abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:03:41 #1
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_54489913
Nou kom ik op de FP zo'n banner tegen van Stichting Wakker Dier.
Iets over dat het zielig is dat biggetjes onverdoofd gecastreerd worden ofzow
Nou zou ik het persoonlijk niet prettig vinden om gecastreerd te worden, laat staan zonder verdoving.
Maar zijn er niet veel ergere dingen aan de hand dan het castreren van biggetjes?
Waarom wordt er geen campagne tegen halal slachten opgezet... dat is toch veel erger lijkt me...?
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 november 2007 @ 20:07:52 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54490013
Nee, want dan schop je tegen een etnische minderheid en dat is niet netjes.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54490066
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:07 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, want dan schop je tegen een etnische minderheid en dat is niet netjes.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:14:14 #4
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54490187
wakker dier, tuurlijk ben je een wakker dier als je zonder verdoving gecastreerd word
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_54490685
verdoven doen ze omdat het vlees van ongecastreerde varkens niet te eten is (lees, er zit een enorme lucht aan als je het klaar gaat maken).
pi_54490855
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:32 schreef LekkerWijf het volgende:
verdoven doen ze omdat het vlees van ongecastreerde varkens niet te eten is (lees, er zit een enorme lucht aan als je het klaar gaat maken).
Goeie reden dus.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:40:02 #7
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54490870
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:32 schreef LekkerWijf het volgende:
rulle beer
pi_54490918
Ja het is wel een goede reden om ze te castreren maar NIET onverdoofd!
Een kilo varkensvlees zal er een paar cent duurder op worden wanneer ze wel verdoven en dat betaal ik er graag voor!
pi_54490932
En de verdoving hebben ze meer last van dan onverdoofd castreren, die beesten gillen ff, en zodra je ze weer op de grond zet zie je niet dat ze er nog enige last van hebben, ze spelen gewoon weer verder.

Maar ja, wakker dier speelt liever op gevoelens van de mensen dan op de feiten, de feiten leveren immers geen extra geld nieuwe leden op
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:43:37 #10
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_54490989
Punt is... waarom juist hier een hele campagne voor?
Er gebeuren meer dingen die ik persoonlijk veel erger vind.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_54490991
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:41 schreef LekkerWijf het volgende:
Ja het is wel een goede reden om ze te castreren maar NIET onverdoofd!
Een kilo varkensvlees zal er een paar cent duurder op worden wanneer ze wel verdoven en dat betaal ik er graag voor!
Ga je toch je eigen varkens houden.
pi_54491037
niet al het vlees van ongecastreerde varkens stinkt maar slechs een klein percentage.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:46:28 #13
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491047
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:42 schreef Sakura het volgende:
En de verdoving hebben ze meer last van dan onverdoofd castreren, die beesten gillen ff, en zodra je ze weer op de grond zet zie je niet dat ze er nog enige last van hebben, ze spelen gewoon weer verder.

Maar ja, wakker dier speelt liever op gevoelens van de mensen dan op de feiten, de feiten leveren immers geen extra geld nieuwe leden op
je naam en ui zijn misleidend, bijj iemand die kersenbloesem heet verwacht ik een vrouw
pi_54491056
quote:

Heb je het weleens gezien?
pi_54491090
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

je naam en ui zijn misleidend, bijj iemand die kersenbloesem heet verwacht ik een vrouw
Tsja, daar kan ik niks aan doen, dat is jouw probleem, dan had je de afgelopen jaren maar op moeten letten, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:49:25 #16
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491122
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:48 schreef Sakura het volgende:

[..]

Tsja, daar kan ik niks aan doen, dat is jouw probleem, dan had je de afgelopen jaren maar op moeten letten, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
niks, moet dat dan _!
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:49:59 #17
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54491132
Neem zelf maar eens een kijkje.

Het is gewoon afschuwelijk wat ze met die arme biggetjes doen. Afgrijselijk.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_54491169
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:49 schreef Marble het volgende:

Hoef ik niet te kijken, ik heb er vaak genoeg bij gestaan, en die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving. En ongecastreerd vlees is zoals gezegt oneetbaar
pi_54491181
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:49 schreef Marble het volgende:

vrijdag 9 november 2007 @ 20:53:03 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54491198
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:51 schreef Sakura het volgende:
die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving.
Lever daar maar eens wetenschappelijk bewijs voor aan, dan praten we weer verder. Tot die tijd is het gewoon gelul wat je uitkraamt.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:54:00 #21
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_54491216
Ik wil graag dieren eten die mishandeld zijn enzo. Er is niets fijner dan het proeven van de ellende en het lijden van zo'n dier. Geloof me, mishandelde dieren smaken veel lekkerder dan dieren die niet mishandeld zijn.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_54491230
net het eerste filmpje toch nog maar even gekeken, maar die gast moeten ze zelf castreren, zit die heel langzaam die big open te snijden

Iemand die het WEL goed doet is niet langer dan een seconde of 5 met een big bezig. Maar ja, ook dat is wakker dier, de extremen laten zien, en niet de goede manier van castreren.
pi_54491233
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:54 schreef beelz het volgende:
Ik wil graag dieren eten die mishandeld zijn enzo. Er is niets fijner dan het proeven van de ellende en het lijden van zo'n dier. Geloof me, mishandelde dieren smaken veel lekkerder dan dieren die niet mishandeld zijn.

vrijdag 9 november 2007 @ 20:54:56 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491239
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:53 schreef Marble het volgende:

[..]

Lever daar maar eens wetenschappelijk bewijs voor aan, dan praten we weer verder. Tot die tijd is het gewoon gelul wat je uitkraamt.
kun je het andersom ook aantonen of is jouw wetenschapelijk bewijs je onderbuik gevoel?
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:55:20 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54491244

Aaaaaahhhhh wat lieevvvvv
pi_54491267
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:53 schreef Marble het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga eens naar een goede varkensfokker, en praat daar eens mee. Dat zijn toch imho mensen die weten waarover ze praten
pi_54491278
Het is niet zo dat bij alle ongecastreerde biggen een nare geur verspreid wordt bij het klaarmaken. Sterker nog, dat is het geval bij 1 op de 100 biggetjes. Daarnaast is het toch enkel de geur en smaakt het niet anders? (so I've heard, ik heb al in geen jaren vlees gegeten). Vandaar dat ik het ook nogal een belachelijke reden vind om biggen onverdoofd te gaan castreren, vanwege het kleine aantal biggen waarbij zonder castratie iets 'mis' is.

Maar ik vind wel dat je helemaal zelf moet weten of je dat nou wel of niet wilt eten en dat je niet eeuwig dood moet worden gegooid met anti-vlees campagnes. Als je zo nodig vegetarier zou willen zijn dan was je dat vast wel, ook zonder die campagne.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 november 2007 @ 20:58:27 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54491318
Leuk trouwens dat niemand van Wakker Dier zelf ook maar met een woord rept over z'n eigen eet gewoontes.
Waarom zou dat nou toch zijn?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:58:44 #29
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491323
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:56 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Het is niet zo dat bij alle ongecastreerde biggen een nare geur verspreid wordt bij het klaarmaken. Sterker nog, dat is het geval bij 1 op de 100 biggetjes. Daarnaast is het enkel de geur en smaakt het niet anders (so I've heard, ik heb al in geen jaren vlees gegeten). Vandaar dat ik het ook nogal een belachelijke reden vind om biggen onverdoofd te gaan castreren, vanwege het kleine aantal biggen waarbij zonder castratie iets 'mis' is.

Maar ik vind wel dat je helemaal zelf moet weten of je dat nou wel of niet wilt eten en dat je niet eeuwig dood moet worden gegooid met anti-vlees campagnes. Als je zo nodig vegetarier zou willen zijn dan was je dat vast wel, ook zonder die campagne.
ongecasteerd biggen vlees smaakt gewoon goor , rulle beer heet het en het is niet te vreten en komt dus gewoon bij alle biggen voor
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:58:44 #30
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54491324
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:56 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga eens naar een goede varkensfokker, en praat daar eens mee. Dat zijn toch imho mensen die weten waarover ze praten
Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat.
pi_54491344
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Marble het volgende:

[..]

Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat.
Ga in je polsen snijden svp
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:00:01 #32
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491345
quote:

[..]

Ja, lekker objectief. Dat zijn juist exact de monsters die de praktijken in die filmpjes veroorzaken! Natuurlijk zal die niet toegeven dat zo'n beestje een gruwelijke lijdensweg ondergaat,
ja want ze doen echt allemaal precies hetzelfde en de filmpjes die je ziet zijn geen uitzonderlijke excessen
pi_54491364
Wel tyfushypocriet dat ze het hebben over biologisch vlees als alternatief. Alle biologische biggen worden ook zonder verdoving gecastreerd omdat dat in de wet staat en omdat er geen subsidie wordt gegeven voor die verdovingen.
Biologisch betekent enkel dat zo'n beest nét zijn kont mag keren en een paar weken langer mag leven hurr-fucking-ay
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:01:54 #34
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_54491368
quote:

[..]

Nee dan die hippies van Wakker dier en andere hippieorganisaties. Zij zijn lekker objectief
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_54491422
quote:

Wat een onzin.
Jesus saves but death prevails.
pi_54491433
quote:

[..]

Hoef ik niet te kijken, ik heb er vaak genoeg bij gestaan, en die beesten hebben er echt veel minder last van dan van een verdoving. En ongecastreerd vlees is zoals gezegt oneetbaar
Wat een onzin.
pi_54491439
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:56 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wat een onzin.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:06:49 #38
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_54491454
quote:
Je kan bij wageningen rapport opvragen erover. Die geven aan dat verdoven wel beter is, maar het is ook weer niet zoveel beter. Dus als je lijden op schaal zet en 10 is het lijden van de onverdoofde castratie, dan is het lijden bij verdoofde een 7 of 8. Dus in verhouding is het wel iets beter om te verdoven, maar om te spreken van enorme vooruitgang.. dat ook weer niet.
pi_54491466
quote:

[..]

Uiteraard niet, omdat die geen gruwelijke lijdensweg ondergaat.
Wat ik al schreef (en wat je had kunnen lezen ALS je gelezen had), een goede varkensfokker is niet meer dan een seconde of 5 met een big bezig.
Jij neemt toch ook niet elke dag een verdoving als je je tanden moet poetsen, terwijl het koude water vaak wel pijn doet op je vullingen.

Een big heeft meer stress en pijn van een verdoving dan van een goede snelle castratie.
pi_54491489
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Lekker onderbouwd commentaar ook wel
pi_54491497
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:09:15 #42
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_54491504
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef PeZu het volgende:
ongecasteerd biggen vlees smaakt gewoon goor , rulle beer heet het en het is niet te vreten en komt dus gewoon bij alle biggen voor
Nee hoor. Dan zou je toch iets anders beweren dan de boeren zelf, de brancheorganisaties, overheid e.d.
pi_54491505
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:06 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
pi_54491521
Geloof me nou maar, niet verdoven gaat alleen om het geld!
Werk bij de grootste varkensslachterij van Nederland.
pi_54491539
Personeel op een varkensboerderij is verplicht om gehoorbescherming te dragen tijdens de castratie. Maar natuurlijk, na de castratie hebben ze vast nergens meer last van. Het gaat welgeteld om 1-2% van de biggen die de vervelende geur ontwikkelen. De voornaamste reden om niet in te enten is natuurlijk geld en uiteindelijk kost het een paar cent meer per kilo om vlees te eten van ongecastreerde of verdoofd gecastreerde biggen. Daarmee is dan ook de consument verantwoordelijk en niet zo zeer direct de varkensboer. Varkensboeren zijn over het algemeen ook alleen geinteresseerd in wat er in hun portemonnee beland en niet in het welzijn van hun dieren. En ik ben er tussen opgegroeid dus ik weet waar ik over praat.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:10:54 #46
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491566
wat een mooie toevoegingen van shivo _!
pi_54491575
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:10 schreef Shivo het volgende:
Personeel op een varkensboerderij is verplicht om gehoorbescherming te dragen tijdens de castratie. Maar natuurlijk, na de castratie hebben ze vast nergens meer last van. Het gaat welgeteld om 1-2% van de biggen die de vervelende geur ontwikkelen. De voornaamste reden om niet in te enten is natuurlijk geld en uiteindelijk kost het een paar cent meer per kilo om vlees te eten van ongecastreerde of verdoofd gecastreerde biggen. Daarmee is dan ook de consument verantwoordelijk en niet zo zeer direct de varkensboer. Varkensboeren zijn over het algemeen ook alleen geinteresseerd in wat er in hun portemonnee beland en niet in het welzijn van hun dieren. En ik ben er tussen opgegroeid dus ik weet waar ik over praat.
Wat een onzin.
pi_54491576
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:09 schreef Sakura het volgende:

[..]

Jaja, ga nu maar terug naar je flat op driehoog achter om de rest van de wereld te bekritiseren.
pi_54491618
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:11 schreef Shivo het volgende:

[..]

Jaja, ga nu maar terug naar je flat op driehoog achter om de rest van de wereld te bekritiseren.

vrijdag 9 november 2007 @ 21:13:30 #50
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54491642
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:10 schreef Shivo het volgende:
ooh dan hadden wij toch wel een ongelijke pech toen we vroeger op de boerderij tot wel 2x toe die 1-2% te pakken hadden en het vlees niet te bikken was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')