En dat die achterste wielen zo schuin staan, zou daar de tractie beter van worden?quote:Op maandag 12 november 2007 16:10 schreef Klonk het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is het andere deel
Nee het was eerder "hallo meneer Bowie, uw chauffeur is afgevoerd naar het ziekenhuis met een stel gebroken ribben... En we hebben er een leuke plukwagen voor de afdeling onderhoud bij!"quote:Op maandag 12 november 2007 22:16 schreef dubidub het volgende:
Ben benieuwd naar dat telefoontje van die chauf naar z'n baas.
'Willem, met henk, hou je ff goed vast!'
'Ben wat verloren!'
'Hoeveel kuub?'
'In principe 20 kuub, het was namelijk een 20 kuuber, en is nu een 0-kuuber'
'O.'
Dan heb je wel lekker zitten slapen jaquote:Op dinsdag 13 november 2007 01:54 schreef worldpimber het volgende:
Hej mensen ... ik word een beetje moe van al die regelgeving en de risico's van boetes die dat met zich meebrengt in andere landen.Maar omdat ik nog geen zin heb om me ergens op een trukkersforum te registreren hou ik het maar op 1 vraag.
![]()
Ik wist zelf nooit iets van de maximaal 15 uur (of 16?) arbeidstijd op een dag regeling af, geen idee of ik er destijds gewoon overheen heb gelezen of niet ... maar ik kwam het ineens tegen en heb daar eigenlijk nooit op gelet.
Hoe werkt dit precies, gaat de klok lopen vanaf het moment dat je uit je rust komt totdat je er weer in gaat of tellen de "pauzes" niet mee? En word hier ook goed op gecontroleerd als je netjes je rijpauzes inlast?![]()
Gaarne de visie van een truckert.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Edit: ik vind het overigens vrij knap dat je ooit je chauffeursdiploma gehaald hebt zonder dit te weten
Probleem is gewoon dat je megahoge boeters riskeerd en ik nu nog steeds elke keer nieuwe dingen leer, maar ik vraag ook expres van alles aan vaste chauffeurs omdat ik weet dat je er met alleen boeken of de planning echt niet komtquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:42 schreef RealZeus het volgende:
Maar het is natuurlijk wel zo dat er steeds weer wat verandert. En inderdaad wordt het er met al die regels niet leuker op. Helemaal niet in België.
- Niet roken in de vrachtwagen. ( nu rook ik niet, dus dat scheelt)
- Niet inhalen als er ook maar enige vorm van neerslag valt.(dat heb ik gisteren aan mijn laars gelapt toen ik achter een kermiswagen zat die 60 (!) op de snelweg reed)
En ik hoorde laatst van een Belgische chauffeur dat ze straks ook het eten en drinken achter het stuur willen verbieden.
Dus als je een slok water neemt en ze zien het ben je de lul.
Fijne jongens, die Belgen.
Ik moest destijds de toenmalige rijtijdenwet van voor naar achter, van links naar rechts, en van boven naar beneden opdreunen. Hij zei gewoon: nou, vertel maar, hoe zit de rijtijdenwet in elkaar, in 1 keer, zonder fouten. Maarja, die goeie ouwe tijd is ook al weer een jaar of 3 geledenquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef worldpimber het volgende:
Ik heb destijds niet echt geweldig geleerd, maar de meeste dingen spraken ook wel voor zich. Ook omdat je voor de rijtijden eigenlijk gewoon als basis die 4,5 uur en max zoveel keer per week etc. leert. Maar na je opmerking heb ik toch even gekeken in het boek en daar staat inderdaad:
"Een werknemer heeft een onafgebroken rusttijd van tenminste 11 uren in elke periode van 24 achtereenvolgende uren, gerekend vanaf het tijdstip dat de werknemer niet vrij is om over zijn eigen tijd te beschikken (cq vanaf het momnent dat je echt niet meer om je tacho heen kunt) "
Dat had je dus een boete van duizenden euries kunnen opleveren in landen als frankrijk, en belgie, en evengoed een flinke in duitsland en nederland.quote:Dit is er inderdaad op het moment dat ik int. nationaal ging rijden volledig langs me heen gegaan, nooit meer aan gedacht.Zodoende vaak genoeg dagen gemaakt van 20 à 24 uur, en ik maar denken dat ik alles op orde had
Mijn idee was dus zodra je 9 of 10 rijuren hebt gemaakt is je dag vol en moet je je rust pakken, dan kan het idd wel eens erg lang worden
![]()
Dat is dan opa met m'n nichtjes geweest, denk ik. Ik heb geen vrouwelijk gezelschap, laat staan kinderen. Gepensioneerd ben ik ook nog een jaar of 40 nietquote:Maar tnx voor de uitleg inderdaad. Tevens ff je fobo gecheckt omdat ik altijd gedacht had dat je een reeds gepensioneerde chauffeur was die nog af en toe reed, maar dat strookte niet met je piktrek opmerking![]()
![]()
Volgens mij omdat je ooit een pic had gepost van je (o)pa met jouw (?) kids.
Mooie kutplanners danquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:00 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Probleem is gewoon dat je megahoge boeters riskeerd en ik nu nog steeds elke keer nieuwe dingen leer, maar ik vraag ook expres van alles aan vaste chauffeurs omdat ik weet dat je er met alleen boeken of de planning echt niet komtEn daar kan ik me gewoon gigantisch aan ergeren.
Je bent er net achter hoe de rijtijdenwet werkt, ik vrees met grote vrezen dat er nog een hele hoop te leren valt voor jou. Voor mij overigens net zo goed hoor, en dat is ook helemaal geen schandequote:Maar nu op dit moment heb ik volgens mij wel alle haken en ogen die aan het transport vastzitten wel zo'n beetje door geloof ik en zit ik ook niet echt meer te stressen op zoek naar de juiste antwoorden![]()
Ook in italie zien ze het heus wel in dat jij niet achter een of andere idioot die met 60km/h over de snelweg tuft blijft hangen. In principe moet je je aan de regels houden, dat is hier ook zo, maar nood breekt soms wet. Makkelijk zat. Je moet gewoon die agent duidelijk kunnen maken dat er ook werkelijk sprake van nood was.quote:Zoals ik nu lees bij jou dat je maar ff toch hebt ingehaald waar dit niet mocht merk ik dat je dat in bepaalde landen toch wel moet laten. Gisteren kwam ik erachter dat je om dit soort minste en geringste overtredingen direct je rijbewijs kwijt bent in landen als Italië, toch wel handig om te weten.... overigens mij niet gebeurd, maar toch.
Bij ons zitten ze met z'n tweetjes op 60 auto's, en dat weten ze ook te fixen, dus ik kan me niet voorstellen dat de planners bij jullie zo waanzinnig slecht zijn dat ze niet kunnen bijhouden wie wanneer aan z'n uren zit. Lijkt me ook vrij onhandig als je dingen op tijd moet plannen...quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:13 schreef worldpimber het volgende:
Ik heb me bang laten maken door dit topic![]()
![]()
En waar ik op het moment werk is het de bedoeling dat jij de planning op de hoogte stelt hoeveel uur je nog kunt rijden, hoeveel dagen nog tot je 24 uur rust etc. etc. Veel planners weten zelf ook niet alles en het is er te groots om continu persoonlijk contact te hebben.
Heb wel gemerkt dat dit een voordeel is als ik weereens niet wakker kan blijven, 2 x een uur of meer pitten onderweg, 5 uur te laat aankomen en je hoort er niks vanMaar ben nu idd bezig alles op een rijtje te zetten en de praktijk te leren, eerste waande ik me nogal untouchable.. nu zie ik dat dat alleen erg grote gevolgen heeft en ben al 1 keertje aan de kant gezet.
Meestal zorg ik er alleen voor dat de planning een disclaimer meestuurt dat het op hen verantwoording gebeurd.
![]()
Ik weet niet of iemand van hier bekend is met dat forum, maar die user "hwm.klaassen" aldaar post echt fucking onleesbaar en bizar slecht, moest ik even kwijt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |