TVPquote:Op maandag 24 maart 2008 13:55 schreef swarmahoer het volgende:
zijn er mensen die als facility manager of iets soortgelijks werken ?
Wat voor een vooropleiding moet je hebben gehad voordat je aan die opleiding mag beginnen? Hoe lang duurt de opleiding? En is hij pittig?quote:Op maandag 24 maart 2008 17:41 schreef Surferboy het volgende:
1 : bedrijfstak: Luchtvaart
2 : functie: Luchtverkeersleider in opleiding
3 : leeftijd: 20
4 : aantal uren per week: volgens mijn contract 36
5 : atv: nee
6 : 13e maand: Nu 4% eindejaarsuitkering, wordt een 13e maand
7 : bruto maand salaris: 1921
8 : netto maand salaris: Ca. 1600 (incl. reiskostenvergoeding)
9 : goodies : Goed betaalde (en vooral enorm leuke) opleiding! Als het goed is volgende maand 500 euro bruto omhoog, verder fitnessruimte en relaxruimte met pooltafel etc aanwezig!
Gaat minimaal 2,5 tot 3 keer over de kop.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:02 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
* Freeflyer heeft een broertje van 29 die ook werkzaam is in de kleinmetaal en die neem toch echt 1600 euro netto per maand mee in dezelfde functie.
daarbij komt verder dat zijn vrouw werkzaam is in de uitzend/detacheringsbranche en al meerdere malen tegen hem gezegd heeft dat ie zo netto 300 euro meer kan verdienen in de detachering.
[..]
je zou er achter moeten zien te komen waar het detacheringsbureau je voor wegzet per uur.
ik heb het idee dat ze in hun vuistje lachen en erg blij met je zijn!
Het leven is hier een heel stuk duurder. Waar je in NL E90 betaald voor een mandje boodschappen zou je hier E130-140 betalen. Ik betaal ook veel meer inkomstenbelasting, maar ja, krijg nog wel meer dan voldoendequote:Op maandag 24 maart 2008 15:14 schreef Serinde het volgende:
Is het leven in Denemarken eigenlijk relatief duurder of goedkoper dan in Nederland? Even om je gegevens in perspectief te zien![]()
oftewel opnieuw gaan onderhandelen met het detacheringsbureauquote:Op maandag 24 maart 2008 18:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gaat minimaal 2,5 tot 3 keer over de kop.
Havo minimaal, tussen de 3 en 5 jaar....en ja behoorlijk!quote:Op maandag 24 maart 2008 17:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat voor een vooropleiding moet je hebben gehad voordat je aan die opleiding mag beginnen? Hoe lang duurt de opleiding? En is hij pittig?
Dat idee heb ik ook..quote:Op maandag 31 maart 2008 22:53 schreef tropix het volgende:
Mensen volgens mij verdien ik heul veul te weining als ik dit zo allemaal zie![]()
*knip*
Aan de andere kant, jij kan 2 maanden op vakantie per jaar.... is ook niet erg!quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:26 schreef pulletje het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook..
1 : bedrijfstak: Constructief Adviesbureau
2 : functie: Constructeur
3 : leeftijd: 25
4 : aantal uren per week: 40
5 : atv: 11,5 + 25 verlofdagen
6 : 13e maand: Jip
7 : bruto maand salaris: 2000
8 : netto maand salaris: 1426
9 : goodies : Vakantiegeld natuurlijk, week wintersport met kantoor volledig betaald
naja, anderhalf dan.. wintersport kost wel vakantiedagen.. stom he?quote:Op woensdag 2 april 2008 12:09 schreef Keksi het volgende:
[..]
Aan de andere kant, jij kan 2 maanden op vakantie per jaar.... is ook niet erg!
Zonder opleidingsniveau en aantal jaren werkervaring zou ik zeggen dat je een heel netjes salaris hebt. Zeker gezien de hoeveelheid vrije dagen en 13e maand + ook nog een week wintersport door werk betaald.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:26 schreef pulletje het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook..
1 : bedrijfstak: Constructief Adviesbureau
2 : functie: Constructeur
3 : leeftijd: 25
4 : aantal uren per week: 40
5 : atv: 11,5 + 25 verlofdagen
6 : 13e maand: Jip
7 : bruto maand salaris: 2000
8 : netto maand salaris: 1426
9 : goodies : Vakantiegeld natuurlijk, week wintersport met kantoor volledig betaald
Heb HBO Bouwkunde, Constructie gedaan..quote:Op woensdag 2 april 2008 15:45 schreef Brad het volgende:
[..]
Zonder opleidingsniveau en aantal jaren werkervaring zou ik zeggen dat je een heel netjes salaris hebt. Zeker gezien de hoeveelheid vrije dagen en 13e maand + ook nog een week wintersport door werk betaald.
Dan is het inderdaad heel reeel om te gaan kijken wat je nu verdient.... aangezien je pas over 6 jaar daadwerkelijk aan de slag gaat.quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:28 schreef koene het volgende:
Heeft iemand enig idee wat iemand die HBO Rechten heeft gedaan en bij gemeente als juridisch medewerker werkt ongeveer verdient? Ik start nl. over 2 jaar met deze opleiding
Ik moet nu een studiekeuze maken(als vooropleiding voor hbo) en wil zeker weten een goeie richting hebben gekozen waar je ook wat geld kan verdienen...quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:43 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad heel reeel om te gaan kijken wat je nu verdient.... aangezien je pas over 6 jaar daadwerkelijk aan de slag gaat.
Volgens mij zit je met rechten wel goed hoor, je kunt er zoveel kanten mee op, dat moet goed komen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:55 schreef koene het volgende:
[..]
Ik moet nu een studiekeuze maken(als vooropleiding voor hbo) en wil zeker weten een goeie richting hebben gekozen waar je ook wat geld kan verdienen...
Dankje voor dit antwoord, ik wil straks zowel een baan met leuk salaris en leuke functie, met alleen een leuke functie doe je toch wat fout...quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:58 schreef mirannie het volgende:
[..]
Volgens mij zit je met rechten wel goed hoor, je kunt er zoveel kanten mee op, dat moet goed komen.
Velen hebben een auto van de zaak. Het prive gebruik van die auto is daar doorgaans al in meegerekend. Terwijl jij nog de kosten van een eigen auto (indien van toepassing) van jouw netto loon af moet halen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:28 schreef Kontiki het volgende:
Ik schrik een beetje van het bedrag wat je aan belasting moet betalen als je meer dan +/- 2100 bruto verdient. Ik zie hier mensen die bruto ¤ 800 meer dan mij verdienen, maar netto maar een klein beetje meer overhouden.
Ja, zit wat in, maar laten we wel wezen, wie spendeert er nou zoveel per maand aan z'n auto... Onder normale omatandigheden ben je ongeveer 50 euro per maand aan onderhoud kwijt en dan je bezine nog. Als ik mijn eigen situatie bekijk, dan rij ik de prié kilometers ook zo ongeveer wel op kosten van de baas.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:39 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Velen hebben een auto van de zaak. Het prive gebruik van die auto is daar doorgaans al in meegerekend. Terwijl jij nog de kosten van een eigen auto (indien van toepassing) van jouw netto loon af moet halen.
Leaseauto's zijn nieuw, dan wel niet zo oud. Als jij prive in een nieuwe auto rijdt komen er heel wat meer kosten bij kijken dan alleen die 50 euro per maand. Afschrijving bijvoorbeeld. Als je de showroom uitrijdt voel je het geld gewoon weglopenquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:00 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, zit wat in, maar laten we wel wezen, wie spendeert er nou zoveel per maand aan z'n auto... Onder normale omatandigheden ben je ongeveer 50 euro per maand aan onderhoud kwijt en dan je bezine nog. Als ik mijn eigen situatie bekijk, dan rij ik de prié kilometers ook zo ongeveer wel op kosten van de baas.
- Brandstof,quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:00 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, zit wat in, maar laten we wel wezen, wie spendeert er nou zoveel per maand aan z'n auto... Onder normale omatandigheden ben je ongeveer 50 euro per maand aan onderhoud kwijt en dan je bezine nog. Als ik mijn eigen situatie bekijk, dan rij ik de prié kilometers ook zo ongeveer wel op kosten van de baas.
Zonder opleidingsniveau ja.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:45 schreef Brad het volgende:
[..]
Zonder opleidingsniveau en aantal jaren werkervaring zou ik zeggen dat je een heel netjes salaris hebt. Zeker gezien de hoeveelheid vrije dagen en 13e maand + ook nog een week wintersport door werk betaald.
HTI, Betonvereniging?quote:Op donderdag 3 april 2008 14:10 schreef pulletje het volgende:
[..]
Heb HBO Bouwkunde, Constructie gedaan..
vanaf September ga ik aan een vervolgopleiding beginnen.. Neem aan dat je dan ook beter betaald gaat krijgen...?
Zou je niet verwachten, agz ze zo zitten te springen om chauffeurs. Je zou denken dat ze er dan een schepje bovenop zouden gooien om de functie wat aantrekkelijker te maken, maar blijkbaar zijn ze nog niet op dat idee gekomen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:51 schreef RealZeus het volgende:
Inderdaad, je moet een beetje debiel zijn om chauffeur te worden. Helaas was ik zo debiel.
Nee, sterker nog, ze willen het liefst dat we nog minder verdienen en liever nog dat we geld mee nemen.quote:Op zondag 6 april 2008 15:10 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten, agz ze zo zitten te springen om chauffeurs. Je zou denken dat ze er dan een schepje bovenop zouden gooien om de functie wat aantrekkelijker te maken, maar blijkbaar zijn ze nog niet op dat idee gekomen.
Wen er maar aan, dat zie je steeds meer. Wij hebben ook een chauffeur die schades spaartquote:Op zondag 6 april 2008 15:42 schreef Maeghan het volgende:
Ik begrijp dat echt niet. Ik werk bij C1000 en wij krijgen soms echt de raarste vrachtwagenchauffeurs omdat er gewoon geen normale beschikbaar zijn. Iedereen met een groot rijbewijs is goed genoeg, ook al kunnen ze niet achteruit de laadruimte in steken en al begrijpen ze niet dat ze de lading die er het eerste uitmoet als laatste in de vrachtwagen moeten stoppen. Echt ongelofelijk hoor.
Nee, dat klopt. Mijn vader is buschauffeur en die kreeg een brief van de directeur dat de pot leeg was en ze niet hoefden te rekenen op meer loon. Mijn vader heeft hem terug gemaild dat hij dan maar betere contracten moest afsluiten.quote:Ook op bussen zoeken ze zoveel mensen, ik zie daar eeuwig blaadjes hangen dat ze mensen zoeken en dat ze dan je rijbewijs zelfs voor je betalen, maar na even googlen zag ik dat het salaris daar ook niet beter is...
Ja, het moet steeds goedkoper, maar dat kan nou eenmaal niet.quote:Tja, eigenlijk hetzelfde als bijna overal dus: dat ze geen normaal personeel kunnen vinden ligt voornamelijk aan de werkgevers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |