Ach, onze eerste sparwedstrijd terwijl we de dag ervoor gingen drinkenquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:16 schreef ocf81 het volgende:
het is geloof ik niet bijzonder snel, maar voor 3k is het ook niet te langzaam denk ik.
Met storm mee zeker en allemaal zware overgangsroeiers?quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:23 schreef Thrawn het volgende:
Snelle clubacht zit op de Gyas-Hunze (2800) ergens rond de 9 minuten bij wind mee. Nu weet ik niet wat de weersomstandigheden waren, maar het lijkt erop dat je nog wat harder moet
We roeien nog niet zo lang samen en we hadden 's ochtends al een training van 2 uur gehadquote:Op donderdag 31 januari 2008 09:23 schreef Thrawn het volgende:
Snelle clubacht zit op de Gyas-Hunze (2800) ergens rond de 9 minuten bij wind mee. Nu weet ik niet wat de weersomstandigheden waren, maar het lijkt erop dat je nog wat harder moet
De euros-clubacht heeft in 2006 9:00.5 gevaren met 5 2e- en 3e-jaars clubroeiers, en 3 beginneling lichte pikken. Gemiddeld gewicht een kilotje of 75, zo bijzonder is het dus niet.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:03 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Met storm mee zeker en allemaal zware overgangsroeiers?
Maar dat was op het einde van het seizoen denk ik? In ieder geval niet de eerste (sparrings) wedstrijd?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:09 schreef Thrawn het volgende:
[..]
De euros-clubacht heeft in 2006 9:00.5 gevaren met 5 2e- en 3e-jaars clubroeiers, en 3 beginneling lichte pikken. Gemiddeld gewicht een kilotje of 75, zo bijzonder is het dus niet.
Mooie tijd dan denk ikquote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:10 schreef Thrawn het volgende:
Dat was dus op de gyas-hunze, de eerste wedstrijd voor clubachten. 11 feburari in dit geval.
Aan welke ploeg doet me dit toch denken....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:31 schreef Sjobber het volgende:
vlammen, aan gort varen van het veld.
Aegir had trainingsweekend bij RIC ?quote:Op maandag 18 februari 2008 22:13 schreef Pluizel het volgende:
Uiteindelijk de gyas hunze toch niet gestart... Zaterdag is mijn ploeg wel gestart maar dat was 's middags en toen moest ik werken, en zondag kon heel aegir niet starten ivm ijs. Groot succes dus
Euros was op bezoek bij Skoll dit weekend, gingen ze bakken enzo (eerste jaars zwaar volgens mij)quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:36 schreef Sjobber het volgende:
Ze zijn te zwaar(blessure/invaller)
Damn ik heb ook even zin om een wedstrijdje te gaan varen. Nu die gyas-hunze is geweest is het aardig aan het kriebelen. En de WW kan ik ook al niet bekijken omdat me oma ineens weer jarig moet zijn.
En daarbij is het ook nog dat onze compo/toer 4 nog niet optimaal loopt. Eigenlijk verre van. Zo nu en dan is het er ineens, maar dat moet natuurlijk wel even constant worden.
Magoed, voor ons compo/toer roeiers is het nog even wachten op 6 April.
Zeg, wat gaan de heren van Euros nou eigenlijk doen? Want daar hoor ik nu bizar weinig van en vond ze ook niet terug in de club8... al zie ik wel Thrawn zijn furore maken op de Drienerlo
Ik heb met mijn damesch ook nog enige tijd doorgebracht in die bak van jullie. Ondanks alle toezeggingen hebben wij nog steeds niet zo'n apparaat in Enschede, wat toch jammer blijft.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:08 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Euros was op bezoek bij Skoll dit weekend, gingen ze bakken enzo (eerste jaars zwaar volgens mij)
Vroeg me al af waarom jullie bij ons kwamen bakken maar blijkbaar hebben jullie er geenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:32 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Ik heb met mijn damesch ook nog enige tijd doorgebracht in die bak van jullie. Ondanks alle toezeggingen hebben wij nog steeds niet zo'n apparaat in Enschede, wat toch jammer blijft.
De eerstejaars achten van Euros hadden inderdaad trainingsweekend op de amstel, weer lekker veel kilometers gemaakt in voorbereiding op de winterwedstrijden.
Zelf ga ik dit jaar naast het coachen van de EJD in de 2- starten op clubwedstrijden wanneer dat een beetje uitkomt in mijn agenda. De rest zit voor het meerendeel in allerlei clubboten, want er zijn er maar 2 doorgegaan met wedstrijdroeien. van EJL van vorig jaar is er maar eentje over, die zit nu weer in de sjaarsacht.
Het veld ziet er inderdaad lekker sterk uit. Ben wel benieuwd welke ploegen er snel in de 4- zullen stappen. Ik verwacht het eigenlijk wel van die 4tjes van PE.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:07 schreef Apoc2003 het volgende:
Nog een paar dagen en dan al weer de winterwedstrijdenHeb er echt ontzettend veel zin in, het roeien gaat goed, de tijden zijn ook goed en het veld is behoorlijk sterk als ik het zo bekijk. Alle goede ploegen van het klassement van vorig jaar hebben wel een vier kunnen maken, dus het wordt lekker spannend. Nog één kilootje kwijt en laat de tegenstand dan maar komen
![]()
Banaan en DeBrok, ik zie jullie aan de start
edit: DeBrok ik meende jou ook gezien te hebben bij de inschrijvingen, hebben jullie je teruggetrokken of heb ik me vergist?
Van ons (PE MGL) doen er 2 viertjes mee. 1 voor het LSA4+/LO4+ (maar er is geen LSA4+ veld dus die kunnen ze ook niet starten). Na de Amstelwedstrijden gaan ze in de 4- de CC starten. Dan is er ook nog een LN4+/LO4+ die ook de Randstad in de 4+ gaat starten.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:55 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Het veld ziet er inderdaad lekker sterk uit. Ben wel benieuwd welke ploegen er snel in de 4- zullen stappen. Ik verwacht het eigenlijk wel van die 4tjes van PE.
Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:26 schreef De_Ananas het volgende:
Dit weekend Laak
Wij hebben maar 1 tegenstander en onze vrouwen club 8 geenquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.
Woon je ook aan de Schie/Vliet? Dan zal je Chantal idd wel eens voorbij zien komen denk ik. En die hamburgers en bier (iets minder van toepassing voor een wedstro) zijn altijd super, een willekeurige zaterdag bij t oproeien ruik je de BBQ al... Die hamburgers zien er altijd zooo goed uit, maar zondag moet je ook gewoon inwegen...quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.
Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:55 schreef De_Ananas het volgende:
Wij hebben maar 1 tegenstander en onze vrouwen club 8 geen!
Gelukkig doe ik niet mee danquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).
Hoor net dat we tegen Proteus én Laak moeten, 2 tegenstanders dusquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).
Als alles goed gaat starten we de Heineken en Head ook in een zwicht8 (H3div). Afhankelijk van hoe goed de Winterwedstrijden verlopen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:41 schreef -Banaan- het volgende:
[..]
Van ons (PE MGL) doen er 2 viertjes mee. 1 voor het LSA4+/LO4+ (maar er is geen LSA4+ veld dus die kunnen ze ook niet starten). Na de Amstelwedstrijden gaan ze in de 4- de CC starten. Dan is er ook nog een LN4+/LO4+ die ook de Randstad in de 4+ gaat starten.
En nog een LN2-/LO2- maar die start maar 1x vanwege herstel van een blessure. Als laatste boot hebben we dan een PE/Laga combi die LO2-/LSA2- gaat starten. Bij Laga hebben ze geen lichte roeiers (alleen Dennis Kuijk maar die zit bij bondsselectie) dus de andere lichte Lagaaier doet met ons mee.
En hoe zit het bij jullie met de Amstel wedstrijden? Ook starten? Wij hebben een lichte 8 (LH1div) en een zwicht 8 (H3div), 4 van MGL & 4 van MGZ.
Dat is op zich niet zo opmerkelijk. Delft heeft gewoon ontzettend veel studenten, dus ook veel vrouwen in absolute aantallen. De UT heeft niet alleen technische wetenschappen maar ook psychologie, communicatiewetenschappen en meer van dat soort alpha-cursussen met veel vrouwen (Hoewel de EJD van Euros bestaat uit 7 ingenieurs-in-spe en een HBOer).quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:23 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Als alles goed gaat starten we de Heineken en Head ook in een zwicht8 (H3div). Afhankelijk van hoe goed de Winterwedstrijden verlopen.
Trouwens wel opmerkelijk dat er drie damesachten uit TU-steden komen dit jaar! Alleen Theta mist nog in het rijtje!
Ah kut man...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:55 schreef De_Brok het volgende:
En einde seizoen... Kloteschouder.
Ik blijk 5 jaar lang al verkeerd te lopen waardoor dat spul in m'n knie (kan ff niet op de naam komen) verneukt raakt en slijt. En de eerste 2 maanden had ik nergens last vanquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:35 schreef -Banaan- het volgende:
Klinkt niet goed, what happened?
Kraakbeen ja, en dat groeit niet meer aan. Een operatie deden ze vroeger altijd maar dat bleek niet zoveel effect te hebben. Door oefeningen etc te doen kan je weer normaal bewegen waardoor het niet meer slijt en er een soort beschermlaagje komt (wel slechter dan normaal kraakbeen maar beter dan niks). Als de oefeningen effect hebben zal ik weer fatsoenlijk kunnen sporten, hopelijk. Ik weet trouwens niet hoe lang het duurt, misschien is het maar een maand en dan zou ik nog kunnen roeien (wel is waar met een gigantische trainingsachterstand) maar kan ook best zjin dat dit een half jaar duurt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:19 schreef -Banaan- het volgende:
Shit man, je bedoeld je kraakbeen? Dat groeit ook niet terug. Volgens mij kan je t wel er terug in zetten met een operatie oid (heeft Richard Krajicek gedaan dacht ik), maar dus niet sporten meer enzo? Sterkte!
Goh, het eerste verklaard een hoop eigenlijkquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:30 schreef Thrawn het volgende:het rotte aan die blessures in het voorjaar is dat ze altijd komen als je al wel knetterhard getraind hebt
Wat loop jij allemaal stoer te doen..quote:Op zondag 9 maart 2008 15:47 schreef De_Ananas het volgende:
Ploeg is 14de geeindigd van de 28
Maar het clubveld gaat eigenlijk nergens over, 3/4 is of wedstrijdroeier of roeit al 20 jaar
Dat is dus precies waar het ;m in zit. Eigenlijk kan je met eerstejaars roeiers helemaal geen 6x per week trainen zonder het soort van begeleiding wat de 8 van okeanos vorig jaar had. Maar als je het niet doet kom je veel te ver achter te lopen op de rest van het veld waarvan de roeiers dan toevallig wel lang genoeg heel blijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:48 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Maarja, als de ene vereniging zijn leden afbeuld, kan de ander niet achterblijven natuurlijk.
zaterdag opruimen dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:25 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ga zondag mijn ploeg aanmoedigen
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef cryforhelp het volgende:
Head sturen is gaaf, vooral in het clubveld, lekker kansloze boten inhalen
En wat zeggen je knieen ?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]!
Ik mag trouwens weer roeien, met mijn houding in de boot/ergometer was niet zoveel mis zij de fysio
Dan hadden jullie mij kunnen aanspreken want ik was eerder terug om de hele dag mee te kunnen fietsen met oa de ouderejaars dames achten van Skoll en Skadi. Ik betwijfel of ik loslippig genoeg was geweest, alhoewel ik de H4k reporters wel waardeerquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:55 schreef WanEnOonlie het volgende:
Jammer dat jullie te laat terug waren voor Radio H4K zaterdagavond, pullup. We waren anders mooi wel de Volkskrant voorgeweest (zie vandaag). Hoop overigens dat de Heineken bezoekers die op het commentaar hebben gelet van me hebben genoten ;-)
Succes nog met de dames trouwens, pullup, iets zegt me dat Bien er nog wel bovenop komt.
Overdek de boel maarquote:Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
En wat vinden jullie dat er nog beter moet worden aan de Head?
Feest bij Skoll niet op zondagquote:Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
Verhard botenterrein. Heb na de heineken nu weer een stel schoenen weg kunnen smijtenquote:Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
Waar lagen jullie dan?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:11 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Verhard botenterrein. Heb na de heineken nu weer een stel schoenen weg kunnen smijten
Op het grasveldje voor poseidon. Er lagen wel platen onder de wielen van de botenwagen, maar dat helpt natuurlijk vrij weinig als je daar naast moet gaan lopen met een boot. Na 15 ploegen die op dezelfde plek op- en afladen is er natuurlijk geen millimeter gras meer te bekennen, en sta je dus tot je enkels in de modder.quote:
Heb ik het toch maar mooi, wij kunnen gewoon de boot in de loods leggen net als normaalquote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:01 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Op het grasveldje voor poseidon. Er lagen wel platen onder de wielen van de botenwagen, maar dat helpt natuurlijk vrij weinig als je daar naast moet gaan lopen met een boot. Na 15 ploegen die op dezelfde plek op- en afladen is er natuurlijk geen millimeter gras meer te bekennen, en sta je dus tot je enkels in de modder.
Bahquote:
Ik ga Skollburgers bakkenquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:18 schreef Sjobber het volgende:
VW2: Skadi, Njord, Saurus, Nereus, Argo
Gaat leuk worden
Helaasch ben ik er zelf niet bij, dus hoop ik erop dat iemand het filmt.
Nog maar weekje en dan de Skoll Cup, waar ik ook erg veel zin an heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |