Okay... ik had besloten om voor de laatste fatale brief nog eens telefonisch te proberen.
Ondertussen een gerechtsdeurwaarder/incassobureau gebeld en gevraagd naar kosten en uitleg. (Top bureau trouwens) en die adviseerde: blijven bellen (want dat is ook alles wat wij doen ;-) )
Vorige week donderdag gebeld, beetje lief doen, begrip voor hun situatie, maar dat ik toch echt gelijk heb, en dat het voor hen nu eenmaal het risico van internetondernemen is. Beetje lobbyen, beetje met artikelen leuren, dat ik helemaal niet naar een incassobureau wil en dat ik er liever samen uitkom. Vriendelijk met wel standvastig. (Al zeg ik het zelf...)
(Eigenlijk was ik best trots op mezelf, want ik ben A) geen held in telefoneren, B) niet indrukwekkend omdat ik normaal een bibberstem (van boosheid niet van tranen) krijg bij zulke situaties... Dus ik vond dit al een kleine persoonlijke overwinning)Ik zou die dag nog een mail krijgen.
Geen sjoege, dus maar weer eens gebeld. Meneer is aan het lunchen. Paar dagen later: meneer is naar huis, morgen weer. Kluitje en riet en zo...
Vandaag weer gebeld: meneer is in bespreking, kan ik u helpen. Leek me goed idee, dus ik kort, zakelijk en vriendelijk uitleg gegeven en gevraagd hoe we er voor staan.
Bleef lang stil en na ruggespraak: "Ik heb antwoord voor u, we vergoeden voor 100% minus verzendkosten." -"Fijn!"
Of ze nou van me afwilden, of dat ik ze dusdanig had overtuigd (vast niet

) van mijn rechten zullen we nooit weten, maar ik ben er blij mee. Ik krijg (bijna alles) terug. De verzendkosten vergeef ik ze.
Er staat een termijn van 30 dagen voor, (ook vermeld op website) dus even afwachten nog, maar ik heb wel goede hoop.