Een HBO papiertje zegt bij veel bedrijven weinig heb ik al gemerkt. Kwam net van het HBO af en het maximale bij de bedrijven die interesse hadden was 1439 bruto + 169 reiskosten per maand. Meest gehoorde reden: te weinig werkervaring/routinequote:Op donderdag 17 april 2008 14:46 schreef pulletje het volgende:
[..]
dat ben ik nu helemaal met je eens!!
Mss wel terecht want geef nou toe, wat draagt een jongere het 1ste jaar bij aan een onderneming...quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:40 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
Een HBO papiertje zegt bij veel bedrijven weinig heb ik al gemerkt. Kwam net van het HBO af en het maximale bij de bedrijven die interesse hadden was 1439 bruto + 169 reiskosten per maand. Meest gehoorde reden: te weinig werkervaring/routineZit je dan 4 jaar voor op een hoge school.
Kan wel zijn, maar bedrijven moeten wel beseffen dat het steeds moeilijker wordt om aan goed personeel te komen. Ik zie het bij ons ook. Komen maar geen geschikte kandidaten, en degene die wel geschikt waren kozen uiteindelijk voor wat anders. Dan zal je als bedrijf zijnde toch echt over de brug moeten komen als je wat wilt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:26 schreef Emu het volgende:
[..]
Mss wel terecht want geef nou toe, wat draagt een jongere het 1ste jaar bij aan een onderneming...
In zo'n geval is het wel heel simpel. Je hoeft al niet eens meer te zeggen dat je er over na zal denken, kan je gelijk afwijzen...Ik zou daar niet eens meer de moeite nemen om te onderhandelen..quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:40 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
Een HBO papiertje zegt bij veel bedrijven weinig heb ik al gemerkt. Kwam net van het HBO af en het maximale bij de bedrijven die interesse hadden was 1439 bruto + 169 reiskosten per maand. Meest gehoorde reden: te weinig werkervaring/routineZit je dan 4 jaar voor op een hoge school.
quote:Op maandag 26 november 2007 18:13 schreef mirannie het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een andere baan, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Probleem is dat ik naast mijn Havo diploma geen andere diploma's heb. Daarbij verdien ik nu bijna 1900 netto en kan ook maar max 100 per maand naar beneden. Iemand een idee in welke sector ik dit zou kunnen verdienen?
Werkervaring is vooral veel van hetzelfde, bij een bank dus, en ik werk nu 7 jaar.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:01 schreef rakkertje het volgende:
[..]
Wat voor werk ervaring heb je? en hoe lang?
Ik draag nu in m'n eerste jaar al meer bij dan het gros wat er al jaren rond loopt, omdat ik de nieuwste computertechnieken heb geleerd op schoolquote:Op zaterdag 19 april 2008 15:26 schreef Emu het volgende:
[..]
Mss wel terecht want geef nou toe, wat draagt een jongere het 1ste jaar bij aan een onderneming...
Daar geef ik je gelijk in. Maar goed je komt van school, je stufi houdt op en dan? Je moet toch je vaste lasten gaan betalen en ja iets anders doen kan ook, maar goed je wil toch het straatje in waarvoor je geleerd hebt. Ik zou natuurlijk ook gewoon een uitkering kunnen aanvragen, maarja daar ben ik te trots voor ofzoquote:Op zaterdag 19 april 2008 16:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
In zo'n geval is het wel heel simpel. Je hoeft al niet eens meer te zeggen dat je er over na zal denken, kan je gelijk afwijzen...Ik zou daar niet eens meer de moeite nemen om te onderhandelen..
Gezien al je "goodies" is het echt niet slecht hoor!quote:Op zondag 20 april 2008 22:27 schreef Daanno86 het volgende:
1 : Bedrijfstak: Accountancy
2 : Functie: Assistent
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40
5 : vakantie: 232 uur = 29 dagen
6 : 13e maand: Nee, winstuitkering en variabele bonus
7 : Bruto maand salaris: 2.040
8 : Netto maand salaris: 1.250 (veel te weinig)
9 : Goodies : Pensioen/studie/auto/internet/telefoon/ziektekosten/lunchvergoeding
Tevreden met het werk en voorwaarden, alleen het salaris geeft je niet veel mogelijkheden nog op de woningmarkt....
Euhmmm... u is een 22-jarige assistent in de Accountancy en verwacht een huis te kopen in een land met een chronisch huizentekort? Wellicht even sparen en wat eigen vermogen creeeren? Lijkt je dat niet een beter plan, dat huis komt vanzelf wel, en ook dat wat hogere salaris als je wat meer ervaring hebt...quote:Op zondag 20 april 2008 22:27 schreef Daanno86 het volgende:
1 : Bedrijfstak: Accountancy
2 : Functie: Assistent
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 40
5 : vakantie: 232 uur = 29 dagen
6 : 13e maand: Nee, winstuitkering en variabele bonus
7 : Bruto maand salaris: 2.040
8 : Netto maand salaris: 1.250 (veel te weinig)
9 : Goodies : Pensioen/studie/auto/internet/telefoon/ziektekosten/lunchvergoeding
Tevreden met het werk en voorwaarden, alleen het salaris geeft je niet veel mogelijkheden nog op de woningmarkt....
is dit alleen omdat je een expat-contract hebt? betaal je in nederland of engeland inkomstenbelasting? ben je officieel geemigreerd? of zit je werkgever in nederland en werk je in de UK? want anders is zo'n regeling voor mij ook wel interessant...quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:04 schreef shilizous_88 het volgende:
De reden dat mijn netto salaris meevalt in vergelijking met bruto is dat is werk op basis van een expartiate contract, UK slecht 22% loonbelasting heeft (simpel samengevat) + ik al mijn leefkosten (huur, leefkosten (eten etc..), transportkosten, dagen dat ik in een ander land werk etc..) mag aftrekken van mijn inkomstenbelasting.
Jij hebt dus een maand salaris van 19.000 euro?!?!?quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:00 schreef JSR het volgende:
1 : Bedrijfstak: Reclame/Media
2 : Functie: Director Strategy, Innovation & Business Development
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 38, waarvan 8 tot 16 uur per week vanuit huis in Amsterdam
5 : vakantie: 30 dagen, waarvan 5 dagen ter compensering van eventuele overuren
6 : 13e maand: Is niet gebruikelijk in Duitsland, wel een bonus van 3 maandsalarissen
7 : Bruto maand salaris:
8 : Netto maand salaris: ongeveer ¤ 120 netto per uur bij 38 uur - in de praktijk werk ik er eerder 50
9 : Goodies : Auto (1% bijtelling per maand, Duits kenteken), Laptop, Blackberry, Mobiel, 50% van kosten Private Krankenkasse
Dit is inderdaad grotendeels expat gerelateerd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:10 schreef JSR het volgende:
[..]
is dit alleen omdat je een expat-contract hebt? betaal je in nederland of engeland inkomstenbelasting? ben je officieel geemigreerd? of zit je werkgever in nederland en werk je in de UK? want anders is zo'n regeling voor mij ook wel interessant...
volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt. want zoveel verdien ik echt niet hoor.quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:13 schreef mirannie het volgende:
[..]
Jij hebt dus een maand salaris van 19.000 euro?!?!?Op een leeftijd van slechts 29??? Damn, ik doe echt iets fout in dit leven...
hmm, ik werk in duitsland, bij duitse werkgever (al zit die ook in nederland), ben officieel geemigreerd. betaal ook in duitsland inkomstenbelasting. en m'n huur is ¤ 1200. misschien kan ik eens navragen hier of ik ook zo'n soort expatregeling kan organiseren. zou zo maar eens flink wat centen kunnen schelenquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:20 schreef shilizous_88 het volgende:
Dit is inderdaad grotendeels expat gerelateerd.
- Ik betaal in engeland inkomstenbelasting
- Ik ben niet geemigreerd, maar gewoon Nederlander met een contract bij een Nederlandse Bank
- Mijn werkgever zit inderdaad in beide landen
en ik kan de regeling zeker aanraden al heeft het geheel 1 nadeel: 1600 huur netto per maand
38uur per week x 120euro per uur x 4.2 weken per maand = ~19.000 euro per maand....quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:31 schreef JSR het volgende:
[..]
volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt. want zoveel verdien ik echt niet hoor.
Dat was dus zo ongeveer mijn berekening ook, dus wie maakt er nou een rekenfout? Wij niet hoor. Maar waarschijnlijk bedoelt JSR 38 x 120 = ruim 4500 per maand.quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:03 schreef Brad het volgende:
[..]
38uur per week x 120euro per uur x 4.2 weken per maand = ~19.000 euro per maand....
kom zelf dus ook in die richting met wat je zelf aangeeft.
Als je bedrijf hiermee accoord gaat moet je eerst een contract tekenen bij de Nederlandse vestiging en dan verhuurd worden aan Duitsland. Het is zeker gunstig voor je salaris inderdaad, al ben ik niet direct bekent met de Duitse wetgeving hierover.quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:33 schreef JSR het volgende:
[..]
hmm, ik werk in duitsland, bij duitse werkgever (al zit die ook in nederland), ben officieel geemigreerd. betaal ook in duitsland inkomstenbelasting. en m'n huur is ¤ 1200. misschien kan ik eens navragen hier of ik ook zo'n soort expatregeling kan organiseren. zou zo maar eens flink wat centen kunnen schelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |