abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55238120
Ik heb me eigenlijk nooit gewaagd aan php... Ziet er ook totaal niet aantrekkelijk uit...
Ik kom nog uit de pascal en delphi tijd... Ik ken ook nog C, C++ en ben recentelijk bezig met een groot Java project. Ik moet zeggen dat Java echt een fijne gestructureerde pimp taal is ( ). Ben er heel blij mee iig...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_55238361
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:54 schreef Farenji het volgende:
En FOR CRYING OUT LOUD. Neem dit stukje code nou:
[ code verwijderd ]

Volgens php is de STRING "false" gelijk aan de INTEGER 0.
Dat je gewoon in het wilde weg variabelen kunt gebruiken, zonder ze te declareren als int, bool, wat dan ook, is inderdaad irritant. Dan krijg je niet alleen rare fratsen met statements en vergelijkingen zoals in jouw voorbeeldstukje, maar dan krijg je ook gevallen als een ongedeclareerde $var. Wat is $var? Is het een $_COOKIE['var']? Is het een $_POST['var']? Op het feit dat je toch gewoon ongedeclareerd $var kunt gebruiken gaan heel veel 'programmeurs' de mist in. Ongelooflijk veelvoorkomend beveiligingslek is zoiets ook.

Maar nogmaals, je kunt 't ook goed doen in PHP.
pi_55238782
Inderdaad erg jammer. Een voor mij veel gebruikte constructie om in Java een array / vector van buiten de class af te benaderen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public int getFileCount(){
   return files.size();
}

public UserFile getFile(int i){
   return files.geti;
}

public UserFile getFile(String s){
   for (int i = 0; i < files.size(); i++){
      if (files.geti.equals(s)){
         return files.geti;
      }
   }
}

Een constructie die met PHP imho onmogelijk is.
  maandag 17 december 2007 @ 15:17:40 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55337724
Of allemaal zo druk met devven .
Ben op m'n werk nu druk bezig met een html2rtf converter (simpele), of iets in die richting .
pi_55338535
Ben nog steeds bezig met het ontwerp voor mijn "alles is een node binnen een tree" cms, maar dat is nog best lastig. Als zelfs nodetypes nodes zijn, en nodeattributen ook nodes zijn, dan moet je erg uitkijken voor eeuwige recursie! Maar wel leuk! Ik ben wat inspiratie aan het opdoen bij Everything Development wat hetzelfde basisidee heeft.
pi_55338600
ik ben op mijn stage nu bezig met het bouwen van een console handler die (je raadt het al) input in tekstformaat moet verwerken tot commando's eigenlijk het hart van mijn applicatie... Op zicht best een leuk karwei maar ik ben heel even het overzicht kwijt omdat ik vandaag ineens nieuwe specificaties van de applicatie kreeg... heel vervelend...

En als jullie je afvragen wat die handler precies aanstuurd, dan zal ik kort blijven, een NMR-sim.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 17 december 2007 @ 16:06:22 #233
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_55338683
Vandaag devven we ik EnergyWeb
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_55338797
Ik ben nu meer bezig met onderzoek ivm usability dan met programmeren, heel verfrissend
Vooral omdat dat meer mijn studierichting was ipv programmeren.

Thuis ben ik bezig voor Fok! wat FO werkzaamheden af te ronden. Daarnaast geen programmeerdingetjes, misschien maar eens met flex/backbase enzo beginnen.
pi_55339495
Ice7 core herschreven en grotendeels gedocumenteerd, tevens benchmarking ingebouwd voor parsetijden. Ben nu bezig met modules overzetten cq optimaliseren, te bouwen en te documenteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door SharQueDo op 17-12-2007 16:47:51 ]
  donderdag 27 december 2007 @ 22:44:12 #236
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55586671
Ben zelf trouwens met een class bezig die bij de combi Username, Email, URL van een comment een avatar bij de volgende sites zoekt: 'digg','twitter','blogcatalog','mybloglog','gravatar','default' (Zal hem later wel ff posten nu nog niet.) En nu vroeg ik me af wat volgens jullie nou sites zijn waar ik support voor moet toevoegen? Het is oorspronkelijk voor me blog comments bedoelt en wil het daar ook in de burt bij houden maar wil het in 1 keer goed uitgebreid maken zodat het ook een groot bereik heeft. Een 'demo' van de avatar class in actie is hier te zien: http://wyrihaximus.net/home/guestbook/
phluphy for president!
  donderdag 27 december 2007 @ 23:09:37 #237
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_55587739
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:44 schreef WyriHaximus het volgende:
Ben zelf trouwens met een class bezig die bij de combi Username, Email, URL van een comment een avatar bij de volgende sites zoekt: 'digg','twitter','blogcatalog','mybloglog','gravatar','default' (Zal hem later wel ff posten nu nog niet.) En nu vroeg ik me af wat volgens jullie nou sites zijn waar ik support voor moet toevoegen? Het is oorspronkelijk voor me blog comments bedoelt en wil het daar ook in de burt bij houden maar wil het in 1 keer goed uitgebreid maken zodat het ook een groot bereik heeft. Een 'demo' van de avatar class in actie is hier te zien: http://wyrihaximus.net/home/guestbook/
Fok!?

Ik was bezig met een simpel IRC client voor 1 bepaalde site die een eigen soort IRC-protocol gebruiken..
Oftewel een verneukte IRC-protocol xD
  donderdag 27 december 2007 @ 23:14:14 #238
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55587934
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Fok!?

Ik was bezig met een simpel IRC client voor 1 bepaalde site die een eigen soort IRC-protocol gebruiken..
Fok was ook het eerst wat in me opkwam

grote sites als tweakers.net misschien ook wel, aangezien je toch een tech achtig bloggie hebt

En dan ook phpBB.com
  donderdag 27 december 2007 @ 23:47:29 #239
84926 WyriHaximus
pi_55589439
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Fok!?

Ja idd Fok! is wel een idee.
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:14 schreef JortK het volgende:

[..]

Fok was ook het eerst wat in me opkwam

grote sites als tweakers.net misschien ook wel, aangezien je toch een tech achtig bloggie hebt

En dan ook phpBB.com
Dat is idd ook wel een idee. Punt is dat het originele idee van de class was om er een stuk of 10 grote internationale sites in te proppen iig voor de download zodat het een mooie class was die een gemiddelde blogger kon gebruiken en wou daarom in die hoek blijven. Maar kan nu net zo goed daarnaast nog een zooi functies maken voor maar specifieke sites zoals fok en tweakers .
phluphy for president!
pi_55591768
Dan kun je voor elke grote user-community een eigen mooi object maken. OO
pi_55595314
Nog steeds intensief bezig met met mijn Node idee - werkttitel "forest", dat begint nu ergens op te lijken, al is het nog steeds superabstract (en dus ook superflexibel). Lang geleden dat ik zo gegrepen ben door een programmeerproject!

implementatie van het object model is zo goed als klaar. De afgelopen tijd heb ik besteed aan het ontwikkelen van een soort van prototyping systeem voor nodes, waarmee je links tussen nodes kan aanbrengen en hierarchisch childnodes kan laten overerven / synchroniseren, recursief indien gewenst, of zelfs on the fly, echt heel krachtig. En een veilige manier om perl objectclasses rechtstreeks aan een node uit de Db te koppelen (die overerven allemaal van mijn base Node classe). En ik heb nu een (volgens mij) waterdichte manier om alle soorten van oneindige recursie, ook indirecte recursie binnen een tree van te voren te herkennen (dus voordat ie infinity inknalt en de applicatie op zijn bek gaat).

Hierna ga ik aan de view / frontend werken, dat ga ik met EXT doen. Dat zal beduidend simpeler worden dan het objectmodel omdat ik mijn core objecten al voorzien heb van goedwerkende XML en JSON outputmethodes. Kwestie van wat dingetjes aan elkaar knopen.
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:25:45 #242
84926 WyriHaximus
pi_55596805
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:59 schreef Geqxon het volgende:
Dan kun je voor elke grote user-community een eigen mooi object maken. OO
Ja precies dat is het idee. Het lijkt mij alleen een beetje over the top om hier een OO object voor te maken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
   function get_digg($options,$nick)
   {
      $user_url = 'http://digg.com/users/' . $nick . '/h.png';
      $random_url = 'http://digg.com/img/udh.png';
      $user = file_get_contents($user_url);
      if(!$user)
      {
         return false;
      }
      $md5_user = md5($user);
      $md5_random = md5(file_get_contents($random_url));
      if($md5_user!=$md5_random)
      {
         return $user_url;
      }
      else
      {
         return false;
      }
   }

De reden daar voor is dat het lekker universeel moet blijven en makkelijk in te bouwen moet zijn in andere sites/scripts/plugins. En omdat de functies voor het checken van bijvoorbeeld digg of twitter niet groot zijn en dat het niet onoverzichtelijk is.
phluphy for president!
pi_55597572
Zelf zou ik in bijvoorbeeld Java iets als volgt oplossen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
public class AvatarSource{

String userURL;
   String randomURL;

public AvatarSource(String userURL, String randomURL){
      // Constructor
      this.userURL = userURL;
      this.randomURL = randomURL;
   }

public String getAvatar(String nickName){
      String user = file_get_contents(sprintf(userURL,nickName));
      String random = file_get_contents(randomURL);

if (user == false){
         return null;
      }

String userMD5 = md5(user);
      String randomMD5 = md5(random);

if (userMD5.equals(randomMD5)){
         return null;
      }
      else {
         return user;
      }
   }
}

AvatarSource digg = new AvatarSource('http://digg.com/users/%s/h.png',
'http://digg.com/img/udh.png');
String avatarContent = digg.getAvatar('WyrilHaximus');

Niet eens zo heel erg overkill, en makkelijk te gebruiken om meerdere users te checken zonder constant dezelfde redudante code uit te moeten voeren, maar simpelweg met hetzelfde object. :)
pi_55597685
Of je maakt, als de websites te veel verschillen, voor elk een eigen class. Dus DIGG een class, Twitter een class, enzovoorts.
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:11:38 #245
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_55597712
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:44 schreef Farenji het volgende:
Jammer dat niemand verder in perl programmeert... alleen maar dat php
perl perl perl

@work: perl/shell
@home: perl/shell

* slacker_nl doet niks met PHP (behalve dan af en toe kijken hoe men iets in PHP doet).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:15:34 #246
84926 WyriHaximus
pi_55597793
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:05 schreef Geqxon het volgende:
Zelf zou ik in bijvoorbeeld Java iets als volgt oplossen:
[ code verwijderd ]

Niet eens zo heel erg overkill, en makkelijk te gebruiken om meerdere users te checken zonder constant dezelfde redudante code uit te moeten voeren, maar simpelweg met hetzelfde object.
Goeie idd, kan zoiets gebruiken voor de sites die op deze manier check .
phluphy for president!
pi_55598830
Ik ben bezig met een 15KB contest scriptje waar ik helaas weinig over kan mededelen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:10:17 #248
84926 WyriHaximus
pi_55598971
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:04 schreef Chandler het volgende:
Ik ben bezig met een 15KB contest scriptje waar ik helaas weinig over kan mededelen
Je kan vertellen welke contest . Trouwens al in dat andere topic van je gegeken voor tinymce?
phluphy for president!
pi_55599036
Ik ben bezig om mijn Python RSS aggregator te optimaliseren en de caching te verbeteren
pi_55600192
Ik ben bezig met een livescore script. Hij is al af maar moet nu gaan uitrekenen / behouden hoe lang de blessure tijd duurt zodat ik kan uitrekenen wanneer de tweede helft begint ( en afloopt ). Daarnaast staat op mijn planning ook een 15kb contest script. Alleen nog niet echt inspiratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')