Ik kan me niet voorstellen dat dat onder maatschappelijke stage valt. Maar dat denk je zelf waarschijnlijk net zo minquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het ook erg kort om een goed beeld van iemand te krijgen en er een verslag over te schrijven. bepaald de overheid ook waar je stage moet lopen? of mag dat ook in de kebabzaak van je oom?
weet ik veel als het verplicht gaat worden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:48 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat onder maatschappelijke stage valt. Maar dat denk je zelf waarschijnlijk net zo min
maak er in dat geval maar 4 weken van. wat is dat nou in het leven van een jongere?quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:50 schreef Annemieke83 het volgende:
De bedoeling van de maatschappelijke stage is dat jongeren zich inzetten voor de maatschappij. Mogelijke stage plekken zijn: buurthuizen, verzorgingshuizen, ouderen computerles geven, helpen bij activiteiten voor gehandicapten of helpen bij een sportclub. Het idee is dat jongeren dan een idee krijgen van wat het inhoud om je ergens belangenloos voor in te zetten. De bedoeling is dat de jongeren dan meer betrokken raken bij de samenleving.
sterker nog dat weet ik wel zeker. de taken die ze aan deze jongeren over kunnen laten gaan niet bijzonder veel verder dan het van lift naar eetzaal en terugduwen van ouderen in hun rolstoel. of mischien het schoonvegen van de tafels of iets in die richting. betere benamnig zou "blok aan hun been stage" zijn. zonde van de investering als je het mij vraagt. effect zal ook 0,0 zijn, ook al zou je jongeren er 3 maanden laten meelopen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik denk dat veel werkgevers hier niet op zitten te wachten.
Blok aan hun been stagequote:Op dinsdag 13 november 2007 22:33 schreef Sora het volgende:
[..]
sterker nog dat weet ik wel zeker. de taken die ze aan deze jongeren over kunnen laten gaan niet bijzonder veel verder dan het van lift naar eetzaal en terugduwen van ouderen in hun rolstoel. of mischien het schoonvegen van de tafels of iets in die richting. betere benamnig zou "blok aan hun been stage" zijn. zonde van de investering als je het mij vraagt. effect zal ook 0,0 zijn, ook al zou je jongeren er 3 maanden laten meelopen.
Dat dus, en hetzelfde geld voor de stages op het MBO en hoger. Van mij mogen ze alle vormen van stage meteen schrappen, op school heb ik in 1 week nog meer geleerd dan op stage in 5 maanden.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:52 schreef Seneca het volgende:
Ik denk dat zowel werkgevers (die niet veel aan deze jongeren hebben), als jongeren (die wel leukere dingen te doen hebben), als leraren (die liever zien dat jongeren iets nuttigs leren) hier niet op zitten te wachten, en dat het desalniettemin TOCH doorgevoerd gaat worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |