Maak van dat injectie maar intercooler...quote:Op donderdag 8 november 2007 22:26 schreef Fcuker het volgende:
turbo diesel injectie, diesel turbo injectie![]()
Alfa's zijn voor homo's!quote:Op donderdag 8 november 2007 23:19 schreef Jimmeh het volgende:
JTD FTW!!!11
quote:Op donderdag 8 november 2007 23:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maak van dat injectie maar intercooler...
1.9 dTi (turbo-charged direct injection)quote:Op donderdag 8 november 2007 23:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Er staat een smiley achterquote:
DTI is van volkswagen dacht ik, Renault is iig DCIquote:Op donderdag 8 november 2007 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
Het komt allemaal op hetzelfde neer, alleen de benaming TDI is eigendom van VAG, HDI van Peugeot, DTI van ?? (Renault dacht ik), enz.
Rover heeft het gedaan bij de 400 en 600 seriequote:Op vrijdag 9 november 2007 01:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
1.9 dTi (turbo-charged direct injection)
Ik dacht dat intercooler zelden als afkorting in een type-aanduiding werd gegeven ... kan het mis hebben.
(alleen bij vrachtwagens?)
Het TD en TDS tijdperk reeds vergeten dealerboyquote:Op vrijdag 9 november 2007 10:39 schreef Tjabbo het volgende:
dat klote gezeik over die lettertjes
wat dat aan gaat heeft bmw het voor elkaar. gewoon alleen de D van Diesel. that's it.
Dat de rest er bij op zit (injectie, intercooler, turbo en weet ik wat meer) daar kan je gewoon vanuit gaan.
Dát zouden meer mensen moeten doen.
d,td,tdi,dti,di,tds,tddi,tdci,tcdi,sdi,hdi en dan vergeten we er nog vast wel een paar...quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:40 schreef Catch22- het volgende:
en je hebt ook nog CRDi, CDTi, D4-D etc etc
Ik kan me nog een uitzending van Topgear herinneren waar ze Koenigsegg (probeerde) te schrijven, werd aardig lang die naam!quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
Doet me denken aan de Mitsubishi Lancer Evo VIII MR FQ400
zijn er langere namen?
quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik kan me nog een uitzending van Topgear herinneren waar ze Koenigsegg (probeerde) te schrijven, werd aardig lang die naam!![]()
hhmmm shitquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:19 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het TD en TDS tijdperk reeds vergeten dealerboy![]()
verder ben ik het er roerend mee eens, ik vind het zelfs een beetje iritant!![]()
ja, nou ja, naamquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik kan me nog een uitzending van Topgear herinneren waar ze Koenigsegg (probeerde) te schrijven, werd aardig lang die naam!![]()
en fiat gebruikt ook JTD (en slOpels, maar dan heet t CDTI )quote:
Ik heb TDI op mijn Corsa C staan... :Squote:Op vrijdag 9 november 2007 10:08 schreef MikeyMan het volgende:
DTi is van opel...
Je zegt volgens registratie... zit er een ander blok in dan?quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Googolplexian het volgende:
De mijne kan er trouwens ook wel wat van
Honda CRX VTi-E ABS (volgens registratie)
Ik bedoel dat dat op het kentekenbewijs staat. Klopt helemaal maar dat staat (gelukkig) niet achter op de auto.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je zegt volgens registratie... zit er een ander blok in dan?
Wij hebben TDI VTEC![]()
![]()
![]()
Ja maar das logisch, alfa is van fiat namelijk...quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:00 schreef lipje het volgende:
[..]
en fiat gebruikt ook JTD (en slOpels, maar dan heet t CDTI )
quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat op het kentekenbewijs staat. Klopt helemaal maar dat staat (gelukkig) niet achter op de auto.
TDI VTEC
VTi is DOHC. De ESi versie is SOHC.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Maar die VTEC van jou, dat is toch een SOHC? stellen toch niet zo heul veul voor?nooit ervaren, vandaar..
wel een keer een DOHC VTEC Civic van '07![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:43 schreef tong_poh het volgende:
[..]
VTi is DOHC. De ESi versie is SOHC.
Natuurlijk.. dan staat die i bij een SDI zeker ook voor intercooler?quote:Op donderdag 8 november 2007 23:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Slome Diesel Injectiequote:Op zondag 11 november 2007 21:31 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Natuurlijk.. dan staat die i bij een SDI zeker ook voor intercooler?
TDi betekent toch echt Turbo Diesel direct Injection.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Turbodiesel Directed Injectionquote:Op zondag 11 november 2007 22:42 schreef yup het volgende:
[..]
TDi betekent toch echt Turbo Diesel direct Injection.
Met de nadruk op de kleine direct want een diesel is of indirect of direct ingespoten. Meestal wordt met de I gewoon direct injection bedoeld.
Heeft geen reet met intercooler's of wat dan ook te maken, zeer vaak gemaakte fout trouwens ook.
De D is toch echt diesel hoor, ze hebben het gewoon gebruikt omdat het zo lekker "powerfull" klinkt begrijp je.quote:Op zondag 11 november 2007 23:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Turbodiesel Directed Injection![]()
![]()
Directe injectie![]()
Nee, TDI betekend gewoon Turbocharged Direct Injectionquote:Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef yup het volgende:
[..]
De D is toch echt diesel hoor, ze hebben het gewoon gebruikt omdat het zo lekker "powerfull" klinkt begrijp je.
TDi klinkt beter dan TDDi. En de marketing werkt echt hoor, hoe vaak hoor je wel niet, "ik rij een dikke TDi man" terwijl het ding maar een schamele 90 pk heeft![]()
Terwijl dat laatste (van Ford trouwens) het enige juiste is. TDDi = Turbo Diesel Direct Injection. Niet meer en niet minder.
Je hebt ook TDCi (ook van Ford) en dat is Turbo Diesel Commonrail Injection.
indirect ingespoten diesels zie je bijna niet meerquote:Op zondag 11 november 2007 22:42 schreef yup het volgende:
[..]
TDi betekent toch echt Turbo Diesel direct Injection.
Met de nadruk op de kleine direct want een diesel is of indirect of direct ingespoten. Meestal wordt met de I gewoon direct injection bedoeld.
Heeft geen reet met intercooler's of wat dan ook te maken, zeer vaak gemaakte fout trouwens ook.
Ik denk dat de waarheid in het midden zal blijven totdat de VW site eens een keer normaal doet.quote:Op maandag 12 november 2007 12:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, TDI betekend gewoon Turbocharged Direct Injection![]()
Heeft niks met diesel te maken, zat er zelf ook naast![]()
Bron? ga daar naar beneden of CTRL+F op "Stands for"![]()
whahahahahahaquote:Op maandag 12 november 2007 13:02 schreef yup het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden zal blijven totdat de VW site eens een keer normaal doet.
TDI (Turbodiesel Direct Injection): VW, Audi, Seat, Skoda
http://de.wikipedia.org/wiki/Dieseldirekteinspritzer
Ik weet bijna zeker dat het ook op de officiele VW site staat, maar de geschiedenis kant van de site doet het nu niet :/
Zucht ;xquote:Op maandag 12 november 2007 13:46 schreef invine het volgende:
Therapeutic Donor Insemination
dat is 'm!
je vergeet de TDDIquote:
Dat het een kutjap is...quote:Op donderdag 15 november 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat is er mis met een D-4D?
Door die kutjappen bleef m'n opel vorige week wel mooi staan...quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Doet pijn he, dat die kutjappen zo goed lopen
Dat waren andere Jappenquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Door die kutjappen bleef m'n opel vorige week wel mooi staan...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |