abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 08:35:34 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54593646
De opvolger van: Italiaans voetbal, wat moeten we ermee?

De meest onderschatte competitie van Europa, zou (minstens) in één naam genoemd moeten worden met de Premier League en Primera División. Vele randzaken en het feit dat de Nederlandse media geen hoge pet op heeft van het Italiaanse voetbal, zorgen er echter voor dat er érg negatief wordt gedaan over de Serie A.

In mijn optiek zwaar onterecht, de Serie A is een zeer sterke competitie en er wordt aantrekkelijk gespeeld, door wereldtoppers als Zlatan Ibrahimović, Ricardo Izecson dos Santos Leite (Kaká) en Alessandro Del Piero. Daarbij is het nationale elftal van Italië de regerend wereldkampioen, de selectie van Italië tijdens het WK 2006 bestond louter uit spelers die in de Serie A speelden.

Kortom, de Serie A moet beoordeeld worden op het voetbal, niet op de randzaken.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 14 november 2007 @ 08:39:56 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 14 november 2007 @ 08:44:47 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54593723
En om alvast even wat vooroordelen weg te werken voor ze weer verschijnen:
  • In de Serie A wordt meer gescoord dan in de meeste competities.
  • Het aantal toeschouwers in de Serie A is stijgende en na de Bundesliga, EPL en de LFP de 4e competitie van Europa.
  • Tv-inkomsten zijn nog steeds gigantisch, zodat de clubs nog steeds na de Engelse tot de rijkste ter Wereld behoren.
  •   Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 08:47:06 #4
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_54593750
    Ach als een ordinaire voorstopper als Cannavaro de beste speler is zegt dat genoeg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      woensdag 14 november 2007 @ 08:51:54 #5
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54593796
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:47 schreef tong80 het volgende:
    Ach als een ordinaire voorstopper als Cannavaro de beste speler is zegt dat genoeg.

Beste speler van het WK, zegt dat dan ook genoeg over alle voetballers ter wereld? Of alleen over de Serie A?
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
      Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 08:54:32 #6
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_54593821
    Zegt iets over de zogenaamde kenners

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      woensdag 14 november 2007 @ 08:55:24 #7
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54593834
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:54 schreef tong80 het volgende:
    Zegt iets over de zogenaamde kenners

Is dus niet echt on topic, lijkt me?
      Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 09:00:05 #8
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_54593890
    Ok wis mijn posts maar."

pi_54593981
    quote:
    Italiaanse club denkt aan stoppen vanwege fans

www.voetbalonline.nl, 14 november 2007 02:32 - De leiding van de voetbalclub Taranto heeft aangekondigd om zich terug te trekken uit de competitie als gevolg van herhaaldelijk vandalisme van de eigen fans. Van deze club uit de grootste stad in Italie, die nog nooit in de Serie A heeft gespeeld, werd zondag de wedstrijd in de derde klasse tegen Massese gestaakt als gevolg van de ongeregeldheden van de eigen fans als reactie op de dood van een Lazio-supporter. Voorzitter Luigi Blasi, die de club een paar jaar geleden een nieuw leven inblies, voelt zich gedwongen om de club uit de competitie nemen. 'Ik snap de consequentie want dan is het voetbal in Taranto dood, maar in feite hebben we geen andere keuze. Buiten ons om hebben vandalen de kleedkamer van de scheidsrechter bezocht met als eis om de wedstrijd niet door te laten gaan. Toen daar geen gehoor aan werd gegeven, hebben ze voor zoveel geweld gezorgd dat de veiligheid van de spelers in het geding was. Op ons niveau moet helemaal nooit sprake zijn van een Mobiele Eenheid rondom het veld. Bij onze wedstrijden komen nauwelijks 2000 mensen. Dit is complete waanzin. De club wordt gechanteerd of geterroriseerd door een kleine groep. Deze week moeten we een beslissing nemen over de toekomst, maar als het aan mij ligt houden we er nu maar mee op,' aldus de voorzitter. Taranto staat in de middenmoot van de derde klasse.
    Wat een slappe zak zeg. Sla die kleine groep raddraaiers gewoon het stadion uit en ga met de overige 1800 toeschouwers lekker voetballen in de Serie C.
    pi_54594262
    En hoe ga je die het stadion uit slaan?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_54594334
    Dat lukt hier toch ook? Stadionverbod en meldingsplicht.

Ik snap wel dat het bij de grotere clubs in Italie wat lastiger is, maar als je wekelijks 2000 toeschouwers hebt ken je ze allemaal bij naam.
    pi_54594413
    Daarvoor moet je de medewerking van de politie hebben en die gaan niet een kleedkamer van een amateurclub beschermen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_54597304
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:44 schreef pfaf het volgende:
  • Het aantal toeschouwers in de Serie A is stijgende en na de Bundesliga, EPL en de LFP de 4e competitie van Europa.
  • Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?

Voor de rest is het natuurlijk erg goed dat er dit seizoen weer grote namen terug zijn gekomen in de Serie A. Napoli, Juventus en Genoa zijn natuurlijk stuk voor stuk publiektrekkers en zorgen voor een grotere uitstraling naar buiten uit.
    pi_54597684
    quote:
    Kaká: "Grote sterren dreigen Italië te mijden"
    14 november 2007

Spelmaker Kaká van AC Milan vreest dat de supportersrellen in Italië een afschrikwekkend effect hebben op topvoetballers. Afgelopen weekeinde werd bij ongeregeldheden een supporter van Lazio doodgeschoten.

"Als dit blijft doorgaan, dreigen de grote sterren Italië de rug toe te keren", laat Kaká weten. "Spelers van wereldklasse willen voor grote ploegen uitkomen, maar ze zijn ook op zoek naar vreugde en enthousiasme. Italië verliest momenteel zijn geloofwaardigheid."

"De lijst van incidenten wordt te lang. Eerst was er het omkoopschandaal en vervolgens de agent die omkwam in Catania. Nu is er een nieuwe tragedie, met de fan die is doodgeschoten terwijl hij op weg was naar een wedstrijd."

De Braziliaanse international maakte zelf angstige momenten door in de kleedkamer van AC Milan. Het duel bij Atalanta Bergamo werd zondag na enkele minuten gestaakt. Supporters probeerden de glazen wand te slopen die hen van het veld scheidde.

"In het stadion vloog er van alles door de lucht. Zondag hing een ijzige stilte in onze kleedkamer. Iedereen dacht na. Ik vrees dat het geweld 's werelds beste spelers afschrikt om naar Italië te verhuizen", besluit Kaká.
    I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
      woensdag 14 november 2007 @ 23:23:25 #15
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54615280
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:00 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?
    Bij lange na niet.
    Vorig jaar misschien, maar dat geeft nogal een vertekend beeld.
    pi_54617744
    Bullshit natuurlijk want Juve zat gewoon terecht in de Serie B en Napoli was er al een jaar of 7 uit
      donderdag 15 november 2007 @ 03:46:44 #17
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617751
    Geen idee, wat dat was, maar dat zal vast niet de schuld zijn van de Engelsen
      donderdag 15 november 2007 @ 03:50:25 #19
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617756
    Het ging over de vergelijking met de Championship.

Dat de Italianen een kut competitie hebben ligt gewoon voor 100% aan de Italianen. Ze kunnen niks maken, niks fatsoenlijk organiseren en het blijft altijd een veredeld maffia land.

Het is dat ze in Europa liggen anders waren ze nu net zo ver geweest als Argentinie
      donderdag 15 november 2007 @ 03:57:21 #21
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617759
    Ik volg je even niet meer. Het ging over supportersaantallen in de Serie A, waarna jij zei dat mijn argument dat vorig jaar geen goede vergelijking is bullshit is. Ik parreer dat en vervolgens ga jij het over Engelsen hebben?

Als je zo vriendelijk zou willen zijn om het nog 1 keer je gedachtensprongetje uit te leggen: graag...
      donderdag 15 november 2007 @ 04:02:01 #22
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617764
    Ik zie de relatie met de toeschouwersaantallen van vorig jaar nog niet helemaal.
    Ik durf het haast niet te vragen, maar nog 1 keer? Wat hebben Engelsen en mongolen te maken met het lage toeschouwersaantal van de Serie A vorig jaar?
    pi_54617778
    Dat heb ik al gezegd
      donderdag 15 november 2007 @ 04:13:10 #24
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54617779
    Nee hoor, ik nog in geen enkele post van jou gezien waarom je de Engelsen er in eens bij haalt...
    pi_54617785
    Dan heb je niet goed gelezen. Je hebt overigens zelf op de link gereageerd

Het zal volgens jou wel aan de lucht liggen of aan het water of zo maar de Italianen hebben het aan zichzelf te danken dat het voetbal daar naar de klote gaat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')