abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:43:03 #101
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_55187973
^ Wat heb je verstuurd? Ik wou nog je PM bestuderen, maar had geen tijd.
pi_55188131
Dat wat ik je gister stuurde... Ik denk wel dat het okay is... nouja, kan toch niet meer terug.
Geeft niet dat je geen tijd had, ik vermoedde dat al.

Ben al enorm blij met je geduldige hulp
pi_55188721
Vooruit lopend op deze zaak...
Als ik het zou willen doorzetten, waar moet ik dan rekening mee houden? Kantongerecht denk ik?
Kosten van griffie, rechtsbijstand, veroordeling in kosten?

• Kosten griffie is (gezien het bedrag) denk ik ¤60-90?
  • Kosten rechtsbijstand, doe ik niet, vorige advocate was compleet incapabel, ik had het destijds beter zelf gedaan, plus het is maar een klein stukje van de wet, en dit deel snap ik wel geloof ik.
  • Veroordeling kosten? Sja, misschien wat verzendings- en reiskosten?

[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 11-12-2007 12:28:08 ]
  •   dinsdag 11 december 2007 @ 13:13:25 #104
    35001 Sovereign
    is meester in de rechten
    pi_55190038
    Het entameren van een procedure bij de Kantonrechter omvat het griffierecht, en de kosten van het betekenen van een dagvaarding.
    pi_55190845
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 13:13 schreef Sovereign het volgende:
    Het entameren van een procedure bij de Kantonrechter omvat het griffierecht, en de kosten van het betekenen van een dagvaarding.
    In dit geval denk ik zo'n grofweg ¤150,- bij elkaar?

(betekenen van dagvaarding zo'n 80,- en dan 60-90 voor griffie = 140-170 totaal)
    Ik ga nu even van die 150,- uit om verder te rekenen.

Bij verlies van de zaak
    ca 150,- voor griffie en betekening dagvaarding?
    Kosten van telefoon, zal wel die 85% vergoeding zijn, =15% verlies =75,-
    Totaal 225,- verlies... kan oplopen als ik iets vergeten ben in bovenstaande opsomming

Bij winst van de zaak
    bij indienen verzoek om gemaakte kosten ter verhalen op gedaagde. (die ca 150,-)
    Kosten van telefoon vergoed.
    (Kosten terugrzending van toestel)?

Ik zal sowieso mijn onwillige rechtbijstandverzekering weer eens bellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door jack4ya op 11-12-2007 14:05:38 ]
    pi_55244064
    Ik denk dat ze ervoor kiezen dat ze mijn mail "niet ontvangen" hebben, dus stuur ik vandaag nog fijn een aangetekende brief!

Holadijeee... ik heb de rechtsbijstand gesproken en had nu een betere medewerker aan de lijn: De zaak nog eenmaal opdrijven. Gewoon wetboek en dergelijke aanhalen, artikelen etc. Nog eenmaal 7 dagen termijn, en daarna uit handen gaan geven aan de RB.... en dat ook melden.

[ Bericht 37% gewijzigd door jack4ya op 14-12-2007 16:32:37 ]
    pi_55334216
    He wat flauw... ze willen nog steeds niet uitkeren ze beroepen zich op hun eigen voorwaarden.
    Passen we de nog net niet verzonden brief even aan, dat ik het uit handen ga geven.

Eigenlijk ook stom, dat zo'n bedrijf zo veel negatieve informatie en publiciteit wil riskeren voor een bedrag van nog geen 100,- Maar goed, ik waarschuw ze nog even daarvoor in de brief, en dan ligt de bal bij hen.

[ Bericht 39% gewijzigd door jack4ya op 17-12-2007 13:24:53 ]
    pi_55336550
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 13:58 schreef jack4ya het volgende:
    deel van reactie van der vekoper:

Het toestel zit niet in het originele zakje, de stickers zijn verwijderd (en weer teruggeplakt) van het toestel, de headset is los geweest en de boekjes zijn uit verpakking geweest. Indien u geen afwaardering wenst, kunnen we het toestel aan u retourzenden.
    originele zakje = verpakking
    stickers (folietje) = verpakking (transportbescherming)
    bindgevalletje (van de headset) = verpakking
    boekjes uit de verpakking = verpakking

Zijn baseren hun -15% dus volledig op het uit de verpakking zijn geweest en dus niet op 1.5 dag gebruik. Correct?

Maatgevend is niet of de verpakking in 100% nieuwstaat is maar of het toestel (incl. headset) in 100% nieuwstaat is en dat is ie.

Ze beroepen ze zich dus enkel en alleen op de bepaling in hun AV dat het product alleen in ongeopende verpakking geretourneerd kan worden. Die bepaling is nietig wegens strijd met de wet.
    pi_55336661
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 11:35 schreef jack4ya het volgende:
    Okay, ik heb zojuist de mail gestuurd. Vrij vinnig, maar wel correct.
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 11:43 schreef Sovereign het volgende:
    ^ Wat heb je verstuurd?
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 11:49 schreef jack4ya het volgende:
    Dat wat ik je gister stuurde... Ik denk wel dat het okay is... nouja, kan toch niet meer terug.
    (Waarna hun reactie komt met beroep op de AV).

Kun je die mail hier ook nog even posten? We hebben nu een "missing link".
    pi_55336807
    Overigens ik WEET dat hun voorwaarden nietig zijn, maar ik krijg dit dus als enige reactie:

Ik bedenk me... via PM even graag...

[ Bericht 77% gewijzigd door jack4ya op 17-12-2007 14:54:01 ]
    pi_55337502
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 14:37 schreef r_one het volgende:

[..]

originele zakje = verpakking
    stickers (folietje) = verpakking (transportbescherming)
    bindgevalletje (van de headset) = verpakking
    boekjes uit de verpakking = verpakking

Zijn baseren hun -15% dus volledig op het uit de verpakking zijn geweest en dus niet op 1.5 dag gebruik. Correct?
    Klopt!
    quote:
    Maatgevend is niet of de verpakking in 100% nieuwstaat is maar of het toestel (incl. headset) in 100% nieuwstaat is en dat is ie.
    Klopt!
    quote:
    Ze beroepen ze zich dus enkel en alleen op de bepaling in hun AV dat het product alleen in ongeopende verpakking geretourneerd kan worden. Die bepaling is nietig wegens strijd met de wet.
    Klopt! en nu Want ze willen me vast niet geloven op m'n mooie blauwe ogen

[ Bericht 4% gewijzigd door jack4ya op 17-12-2007 15:22:55 ]
    pi_55338763
    Ik denk nog even na over de aangetekende brief waarin ik de stappen aankondig...
    Dat... of gelijk maar stappen ondernemen.
      maandag 17 december 2007 @ 16:36:56 #113
    35001 Sovereign
    is meester in de rechten
    pi_55339363
    Denk dat je rechtsbijstand er alleen weinig zin in zal hebben.
    pi_55339831
    Denk dat je rechtsbijstand zich beroept op de polisvoorwaarden waarin claims beneden een bepaald bedrag zijn uitgesloten.
    pi_55339879
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:36 schreef Sovereign het volgende:
    Denk dat je rechtsbijstand er alleen weinig zin in zal hebben.
    Ps... dat moet je niet verklappen

Nou goed... ik heb een degelijk advies gehad van r_one... waaronder dat ik jou maar eens moest contacten.
    Maar dat wil ik even fatsoenlijk doen. Ik zal weer een pm opstellen.
    En ik zal je website eens doorspitten...

NB: ik snap dat een forum bestaat bij de gratie van open communicatie, maar dat hou ik nu nog even achterwege... mochten hier stom toevallig lurkers zitten...

[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 17-12-2007 17:09:08 ]
    pi_55339903
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:58 schreef r_one het volgende:
    Denk dat je rechtsbijstand zich beroept op de polisvoorwaarden waarin claims beneden een bepaald bedrag zijn uitgesloten.
    En terecht... ik ben heel blij dat er zich nog iemand aan (rechtsgeldige) voorwaarden houdt.
    pi_55895743
    Ik ben wel benieuwd hoe je er nu voorstaat jack4ya?!
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_55913340
    Ik heb met Sovereign wat contact gehad over de laatste brief. Ik denk dat hij er nog niet aan toegekomen is. Overigens is dat pas sinds een paar dagen
    pi_56241418
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 10:42 schreef jack4ya het volgende:
    Tot mijn grote horror heb ik nog geen tijd gehad om een brief op te stellen... ik moét vandaag iets de deur uit doen.
    Ga je niet voor de tweede keer de zaak laten versloffen?
    Of heb je je er inmiddels toch maar bij neergelegd?
    pi_56298125
    Nee, ik ben net terug van vakantie zit nog in mijn jetlag...

** edit: ik zie in mijn mail nog geen reactie van Sovereign. Ook te druk denk ik Ik stuur 'm anders zo wel weg...**
    pi_56430028
    r_one... ben jij anders genegen om eens te lezen? Ik ben zo bang dat ik een "deur" dichtgooi of een flater met verkeerde formuleringen...
    pi_56449063
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 12:01 schreef jack4ya het volgende:
    r_one... ben jij anders genegen om eens te lezen? Ik ben zo bang dat ik een "deur" dichtgooi of een flater met verkeerde formuleringen...
    Check je PM even
    pi_57031690
    Okay... ik had besloten om voor de laatste fatale brief nog eens telefonisch te proberen.

Ondertussen een gerechtsdeurwaarder/incassobureau gebeld en gevraagd naar kosten en uitleg. (Top bureau trouwens) en die adviseerde: blijven bellen (want dat is ook alles wat wij doen ;-) )

Vorige week donderdag gebeld, beetje lief doen, begrip voor hun situatie, maar dat ik toch echt gelijk heb, en dat het voor hen nu eenmaal het risico van internetondernemen is. Beetje lobbyen, beetje met artikelen leuren, dat ik helemaal niet naar een incassobureau wil en dat ik er liever samen uitkom. Vriendelijk met wel standvastig. (Al zeg ik het zelf...)

(Eigenlijk was ik best trots op mezelf, want ik ben A) geen held in telefoneren, B) niet indrukwekkend omdat ik normaal een bibberstem (van boosheid niet van tranen) krijg bij zulke situaties... Dus ik vond dit al een kleine persoonlijke overwinning)

Ik zou die dag nog een mail krijgen.
    Geen sjoege, dus maar weer eens gebeld. Meneer is aan het lunchen. Paar dagen later: meneer is naar huis, morgen weer. Kluitje en riet en zo...

Vandaag weer gebeld: meneer is in bespreking, kan ik u helpen. Leek me goed idee, dus ik kort, zakelijk en vriendelijk uitleg gegeven en gevraagd hoe we er voor staan.

Bleef lang stil en na ruggespraak: "Ik heb antwoord voor u, we vergoeden voor 100% minus verzendkosten." -"Fijn!"

Of ze nou van me afwilden, of dat ik ze dusdanig had overtuigd (vast niet ) van mijn rechten zullen we nooit weten, maar ik ben er blij mee. Ik krijg (bijna alles) terug. De verzendkosten vergeef ik ze.
    Er staat een termijn van 30 dagen voor, (ook vermeld op website) dus even afwachten nog, maar ik heb wel goede hoop.

pi_57031710
    Wijze les... blijven bellen dus... had ik eerder moeten doen...

(altijd bang om een zeikerd gevonden te worden, ben ik ook, mogen ze ook vinden, alleen nou nog leren om er zelf niet om te geven... )
      dinsdag 4 maart 2008 @ 20:37:11 #125
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_57157485
    Ja... 't Is nu ook daadwerkelijk gestort! Fijn!

Kan ik op zoek naar een ander mobieltje...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')