Ik las in de Wired van augustus (blz. 117) dat JoikuSpot precies datzelfde doet voor Symbian S60 foons zoals m'n Nokia E50quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:00 schreef HeatWave het volgende:
Sja, Linux heeft gewoon een client voor Wifi en mijn mobiel doet zich gewoon voor als normaal accesspoint, dus dat werkt wel ok.
Lang leve de nerds zonder leven die dit soort dingen makenquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik las in de Wired van augustus (blz. 117) dat JoikuSpot precies datzelfde doet voor Symbian S60 foons zoals m'n Nokia E50
interessant, maar was BT een te grote omweg?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb WMwifirouter op mijn HTC draaien, die maakt van mijn mobiel met HSPDA een router (accesspoint) en dat werkt prima. Moet ook wel met een Nokia kunnen denk ik, heb ik me niet in verdiept.
Ik had op dat moment nog geen BT dongle, ja een fullsize, maar dat is ook weer zo mijl op 7 bij een miniding. Ik heb nu wel zo;n heel kleintje, maar ben er nog niet mee verder gegaan om het to configgenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:58 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
interessant, maar was BT een te grote omweg?
Idem. Weet iemand waar die op voorraad is omgeving Hoofddorp/Haarlem/Alkmaar?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben geinteresseerd in de Asus 1000h, tvp dus.
Zou je in n00btaalo kunnen uitleggen hoe dat werkt? Ik heb een HTC Touch Dual en Vodafone Blox internet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb WMwifirouter op mijn HTC draaien, die maakt van mijn mobiel met HSPDA een router (accesspoint) en dat werkt prima. Moet ook wel met een Nokia kunnen denk ik, heb ik me niet in verdiept.
@richard, je kan gewoon samba shares benaderen ja, zelfs in de niet advanced modus heb je een "windows netwerk"optie erin.
Ik heb hem nu dus 2 dagen ook echt gebruikt ipv alleen maar testen en tweaken en het is een top ding.
Is echt heel simpel, zoek even WMWifirouter met google, installeer dat op je mobiel en zet start het op. Het programma zet automatisch je Wifi aan, en ook internet connection sharing, je hoeft alleen maar even te wachten tot het klaar is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou je in n00btaalo kunnen uitleggen hoe dat werkt? Ik heb een HTC Touch Dual en Vodafone Blox internet.
Je mist het punt. Je maakt op deze manier gebruik van GPRS/HSPDA op je EEE, zodat je dus overal online kan via je mobielquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je met de Asus via je mobiel naar een wireless network zou moeten connecten? Kan je dan niet gelijk met de asus naar wireless netwerk?
Dat kan ook als de foon geen Wifi heeft, en dus via een kabeltje?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is echt heel simpel, zoek even WMWifirouter met google, installeer dat op je mobiel en zet start het op. Het programma zet automatisch je Wifi aan, en ook internet connection sharing, je hoeft alleen maar even te wachten tot het klaar is.
En op je EEE zoek je gewoon zoals altijd naar draadloze netwerken en hij zal een onbeveiligd netwerk vinden met de naam "WMWifirouter" even dubbelklikken en klaar.
Dan heeft het geen nut op deze manier nee. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept nog. het moet wel kunnen via USB heb ik ergens gelezen, maar dat ging niet zo soepel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kan ook als de foon geen Wifi heeft, en dus via een kabeltje?
Met XPquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan heeft het geen nut op deze manier nee. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept nog. het moet wel kunnen via USB heb ik ergens gelezen, maar dat ging niet zo soepel.
Draai je trouwens XP of Linux op de EEE? Met XP is het stukken makkelijker
Dan is het idd denk ik wel een kwestie van aansluiten en de software installeren. Activesync of iets als dit : http://www.geekzone.co.nz/pocketpccdmadialer.asp zou moeten werkenquote:
Deze niet nee. Vond ik niet nodig omdat ik toch GPRS hadquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Komt helemaal goed joh, ding heeft toch wel wifi? Of dat model niet? Maar anders is het echt wel te doen met USB of BT dus.
Zie je online vanaf het terras, pas je wel op je dataverbruik?.
HSDPA is lekkerderquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Deze niet nee. Vond ik niet nodig omdat ik toch GPRS had![]()
Dataverbruik? Ze zeggen dat het onbeperkt is
Volgens mij heb ik ook HSDPA op de Touch Dual.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
HSDPA is lekkerder. Heb ik op de tytnII wel, scheelt echt enorm.
Ok, is ook niet gek nee, maar er zijn nog mensen die er geen idee van hebben.
Dat ben ik niet met je eens! Wvdial is eenmalig een beetje configureren (Er is zelfs een autoconfig tooltje), waarna het helemaal vanzelf werkt. Op Windows heb je altijd een tooltje van de fabrikant nodig!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:21 schreef HeatWave het volgende:
Draai je trouwens XP of Linux op de EEE? Met XP is het stukken makkelijker :)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Init1 = ATZ Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0 Modem Type = USB Modem Baud = 460800 New PPPD = yes Modem = /dev/ttyACM0 ISDN = 0 Phone = *99# Password = PASSWORD Username = USER Stupid Mode = 1 |
Dit schijnt niet waar te zijn. Heb een aantal webshops gebeld en gevraagd hoeveel cellen de accu volgens de doos heeft van het NL model. Dit is dus een 4 cells accu en niet de 6-cells waarmee ze op de site staanquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:58 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik lees net dat de 1000h ongeveer 7 uur op zijn accu meegaat. Klopt dit?
Heb namelijk net een nieuwe laptop gekocht en die gaat ongeveer 1 uur op zijn accu mee. dan ga ik die dus mooi terug brengen of verkopen ofzo!
dat kreng kostte me 800 euro. Vind ik niet een goedkope laptop ofzo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:55 schreef Cothen het volgende:
En waarschijnlijk heb je nu een goedkoper laptop met een 4-cell batterij en die gaan inderdaad niet zolang mee.
Heb je een site waar je hem kan configureren dan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit schijnt niet waar te zijn. Heb een aantal webshops gebeld en gevraagd hoeveel cellen de accu volgens de doos heeft van het NL model. Dit is dus een 4 cells accu en niet de 6-cells waarmee ze op de site staan![]()
De 6 cellsaccu wordt in NL niet standaard geleverd door Asus, maar is een optie. Of je moet een niet NL model hebben![]()
Overigens zijn extra accu's (compatible) niet gek duur. ¤ 75,= voor een 6 cells en ¤ 89,= voor een 12 cells
Jep, dat zei ikquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:03 schreef robbolo het volgende:
Lees ik het nou helemaal verkeerd, of zeg je dat niet alle 1000h netbooks een 6 cell accu hebben? Heb dat namelijk nog nergens gezien of gelezen, en heb, zoals hierboven, nergens een site gezien die het als optie geeft.
Neuh, los bijbestellen is wel mogelijk. Maar dat neemt niet weg dat die site wellicht wel bestaatquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je een site waar je hem kan configureren dan?
Ik ga eerst kijken hoelang ik er mee doe, met de 4-cellsquote:Op maandag 18 augustus 2008 08:30 schreef Scorpie het volgende:
Ik wil dan wel een 6 cell accu natuurlijk!
Ik niet, maar als je zoekt naar zo een batterijvervangsite-verkoper dan kan die je dat vast vertellen.quote:Sanger, misschien weet jij dat; die 12 cell accu, steekt die op de 1 of andere manier uit dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |