Jij hebt een hekel aan Barcelonaquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
Zodat hij opgevolgd kan worden door Marco van Basten en zelf bondscoach kan worden van Oranje!![]()
Ja.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:57 schreef -PatrickO- het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan Barcelona
Welke Nederlandse club voldoet ook aan deze beschrijving?quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja.
Arrogante kutclub, past Marco van Basten dus perfect bij!![]()
Alleen jammer (voor Barça) dat hij niet met vedettes om kan gaan.
Dat is Real...quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja.
Arrogante kutclub, past Marco van Basten dus perfect bij!![]()
Alleen jammer (voor Barça) dat hij niet met vedettes om kan gaan.
Bron?quote:
Daar zou ik maar niet op rekenen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:45 schreef Dos37 het volgende:
rijkaard heeft nog genoeg krediet
Er was toch nog geen topic over de trainer/coach Frank Rijkaard?quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:11 schreef RayMania het volgende:
M0NTANA, is dit topic serieus bedoeld? Als je het alleen hebt geopend om je mening te geven dat Marco van Basten weg moet om plaats te maken voor Rijkaard heeft het niet echt veel zin om het open te laten.
Kun je net zo goed in het MvB-topic of Nederlands elftal topic doen.
Maak er dan gewoon een normaal Frank Rijkaard topic van. Gelijk zo'n TT gaat nergens over met zo'n OP.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er was toch nog geen topic over de trainer/coach Frank Rijkaard?
Of zijn er mensen die over de te negatieve TT hebben geklaagd?
Op zich mag Rijkaard blijven zitten waar hij zit, Barça vind ik maar een kutclub.
Maar goed, je zou dit topic ook als lemming kunnen zien.
Kijk zelf maar of je hem openhoudt of niet.
Heeft hij bij PSV gespeeld?quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:15 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Welke Nederlandse club voldoet ook aan deze beschrijving?
Hint: van Basten heeft er zelf gespeeld.![]()
haha die Ronaldinho tochquote:Op donderdag 6 december 2007 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Het is lekker onrustig in Barcelona, nu zou Ronaldinho de dochter van Frank Rijkaard gescoord hebben.
quote:Rijkaard: 'Wil contract bij Barcelona uitdienen'
Datum: 14-dec-2007 08:41
In de zoektocht naar een nieuwe coach moeten Ajax en de KNVB de naam van Frank Rijkaard doorstrepen. Rijkaard wil zijn anderhalf jaar doorlopende contract bij FC Barcelona uitdienen.
‘Ik ben hier gelukkig. Als ze me niet wegsturen, dan blijf ik,’ zei Rijkaard in een interview met Catalunya Ràdio. De Nederlander zit al sinds 2003 op de hete Barcelona-stoel en is daarmee een van de langstzittende coaches in de historie van de trots van Catalonië. Rijkaard scoort goed op lijstjes waarop het profiel van de ideale nieuwe Ajax-coach aan namen wordt gekoppeld. (MA)
quote:Rijkaards teambuilder verklapt breuk met Barcelona
01/05/2008 18:20
Frank Rijkaard is bezig aan zijn laatste duels als coach van Barcelona. De Catalaanse grootmacht, die opnieuw naast alle prijzen pakt dit seizoen, gaat niet met hem verder.
Dat is althans de conclusie die je kunt trekken uit het internetdagboek van Jill van Eyle, die bij Barcelona als teambuilder werkt. 'Aangezien Frank binnen een paar weken vertrekt bij FC Barcelona, zit mijn baan er ook op', schrijft Van Eyle op de website van Teaming.
'Frank heeft me verteld dat hij altijd altijd met naam en toenaam betrokken blijft bij Teaming, maar dat ik op zoek moet naar een andere sponsor om te voorkomen dat ik moet terugvallen op een normale baan.'
Barcelona heeft na de uitschakeling in de halve finale van de Champions League laten weten dat de bezem stevig door de club wordt gehaald. Technisch directeur Txiki Begiristain repte al van besluiten die zijn genomen over de toekomst van de club.
Toch liet hij zich niet direct uit over het lot van Rijkaard, die sinds 2003 aan het roer staat bij de Blaugranas en twee landstitels en de Champions League won. 'Rijkaard heeft buitengewoon werk geleverd. Hij is eerlijk en een echte clubman', aldus Begiristain.
Rijkaard zei na de uitschakeling op Old Trafford dat hij sowieso niet uit eigen beweging zou opstappen als trainer. Zijn contract met Barcelona loopt nog tot de zomer van 2009.
quote:Rijkaards vaderlijke omhelzing werkt niet meer
Frank Rijkaard heeft Barcelona in vijf seizoenen twee landstitels en de meest prestigieuze Europese beker bezorgd. In die periode was het spel vaak oogstrelend en straalden de sterren onder het oog van de rustige Nederlander.
Dat beeld verdween vooral dit seizoen compleet. Hoe Rijkaard zijn pupillen ook in bescherming nam en de vrede probeerde te bewaren, op het veld was de magie maar zelden terug te zien. Los quatros fantásticos (Ronaldinho, Eto'o, Messi en Henry) waren vrijwel nooit tegelijkertijd fit en leverden bij lange na niet het verwachte rendement.
Ronaldinho worstelde het meest met lijf en leden. De vedette die zo bepalend was met zijn goals en acties, en voortdurend achtervolgd werd met verhalen over zijn actieve nachtleven, is verworden tot zielig hoopje mens dat af en toe een rondje sjokt rond het trainingsveld. Rijkaard bleef in de pers maar hameren op de verdiensten van Ronaldinho en hield hoop op succes.
In de Champions League was een plek in de finale dichtbij. Het verrassend verdedigende Manchester United bleek iets meer solide en scoorde één keer. Barça blafte, maar beet niet.
Nationaal lieten de Catalanen het steeds liggen als aansluiting met Real Madrid mogelijk was. Hoe verder het seizoen vorderde, hoe wankeler de Blaugranas werden. Van een gat van zeven punten op
1 januari 2008 naar een kloof van zeventien punten na de 4-1 vernedering in Bernabéu.
De witte zakdoekjes volgden en het bestuur van Barcelona voelde zich genoodzaakt in te grijpen. Het tijdperk Rijkaard en zijn typische werkwijze leverden een misoogst op. Een renovatie, of volgens de Catalaanse pers een revolutie, is nodig om de grafstemming te laten verdwijnen. Josep Guardiola, die nog nooit hoofdtrainer was, wordt met die taak belast.
Rijkaards naam werd de afgelopen weken al met tal van clubs in verband gebracht. De link met Chelsea is het hardnekkigst. Eigenaar Romans Abramovitsj aast op een charismatische trainer die resultaat met mooi voetbal nastreeft.
Of Rijkaard toehapt, is nog maar de vraag. Na het EK 2000, waarin hij als bondscoach in de halve finale na strafschoppen strandde op Italië, nam Rijkaard een sabbatical van een jaar om bij te komen van alle hectiek en spanning.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Copa del Rey 27 14 6 7 50-29 Spaanse Super Cup 4 3 0 1 8-2 Champions League 41 25 10 6 69-28 Europese Super Cup 1 0 0 1 0-3 UEFA Cup 8 5 2 1 17-3 WK Clubteams 2 1 0 1 4-1 --- --- --- --- ------- + Totaal 271 159 63 49 511-239 |
Ik denk dat dat nu wel een stapje dichterbij komt. Met helemaal niets heeft Avram Grant niet echt een sterke onderhandelingspositie. Plus dat Ten Cate er al zit en die zal vast wel een aardig woordje voor hem doen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Rijkaard wordt genoemd als nieuwe trainer van Chelsea in The Sun.
quote:Geen Feyenoord voor Rijkaard
NOORDWIJK - In de zoektocht naar een snelle opvolger voor trainer Gertjan Verbeek hoeft Feyenoord niet aan te kloppen bij Frank Rijkaard. ,,Nee, mijn telefoon staat uit,’’ zei de voormalige coach van Barcelona maandag in Noordwijk. Ook de grote clubs uit Europa kunnen zich de moeite besparen.
,,Ik heb niet voor niets een sabbatical genomen. Aan het begin van het seizoen heb ik gezegd dat ik een jaartje niet zal werken en daar houd ik me aan. Voor het komende seizoen denk ik dat ik wel weer opensta voor een nieuwe baan in de voetballerij. Wat en waar weet ik nog niet. Alles kan leuk zijn. Ik verkies wel een club boven een bond. Maar voorlopig zijn er nog geen concrete plannen of besprekingen.’’
Rijkaard (46) koos na een hectische tijd in Barcelona, waar hij aan het einde van het vorig seizoen na vijf jaar moest opstappen, bewust voor de luwte. Maandag keerde hij even terug in de schijnwerpers. De oud-Ajacied nam het eerste exemplaar in ontvangst van het boek van en over oud-bokser Arnold Vanderlyde getiteld ’Fighting for Success!’. Dat deed hij op vertrouwde wijze: charmant, onderkoeld en met de nodige (ironische) humor.
Presentator Humberto Tan wilde van Rijkaard weten of hij nog van plan was iets met de inhoud van het handboek over motivatie en persoonlijkheidsontwikkeling te doen. ,,Of blijf je op een afstandje?,’’ vroeg de tv-man vriendelijk. ,,Dat lijkt me niet. Ik heb geen bril, dus dan kan ik het boek niet lezen,’’ grapte de voormalige bondscoach van Oranje.
Ook later, tijdens korte interviews voor radio, tv en andere media, bleef Rijkaard volstrekt zichzelf. Een VARA-jakhals wilde hem voor de tv-camera van het programma De Wereld Draait Door een leuke zin over de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama laten herhalen. ,,Nee, dat doe ik niet. Ik zeg geen dingen, omdat jij wilt dat ik het zeg,’’ reageerde Rijkaard, die verder bereidwillig aan het item meewerkte.
De oud-international, die eind vorig jaar bekendmaakte dat hij ging zijn scheiden van zijn tweede vrouw, wekte maandag de indruk dat de vrijwillige rustpauze hem prima bevalt. ,,Dat lijkt zo en dat is ook zo. Nietsdoen kan zeer nuttig zijn als je nietsdoen dan wel tussen aanhalingstekens zet. Ik heb nu de tijd om persoonlijke dingen af te handelen die belangrijk voor mij zijn. Je wordt er echter niet fitter en uitgeruster van. Ik mis de dagelijkse beweging. Van werken word je sterker, denk ik. Ik moet snel weer een beetje gaan voetballen, fitnessen of joggen.’’
Voor Rijkaard, die inmiddels weer in zijn geboortestad Amsterdam woont, was hotel Huis ter Duin maandag meer dan bekend terrein. Als international en bondscoach bracht hij vele uren door in het gerieflijke complex aan zee. ,,Ja, ik voel me hier inderdaad op mijn gemak. Of ik nog aan die mooie tijden met Oranje in Noordwijk moest terugdenken? Nou, ik moest net wel even een traantje wegpinken hoor,’’ gniffelde hij. (ANP)
quote:Chelsea Closing In On Frank Rijkaard - Report
The former Barca boss will be the next Blues gaffer, according to a report in the British press.
1 Mar 2009 08:32:14
Chelsea reportedly have an informal agreement with Frank Rijkaard to take over as manager after Guus Hiddink steps down in the summer, according to the News of the World.
Hiddink replaced Luiz Felipe Scolari last month on what is believed to be a temporary basis due to his commitments with the Russian national team.
The Dutchman is expected to leave Stamford Bridge at the end of the season and the British tabloid now claims that former Barcelona boss Rijkaard will step into the Chelsea hotseat and may indeed work with Hiddink initially.
Quoting a ‘source’, the paper states, “Guus and Frank have had long discussions about the job in the last few weeks. It has been informally agreed Frank will step in during the summer.
“[Chelsea owner, Roman] Abramovich wants Hiddink to complete Russia’s World Cup campaign — but there will then be the option for him to return to Chelsea and work in tandem with Rijkaard.”
Of course, Rijkaard has worked with Hiddink before when the Chelsea boss managed Holland and has long been linked with a move to west London.
The former Ajax and AC Milan star is available having left Barcelona at the end of last season.
During his time in charge of the Catalan side he helped the club claim two league titles and the Champions League, before stepping down to be replaced by Josep Guardiola.
Gill Clark, Goal.com
quote:'Rijkaard neemt alle serieuze aanbiedingen in overweging'
Datum: 7-mei-2009 11:41
Door Mark van den Heuvel
De geruchten dat Carlo Ancelotti, trainer van AC Milan, binnenkort wordt aangesteld als opvolger van Guus Hiddink bij Chelsea worden steeds sterker, helemaal nu Milan-eigenaar Silvio Berlusconi openlijk heeft toegegeven dat hij op zoek is naar een nieuwe trainer.
Een van de belangrijkste kandidaten om Ancelotti bij Milan op te volgen zou Frank Rijkaard (foto) zijn, maar zaakwaarnemer Perry Overeem laat tegenover Sportweek weten dat de Londenaren zich niet bij hem hebben gemeld.
Overeem: “Rijkaard neemt alle serieuze aanbiedingen in overweging. Maar het moet wel de juiste club zijn, onder de juiste omstandigheden. Hij wil graag weer aan het werk, maar het hoeft natuurlijk niet per se. Het moet een sportieve uitdaging worden in een competitie die tot de verbeelding spreekt. Alle grote, Europese voetballanden zijn dus interessant. Wat dat betreft staat Rijkaard er weer vrij open minded in. Alleen een bondscoachschap ziet hij niet zitten.”
Dus het klopt niet dat hij op AC Milan wacht?
“Nee, dat is een hardnekkig gerucht, maar Rijkaard wacht helemaal nergens op. Het is al heel lang bekend dat hij komend seizoen weer aan het werk wil en zijn naam wordt bij vrijwel alle topclubs genoemd, maar niemand heeft hem nog een concrete aanbieding gedaan.”
quote:Rijkaard in beeld bij Manchester City
Frank Rijkaard wordt als een belangrijk kandidaat gezien om de ontslagen Mark Hughes op te volgen als trainer van Manchester City. Hughes ligt bij City onder vuur, aangezien hij zijn doelstelling niet heeft gehaald.
Volgens de Mail on Sunday willen de steenrijke eigenaren graag iemand anders voor de groep hebben, omdat Hughes met zijn ploeg geen Champions League behaalde.
De lieiding hoopt met Rijkaard enkele topspelers naar City te halen.
Heeft die wel gedaan. Hij wil het liefst naar Italie of de Engelse competitie. En het moet wel de juiste club zijn. Dan denk je al gauw aan Chelsea of AC Milan.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:23 schreef Wayoflife_ het volgende:
Tja, ik vindt het wel erg knap dat hij met zo ontzettend veel clubs gelinkd wordt en toch niet zijn specifieke voorkeur weet aan te geven. Dat is al knap opzich.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |