abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54558253
quote:
Op maandag 12 november 2007 00:38 schreef Dandelion het volgende:
Een auto is natuurlijk verre van een eerste levensbehoefte. Er zijn zat andere manieren om naar je werk te gaan. Fietsen kost niets, aanschaf van de fiets niet meegerekend natuurlijk.
Onder welke steen hebt jij geleefd? Als ik al met de trein zou willen (lees vertragingen, klote dienstregeling, prijzen die elk jaar duurder worden, blaadjes op de rails) moet ik eerst drie kwartier met de bus om bij een station te wonen.

En o ja, drie tassen boodschappen en een kast halen bij de Ikea gaat natuurlijk prima met de fiets

En natuurlijk verhuis ik graag. Maak ik graag allerlei extra kosten om dichter bij het werk te gaan wonen zodat ik in een nog dichtbevolkter gebied kan gaan wonen tegen een veel te hoge prijs. Allemaal voor het milieu.
quote:
Met het " vinden dat ze recht hebben op" wordt bedoeld dat er mensen zijn die vinden dat ze allerlei luxe artikelen zouden moeten kunnen kopen, omdat de buurman of paris hilton dat ook kan. Vervolgens kloppen ze aan bij Leen, en weer een een probleem geval erbij.
Dat is inderdaad een exponent, maar de noemer is nog steeds Jan met de Pet die wel meer is gaan verdienen, maar netto toch steeds minder overhoudt. Je kunt het draaien hoe je wil, het is en blijft een feit. Het feit dat jij mischien een stuk historie mist waardoor je geen gevoel hebt met de kosten van het gulden-tijdperk, wil niet zeggen dat het niet klopt.
quote:
Gezien de koopkracht en inflatiecijfers is je prive voorbeeld trouwens niet echt mogelijk.
Dus nu zeg je dat ik zit te liegen of dat ik dom ben? Zo win je elke discussie natuurlijk
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_54558313
quote:
Op maandag 12 november 2007 07:20 schreef Isegrim het volgende:
De meeste mensen wonen op fietsafstand van hun werk immers.

Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_54559441
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
En o ja, drie tassen boodschappen en een kast halen bij de Ikea gaat natuurlijk prima met de fiets
Ja, hoor, boodschappen doen gaat prima met de fiets. Daar heb je fietstassen voor, sommige van wel dertig liter per stuk, kun je heel wat in kwijt. En anders heb je altijd nog de fietskar.

Bij de IKEA kun je alles nog dezelfde dag laten thuisbezorgen voor dertig euro.

Voor de meeste mensen te veel 'gedoe'. Maar het scheelt wel een heleboel geld, want een auto kost ook geld als 'ie stil staat. Een auto is luxe, punt uit. Luxe is dat wat we niet beslist nodig hebben, maar wat ons leven aangenamer/makkelijker maakt. Een afwasautomaat, een auto, een hulp in de huishouding, een wasdroger...
pi_54559464
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jouw definitie van fietsafstand is waarschijnlijk <5 km? Als iedereen die minder dan 20 km van zijn werk af woont, zou gaan fietsen, zouden er in NL geen files meer zijn vermoed ik.
pi_54560828
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Jouw definitie van fietsafstand is waarschijnlijk <5 km? Als iedereen die minder dan 20 km van zijn werk af woont, zou gaan fietsen, zouden er in NL geen files meer zijn vermoed ik.
OMG. Ze bestaan echt

Ik denk dat je eens goed moet bedenken waarom er zoveel files zijn. Niet omdat mensen fietsen geen alternatief vinden. Maar goed, ik zal het nog een keer voor je samenvatten:
- wonen in de randstad is onbetaalbaar voor veel mensen. Wonen dus een flink eind buiten de stad. Moeten dus ver reizen..
- bedrijven willen het liefste op toplocaties in de randstad zitten.
- dicht bij huis werken is vaak geen optie. Bedrijven liggen vaak opgehoopt op bedrijventerreinen en daarom wil iedereen daar wel wonen. Verhuizen is duur. Daarbij heeft een baas zijn nukken en als hij verhuist moet jij maar meeverhuizen om maar op fietsafstand van je baas te blijven wonen?
- thuiswerken ziet een baas vaak niet zitten of is gewoon niet mogelijk.
- de logische conclusie (en tevens de waarheid) is dat de gemiddelde woonwerkafstand veel groter is dan 20 km enkele reis, en dat die afstand alleen maar meer wordt. Een uur enkele reis in de auto is geen uitzondering.
- openbaar vervoer is geen optie (duur, onbetrouwbaar en slecht voorhanden) tenzij je op minder dan 5 km van een station woont.
- wil je wel met het openbaar vervoer, dan kost je dat vaak twee keer zoveel reistijd.
- files zijn er niet omdat mensen daar zo graag in staan. Wel omdat ze geen andere keus hebben.
- de overheid verdient gigantisch aan extra brandstofaccijnsen (ca een half miljoen per dag) die het hogere verbruik in de file opbrengt en gaat dus vooral geen prioriteit maken van het oplossen van de files.

Het feit dat het leven simpel is voor jou, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Me dunkt dat je over niet al te veel realiteitszin beschikt, mijn beste.
pi_54561457
Het leven wordt duurder, tja daar doe je weinig tegen dat is gewoon een fase in de tijd, het gaat vooralsnog beter dan ooit in Nederland.

Wat wel belachelijk is zijn bepaalde belastingen en subsidies. Kinderbijslag is daar een bijvoorbeeld van, dat moet zo snel mogelijk worden afgeschaft. Ook de bemoeizucht van de overheid voor wat betreft voedsel vind ik raar. Bij sigaretten kan ik hogere accijnzen nog begrijpen, bij bier of mogelijk fastfood niet. Ook moet dat kwartje van kok nou eindelijk eens worden stopgezet. De belastingen op brandstof zijn in Nederland echt belachelijk, btw heffen over accijns, hoe verzin je het.
pi_54562542
quote:
Op maandag 12 november 2007 07:37 schreef OFfSprngr het volgende:
TS een goed voorbeeld van hoe verneuk ik een topic wat nog enige potentie had door als een mongool te gaan schreeuwen.

Nou goed, eh een poll?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 12 november 2007 @ 22:53:57 #288
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54562582
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

.
[..]

In Dubai is ook alles heel duur, maar ik denk dat de inwoners het geen kutland vinden.
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Met jouw salarisje in euro's heb je daar meer koopkracht dan hier. Er zijn geen belastingen, de prijzen zijn algemeen lager (je bent duidelijk nooit in een carrefour binnengestapt aldaar) en de dirham is aan de dollar gekoppeld. Voor veel laaggeschoolde gastarbeiders uit landen als India en de Filipijnen is het wel veel duurder omdat het grootste deel van het geld naar de autochtone bevolking gaat.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_54562834
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54562901
pi_54563060
Hoeveel hou jij over , per maand, om van te leven, na aftrek vaste lasten?

Poll: Na aftrek vaste lasten
Minder dan 50 euro
50 tot 100 euro
100 tot 200 euro
200 tot 300 euro
300 tot 400 euro
400 tot 500 euro
500 tot 600 euro
600 tot 700 euro
800 tot 1000 euro
1000 euro of meer

Tussenstand:

Ook een poll maken? klik dan hier

Hoeveel betaal jij omgerekend per dag aan boodschappen

Poll: Boodschappen per dag euro
5 tot 10 euro
10 tot 20 euro
20 tot 30 euro
30 tot 40 euro
40 euro en meer

Tussenstand:

Hoeveel betaalde je, omgerekend in guldens, in de gulden tijd, aan boodschappen per dag

Poll: Hoeveel betaalde je
5 tot 10 gulden
10 tot 20 gulden
20 tot 30 gulden
30 tot 40 gulden
50 tot 60 gulden

Tussenstand:

[ Bericht 40% gewijzigd door zhe-devilll op 12-11-2007 23:31:20 ]
pi_54563281
Ik verklaar deze poll als volkomen zinloos. Je kan namelijk niet zien wie welke combinatie heeft gekozen, terwijl dat is waar het om gaat.
pi_54563522
Pol euro

Hoe bedoel je, wie, waarvoor heeft gekozen?
pi_54564369
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik verklaar deze poll als volkomen zinloos. Je kan namelijk niet zien wie welke combinatie heeft gekozen, terwijl dat is waar het om gaat.
Maakt ook niet uit. Het gaat erom dat men aangeeft of men inderdaad vindt dat na de euro alles duurder is geworden.
pi_54565116
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit. Het gaat erom dat men aangeeft of men inderdaad vindt dat na de euro alles duurder is geworden.
Maakt ook niet uit. Dat is een feit. De vraag is of het duurder worden aan de Euro te wijten is, of dat het binnen het patroon van verwachte inflatie valt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54565154
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:14 schreef Seneca het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit. Dat is een feit. De vraag is of het duurder worden aan de Euro te wijten is, of dat het binnen het patroon van verwachte inflatie valt.
Alleen de huur verhoogt nog in normale proporties, per jaar, in verhouding met de guldentijd.
pi_54565288
Maar vaste lasten e.d. zijn voor iedereen anders. Hoe heb je nou wat aan deze resultaten als je de keuzecombinatie niet weet? Zinlose poll dus.
pi_54565306
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:22 schreef elfzesendertig het volgende:
Maar vaste lasten e.d. zijn voor iedereen anders. Hoe heb je nou wat aan deze resultaten als je de keuzecombinatie niet weet? Zinlose poll dus.
in zijn algemeenheid zul je toch inzien dat alles duurder is geworden!
Mits men eerlijk stemt..
pi_54565309
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Alleen de huur verhoogt nog in normale proporties, per jaar, in verhouding met de guldentijd.
Bron?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54565324
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Bron?
eh omrekenen misschien?
pi_54565360
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

eh omrekenen misschien?
Je gaat de euro van nu vergelijken met de gulden van toen?

Alsof de gulden niet aan inflatie onderhevig zou zijn geweest als deze nu nog zou bestaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')