Idd, kelnersmes werkt perfect. heb alle ander kurkentrekkers het huis uit gegooidquote:Op zaterdag 10 november 2007 01:57 schreef tim2308 het volgende:
Gewoon zoeken naar een Bossenbroek Giotto.
[ afbeelding ]
Uitstekend kelnersmes met een perfecte prijs/kwaliteitverhouding (bij de slijter zal hij ongeveer 10 euro kosten). Doordat het moment van de hefboom verandert bij het trekken van de kurk, krijg je elke kurk eruit. De verkooppunten kan je hier zoeken. Voor de overige 90 euro koop je maar een paar flessen wijn.
De firma heeft ook andere kelnersmessen, tot meer dan 80 euro aan toe, maar ik zweer bij de GIotto en laat zelfs binnenkort een (bescheiden) partijtje naar Frankrijk komen.
Met de screwpull niet?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:01 schreef _Henry_ het volgende:
Ik zou zo'n ding niet kopen, wij hadden zo'n ding maar niemand kon ermee overweg. Toen hebben we hem weggegeven.
Er zitten nu steeds vaker kunststof 'kurken' in de fles. En die blijven in een draaikurkentrekker erg vaak vast zitten daarnaast zit er geen mesje op om het beschermkapje mee af te snijden.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:12 schreef _Henry_ het volgende:
De makkelijkste is zo'n ding waar je alleen hoeft te draaien imo.
Daar gebruik je toch gewoon de punt voor?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:21 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Er zitten nu steeds vaker kunststof 'kurken' in de fles. En die blijven in een draaikurkentrekker erg vaak vast zitten daarnaast zit er geen mesje op om het beschermkapje mee af te snijden.
De hierboven genoemde kelnerkurkentrekker vind ik ook de beste.
Ja, jij. Maak vrolijk de trekkerpunt even bot. Daar gebruik je dus een mesje voor.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daar gebruik je toch gewoon de punt voor?
Helaas steeds minder tegenwoordig. Steeds meer kelners draaien schroefdoppen open aan tafel.quote:Op zondag 11 november 2007 02:06 schreef Troubles. het volgende:
Al die draaiopenerfans, waarom wordt in de horeca het kelnersmes gebruikt? Die mensen trekken (in principe) per avond veel meer flessen open dan jij thuis. Zou daar niet een gedachte achterzitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |