'Samenwerkingsverband met Chelsea'
maandag 12 november, door SV, Amsterdam, 11:49u, Het Parool/NOS
Afgelopen zaterdag berichtte Het Parool dat de commissie die Ajax onder de loep gaat nemen zal gaan concluderen dat de jeugdopleiding onder druk staat. Een mogelijke samenwerking met Chelsea wordt door schrijver Dick Sintenie geopperd als een oplossing.
Chelsea zou dan spelers bij Ajax stallen in ruil voor de expertise van Ajax om de eigen jeugdopleiding te verbeteren. Sintenie vermoedt dat het niet de bedoeling is om spelers gratis te laten vertrekken. Daar zou Ajax vrij in zijn, dat er toch nog verdiend kan worden. Chelsea zou alleen interesse hebben in de opleiding, omdat ze van het imago 'miljoenenploeg' af willen.
Guus Hiddink zou een sleutelrol kunnen vormen in een adviserende functie. Laat Jack de Gelder nu net vorige week berichtten dat Ajax-voorzitter Jaakke en Hiddink een gesprek hebben gehad.
Overigens hebben Ajax en Chelsea een goede relatie. De clubs kwamen redelijk snel tot akkoord over de overgang van Henk ten Cate naar de Londenaren. Bovendien heeft Chelsea met hoofd opleidingen en scouting in de persoon van Arnesen een relatie met Ajax.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben