FOK!forum / Klaagbaak / AH fotoservice
Miljonairvrijdag 9 november 2007 @ 15:52
Zo, ff een tijdje op vakantie geweest en een berg foto's geschoten.
Een deel daarvan heb ik laten ontwikkelen. Na even wat verschillende winkels+service te hebben bekeken, besloot ik ze bij AH te laten afdrukken. Lekker snel én voordelig.

Goed, 2 dagen later kon ik ze al halen, dus zo gezegd zo gedaan.
Eenmaal thuis ging ik de foto's even goed bekijken en toen bleken er allemaal verticale strepen op te zitten. Niet echt heel goed zichtbaar, maar dus wel aanwezig... Later bleek ook nog eens dat ze veel donkerder, matter en onscherper zijn!

Eerst dacht ik dat het misschien zelfs wel aan de camera lag, maar dat is gelukkig niet zo!

We hebben de 10 slechtste foto's vervolgens bij het Kruidvat laten afdrukken. En wat blijkt?
Prachtige heldere en scherpe foto's zonder strepen en andere dingen die er niet horen!

Klacht: AH heeft een slechte fotoservice!
Hounietvrijdag 9 november 2007 @ 15:55
AH

je moet ze ook naar het Kruidvat brengen
schoonOAvrijdag 9 november 2007 @ 15:56
Wat toevallig! Mijn schoonzoon had een tijdje geleden precies hetzelfde voor!
Phenovrijdag 9 november 2007 @ 15:56
A H
vrolijke-fritsvrijdag 9 november 2007 @ 15:56
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:55 schreef Houniet het volgende:
AH

je moet ze ook naar het Kruidvat brengen
MPGvrijdag 9 november 2007 @ 15:56
AH
MPGvrijdag 9 november 2007 @ 15:56
KSC + Kloon topique
OAvrijdag 9 november 2007 @ 15:57
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:55 schreef Houniet het volgende:
AH

je moet ze ook naar het Kruidvat brengen
Goed advies Houniet...
Sapstengelvrijdag 9 november 2007 @ 15:58
Je moet ze gewoon naar een fotospeciaalzaak brengen. De AH en Kruidvat enzo hebben van die machines die best vaak je foto's verneuken. Dan kan je beter iets meer betalen voor foto's die in 1 keer goed zijn.
vrolijke-fritsvrijdag 9 november 2007 @ 15:59
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:58 schreef Sapstengel het volgende:
Je moet ze gewoon naar een fotospeciaalzaak brengen. De AH en Kruidvat enzo hebben van die machines die best vaak je foto's verneuken. Dan kan je beter iets meer betalen voor foto's die in 1 keer goed zijn.
Ik hoorde een tijd geleden van een vriend van me die in en fotowinkel werkt, dat bijna elke winkel dezelfde soort machines heeft.
MPGvrijdag 9 november 2007 @ 16:03
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:59 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ik hoorde een tijd geleden van een vriend van me die in en fotowinkel werkt, dat bijna elke winkel dezelfde soort machines heeft.
Precies.
Toch ga ik naar de speciaalzaak, omdat ik ze dan dezelfde dag nog op kan halen, en ik afdrukken waar ik niet tevreden over ben niet hoef te betalen
vrolijke-fritsvrijdag 9 november 2007 @ 16:08
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:03 schreef MPG het volgende:

[..]

Precies.
Toch ga ik naar de speciaalzaak, omdat ik ze dan dezelfde dag nog op kan halen, en ik afdrukken waar ik niet tevreden over ben niet hoef te betalen
Dat is ook het voordeel van die winkels inderdaad. Het kost volgens mij ook niet eens heel veel meer.
Sapstengelvrijdag 9 november 2007 @ 16:10
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:59 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ik hoorde een tijd geleden van een vriend van me die in en fotowinkel werkt, dat bijna elke winkel dezelfde soort machines heeft.
Ja, maar die van de AH en Kruidvat enzo gebruiken vaak een sensor die de witbalans enzo controleert om te zien of een foto goed belicht is en drukt hem dan afhankelijk daarvan donkerder of lichter af. Soms verneukt dat je foto's, omdat het donkere of lichte juist de bedoeling is.
MPGvrijdag 9 november 2007 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:08 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Dat is ook het voordeel van die winkels inderdaad. Het kost volgens mij ook niet eens heel veel meer.
Precies, het is iets duurder dan de kruidvat, maar dat heb ik wel over voor de extra service
Miljonairvrijdag 9 november 2007 @ 16:22
Hoe dan ook, ik heb ze nu besteld bij het Kruidvat en alles ziet er perfect uit!

O en wat dan wel weer goed is bij AH: je kan alles terugbrengen en je krijgt je geld terug!
OAvrijdag 9 november 2007 @ 16:23
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:11 schreef MPG het volgende:

[..]

Precies, het is iets duurder dan de kruidvat, maar dat heb ik wel over voor de extra service
Ik weet niet of je de AD fototest van een tijdje geleden hebt gezien?
Het resultaat was dat 1 uur fotoservice vaak bedroevend slecht is en dat Kruidvat en zulk soort zaken over het algemeen een veel betere kwaliteit leveren tegen een iets lagere prijs!
MPGvrijdag 9 november 2007 @ 16:26
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:23 schreef OA het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de AD fototest van een tijdje geleden hebt gezien?
Het resultaat was dat 1 uur fotoservice vaak bedroevend slecht is en dat Kruidvat en zulk soort zaken over het algemeen een veel betere kwaliteit leveren tegen een iets lagere prijs!
Test niet gezien. Wel bij zowel kruidvat en fotozaak foto's laten ontwikkelen en persoonlijk beter tevreden met de fotozaak .
OAvrijdag 9 november 2007 @ 16:28
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:26 schreef MPG het volgende:

[..]

Test niet gezien. Wel bij zowel kruidvat en fotozaak foto's laten ontwikkelen en persoonlijk beter tevreden met de fotozaak .
Het zal ook best heel erg verschillen per zaak.
MPGvrijdag 9 november 2007 @ 16:29
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:28 schreef OA het volgende:

[..]

Het zal ook best heel erg verschillen per zaak.
Precies.
Miljonairmaandag 12 november 2007 @ 10:56
Het verhaal wordt nog mooier....

Dit staat er op de site van AH te lezen:
quote:
Ik heb mijn bestelling opgehaald en ben niet tevreden met het resultaat.
U kunt te allen tijde gebruik maken van onze onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie. Binnen 7 dagen na het afhalen van uw bestelling kunt u uw klacht bij de servicebalie melden. Vergeet u niet de originele opdrachtzak en de foto's waar de klacht betrekking op heeft, mee te nemen naar de winkel.
Er zijn twee mogelijkheden:

De medewerkers bij de servicebalie kunnen de opdracht(en) retour sturen naar het laboratorium. Het laboratorium kan vervolgens nagaan of een andere afdruk mogelijk is.

U geeft de originele opdrachtzak en de foto's retour bij de servicebalie. U krijgt dan uw aankoopbedrag vergoed.
Die laatste zin staat natuurlijk niet voor niets dikgedrukt...

Ik ben dus zaterdag mijn foto's gaan terugbrengen. De mevrouw bij de servicebalie vroeg netjes wat de klacht was en zij noteerde alles. Zij vroeg ook nog of ik heb uitgesloten dat de slechte kwaliteit aan mijn camera ligt. Dat heb ik, want ik heb wat foto's bij het Kruidvat laten afdrukken en die zijn van prima kwaliteit!
Vervolgens schrijft zij dit ook allemaal netjes op en ze zegt "zo, dan is het voor u nu allemaal rond"
Dus ik zeg dat ik dan alleen m'n geld nog even moet terugkrijgen.

Zij: "nee, dat werkt zo niet"
Ik: "WTF ik breng slechte foto's terug en daarna heb ik én geen foto's én geen geld? "
Zij: "Nee, dat niet. De foto's gaan nu naar de afdrukcentrale. Daar bekijkt men de foto's en de klachten. Vervolgens beslissen zij of de klacht al dan niet gegrond is. Op basis van deze conclusie krijgt u ofwel de foto's terug. ofwel uw geld. Aanstaande dinsdag wordt u gebeld hierover."
Ik: "op de site staat echt iets heel anders... "
Zij: "O, maar daar kan ik niets aan doen... "
Ik: "nee, nu niet, maar het kan misschien wel bekend worden gemaakt, zodat andere mensen niet voor een verrassing komen te staan! "
Zij: "Wilt u een klacht indienen en gaat u ermee akkoord of niet?"
Ik: "dat ligt aan de uitkomst... en ik heb niet zo veel keus geloof ik.... als ik ze niet terug geef, krijg ik sowieso geen geld"

Ik vind het echt een schandalige manier van "service" verlenen!
Phenomaandag 12 november 2007 @ 11:06
Ah, typisch geval van een supermarkt met teveel nevenactiviteiten
vrolijke-fritsmaandag 12 november 2007 @ 11:08
Ja, WPz

Schandalig dat ze anders op de site doen vertellen. Maar het wil ook nog wel eens helpen als je je poot stijf houdt!
Miljonairdonderdag 22 november 2007 @ 07:07
De wijze heren van de ontwikkelcentrale hebben gesproken....

Uiteraard ben ik niet gebeld, zoals zou gebeuren, maar ben ik zelfs maar eens even naar de winkel gegaan.
Eerst wist men van niets, maar toen was er toch iemand die wel iets kon vertellen...
"Ja meneer, ze liggen hier al vanaf zaterdag!"
WTF?? Jullie zouden mij bellen...
"Daar geloof ik niet van, want dat doen we nooit!"
Goed, maakt niet uit. De foto's liggen hier, dus mijn klacht in ongegrond verklaard?
"Nee. Men heeft de foto's teruggestuurd, zonder enig commentaar, dus u krijgt de foto's én uw geld terug! "
Euh, ok, prima....

Nou bedankt hè!
OAdonderdag 22 november 2007 @ 08:01
Wat een prutsers zeg
Eind goed, al goed dus!
vrolijke-fritsdonderdag 22 november 2007 @ 09:23
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:01 schreef OA het volgende:
Wat een prutsers zeg
Eind goed, al goed dus!
Dat dekt de lading wel ja. Wat een kneuzen
Aeternadonderdag 22 november 2007 @ 10:03
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:07 schreef Miljonair het volgende:
De wijze heren van de ontwikkelcentrale hebben gesproken....

Uiteraard ben ik niet gebeld, zoals zou gebeuren, maar ben ik zelfs maar eens even naar de winkel gegaan.
Eerst wist men van niets, maar toen was er toch iemand die wel iets kon vertellen...
"Ja meneer, ze liggen hier al vanaf zaterdag!"
WTF?? Jullie zouden mij bellen...
"Daar geloof ik niet van, want dat doen we nooit!"
Goed, maakt niet uit. De foto's liggen hier, dus mijn klacht in ongegrond verklaard?
"Nee. Men heeft de foto's teruggestuurd, zonder enig commentaar, dus u krijgt de foto's én uw geld terug! "
Euh, ok, prima....

Nou bedankt hè!
Belachelijke service.

Alsnog klacht indienen over de handeling en afspraken van de AH hierover lijkt me?
Miljonairdonderdag 22 november 2007 @ 16:50
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:03 schreef Aeterna het volgende:

[..]

Belachelijke service.

Alsnog klacht indienen over de handeling en afspraken van de AH hierover lijkt me?
Daar zit ik wel over te denken ja!
jjvangaalendinsdag 18 november 2008 @ 13:58
En? Zijn er in de tussentijd al mensen geweest die bij AH hun foto's hebben laten ontwikkelen. Hoorde nl. ooit dat AH het best uit de foto ontwikkel service test was gekomen maar kon mij dat nauwelijks voorstellen.
jjvangaalendinsdag 18 november 2008 @ 14:01
Is er ergens een lijst op een site te vinden met goede foto services ?
Moet van de afgelopen jaren al mijn foto's laten afdrukken ...