abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54572690
quote:
Fansite neemt Engelse club over
13 november 2007

De Engelse voetbalclub Ebbsfleet United is overgenomen. Niet door een buitenlandse miljonair, zoals bij vele andere clubs het geval is, maar door fans. Leden van fansite MyFootballClub hebben zich ingekocht bij de club, die momenteel de negende plaats bezet in de Blue Square Premier-competitie.

De 20.0000 leden van de website hebben ieder 35 Engelse ponden (zo'n 50 euro) op tafel gelegd, waardoor bijna een miljoen euro beschikbaar kwam. Dit bedrag was voldoende om de club over te nemen en 51 procent van de aandelen in handen te krijgen. "Voor en tijdens wedstrijden, hoor ik vaak van fans hoe ze de clubs zouden runnen. Nu krijgen ze de kans om het zelf te doen", reageert Ebbsfleet-manager Liam Daish op de opmerkelijke overname van zijn club.

De Blue Square Premier-competitie, waarin Ebbsfleet United uitkomt, is het op vier na hoogste niveau van het Engelse voetbal. Wie hieruit promoveert, komt in de League Two terecht. Via de League One en het Championship kan vervolgens in de Premier League terecht gekomen worden.
Een creatief en grappig iniatief. Ik vraag me erg af hoe dit gaat aflopen. Met zoveel mensen met zeggenschap kan het natuurlijk nooit goed gaan. Zou zoiets uberhaupt mogelijk zijn in Nederland?

Of beter: wat wordt de eerste club van FOK?
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:32:01 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54572724
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54572840
ga de aandelen van Ajax opkopen en dan kan je groot deel van de club krijgen, doe daarna een bod op de aandelen die nu in handen zijn van anderen en dan kan je zo de club "kopen"
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:39:53 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54572880
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:30 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Een creatief en grappig iniatief. Ik vraag me erg af hoe dit gaat aflopen. Met zoveel mensen met zeggenschap kan het natuurlijk nooit goed gaan. Zou zoiets uberhaupt mogelijk zijn in Nederland?

Of beter: wat wordt de eerste club van FOK?
`

Tuurlijk is dit ook mogelijk in Nederland. Zolang de clubmaar aandelen uitgeeft.

En het bestuur is vrij eenvoudig. Er zal door de aandeelhouders een bestuur aangewezen worden welke de dagelijkse zaken behartigd. Net als bij beursgenoteerde bedrijven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54572921
is al lang een topic over
pi_54573157
Is al lang een topic over en fok heeft carlisle al.
pi_54573438
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:42 schreef MaxPower het volgende:
Voetbalclub kopen?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')