abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54522288
Misschien is er al een topic over, maar ik kon het zo snel niet vinden.

Voetbal is maar een spelletje. Voetbalclubs zijn meer bedrijf dan een voetbalclub. Bij het hedendaagse voetbal zijn er alleen maar rellen, het is niet meer mogelijk om 'gewoon' met je zoontje naar het stadion te gaan en daar zonder clubkaart 2 kaarten te kopen voor de wedstrijd. Zomaar een aantal negatieve uitspraken over het huidige voetbal. Natuurlijk is het zonde dat het tegenwoordig vaak niet meer zonde verplichte buscombi's kan en natuurlijk is het waar dat voetbal draait om de 3 punten, maar voetbal draait om meer en heeft ook nog genoeg positieve kanten.

Voetbal is ook emotie, deze emoties verbroederen vaak supporters van verschillende clubs en vaak levert het een aantal enorme kippenvelmomenten op. Denk maar aan de You'll never walk alone bij de wedstrijd Celtic - Barcelona die net iets mooier was na de aanslagen in Madrid. Denk aan de vele indrukwekkende minuten stilte, zoals bijvoorbeeld na het overlijden van Di Tomasso of het zoontje van Bosman. Denk aan de sfeer bij het Nederlands elftal waarbij iedereen wel 'gewoon' door elkaar kan zitten en uit volle borst mee kan zingen. Oude kerels die huilen als er een oud stadion verlaten wordt of als een club gedragradeerd is of huilende spelers na een verloren wedstrijd, etc. Veel van deze momenten zijn tegenwoordig te vinden op het internet, maar ook veel indrukwekkende momenten zijn niet of moeilijk te vinden terwijl ze misschien wel op internet hebben gestaan.

Ik denk dat iedereen zo wel zijn eigen momenten heeft die hij/ zij nooit zal vergeten en nog graag eens zou willen terugzien. Het lijkt me dan ook leuk als mensen hier kippenvelmomenten plaatsen die ze niet hebben kunnen vinden, misschien is er dan toch iemand anders die weet waar men het kan vinden of het toevallig nog op zijn/ haar computer heeft staan.

Een moment dat op mij veel indruk heeft gemaakt en ik graag nog eens terug zou zien zijn de tranen van Shevchenko na het overlijden van de man die hem zo'n grote speler heeft gemaakt, Lobanovsky.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 11-11-2007 12:10:11 ]
pi_54522348
Het afscheid van Stefan Pettersson
  Boks-Chick zondag 11 november 2007 @ 12:01:51 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54522530
Mooi topic! Ben zelf slecht in het onthouden van e.e.a. maar een paar die me te binnen schieten

De beroemde goal van Marco van Basten tegen Rusland
De beroemde goal van Dennis Bergkamp tegen Argentinie
Inderdaad de indrukwekkende stilte voor Di Tomasso
Het niet halen van de halve finales van AZ (alweer drie jaar terug?) na een thriller van een wedstrijd

Maar goed, er zullen andere mensen betere hebben waarbij ik zal denken: Oh ja!!!

Dus ik ben benieuwd

tevens zeer omslachtige tvp
lolwut
pi_54522547
quote:
Op zondag 11 november 2007 12:01 schreef BrandX het volgende:
Mooi topic! Ben zelf slecht in het onthouden van e.e.a. maar een paar die me te binnen schieten

De beroemde goal van Marco van Basten tegen Rusland
De beroemde goal van Dennis Bergkamp tegen Argentinie
Inderdaad de indrukwekkende stilte voor Di Tomasso
Het niet halen van de halve finales van AZ (alweer drie jaar terug?) na een thriller van een wedstrijd
quote:
Ik denk dat iedereen zo wel zijn eigen momenten heeft die hij/ zij nooit zal vergeten en nog graag eens zou willen terugzien. Het lijkt me dan ook leuk als mensen hier kippenvelmomenten plaatsen die ze niet hebben kunnen vinden, misschien is er dan toch iemand anders die weet waar men het kan vinden of het toevallig nog op zijn/ haar computer heeft staan.
Wat snap je hier niet aan?
  Boks-Chick zondag 11 november 2007 @ 12:05:06 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54522582
quote:
Op zondag 11 november 2007 12:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

[..]

Wat snap je hier niet aan?
Ik snap er alles aan, vanwaar de wijze waarop mijn post is vormgegeven. Lees m.n. de [ sub ]
lolwut
pi_54522648
quote:
Op zondag 11 november 2007 11:52 schreef sjimz het volgende:
Het afscheid van Dennis Bergkamp
  zondag 11 november 2007 @ 12:11:53 #7
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54522688
De 0-1 van Luypers in San Siro.

In plaats van dat het uitvak ontplofte van vreugde werd het voor het eerst die wedstrijd dood en doodstil in ons vak om daarna gigantisch die goal te vieren!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 11 november 2007 @ 12:20:31 #8
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_54522816
Het overlijden van Antonio Puerta (ook de wedstrijden erna nog), supporters van verschillende clubs arm om arm toezingend naar Puerta, daar kreeg ik toch kippenvel van. Ook de eerste paar wedstrijden erna, zowel op het veld als in het stadion. De eerbetonen van de spelers als ze hun goal maken, en ook van de tegenpartij niet proberen de goal te vieren, of alsnog een eerbetoon geven. Kippenvel.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_54522827
Het overlijden van Ferry van Vliet van NAC, en de daaropvolgende wedstrijd (Gra - Nac) waar een volledige spinnekop over de railing springt en voor het uitvak (op het veld) 'you'll never walk alone zingt'. Niemand van de spelers, staf en supporters hield het meer droog...
Bloed, zweet en tranen!
  zondag 11 november 2007 @ 12:23:47 #10
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54522868
Arsenal v Aston Villa 01.04.06.

5 jaar en een dag geleden nadat Arsenal-legend David "Rocky" Rocastle aan kanker was overleden werd ie herdacht voor de wedstrijd met een minuut applaus door zowel de Arsenal en Villa supporters.
Tijdens die minuut werd zijn naam op een soort van "zwevende" manier gescandeerd.

Dat gevoel wat ik op dat moment had zal niet meer overtroffen worden vermoed ik.
Niemand in het stadion had geen kippenvel, misschien wel mijn mooiste Highbury moment.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 11 november 2007 @ 12:24:47 #11
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_54522885
Ook nog een kippenvel moment:

De grote sfeeracties bij PSV voor gomes en Timmy simons o.a.
Je ziet de spelers op het veld komen en dan een hels kabaal van gezang door het hele stadion heen en op de achtergrond de sfeeractie. Daar kreeg ik toch kippenvel van om de tribune.
A little knowledge is a dangerous thing.
  zondag 11 november 2007 @ 12:50:31 #12
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_54523429
Van Hooijdonk kopbal in de laatste paar minuten tegen PSV, en de penalties die volgden daarop.
Vrije ballen van Van Hooijdonk
Hallowed be my name
  zondag 11 november 2007 @ 13:01:42 #13
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_54523661
dit
http://www.youtube.com/watch?v=Ka_eBOpLP_g
Liverpool. championsleague finale. you never walk alone
kippenvel
pi_54524182
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:01 schreef Elusive het volgende:
dit
http://www.youtube.com/watch?v=Ka_eBOpLP_g
Liverpool. championsleague finale. you never walk alone
kippenvel
Halve finale. Dan vind ik Deze meer kippenvel geven omdat je daar alles ziet, de pijn bij Gallas of Makalele, de vreugde, en tenslotte het applaus van Mourinho voor de L'pool fans.
pi_54526950
Nu ik toch veel mensen zie over kippenvelmomenten van hun club. Dit was ook keurig en toen ik het laatst weer even bekeek kreeg ik wel kippenvel.
pi_54527161
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:22 schreef Blawh het volgende:

[..]

Halve finale. Dan vind ik Deze meer kippenvel geven omdat je daar alles ziet, de pijn bij Gallas of Makalele, de vreugde, en tenslotte het applaus van Mourinho voor de L'pool fans.
Wow
pi_54527245
- Afscheid van Basten, dan vooral de reactie van Capello.
- Het minutenlange applaus voor Luc Nilis tijdens een of ander voetbalgala. Vanwege zijn afscheid na zijn beenbreuk ofzo? Ik weet het niet meer precies, maar dat fragment zou ik nog weleens terug willen zien.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 11 november 2007 @ 15:23:01 #18
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54527300
Deze is mooi. Vooral op het eind, wanneer Capello een traantje moet wegpinken:
http://www.youtube.com/watch?v=zkVAjVlQK4I
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  zondag 11 november 2007 @ 15:23:53 #19
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54527322
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:21 schreef LuNaTiC het volgende:
- Afscheid van Basten, dan vooral de reactie van Capello.
GMTA enzo
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_54527365
SC Heereveen - Heracles Almelo 9-0

Kippevel...
I feel kinda Locrian today
pi_54527957
Voetbal is emotie
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_54527971
Champions League finale 2001.
Verscheidene YNWA toch ook wel.
Bergkamp Testimonial
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 11 november 2007 @ 15:53:44 #23
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_54528103
YNWA tijdens Celtic - Barcelona op de dag van de aanslagen in Madrid.
pi_54528158
De goal van Litmanen in zn laatste wedstrijd voor Ajax.
  Boks-Chick zondag 11 november 2007 @ 16:00:42 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54528329
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
YNWA tijdens Celtic - Barcelona op de dag van de aanslagen in Madrid.
dat was inderdaad kippenvel!
http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0
lolwut
pi_54528606
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Champions League finale 2001.
Verscheidene YNWA toch ook wel.
Bergkamp Testimonial
Wat was er met Bayern - Valencia dan?
pi_54528647
quote:
Op zondag 11 november 2007 16:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat was er met Bayern - Valencia dan?
Tweede op rij die we verloren, en als je dan al die spelers op het veld ziet janken, in het stadion zit doet dat best wel wat met je.
pi_54528674
Engeland, op het wk van 2006, toen ze de strafschoppen verloren

Toen had ik medelijden met John Terry, in 2002 mocht hij niet meedoen, en 2006 eindigde in een blamage
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_54528786
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:22 schreef Blawh het volgende:

[..]

De reactie van Mourinho getuigt van ontzettend veel respect. Sinds deze wedstrijd vond ik em ook een stuk minder onuitstaanbaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 november 2007 @ 16:22:07 #30
862 Arcee
Look closer
pi_54528803
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_54528972
quote:
Hij lacht nog om z'n kaart, draait om en stort neer. Titel klopt wel ja, weinig beelden maakten meer indruk.
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2007 @ 18:39:53 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_54532184
Ernst Happel was terminaal ziek. Werd ie in Oostenrijk bezocht door Wim van Hanegem. Happel werd geinterviewd en de Kromme hield zijn hand vast.

Nog iets met van Hanegem die op de middenstip stond toen de zwaar verongelukte en gehandicapt geworden Kristen Nygaard werd geeëerd bij AZ.

Het juichen van Tardelli toen ie de derde en beslissende treffer maakte in de WK-82 finale.

Everton en Liverpool suporters die gezamelijk you never walk alone zongen na de hillsborough ramp.

Frank Rijkaard die wordt toegezongen door Milan suporters in 1995 toen ie met Ajax tegen AC speelde.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54534108
quote:
Op zondag 11 november 2007 18:39 schreef tong80 het volgende:
[..]

Frank Rijkaard die wordt toegezongen door Milan suporters in 1995 toen ie met Ajax tegen AC speelde.

Dit moment kwam ooit in de eregalerij van Holland Sport. Erg mooi idd..

Zie deze link (video staat rechtsboven op die pagina):

Klik!
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2007 @ 20:15:04 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_54534473
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:59 schreef alvarez het volgende:

[..]

Dit moment kwam ooit in de eregalerij van Holland Sport. Erg mooi idd..

Zie deze link (video staat rechtsboven op die pagina):

Klik!
Ik kreeg weer kippenvel

Laten wij het ook eens over respect hebben. Het is deze week precies tien jaar geleden. U heeft geen idee wat ik bedoel. Ik heb het over een van de grote, ontroerende momenten uit onze voetbalgeschiedenis. U las er niets over in de krant, geen tv-programma had er tot nu toe aandacht voor, behalve wij vanmiddag.
Ik zal u helpen.
We zullen nooit vergeten hoe Marco van Basten ooit in een suede jackie afscheid nam van zijn Italiaanse fans in een uitverkocht San Siro. We zagen de dikke biggelende traan van trainer Fabio Capello en we huilden thuis zachtjes met hem mee. 17 augustus 1995 was dat.
Een half jaar eerder kreeg een van de twee andere Nederlanders op onvergetelijke wijze zijn laatste saluut van de Milanese fans: inderdaad Frank Rijkaard.
23 november 1994 in Triest, het onverslaanbare geachtte Milan was juist met 2-0 verslagen door Ajax in de Champions League. Milan was gekraakt en bijna letterlijk gesloopt door een van zijn eigen grote zonen, Frank Rijkaard, die het jaar daarvoor de Italiaanse club, waar hij zoveel successen beleefde, had verlaten om nog 1 jaar bij zijn eerste liefde Ajax te voetballen.
Was Rijkaard nu een overloper? Een verrader?
Nee, de Milan-fans, zouden het niet eens durven denken, zij realiseerde zich dat dit de laatste keer was dat ze hun Frank Rijkaard hadden zien voetballen, ze vergaten de uitslag en scandeerden na afloop eindeloos zijn naam om hem zo te bedanken voor het geluk dat hij hen al die jaren gebracht had.
En dan, Rijkaard loopt naar hun tribune toe.
Respect? Zo ziet respect er uit. Precies tien jaar geleden in Triest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54535736
quote:
Op zondag 11 november 2007 11:49 schreef Blawh het volgende:
Misschien is er al een topic over, maar ik kon het zo snel niet vinden.
Voetbal is Emotie bedoel je?? Misschien laten mergen, alhoewel 'mijn' topic al weer snel verknald werd n.a.v. een 'topper'

Mooie momenten ook hierboven weer gememoreerd

Voetbal
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_54536333
Tijdens het Wilhelmus op een WK/EK en dat het hele stadion dan meezingt
  zondag 11 november 2007 @ 21:25:53 #38
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_54536399
Dennis Bergkamp tegen Argentinië. Dat is echt een van de weinige momenten die me echt kippenvel bezorgen.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_54536426
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Voetbal is Emotie bedoel je?? Misschien laten mergen, alhoewel 'mijn' topic al weer snel verknald werd n.a.v. een 'topper'

Mooie momenten ook hierboven weer gememoreerd

Voetbal
Aaah ok, sorry.

Ik kon hem me niet herinneren, was toen pas paar dagen geregistreerd.
pi_54536496
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:23 schreef hello_moto1992 het volgende:
Tijdens het Wilhelmus op een WK/EK en dat het hele stadion dan meezingt
Altijd mooi
In de kroeg meebleren zorgt ook altijd voor kippenvel.
Verder:

Bergkamp in '98 tegen Argentinië.
Het afscheid van di Tommaso.
Het puntertje van Kluivert.
Het 'You'll Never Walk Alone' na de CL-finale die Liverpool miraculeus wint van AC Milan.
Heerenveen dat een paar jaar geleden met 4-0 van FC Groningen wint, met toen vooral de goal van Bosvelt, ik zat stond achter dat goal en heb volgens mij nog nooit zo geschreeuwd en gesprongen!
De beelden van Feher z'n dood.
Het kampioensschap van het 1e van m'n eigen amateurclub afgelopen seizoen. Bij ons was er ook iemand op het veld overleden, dus erg emotioneel en mooi dat we uiteindelijk kampioen werden.
  zondag 11 november 2007 @ 21:33:32 #41
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54536585
1999.

Solskjær in de laatste minuut. Wat een ontlating, nog meer omdat het die stomme duisters waren.

[ Bericht 91% gewijzigd door Dos37 op 11-11-2007 21:47:28 ]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54536765
Waar ik zelf bij was, was de minuut stilte voor Frits Philips bij PSV-Fenerbahce erg indrukwekkend. Het respect voor de man was door heel het stadion te voelen.

Verder was het veel geplaagde 'chin-up' moment van Mourinho erg mooi. De teleurstelling was enorm, maar hij had helemaal gelijk, na zo'n seizoen. En ook kijkende naar de wedstrijd die eraan vooraf ging, was eigenlijk tekenend.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54536835
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:39 schreef mcyodogg het volgende:
[..]

Verder was het veel geplaagde 'chin-up' moment van Mourinho erg mooi. De teleurstelling was enorm, maar hij had helemaal gelijk, na zo'n seizoen. En ook kijkende naar de wedstrijd die eraan vooraf ging, was eigenlijk tekenend.
Bij welke wedstrijd gebeurde dit?
pi_54536865
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:42 schreef alvarez het volgende:

[..]

Bij welke wedstrijd gebeurde dit?
Arsenal-Chelsea
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54536955
quote:
Op zondag 11 november 2007 11:49 schreef Blawh het volgende:
Denk aan de sfeer bij het Nederlands elftal waarbij iedereen wel 'gewoon' door elkaar kan zitten en uit volle borst mee kan zingen.
dat zijn gewoon een stel lijpo's en dat zingen valt ook wel mee, fluiten kunnen ze beter
quote:
Op zondag 11 november 2007 16:00 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat was inderdaad kippenvel!
http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0
prachtig

verder mooi de gebaren van Kaka en Seedorf bij de supercup tegen Sevilla, na de dood van Puerta
pi_54536966
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:27 schreef Blawh het volgende:

[..]

Aaah ok, sorry.

Ik kon hem me niet herinneren, was toen pas paar dagen geregistreerd.
Joh, maakt niet uit..

Toch ook maar even hier dan..

De tranen van Pierre

Foppe over op het veld staan (vanaf minuut 27:30 in De Wereld Draait Door, hoogtepunt vanaf rond minuut 33)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zondag 11 november 2007 @ 21:50:16 #47
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_54537035
TVP
pi_54537063
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:47 schreef ruud_fr het volgende:
dat zijn gewoon een stel lijpo's en dat zingen valt ook wel mee, fluiten kunnen ze beter
Dat gefluit is eigenlijk nooit echt massaal geweest tot de laatste interland. En die sfeer tijdens een EK/ WK in de binnenstad van de stad waar gespeeld worden met al die Nederlanders is ook altijd goed.
pi_54537321
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:47 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

verder mooi de gebaren van Kaka en Seedorf bij de supercup tegen Sevilla, na de dood van Puerta
Ook mooie momenten ja! Bij deze de filmpjes daarvan:

Kaka
Seedorf
pi_54538038
De manier waarop Tony Adams bij interlands het Engelse volkslied altijd stond mee te brullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')