Beste speler van het WK, zegt dat dan ook genoeg over alle voetballers ter wereld? Of alleen over de Serie A?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:47 schreef tong80 het volgende:
Ach als een ordinaire voorstopper als Cannavaro de beste speler is zegt dat genoeg.
Is dus niet echt on topic, lijkt me?quote:
Wat een slappe zak zeg. Sla die kleine groep raddraaiers gewoon het stadion uit en ga met de overige 1800 toeschouwers lekker voetballen in de Serie C.quote:Italiaanse club denkt aan stoppen vanwege fans
www.voetbalonline.nl, 14 november 2007 02:32 - De leiding van de voetbalclub Taranto heeft aangekondigd om zich terug te trekken uit de competitie als gevolg van herhaaldelijk vandalisme van de eigen fans. Van deze club uit de grootste stad in Italie, die nog nooit in de Serie A heeft gespeeld, werd zondag de wedstrijd in de derde klasse tegen Massese gestaakt als gevolg van de ongeregeldheden van de eigen fans als reactie op de dood van een Lazio-supporter. Voorzitter Luigi Blasi, die de club een paar jaar geleden een nieuw leven inblies, voelt zich gedwongen om de club uit de competitie nemen. 'Ik snap de consequentie want dan is het voetbal in Taranto dood, maar in feite hebben we geen andere keuze. Buiten ons om hebben vandalen de kleedkamer van de scheidsrechter bezocht met als eis om de wedstrijd niet door te laten gaan. Toen daar geen gehoor aan werd gegeven, hebben ze voor zoveel geweld gezorgd dat de veiligheid van de spelers in het geding was. Op ons niveau moet helemaal nooit sprake zijn van een Mobiele Eenheid rondom het veld. Bij onze wedstrijden komen nauwelijks 2000 mensen. Dit is complete waanzin. De club wordt gechanteerd of geterroriseerd door een kleine groep. Deze week moeten we een beslissing nemen over de toekomst, maar als het aan mij ligt houden we er nu maar mee op,' aldus de voorzitter. Taranto staat in de middenmoot van de derde klasse.
Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?quote:Op woensdag 14 november 2007 08:44 schreef pfaf het volgende:Het aantal toeschouwers in de Serie A is stijgende en na de Bundesliga, EPL en de LFP de 4e competitie van Europa.
quote:Kaká: "Grote sterren dreigen Italië te mijden"
14 november 2007
Spelmaker Kaká van AC Milan vreest dat de supportersrellen in Italië een afschrikwekkend effect hebben op topvoetballers. Afgelopen weekeinde werd bij ongeregeldheden een supporter van Lazio doodgeschoten.
"Als dit blijft doorgaan, dreigen de grote sterren Italië de rug toe te keren", laat Kaká weten. "Spelers van wereldklasse willen voor grote ploegen uitkomen, maar ze zijn ook op zoek naar vreugde en enthousiasme. Italië verliest momenteel zijn geloofwaardigheid."
"De lijst van incidenten wordt te lang. Eerst was er het omkoopschandaal en vervolgens de agent die omkwam in Catania. Nu is er een nieuwe tragedie, met de fan die is doodgeschoten terwijl hij op weg was naar een wedstrijd."
De Braziliaanse international maakte zelf angstige momenten door in de kleedkamer van AC Milan. Het duel bij Atalanta Bergamo werd zondag na enkele minuten gestaakt. Supporters probeerden de glazen wand te slopen die hen van het veld scheidde.
"In het stadion vloog er van alles door de lucht. Zondag hing een ijzige stilte in onze kleedkamer. Iedereen dacht na. Ik vrees dat het geweld 's werelds beste spelers afschrikt om naar Italië te verhuizen", besluit Kaká.
Bij lange na niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:00 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik dacht dat The Championship ook meer mensen trok dan de Serie A?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |