quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:07 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, want dan schop je tegen een etnische minderheid en dat is niet netjes.
Goeie reden dus.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:32 schreef LekkerWijf het volgende:
verdoven doen ze omdat het vlees van ongecastreerde varkens niet te eten is (lees, er zit een enorme lucht aan als je het klaar gaat maken).
rulle beerquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:32 schreef LekkerWijf het volgende:
verdoven doen ze omdat het vlees van ongecastreerde varkens niet te eten is (lees, er zit een enorme lucht aan als je het klaar gaat maken).
Ga je toch je eigen varkens houden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:41 schreef LekkerWijf het volgende:
Ja het is wel een goede reden om ze te castreren maar NIET onverdoofd!
Een kilo varkensvlees zal er een paar cent duurder op worden wanneer ze wel verdoven en dat betaal ik er graag voor!
je naam en ui zijn misleidend, bijj iemand die kersenbloesem heet verwacht ik een vrouwquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:42 schreef Sakura het volgende:
En de verdoving hebben ze meer last van dan onverdoofd castreren, die beesten gillen ff, en zodra je ze weer op de grond zet zie je niet dat ze er nog enige last van hebben, ze spelen gewoon weer verder.
Maar ja, wakker dier speelt liever op gevoelens van de mensen dan op de feiten, de feiten leveren immers geen extra geld nieuwe leden op
Heb je het weleens gezien?quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:42 schreef Sakura het volgende:
En de verdoving hebben ze meer last van dan onverdoofd castreren, die beesten gillen ff, en zodra je ze weer op de grond zet zie je niet dat ze er nog enige last van hebben, ze spelen gewoon weer verder.
Maar ja, wakker dier speelt liever op gevoelens van de mensen dan op de feiten, de feiten leveren immers geen extra geld nieuwe leden op
Tsja, daar kan ik niks aan doen, dat is jouw probleem, dan had je de afgelopen jaren maar op moeten letten, maar wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
je naam en ui zijn misleidend, bijj iemand die kersenbloesem heet verwacht ik een vrouw![]()
niks, moet dat danquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:48 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, daar kan ik niks aan doen, dat is jouw probleem, dan had je de afgelopen jaren maar op moeten letten, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
Hoef ik niet te kijken, ik heb er vaak genoeg bij gestaan, en die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving. En ongecastreerd vlees is zoals gezegt oneetbaarquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:49 schreef Marble het volgende:
Neem zelf maar eens een kijkje.
Het is gewoon afschuwelijk wat ze met die arme biggetjes doen. Afgrijselijk.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:49 schreef Marble het volgende:
Neem zelf maar eens een kijkje.
Het is gewoon afschuwelijk wat ze met die arme biggetjes doen. Afgrijselijk.
Lever daar maar eens wetenschappelijk bewijs voor aan, dan praten we weer verder. Tot die tijd is het gewoon gelul wat je uitkraamt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:51 schreef Sakura het volgende:
die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:54 schreef beelz het volgende:
Ik wil graag dieren eten die mishandeld zijn enzo. Er is niets fijner dan het proeven van de ellende en het lijden van zo'n dier. Geloof me, mishandelde dieren smaken veel lekkerder dan dieren die niet mishandeld zijn.
kun je het andersom ook aantonen of is jouw wetenschapelijk bewijs je onderbuik gevoel?quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:53 schreef Marble het volgende:
[..]
Lever daar maar eens wetenschappelijk bewijs voor aan, dan praten we weer verder. Tot die tijd is het gewoon gelul wat je uitkraamt.
Ik zou zeggen, ga eens naar een goede varkensfokker, en praat daar eens mee. Dat zijn toch imho mensen die weten waarover ze pratenquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:53 schreef Marble het volgende:
[..]
Lever daar maar eens wetenschappelijk bewijs voor aan, dan praten we weer verder. Tot die tijd is het gewoon gelul wat je uitkraamt.
ongecasteerd biggen vlees smaakt gewoon goor , rulle beer heet het en het is niet te vreten en komt dus gewoon bij alle biggen voorquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:56 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Het is niet zo dat bij alle ongecastreerde biggen een nare geur verspreid wordt bij het klaarmaken. Sterker nog, dat is het geval bij 1 op de 100 biggetjes. Daarnaast is het enkel de geur en smaakt het niet anders (so I've heard, ik heb al in geen jaren vlees gegeten). Vandaar dat ik het ook nogal een belachelijke reden vind om biggen onverdoofd te gaan castreren, vanwege het kleine aantal biggen waarbij zonder castratie iets 'mis' is.
Maar ik vind wel dat je helemaal zelf moet weten of je dat nou wel of niet wilt eten en dat je niet eeuwig dood moet worden gegooid met anti-vlees campagnes. Als je zo nodig vegetarier zou willen zijn dan was je dat vast wel, ook zonder die campagne.
Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:56 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga eens naar een goede varkensfokker, en praat daar eens mee. Dat zijn toch imho mensen die weten waarover ze praten
Ga in je polsen snijden svpquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Marble het volgende:
[..]
Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat.
ja want ze doen echt allemaal precies hetzelfde en de filmpjes die je ziet zijn geen uitzonderlijke excessenquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Marble het volgende:
[..]
Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat,
Nee dan die hippies van Wakker dier en andere hippieorganisaties. Zij zijn lekker objectiefquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Marble het volgende:
[..]
Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:42 schreef Sakura het volgende:
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:51 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoef ik niet te kijken, ik heb er vaak genoeg bij gestaan, en die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving. En ongecastreerd vlees is zoals gezegt oneetbaar
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:56 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga eens naar een goede varkensfokker, en praat daar eens mee. Dat zijn toch imho mensen die weten waarover ze praten
Je kan bij wageningen rapport opvragen erover. Die geven aan dat verdoven wel beter is, maar het is ook weer niet zoveel beter. Dus als je lijden op schaal zet en 10 is het lijden van de onverdoofde castratie, dan is het lijden bij verdoofde een 7 of 8. Dus in verhouding is het wel iets beter om te verdoven, maar om te spreken van enorme vooruitgang.. dat ook weer niet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:51 schreef Sakura het volgende:
Hoef ik niet te kijken, ik heb er vaak genoeg bij gestaan, en die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving. En ongecastreerd vlees is zoals gezegt oneetbaar
Uiteraard niet, omdat die geen gruwelijke lijdensweg ondergaat.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Marble het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd commentaar ook welquote:
Nee hoor. Dan zou je toch iets anders beweren dan de boeren zelf, de brancheorganisaties, overheid e.d.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef PeZu het volgende:
ongecasteerd biggen vlees smaakt gewoon goor , rulle beer heet het en het is niet te vreten en komt dus gewoon bij alle biggen voor
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:10 schreef Shivo het volgende:
Personeel op een varkensboerderij is verplicht om gehoorbescherming te dragen tijdens de castratie. Maar natuurlijk, na de castratie hebben ze vast nergens meer last van.Het gaat welgeteld om 1-2% van de biggen die de vervelende geur ontwikkelen. De voornaamste reden om niet in te enten is natuurlijk geld en uiteindelijk kost het een paar cent meer per kilo om vlees te eten van ongecastreerde of verdoofd gecastreerde biggen. Daarmee is dan ook de consument verantwoordelijk en niet zo zeer direct de varkensboer. Varkensboeren zijn over het algemeen ook alleen geinteresseerd in wat er in hun portemonnee beland en niet in het welzijn van hun dieren. En ik ben er tussen opgegroeid dus ik weet waar ik over praat.
Jaja, ga nu maar terug naar je flat op driehoog achter om de rest van de wereld te bekritiseren.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:09 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd commentaar ook wel![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:11 schreef Shivo het volgende:
[..]
Jaja, ga nu maar terug naar je flat op driehoog achter om de rest van de wereld te bekritiseren.
ooh dan hadden wij toch wel een ongelijke pech toen we vroeger op de boerderij tot wel 2x toe die 1-2% te pakken hadden en het vlees niet te bikken wasquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:10 schreef Shivo het volgende:
Personeel op een varkensboerderij is verplicht om gehoorbescherming te dragen tijdens de castratie. Maar natuurlijk, na de castratie hebben ze vast nergens meer last van.Het gaat welgeteld om 1-2% van de biggen die de vervelende geur ontwikkelen. De voornaamste reden om niet in te enten is natuurlijk geld en uiteindelijk kost het een paar cent meer per kilo om vlees te eten van ongecastreerde of verdoofd gecastreerde biggen. Daarmee is dan ook de consument verantwoordelijk en niet zo zeer direct de varkensboer. Varkensboeren zijn over het algemeen ook alleen geinteresseerd in wat er in hun portemonnee beland en niet in het welzijn van hun dieren. En ik ben er tussen opgegroeid dus ik weet waar ik over praat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |