pi_54584666
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:29 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk niet zo dat de Nederlander in de jaren '50 bevooroordeeld was jegens moslims, in ieder geval niet meer dan bijvoorbeeld jegens Chinezen.
Beide groepen hebben zich in Nederland gevestigd, de vooroordelen jegens moslims zijn alomvertegenwoordigd, over Chinezen hoor je maar zelden klagen.
Gelooft er werkelijk nog iemand dat het niet aan het gedrag van de moslims zélf te wijten is? Wanneer de Chinezen het gedrag van de moslims vertoond hadden en vice versa, dan zou er nu een anti-Chinese stemming heersen. Primair ligt de schuld toch echt bij de moslims zelf, op de eerste plaats bij de Marokkanen.
Vind ik geen overtuigende redenering. Als het aan het gedrag van Moslims ligt zouden aversies universeel moeten zijn. Maar wat je echter ziet is dat in de VS vooral veel angst voor Spaanstaligen heerst, in Japan vooral veel angst voor Koreanen (zo las ik kortgeleden), in Italië voor Roemenen en in Rusland voor Chinezen.

Rara, hoe komt het dat het zo plaatsgebonden is?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54584695
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:13 schreef michiel5 het volgende:
En hoe komt het dan dat 'het volk' dit soort teksten graag hoort? Zouden daarvoor ook bepaalde redenen bestaan, denk je? En voordat je nu van alles over 'het volk' gaat zeggen, kun je ook de moslims in je antwoord betrekken? Hoge graad van criminaliteit, veel jongeren die hun school niet afmaken, hoge graad van intolerantie jegens andersdenkenden en anders-gelovigen... - Ik geef je vast de voorzet.
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:13 schreef kLowJow het volgende:
Dat stelt ze dan ook niet. Ze zegt dat zij de tegenstellingen vergroten, niet aan het licht doen komen.
OK, vervang die woorden dan maar in mijn vorige opmerking. Die handhaaf ik verder. De tegenstellingen tussen mij en de bekrompen, ongeschoolde, intolerante en criminele moslim (sorry voor de stereotypering) kunnen me niet groot genoeg zijn!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:34:50 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54584724
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
Vind ik geen overtuigende redenering. Als het aan het gedrag van Moslims ligt zouden aversies universeel moeten zijn. Maar wat je echter ziet is dat in de VS vooral veel angst voor Spaanstaligen heerst, in Japan vooral veel angst voor Koreanen (zo las ik kortgeleden), in Italië voor Roemenen en in Rusland voor Chinezen.

Rara, hoe komt het dat het zo plaatsgebonden is?
Het is vrij universeel hoor, onder vrijheidsliefhebbers.
pi_54584725
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:29 schreef LXIV het volgende:
Die haat tegen Chinezen verwacht ik nog wel hoor. Je ziet het trouwens al nu met de Polen. Maar met de Chinezen is iets anders aan de hand. Dat is met name in de horeca een ondergronds crimineel netwerk met halve slavernij. Wij hebben daar nu weinig last van.. maar of het nu minder erg is?
pi_54584803
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
OK, vervang die woorden dan maar in mijn vorige opmerking. Die handhaaf ik verder. De tegenstellingen tussen mij en de bekrompen, ongeschoolde, intolerante en criminele moslim (sorry voor de stereotypering) kunnen me niet groot genoeg zijn!
Het lijkt me vrij vanzelfsprekend dat de vergroting van de kloof waarvoor gewaarschuwd wordt, niet die met de bekrompen, ongeschoolde, intolerante criminele moslim is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')