Ik heb het nog nergens gezien gelukkig.quote:Op maandag 12 november 2007 16:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zie alleen knaagdieren, vissen en vogels in dierenwinkels. In Amerika zie je etalages vol pups en kittens en what not.
Is dit in Nederland nu helemaal niet?
Idd! Mijn vriend komt uit Mechelen en in het centrum heb je zo een dierenwinkel die puppy's verkocht...vond het echt heel erg! Die beestjes zagen er zo ongezond uit...en de verkoper ookquote:Op maandag 12 november 2007 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, in Belgie verkopen ze honden in de dierenwinkel.
Als je in Mechelen bent moet je eens langs zo'n dierenwinkel gaan.
Ik vind het nogal zielig gezicht.
Die pups zien er niet al te gezond uit.
Ja raar he:quote:Op maandag 12 november 2007 22:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die in de Boogaard krijgt trouwens echt vaak shit over zich heen, vaak ruzie of mensen die schelden naar binnen dat ie een mishandelaar is enzo
quote:Op maandag 12 november 2007 23:02 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja raar he:
Volgens hem treft hem geen blaam, want hij houdt zich aan de wet. “Als wij iets fout doen, dan moet de Dierenbescherming maar ingrijpen” aldus Entius [afbeelding]
Bedoelde het ook sarcastisch. Ik zou precies hetzelfde doenquote:Op maandag 12 november 2007 23:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Raar niet wel begrijpelijkik ga zelf ook wel eens naar binnen en als ik iets geks zie of denk te zien dan bel ik buiten de dierenbescherming met wat ik gezien heb alleen om een melding te maken
Ehh, ja hij ziet er een beetje apart uitquote:Op maandag 12 november 2007 22:30 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Idd! Mijn vriend komt uit Mechelen en in het centrum heb je zo een dierenwinkel die puppy's verkocht...vond het echt heel erg! Die beestjes zagen er zo ongezond uit...en de verkoper ook![]()
En daar schiet je juist niets mee op.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:56 schreef ymme het volgende:
Ik vind het regelrecht schandalig.
Z'n beestje zit daar de hele dag in een glazenkooi.
Hier moet echt een wet voor uitgevonden worden hoor. Dit mag gewoon niet mogen
Ik wilde een heel verhaal hier neerzetten, maar nu komt er niets meer uit mijn vingers. Kan hier gewoon niet tegen. Heb 't gelukkig ook nog nooit gezien zelf. Want ik zou dan al die puppy's kopen, omdat ik 't zielig vind.
Eigenlijk zouden jonge dieren alleen via fokkers of asiels geplaatst mogen worden. Zeker niet via een dierenwinkel.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Eigenlijk zou een dierenwinkel samen moeten werken met bv een asiel.
Eigenlijk heb ik het over oudere dieren.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden jonge dieren alleen via fokkers of asiels geplaatst mogen worden. Zeker niet via een dierenwinkel.
Advies??quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het over oudere dieren.
Mjah, ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dierenwinkels met dieren.
Voornamelijk vanwege het advies wat mensen meekrijgen.![]()
Je hebt helemaal gelijk..quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Advies??
Ga eens vissen halen in de dierenwinkel... Nou dan krijg je niets te horen hoor.
Ons konijn komt ook uit een dierenwinkel. Ik had m zelf maar gepakt omdat de betreffende verkoper niet wist hoe die een konijn moest pakken. Verder werd het beestje in een doos gedaan en veel succes verder. Ik denk niet dat het de verkoper maar iets uitmaakte wat er met het beestje gebeurde...
Ja dat klopt hoor. Bij het kopen van een bos bloemen krijg je meer informatie dan dat je vissen of een vogel of een knaagdier uit de dierenwinkel haalt.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:42 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk..
Toen ik muizen / vissen kocht werd er niets gezegt / gevraagd.. maar toen ik plantjes (!!!!) voor in het aquarium wilde kopen kreeg ik zowat een kruisverhoor, want die plantjes mochten ECHT niet in koud water, en het koste me nog moeite ook om haar te overtuigen dat ik toch echt een verwarmd aquarium heb![]()
belachelijk niet !quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:42 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk..
Toen ik muizen / vissen kocht werd er niets gezegt / gevraagd.. maar toen ik plantjes (!!!!) voor in het aquarium wilde kopen kreeg ik zowat een kruisverhoor, want die plantjes mochten ECHT niet in koud water, en het koste me nog moeite ook om haar te overtuigen dat ik toch echt een verwarmd aquarium heb![]()
Bij wet is dit ook niet helemaal toegestaan. Alleen als de winkeleigenaar toevallig ook als fokker of dierenhandelaar ofzo geregistreerd staat, kan het zijn dat hij een 2e bedrijf heeft die "toevallig" in de winkel de honden stalt.quote:Op maandag 12 november 2007 19:20 schreef senesta het volgende:
Er zijn inderdaad nog steeds dierenwinkels die hondjes en dergelijke verkopen.
Vaak komen die hondjes uit de oostbloklanden of bij zo'n puppyfarm vandaan.
Eigenlijk ben ik wel blij dat er niet veel winkels zijn die dit doen, van de meeste die het wel doen hoor je vaak hele slechte verhalen.
Ze verkopen je zo een hamsterhok voor een cavia of ze zeggen dat konijnen best alleen en in een hokje kan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:01 schreef lucky_birdie het volgende:
Inderdaad.. het gebrek aan informatie is schokkend..
In de gemiddelde dierenwinkel verkopen ze trouwens niet eens kooien die geschikt zijn voor de dieren die ze verkopen!
als het dier erin past en zich kan omdraaien is het al snel goed..
Geldt voor zowel vogels als knaagdieren en vissen.
De meeste dieren kun je het beste in een groep / samen houden, ik heb nooit iemand erover gehoord toen ik 1 cavia kocht..
En wlelke vissen je het beste bij elkaar kunt houden? bij de meeste dierenwinkels hebben ze geen FLAUW idee..
pfff
Die groene vinkjes, zijn volgens mij bedoeld om aan te geven dat er spullen voor zowel honden als katten worden verkocht. Ik heb in iedergeval bij een Faunaland nog nooit honden of katten zelf zien zitten. Wel zielige konijntjes en dergelijke.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:16 schreef lucky_birdie het volgende:
In Zaandam zit ook een dierenwinkel waar ze zowel puppies als kittens verkopen..
Soms zitten er prachtige raskatten, maar ook regelmatig gewone huis tuin en keuken kittens.. Het is dat ze duur zijn, want anders had ik me zeker niet in kunnen houden.. Hoewel mijn gezonde verstand ook wel zegt dat het niet handig is om dieren te "redden" uit een dierenwinkel.. zoals al gezegt zitten de kooien de volgende dag waarschijnlijk alweer vol..
De katten zitten in kooien, die je ook op tv ziet op Animal Planet.. en de honden zitten achter glas.. volgens mij zitten ze op zaagsel..
Meestal zijn dat wel rashonden..
Heb net even op faunaland.nl gekeken, en ik zie nu dat daar ook honden en katten verkocht worden linkje
Maar volgens mij zit die dierenwinkel waar ik het over had op de gedempte gracht.. Dan zouden er dus twee winkels in Zaandam zijn waar ze honden en katten verkopen..
![]()
ehmm.. ben nu even aan het kijken bij andere vestigingen van Faunaland *via de website* en tot nu toe staan bij alle winkels een groen vinkje achter zowel honden als katten.. zou dat willen zeggen dat ze overal honden en katten verkopen![]()
Dat gaat ook vaak op voor de kopers van deze dieren, het zijn meestal impuls aankopen puur omdat ze daar op dat moment zin in hebben. De handelaar moet goede informatie verstrekken maar het is natuurlijk ook aan de consument om zich vooraf in te laten lichten.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:29 schreef ymme het volgende:
Net om het welzijn van de beesten.
Ik zie niet in waarom het verboden zou moeten zijn, maar zorg ervoor dat er regels zijn onder welke omstandigheden ze er zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:26 schreef Elseetje het volgende:
Om even te relativeren: er zijn ook best dierenwinkels die wél weten wat voor advies ze mee moeten geven bij het verkoop van hun dieren, en die wél gewoon hun vak verstaan.
Wat niet wegneemt dat dierenverkoop vanuit dierenwinkels en tuincentra (laten we die niet vergeten!) verboden zouden moeten worden. En wat dat betreft zie ik geen verschil tussen een kat of een konijn.
Vind ik ookquote:Op woensdag 14 november 2007 12:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het verboden zou moeten zijn, maar zorg ervoor dat er regels zijn onder welke omstandigheden ze er zijn.
Honden in dierenwinkels is overigens al verboden in Nederland, maar gebeurt alleen via vage constructies.
Maar waarom dan wel een konijn of een rat?quote:Op woensdag 14 november 2007 12:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Vind ik ook![]()
In ieder geval voor kleine dieren, honden en katten e.d zouden mensen niet via een winkel moeten kunnen kopen.
Omdat die makkelijker goed te huisvesten/verzorgen zijn in een dierenwinkelquote:Op woensdag 14 november 2007 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar waarom dan wel een konijn of een rat?
Daar heb je wel gelijk in. Maar je houd dan wel mensen die een dier even halen als ze toch boodschappen doen.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Omdat die makkelijker goed te huisvesten/verzorgen zijn in een dierenwinkel
Ik denk dat er echt een mentaliteitsomslag voor nodig is om dat helemaal te voorkomen.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar je houd dan wel mensen die een dier even halen als ze toch boodschappen doen.
Dat is zo sneu. Maar ik vind de mensen die een dier gratis aanbieden ook heel sneu.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:10 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat er echt een mentaliteitsomslag voor nodig is om dat helemaal te voorkomen.
Hoeveel mensen halen niet impulsief een dier in huis dat op een "gratis-af-te-halen-kaartje" stond of op internet werd aangeboden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |