abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:40:01 #251
18231 Mr_Rammstein
..Traumhaft..
pi_58157810
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:46 schreef pulletje het volgende:

[..]

dat ben ik nu helemaal met je eens!!
Een HBO papiertje zegt bij veel bedrijven weinig heb ik al gemerkt. Kwam net van het HBO af en het maximale bij de bedrijven die interesse hadden was 1439 bruto + 169 reiskosten per maand. Meest gehoorde reden: te weinig werkervaring/routine Zit je dan 4 jaar voor op een hoge school.
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_58159407
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:40 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

Een HBO papiertje zegt bij veel bedrijven weinig heb ik al gemerkt. Kwam net van het HBO af en het maximale bij de bedrijven die interesse hadden was 1439 bruto + 169 reiskosten per maand. Meest gehoorde reden: te weinig werkervaring/routine Zit je dan 4 jaar voor op een hoge school.
Mss wel terecht want geef nou toe, wat draagt een jongere het 1ste jaar bij aan een onderneming...
pi_58160783
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:26 schreef Emu het volgende:

[..]

Mss wel terecht want geef nou toe, wat draagt een jongere het 1ste jaar bij aan een onderneming...
Kan wel zijn, maar bedrijven moeten wel beseffen dat het steeds moeilijker wordt om aan goed personeel te komen. Ik zie het bij ons ook. Komen maar geen geschikte kandidaten, en degene die wel geschikt waren kozen uiteindelijk voor wat anders. Dan zal je als bedrijf zijnde toch echt over de brug moeten komen als je wat wilt.
pi_58160812
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:40 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

In zo'n geval is het wel heel simpel. Je hoeft al niet eens meer te zeggen dat je er over na zal denken, kan je gelijk afwijzen...Ik zou daar niet eens meer de moeite nemen om te onderhandelen..
pi_58161147
1 : Bedrijfstak: Autobranche
2 : Functie: Contractbeheerder
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Atv: geen idee eigenlijk
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: +/- 2300,-
8 : Netto maand salaris: +/- 1700,-
9 : Goodies : reiskosten 130,-

Op het moment zeker tevreden, maar wanneer ik volgend jaar HBO op zak heb ga ik toch weer even praten. Dan mag het wel weer wat omhoog wat mij betreft...
pi_58162622
bij veel bedrijven moet je je toch eerst bewijzen, papiertjes kijken ze dan niet meer naar... Zo gaat het bij ons eigenlijk ook wel...

Ik heb eens ergens gesolliciteerd en iemand die daar werkte kon mij al, die heeft een goed woordje gedaan en hebben niet eens gevraagd naar mijn opleidingen enzo, kon er zo wel beginnen maar voor 50 euro in de maand meer ga ik niet weg waar ik nu zit....
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:01:00 #257
105575 rakkertje
Als t donker wordt dan...
pi_58163063
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:13 schreef mirannie het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een andere baan, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Probleem is dat ik naast mijn Havo diploma geen andere diploma's heb. Daarbij verdien ik nu bijna 1900 netto en kan ook maar max 100 per maand naar beneden. Iemand een idee in welke sector ik dit zou kunnen verdienen?

Wat voor werk ervaring heb je? en hoe lang?
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:54:33 #258
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58164252
Zijn er toevallig ook mensen die in de interieurarchitectuur zitten??
Ben wel heel benieuwd wat dat verdiend, heb ze er niet tussen gezien..

Ik zit nog op school, heb over 3 jaar masteropleiding afgerond. Daarnaast is wel gezegt dat er een soort stageperiode van 2 jaar, wel fulltime uitbetaald, aanvast zit voor de nodige ervaring. Ben dan 25 (als ik me papiertje heb)
pi_58166577
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:01 schreef rakkertje het volgende:

[..]

Wat voor werk ervaring heb je? en hoe lang?
Werkervaring is vooral veel van hetzelfde, bij een bank dus, en ik werk nu 7 jaar.
  zondag 20 april 2008 @ 20:04:55 #260
18231 Mr_Rammstein
..Traumhaft..
pi_58186365
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:26 schreef Emu het volgende:

[..]

Ik draag nu in m'n eerste jaar al meer bij dan het gros wat er al jaren rond loopt, omdat ik de nieuwste computertechnieken heb geleerd op school
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:55 schreef Accordtje het volgende:

[..]

In zo'n geval is het wel heel simpel. Je hoeft al niet eens meer te zeggen dat je er over na zal denken, kan je gelijk afwijzen...Ik zou daar niet eens meer de moeite nemen om te onderhandelen..
Daar geef ik je gelijk in. Maar goed je komt van school, je stufi houdt op en dan? Je moet toch je vaste lasten gaan betalen en ja iets anders doen kan ook, maar goed je wil toch het straatje in waarvoor je geleerd hebt. Ik zou natuurlijk ook gewoon een uitkering kunnen aanvragen, maarja daar ben ik te trots voor ofzo

Maar goed heb nu een jaarcontract. Volgende contractbesprekingen zal ik niet zo makkelijk akkoord gaan
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_58190356
1 : Bedrijfstak: Accountancy
2 : Functie: Assistent
5 : vakantie: 232 uur = 29 dagen
6 : 13e maand: Nee, winstuitkering en variabele bonus
7 : Bruto maand salaris: 2.040
8 : Netto maand salaris: 1.250 (veel te weinig)
9 : Goodies : Pensioen/studie/auto/internet/telefoon/ziektekosten/lunchvergoeding

Tevreden met het werk en voorwaarden, alleen het salaris geeft je niet veel mogelijkheden nog op de woningmarkt....
pi_58190849
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:27 schreef Daanno86 het volgende:
9 : Goodies : Pensioen/studie/auto/internet/telefoon/ziektekosten/lunchvergoeding

Tevreden met het werk en voorwaarden, alleen het salaris geeft je niet veel mogelijkheden nog op de woningmarkt....
Gezien al je "goodies" is het echt niet slecht hoor!
Even een rekensommetje:
Studie: tja, afhankelijk van wat je doet, maar laten we even zeggen 50 euro per maand
Auto: verzekering, wegenbelasting en onderhoud = 100 euro per maand
Internet: 20 euro per maand
Telefoon: belkosten toch al gauw zo'n 50 euro per maand
Lunchvergoeding: lunch van huis meegenomen toch minimaal 30 euro per maand
totaal --> 250 euro per maand

Stel dat je dit wel bij je salaris zou krijgen, dan heb je een heel acceptabel salaris voor een 22 jarige.
pi_58226994
quote:
Op zondag 20 april 2008 22:27 schreef Daanno86 het volgende:

Euhmmm... u is een 22-jarige assistent in de Accountancy en verwacht een huis te kopen in een land met een chronisch huizentekort? Wellicht even sparen en wat eigen vermogen creeeren? Lijkt je dat niet een beter plan, dat huis komt vanzelf wel, en ook dat wat hogere salaris als je wat meer ervaring hebt...
Danmark: more usefull every day!
pi_58227476
1 : Bedrijfstak: Reclame/Media
2 : Functie: Director Strategy, Innovation & Business Development
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 38, waarvan 8 tot 16 uur per week vanuit huis in Amsterdam
5 : vakantie: 30 dagen, waarvan 5 dagen ter compensering van eventuele overuren
6 : 13e maand: Is niet gebruikelijk in Duitsland, wel een bonus van 3 maandsalarissen
7 : Bruto maand salaris:
8 : Netto maand salaris: ongeveer ¤ 120 netto per uur bij 38 uur - in de praktijk werk ik er eerder 50
9 : Goodies : Auto (1% bijtelling per maand, Duits kenteken), Laptop, Blackberry, Mobiel, 50% van kosten Private Krankenkasse
pi_58227557
1 : Bedrijfstak: Bankwezen
2 : Functie: Senior Financial Accountant/ Analyst
4 : Aantal uren per week: officieel 40, maar in werkelijkheid ietsje meer
5 : vakantie: 248 uur = 31 dagen
6 : 13e maand: Ja + variabele bonus
7 : Bruto maand salaris: 5.067 EUR tegen de huidige koers
8 : Netto maand salaris: 4.661EUR (ex 13e maand, vakantiegeld, bonus)
9 : Goodies : Studiekosten worden vergoed, Pensioen + Ziekenfonds wordt gecompenseerd, werken en wonen in Londen, Tickets naar NL en terug, belastingopgave wordt vergoed.

De reden dat mijn netto salaris meevalt in vergelijking met bruto is dat is werk op basis van een expartiate contract, UK slecht 22% loonbelasting heeft (simpel samengevat) + ik al mijn leefkosten (huur, leefkosten (eten etc..), transportkosten, dagen dat ik in een ander land werk etc..) mag aftrekken van mijn inkomstenbelasting.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_58227658
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:04 schreef shilizous_88 het volgende:
De reden dat mijn netto salaris meevalt in vergelijking met bruto is dat is werk op basis van een expartiate contract, UK slecht 22% loonbelasting heeft (simpel samengevat) + ik al mijn leefkosten (huur, leefkosten (eten etc..), transportkosten, dagen dat ik in een ander land werk etc..) mag aftrekken van mijn inkomstenbelasting.
is dit alleen omdat je een expat-contract hebt? betaal je in nederland of engeland inkomstenbelasting? ben je officieel geemigreerd? of zit je werkgever in nederland en werk je in de UK? want anders is zo'n regeling voor mij ook wel interessant...
pi_58227737
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:00 schreef JSR het volgende:
1 : Bedrijfstak: Reclame/Media
2 : Functie: Director Strategy, Innovation & Business Development
4 : Aantal uren per week: 38, waarvan 8 tot 16 uur per week vanuit huis in Amsterdam
5 : vakantie: 30 dagen, waarvan 5 dagen ter compensering van eventuele overuren
6 : 13e maand: Is niet gebruikelijk in Duitsland, wel een bonus van 3 maandsalarissen
7 : Bruto maand salaris:
8 : Netto maand salaris: ongeveer ¤ 120 netto per uur bij 38 uur - in de praktijk werk ik er eerder 50
9 : Goodies : Auto (1% bijtelling per maand, Duits kenteken), Laptop, Blackberry, Mobiel, 50% van kosten Private Krankenkasse
Jij hebt dus een maand salaris van 19.000 euro?!?!? Op een leeftijd van slechts 29??? Damn, ik doe echt iets fout in dit leven...
pi_58227926
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:10 schreef JSR het volgende:

[..]

is dit alleen omdat je een expat-contract hebt? betaal je in nederland of engeland inkomstenbelasting? ben je officieel geemigreerd? of zit je werkgever in nederland en werk je in de UK? want anders is zo'n regeling voor mij ook wel interessant...
Dit is inderdaad grotendeels expat gerelateerd.
- Ik betaal in engeland inkomstenbelasting
- Ik ben niet geemigreerd, maar gewoon Nederlander met een contract bij een Nederlandse Bank
- Mijn werkgever zit inderdaad in beide landen

en ik kan de regeling zeker aanraden al heeft het geheel 1 nadeel: 1600 huur netto per maand
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_58228160
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:13 schreef mirannie het volgende:

[..]

Jij hebt dus een maand salaris van 19.000 euro?!?!? Op een leeftijd van slechts 29??? Damn, ik doe echt iets fout in dit leven...
volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt. want zoveel verdien ik echt niet hoor.
pi_58228212
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:20 schreef shilizous_88 het volgende:
Dit is inderdaad grotendeels expat gerelateerd.
- Ik betaal in engeland inkomstenbelasting
- Ik ben niet geemigreerd, maar gewoon Nederlander met een contract bij een Nederlandse Bank
- Mijn werkgever zit inderdaad in beide landen

en ik kan de regeling zeker aanraden al heeft het geheel 1 nadeel: 1600 huur netto per maand
hmm, ik werk in duitsland, bij duitse werkgever (al zit die ook in nederland), ben officieel geemigreerd. betaal ook in duitsland inkomstenbelasting. en m'n huur is ¤ 1200. misschien kan ik eens navragen hier of ik ook zo'n soort expatregeling kan organiseren. zou zo maar eens flink wat centen kunnen schelen
pi_58229015
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:31 schreef JSR het volgende:

[..]

volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt. want zoveel verdien ik echt niet hoor.
38uur per week x 120euro per uur x 4.2 weken per maand = ~19.000 euro per maand....

kom zelf dus ook in die richting met wat je zelf aangeeft.
pi_58231784
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:03 schreef Brad het volgende:

[..]

38uur per week x 120euro per uur x 4.2 weken per maand = ~19.000 euro per maand....

kom zelf dus ook in die richting met wat je zelf aangeeft.
Dat was dus zo ongeveer mijn berekening ook, dus wie maakt er nou een rekenfout? Wij niet hoor. Maar waarschijnlijk bedoelt JSR 38 x 120 = ruim 4500 per maand.
pi_58231812
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:33 schreef JSR het volgende:

[..]

hmm, ik werk in duitsland, bij duitse werkgever (al zit die ook in nederland), ben officieel geemigreerd. betaal ook in duitsland inkomstenbelasting. en m'n huur is ¤ 1200. misschien kan ik eens navragen hier of ik ook zo'n soort expatregeling kan organiseren. zou zo maar eens flink wat centen kunnen schelen
Als je bedrijf hiermee accoord gaat moet je eerst een contract tekenen bij de Nederlandse vestiging en dan verhuurd worden aan Duitsland. Het is zeker gunstig voor je salaris inderdaad, al ben ik niet direct bekent met de Duitse wetgeving hierover.

Succes in ieder geval en laat eens weten wat eruit gekomen is.
pi_58231984
Bedrijfstak: kinderopvang
Functie: invalkracht pedagogisch medewerker
Leeftijd: 21
Aantal uren per week: 8 (bijbaantje naast studie. Meestal maar 1 dagje, soms meer)
Bruto maand salaris: niet ver van netto, omdat het invalwerk is krijg ik mijn vakantiegeld etc al in mijn salaris.
8 : Netto maand salaris: ¤320 (er van uitgaand dat ik 8 uur in de week werk).
9 : Goodies : lieve tekeningen van kinderen, bij feestdagen vaak presentjes, het feit dat ik per week bepaal wanneer ik zin heb om te werken - ideaal.

Als ik dit werk fulltime zou doen (mocht ik beslissen met mijn HBO te stoppen en alleen met mijn MBO diploma te werken) dan zou ik ¤1600 netto verdienen.
pi_58233489
1 : Bedrijfstak: Reclame
2 : Functie: DTP-er / Webdesigner
3 : Leeftijd: 25
5 : Atv: Geen, 25 vakantiedagen, waarvan 17 verplicht!
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1939,-
8 : Netto maand salaris: 1472,-
9 : Werkervaring: 5 jaar
10 : Goodies : Niks. Vaak loonsverhoging belooft maar nooit gekregen. Maar werkgever wel zelf dure auto kopen en verre vakantie's.

[ Bericht 3% gewijzigd door 80Courics op 22-04-2008 19:32:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')