abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2007 @ 16:34:29 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54458478
Op werk hebben we een man dik in de 50 die redelijk stinkt en het is niet eens een lichaamsgeur. Op zich is het een aardige man. Maar hoe in vredesnaam maak je zo'n iemand duidelijk dat er al sinds 1879 een douche bestaat zonder te kwetsen. En ja het is een alleenstaande man.

We zitten nu al tijden er over te steggellen van, pfff vandaag stinkt hij weer behoorlijk. Maar als ik dan zeg van, "Ik ga wel een mailtje sturen met een wiki-link naar het woord douche of een plaatje van een douche. Dan wordt dat sterk afgeraden.

Enig idee hoe dit tactisch aan te kaarten zonder voor de kop te stoten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54458583
Ik geloof dat er een site is waar je dat kunt regelen. De collega krijgt dan een anoniem mailtje van die site, met de mededeling dat mensen in z'n omgeving 'm er discreet op willen wijzen dat ie een onaangename geur bij zich draagt.
  Forum Admin donderdag 8 november 2007 @ 16:38:52 #3
58651 crew  murp
murp
pi_54458594
gewoon bij hem in de buurt zonder hem direct te benaderen met de andere collega's praten over uiterlijke verzorging, misschien snap de collega de hint
pi_54458606
is er geen HR afdeling die dat soort dingen regelt?
pi_54458700
Er een topic over openen in BNW/TRU en hem de link mailen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54458737
Zet een kerstboom op zn bureau en dump daar een fles axedouchegel onder met een mooi strikkie erop. Vertel hem dat die ene vrouwelijke collega waar hij zo gek op is van dit geurtje houdt en dan snapt ie hem vast wel, mag ik hopen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_54458742
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:34 schreef Lambiekje het volgende:
k. Maar als ik dan zeg van, "Ik ga wel een mailtje sturen met een wiki-link naar het woord douche of een plaatje van een douche.
zo sla je iemand wel aardig voor z'n bek ja
wees dan gewoon een vent, neem de collega apart en heb het erover, hoe moeilijk het ook is.

op zo'n dergelijke manier dat melden, is niet echt netjes.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 8 november 2007 @ 16:45:47 #8
52357 Lambiekje
pi_54458778
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:38 schreef murp het volgende:
gewoon bij hem in de buurt zonder hem direct te benaderen met de andere collega's praten over uiterlijke verzorging, misschien snap de collega de hint
Volgens mij snapt ie bepaalde hints niet. Onze schoonmaker op het werk dat is echt te erg. Volgende dag kan je bv ruiken dat hij er is geweest. We hebben het daar geregeld over juist in het bijzijn van... maar geen verbetering.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54458779
morgenochtend met een wasknijper op je neus binnenstappen
pi_54458782
Gewoon zeggen. Ik heb vroeger ook zo'n collega gehad en die had het zelf niet door gek genoeg. Hij waardeerde het dat ik het had gezegd en sindsdien (probeerde) hij er wat aan te doen. Eerlijkheid duurt het langs. Als ik bijvoorbeeld wat op mijn lip heb zitten heb ik ook liever dat ze dat zeggen ipv de hele dag voor lul lopen, al is dat natuurlijk een kleiner dingetje. Of ben je bang?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:47:30 #11
52357 Lambiekje
pi_54458824
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:44 schreef Chicolate het volgende:
Zet een kerstboom op zn bureau en dump daar een fles axedouchegel onder met een mooi strikkie erop. Vertel hem dat die ene vrouwelijke collega waar hij zo gek op is van dit geurtje houdt en dan snapt ie hem vast wel, mag ik hopen.
hij en vrouwen ... mmm. Dit is z;n iemand die eeuwig vrijgezel blijft. Geen homo, geen vrouw....
pi_54458858
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:45 schreef Tarabass het volgende:
Gewoon zeggen. Ik heb vroeger ook zo'n collega gehad en die had het zelf niet door gek genoeg.
Zelf ruik je dat niet. Net zoals je een parfum na een tijdje niet meer ruikt als je het dagleijks gebruikt.
pi_54458877
koop zeep voor sinterklaas!
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54458890
Geen deo bus voor z'n hoofd gooien. Dan wordt je ontslagen. Heb er een topic over voorbij zien komen. Kan 'm even niet vinden helaas.
pi_54458908
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Zelf ruik je dat niet. Net zoals je een parfum na een tijdje niet meer ruikt als je het dagleijks gebruikt.
*Verschrikt om zich heen kijkt en zich bedenkt dat hij al een tijdje dezelfde gebruikt
pi_54458967
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:50 schreef Tarabass het volgende:
*Verschrikt om zich heen kijkt en zich bedenkt dat hij al een tijdje dezelfde gebruikt
Mijn broertje begon op een gegeven moment idiote hoeveelheden eau de toilette te gebruiken, zonder daar zelf erg in te hebben. Da's weer een ander uiterste.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2007 16:53:17 ]
  donderdag 8 november 2007 @ 16:54:13 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_54458995
het is bijna 5 december dus haal:

pak dit in en schrijf een gedichtje:
quote:
Henk,
je meurt als een spermatank
klaar
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 8 november 2007 @ 16:54:21 #18
52357 Lambiekje
pi_54459000
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn broertje begon op een gegeven moment idiote hoeveelheden eau de toilette te gebruiken, zonder daar zelf erg in te hebben. Da's weer een ander uiterste.
dat stinkt ook.
pi_54459080
Ik heb een keer eenzelfde situatie gehad met een huisgenote. Het hele huis rook naar haar onaangename lichaamsgeur en ik werd iedere keer dat ik thuis kwam weer misselijk. Op een gegeven moment heb ik haar gewoon verteld dat ze een niet al te prettige geur verspreidde en ik heb haar zelfs tips moeten geven dat je je kleren moet wassen als je er in hebt gezweet ipv ze de volgende dag weer aan te trekken. Ze had gewoon echt geen idee. Het hielp overigens wel. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_54459524
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:54 schreef Adelante het volgende:
het is bijna 5 december dus haal:

Dat zijn de oude!

Maar hoe zeg je dat tegen een leraar dan? Die heb ik op school!
  donderdag 8 november 2007 @ 17:21:55 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54459648
Mijn vader had ook zo'n iemand op werk rond lopen, maar als baas moet je het ze gewoon vertellen en of ze er wat op willen letten. Een soort van Feedback zeg maar. Ik denk trouwens niet dat stinky het expres doet.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_54459697
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:15 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Dat zijn de oude!

Maar hoe zeg je dat tegen een leraar dan? Die heb ik op school!
Anoniem melden bij de directie.
Die spreekt hem wel aan.
I am the Alpha and the Omega
pi_54459753
Maak hem dood
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 november 2007 @ 17:29:28 #24
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54459844
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:25 schreef bijdehand het volgende:
Maak hem dood
Maar dan gaat ie nog meer stinken!!
pi_54460175
Een keertje een mailtje subtiel afsluiten met "hup onder de douche en naar bed"
pi_54460239
"Je stinkt."

Direct zijn, dan ben je er van af. Hij zal dan wel gekwetst zijn, maar dat is beter dan stinken.
pi_54460449
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo sla je iemand wel aardig voor z'n bek ja
wees dan gewoon een vent, neem de collega apart en heb het erover, hoe moeilijk het ook is.

op zo'n dergelijke manier dat melden, is niet echt netjes.
Ja, idd. Het is namelijk ook bekend dat mensen met suikerziekte kunnen stinken (wel een lichaamsgeur) en zou dat het geval zijn, kun je mensen behoorlijk kwetsen.
pi_54460498
Watjes. Iemand die het niet van zichzelf weet mag/zal blij zijn dat iemand hem erop wijst. Natuurlijk wel onder vier ogen vertellen, het hoeft geen publieke vernederingsactie te worden.
pi_54460725
Geef een Deo Tournament. Wie het lekkerst ruikt, wint . Je geeft hem Deo en de stank is verleden tijd
-
pi_54460881
Ik zou hem even apart nemen en vertellen van dat je het niet lullig bedoeld maar dat hij niet fris ruikt. En vertel hem misschien ook meteen dat er onderling bij je collega's ook veel over geluld word dat hij stinkt. Misschien dat hij er dan iets aan gaat doen. Ik denk namelijk dat iedereen het erg vind als iemand tegen je zegt dat je stinkt. En misschien heeft hij het zelf niet door. Dus dan werken hints zoals deoderant en zo ook niet.
pi_54462067
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:25 schreef bijdehand het volgende:
Maak hem dood
Ja, uit onderzoek blijkt dat dat een populaire keuze is onder de jeugd. Bedankt voor je tip!
pi_54464404
je moet er juist niet om heen gaan draaien. als je het via iemand anders of via mail anoniem gaat regelen dan gaat ie zich èègt genaaid voelen, dan wordt ie misschien wel heel paranoïde..
je kan volgens mij het best heel direct zijn, en net doen alsof je het voor het eerst ruikt ofzo.
Ga je naast m zitten: *snuif snuif* wat meurt het hier gast ben jij dat? *snuif snuif* wanneer heb je voor het laatst gedoucht man?? en dan maak je dr een beetje n geintje van
pi_54464860
Ja of je gaat zeggen: "he volgens mij ligt hier iets te ontbinden"
Dan geef je hem niet de schuld, maar je maakt wel kenbaar dat er toch wat stinkt. Misschien gaat er dan een belletje rinkelen,
pi_54475598
al die tips van : 'geef hem deodorant' vind ik zo stom. Dan verdoezel je de geur misschien maar die gast moet zich gewoon wassen en schone kleding aantrekken!

En ja het eerlijkst is om gewoon een gesprek met hem hebben en hem het gewoon vertellen.
pi_54475676
Stuur hem de link van dit topic.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_54475907
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:02 schreef Pleione het volgende:
al die tips van : 'geef hem deodorant' vind ik zo stom. Dan verdoezel je de geur misschien maar die gast moet zich gewoon wassen en schone kleding aantrekken!

En ja het eerlijkst is om gewoon een gesprek met hem hebben en hem het gewoon vertellen.
Ja, inderdaad dan muteert die zweetgeur met deo en dan stinkt het nog erger.
Ik had vroeger een vriendinnetje die iedere ochtend zonder zich te douchen alleen maar Limara deodorant op spoot. Als ze bij ons over de vloer kwam had je daar tot 'savonds laat nog plezier van.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:18:06 #37
52357 Lambiekje
pi_54477283
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:02 schreef Pleione het volgende:

... we hebben ons ook al afgevraagd of hij geen andere cosby-trui heeft.
pi_54477331
hang een toiletblokje aan z'n rugleuning...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_54477849
Ga gewoon met het hele bedrijf naar de sauna.
Kan je meteen je intressante vrouwelijke collega's uitchecken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_54478048
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:41 schreef Pritt het volgende:
Ga gewoon met het hele bedrijf naar de sauna.
Kan je meteen je intressante vrouwelijke collega's uitchecken.
Gatverdamme. Het idee om met mijn collega's (stinkend of niet) naar de sauna te gaan. IEKK
pi_54478585
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:50 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Gatverdamme. Het idee om met mijn collega's (stinkend of niet) naar de sauna te gaan. IEKK
niks mis mee, ik ga ook wel eens met een groepje collega's
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:17:32 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_54478657
Toen ik ooit als supervisor op een callcenter werkte, kampten we met hetzelfde probleem. Samen met een collega heb ik haar toen apart genomen en gezegd dat we diverse klachten kregen over haar lichaamsgeur. Op een aardige manier en ze was heel erg blij dat we haar hier opmerkzaam op maakte, want zelf had ze helemaal niets in de gaten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_54478659
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:50 schreef Troubles. het volgende:

[..]

werk je bij een shoarmaboer?
pi_54478888
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:15 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

niks mis mee, ik ga ook wel eens met een groepje collega's
Dan moet ik 2400 vieze kerels mee naar de sauna nemen.
Sorry, ik moet er gewoon niet aan denken die allemaal naakt te moeten zien zweten.
pi_54478912
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

werk je bij een shoarmaboer?
Nee.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:19:30 #46
52357 Lambiekje
pi_54480248
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef Copycat het volgende:
Toen ik ooit als supervisor op een callcenter werkte, kampten we met hetzelfde probleem. Samen met een collega heb ik haar toen apart genomen en gezegd dat we diverse klachten kregen over haar lichaamsgeur. Op een aardige manier en ze was heel erg blij dat we haar hier opmerkzaam op maakte, want zelf had ze helemaal niets in de gaten.
Ik vraag me dan af ... douchen mensen niet....
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:42:32 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_54480842
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:19 schreef Lambiekje het volgende:

Ik vraag me dan af ... douchen mensen niet....
Jawel, maar sommige mensen hebben een heel sterke lichaamsgeur waar ze zelf neusblind voor zijn. Tenminste, dat was zo in haar geval.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_54480945
Douchen is zo overrated Mensen die denken dat alles is opgelost door een douche
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:48:16 #49
52357 Lambiekje
pi_54481003
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jawel, maar sommige mensen hebben een heel sterke lichaamsgeur waar ze zelf neusblind voor zijn. Tenminste, dat was zo in haar geval.
mijn collega geloof ik niets van dat hij dagelijks douched
Dit is gewoon de lucht van iemand die 3 weken met dezelfde onderbroek en dan kan het omgedraaid worden lucht.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:50:05 #50
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54481045
Ik douche me ook maar 2 maal in de week soms En dan komt er ook geen ranzige geur van mij af, en gebruik ook geen overmatige Axe ofzo.

Ik ruik gewoon fris. Maar de laatste tijd douche ik me wel iedere dag hoor.
pi_54481955
Idd gewoon apart nemen en aangeven dat hij een nogal aanwezige lichaamsgeur heeft waar anderen last van hebben. Dat is gewoon de netste manier, het is voor hem ook vreselijk genant om zoiets te horen en zo heeft hij een kans om er wat aan te doen.

Ik kan me helemaal voorstellen dat een kerel die langer alleen woont gewoon regelmatig nog dezelfde kleding aantrekt en zelf niet meer ruikt dat het niet erg fris ruikt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_54483645
Ga hem wegpesten of de hele dag achtervolgen met een deo bus en helemaal leegspuiten op hem en als ie dan geirriteerd gaat doen doe je net of je aangerand word door hem.
pi_54484403
Zet gewoon een bus deo in zijn la. Als ie zijn la opendoet gaat ie niet voor iedereen voor lul.
Lijkt me dat de hint dan wel duidelijk is
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:39:34 #54
196936 lucian0
Lucky Luciano
pi_54485111
gewoon recht voor ze raap, ik bedoel niet voor iedereen voor schut zetten, maar even apart gewoon duidelijk maken wat de situatie is. Is de allerbeste manier...
a computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick boxing.
pi_54486642
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:38 schreef GuyFawkes het volgende:
Ga hem wegpesten of de hele dag achtervolgen met een deo bus en helemaal leegspuiten op hem en als ie dan geirriteerd gaat doen doe je net of je aangerand word door hem.
Da's inderdaad de meest volwassen oplossing.

pi_54487872
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:50 schreef LasTeR het volgende:
Ik douche me ook maar 2 maal in de week soms En dan komt er ook geen ranzige geur van mij af, en gebruik ook geen overmatige Axe ofzo.

Ik ruik gewoon fris. Maar de laatste tijd douche ik me wel iedere dag hoor.
2 keer per week?
Ik mag toch hopen dat je je leuter wat vaker wast?
pi_54487996
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:46 schreef BlackRhino het volgende:
Douchen is zo overrated Mensen die denken dat alles is opgelost door een douche
Niet alles is opgelost door een douche. Maar hoe opvallend dat de mensen die stinken niet iedere dag douchen of wassen. Deo/parfum gebruiken om lichaamsgeur te maskeren zonder jezelf te wassen is zooo 18e eeuw.

Iemand die het douchen beperkt tot 1 a 2 keer per week vind ik wel een ransbak. Ik sta er ook van te kijken dat het anno 2007 nog voorkomt.
pi_54490489
Gewoon aan hem vertellen zonder over hem de oordelen, als hij niet een zielige asociale egocentrische cry-baby is zal hij je hiervoor dankbaar zijn omdat hij ook wel begrijpt dat niet bepaald comfortabel voor je collega's is als je ruikt naar een vuilniswagen.
pi_54492288
Stuur hem dit kaartje.
pi_54493105
Wat dacht je ervan om het hem gewoon eerlijk te vertellen? (1 persoon!, niet in een groep)
Om er maar omheen te dwalen zorg je juist voor problemen..
pi_54537112
Gewoon eerlijk serieus vertellen
pi_54537355
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:44 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Niet alles is opgelost door een douche. Maar hoe opvallend dat de mensen die stinken niet iedere dag douchen of wassen. Deo/parfum gebruiken om lichaamsgeur te maskeren zonder jezelf te wassen is zooo 18e eeuw.

Iemand die het douchen beperkt tot 1 a 2 keer per week vind ik wel een ransbak. Ik sta er ook van te kijken dat het anno 2007 nog voorkomt.
Nochtans douchen de meeste mensen maar 1 a 2 keer per week. Buiten mijzelf ken ik in mijn omgeving maar een paar mensen die ook elke dag douchen. Toch stinken de meeste mensen niet. Blijkbaar hebben veel mensen aan 2 keer douchen per week genoeg (qua stankpreventie).
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_54540909
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:00 schreef doka het volgende:

[..]

Nochtans douchen de meeste mensen maar 1 a 2 keer per week. Buiten mijzelf ken ik in mijn omgeving maar een paar mensen die ook elke dag douchen. Toch stinken de meeste mensen niet. Blijkbaar hebben veel mensen aan 2 keer douchen per week genoeg (qua stankpreventie).

Ik wil echt niet lullig doen, maar ik begrijp het echt niet. Mensen die ik nu ken en gekend heb die gingen gewoon dagelijks onder de douche en sommigen zomers zelfs 2 keer. En ook na het sporten gaan mensen onder de waterstralen.

Twee keer per week douchen? Hoe moet ik dat zien? Was je je oksels en genitalien dan wel dagelijks aan de wasbak? En gebruik je dan wel dagelijks deo?
  maandag 12 november 2007 @ 00:26:41 #64
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_54541021
dat met plaatjes sturen van een douche etcetera is niet de manier zeg maar.
Je moet het gewoon zeggen . Een prive gesprek met de man aangaan en hem zeggen waar het op staat, dat hij niet fris ruikt , of hij zichzelf ervan bewust is, is er een medische oorzaak , is hij bereid er wat aan te doen.
Niet fris ruiken hoeft namelijk niet alleen aan het gebrek aan hygiene te liggen (vaak is het wel de hygiene maar niet altijd).
Men kan last hebben van overmatig zweten hyperdriosis? of kleding en dan vooral synthetische kleding kan een oorzaak zijn, overgang (ja ook voor mannen), bepaalde soorten kruiden kunnen ook een rol spelen in de lichaamsgeur, kortom praat erover met hem.
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_54541750
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:00 schreef doka het volgende:

[..]

Ik weet niet uit welk gat jij komt maar ik ken niemand, maar dan ook helemaal niemand die NIET elke dag doucht. Misschien zitten die er wel tussen, maar dan is het nog zo dat ze niet durven zeggen dat ze niet elke dag douchen omdat ze weten dat 't fucking ranzig is.

Als jij maar een paar mensen kent die dagelijks douchen, dan vraag ik me af waar je de rest heb leren kennen. Komt misschien een beetje lullig over allemaal maar hallo, het is bijna 2008. Na een hele dag werken kan je mij niet vertellen dat je geen zweet ruikt als je heel dicht bij je oksel gaat ruiken.

Hell, als ik hard fiets met een winterjas aan krijg ik soms al plekken onder m'n oksels, en als ik te lang in de auto zit kleeft m'n overhemd aan m'n rug - en ik ken vrij weinig mensen die dat niet hebben.

Twee keer per week douchen, bah. Te ranzig voor woorden.

Tot zover mijn relaas.
pi_54542048
quote:
Op maandag 12 november 2007 00:19 schreef Troubles. het volgende:

Twee keer per week douchen? Hoe moet ik dat zien? Was je je oksels en genitalien dan wel dagelijks aan de wasbak? En gebruik je dan wel dagelijks deo?
Weet ik niet. Zoals gezegd douche ik wel dagelijks. Als ik dat niet zou doen, zou ik wel de belangrijkste delen wassen aan de wasbak, denk ik. Maar ik vind het zelf een fijner om gewoon iedere ochtend te douchen. Hoewel het overigens niet echt goed voor je huid schijnt te zijn.

En na het sporten doucht iedereen wel (mag ik hopen )
quote:
Op maandag 12 november 2007 01:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Als jij maar een paar mensen kent die dagelijks douchen, dan vraag ik me af waar je de rest heb leren kennen. Komt misschien een beetje lullig over allemaal maar hallo, het is bijna 2008. Na een hele dag werken kan je mij niet vertellen dat je geen zweet ruikt als je heel dicht bij je oksel gaat ruiken.
Het ligt inderdaad natuurlijk ook aan je dagelijkse bezigheden. Als je je kenissen kent van de bouw dan kan ik me voorstellen dat het merendeel wel dagelijks doucht. De mensen die ik ken zijn voornamelijk geen jongere meer en hoger opgeleid, weinig handwerk dus en veel zitten. Als je nog jong bent, en je fietst om het hardst naar school, ravot dagelijks een potje met je kameraden en voetbalt op het pleintje, dan heb je een iets andere manier van leven dan iemand met een kantoorbaan.
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_54547216
Ik douche echt niet elke dag. Ik was me wel elke dag. En dat wil zeggen elke dag met een schone waslap gezicht, oksels, frut en voeten. En gebruik daarna uiteraard deo. Ïk stink nooit

Edit- ik werk in het onderwijs en zweet dus niet zoals een bouwvakker. Als ik een eind gefietst heb of inspannend werk heb gedaan douche ik wel. En zomers wel elke dag.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2007 11:50:48 ]
pi_54547444
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Ik douche echt niet elke dag. Ik was me wel elke dag. En dat wil zeggen elke dag met een schone waslap gezicht, oksels, frut en voeten. En gebruik daarna uiteraard deo. Ïk stink nooit

Edit- ik werk in het onderwijs en zweet dus niet zoals een bouwvakker. Als ik een eind gefietst heb of inspannend werk heb gedaan douche ik wel. En zomers wel elke dag.
Waarom doe je dat eigenlijk? Is het niet veel makkelijker om even onder de douche te stappen in plaats van dat ouderwetse geklooi aan zo'n wasbak?

Gewoon belangstelling hoor.
pi_54547583
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Waarom doe je dat eigenlijk? Is het niet veel makkelijker om even onder de douche te stappen in plaats van dat ouderwetse geklooi aan zo'n wasbak?

dat vroeg ik me ook af douchen lijkt me veel sneller te gaan
pi_54547666
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat vroeg ik me ook af douchen lijkt me veel sneller te gaan
Toen onze badkamer verbouwd werd moest ik me ook een paar dagen aan de gootsteen wassen.
Inderdaad, het ging verre van sneller en ik had niet dat uberfrisse gevoel zoals na een douche.
pi_54548193
en je hebt het dan de hele tijd koud
pi_54548356
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:30 schreef roburt het volgende:
en je hebt het dan de hele tijd koud
Ja dat ook en ik vind dat zeperige water wat je erna wegspoeld ook niet erg fris.
Feitelijk krijg je die zeep niet helemaal van je huid af. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
pi_54549878
quote:
Op maandag 12 november 2007 01:48 schreef doka het volgende:

Het ligt inderdaad natuurlijk ook aan je dagelijkse bezigheden. Als je je kenissen kent van de bouw dan kan ik me voorstellen dat het merendeel wel dagelijks doucht. De mensen die ik ken zijn voornamelijk geen jongere meer en hoger opgeleid, weinig handwerk dus en veel zitten. Als je nog jong bent, en je fietst om het hardst naar school, ravot dagelijks een potje met je kameraden en voetbalt op het pleintje, dan heb je een iets andere manier van leven dan iemand met een kantoorbaan.
Ik heb ook een kantoorbaan, maar douche me elke ochtend, verder douche ik me telkens als ik gesport heb (2-3 keer in de week). Ik vindt niet dagelijks douchen gewoon ranzig. verder wordt ik niet echt wakker 's ochtends als ik niet gedoucht heb
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_54551334
Gewoon apart nemen en zeggen dat ie wat vaker aan zelfreiniging zou moeten doen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54552659
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:37 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Ja dat ook en ik vind dat zeperige water wat je erna wegspoeld ook niet erg fris.
Feitelijk krijg je die zeep niet helemaal van je huid af. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Ik stap ongeveer 3 keer in de week in de douche en de rest aan de wastafel met een washandje. Meestal zonder zeep. Als wel zeep gebruik is dat Marseille zeep. Ik gebruik een minimale hoeveelheid deo. Ik zit de hele dag achter een PC, daar ga je echt niet van zweten dus daarvoor is het douchen niet nodig. Het is ook een stuk sneller als onder de douche stappen. Zeker als je alleen koud water gebruikt. Dat is even wennen, maar je frist er enorm van op.
Mijn huid is wel veel zachter geworden sinds ik niet meer iedere dag douche, wat dat betreft is het echt een verbetering.

Ik denk ook dat als je iemand ruikt, dat meer komt door niet gewassen kleding.
pi_54552771
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef Troubles. het volgende:

[..]

An sich wel, ik krijg het alleen zo koud van douchen in de winter (water over je hele lijf koelt veel sneller af dan alleen op die bewuste plekjes een waslap). En ik heb lang haar, wat ik niet elke dag hoef te wassen dus om nou steeds al die moeite te doen om te zorgen dat m'n haar niet nat wordt.. wassen aan de wastafel is dan sneller.
pi_54552988
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:40 schreef heaven7 het volgende:

[..]
En ik heb lang haar, wat ik niet elke dag hoef te wassen
En ik heb nauwelijks haar dus dat hoef ik ook niet elke dag te wassen
pi_54553704
Ik gebruik nooit stylingsproducten dus zie ik de noodzaak niet van elke dag wassen. Het is niet eens goed.
  maandag 12 november 2007 @ 22:30:38 #79
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_54561680
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:16 schreef heaven7 het volgende:
Ik gebruik nooit stylingsproducten dus zie ik de noodzaak niet van elke dag wassen. Het is niet eens goed.
Niet goed waarvoor?
Lijkt me nergens schadelijk voor... wassen
pi_54561795
slecht voor je huid.
en dan vooral heet en te lang is slecht.
niet dat je er ziek van wordt maar je huid ziet er dan vaak minder mooi uit,
pi_54562010
Dat laatste dus. En ik heb geen zin in de heisa elke dag. Weet je wat een gedoe het is lang haar droog en in model te krijgen Daarbij wordt m'n haar er droog en pluizig van.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2007 22:40:34 ]
  Moderator maandag 12 november 2007 @ 23:09:12 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54563085
Wij hebben postvakjes.

Binnenkort bij een collega eens een pakje kauwgum er in stoppen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: