abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 november 2007 @ 23:37:44 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54444895

Het vorige deel: Slank de herfst in # 107: Met roseetjes!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Mini_rulez = Marijke
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Spacehamster = Mira
STING = Thomas
Sylvana = Sylvana
Tangarine = Maarten
Thrilled = Kevin
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 7 november 2007 @ 23:38:23 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54444926
Mijn laatste post uit het vorige topic :

Aangezien we altijd samen lopen, neemt alleen Mark een sleutel mee.
Maar ik maakte het verhaaltje iets zieliger dan het was : vorige keer moest ik wel wachten tot hij terug was, maar nu was onze andere huisgenote ook thuis, dus die liet mij binnen .

En je hebt gelijk, Conleche, alleen vergeet ik dat stretchen na afloop steeds. Doe het steevast als ik warmgelopen ben en dan ook nog alleen de kuiten. Daar zat ook lange tijd mijn probleemzone, maar heb nu nergens meer last van.

En voor nu: trusten iedereen .
Niet meer actief op Fok!
pi_54445001
TVP
slaap lekker allemaal
pi_54445295
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:38 schreef Viking84 het volgende:
Mijn laatste post uit het vorige topic :

Aangezien we altijd samen lopen, neemt alleen Mark een sleutel mee.
Maar ik maakte het verhaaltje iets zieliger dan het was : vorige keer moest ik wel wachten tot hij terug was, maar nu was onze andere huisgenote ook thuis, dus die liet mij binnen .

En voor nu: trusten iedereen .
Aha op die manier

Ik duik ook mn bedje in, trusten allemaal
  donderdag 8 november 2007 @ 00:15:04 #5
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54446022
Slaap lekker allen .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_54448446
Ik strech eigenlijk nooit
Toch eens mee beginnen, want ik heb altijd wel spierpijn in mn kuiten
pi_54448483
zo ff met 1,5 kilo naar boven upgedate
ga er vanuit dat die er ook weer snel af is
pi_54448538
Dat had ik maandag na een weekendje weg ook. Ik vind 1,5 KG dan wel erg veel voor mezelf hoor! Maar het is er nu weer af gelukkig. Ik voelde me ook echt een beetje bollig
  donderdag 8 november 2007 @ 08:31:19 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54448684
Ik heb nu ook spierpijn . Een keelpijn . Toch niet zo slim om met het raam open te slapen dan.
Vandaag een drukke dag. Net m'n ouders even een mailtje gestuurd, nu aan het eten en zometeen moet ik echt aan de bak. Voordeel van een drukke dag: de tijd gaat lekker snel voorbij en dan is het des te sneller weer avond .
Niet meer actief op Fok!
pi_54449205
Mogge!
Gisteren hardgelopen, was wel okee, maar ik was nog gefrustreerd dus heb nog een zak chips en een reepje chocolade op, dat was dus niet goed
Nu voel ik me alweer een stuk minder zielig en moet gewoon keihard blokken zo in het begin van 2008.
Stretchen doe ik ook nooit eigenlijk, heb verder geen last van het hardlopen dus ik betwijfel of het zal helpen. Wel had ik afgelopen weekend 2x achter elkaar flinke kramp in m'n kuit 's nachts (eerst links dan rechts ) en dat is niet fijn.

Sylvana: natuurlijk komt iedereen met advies nu, is vast ook wel goed bedoeld, maar als je geen verschil merkt qua eten zou ik ook gewoon blijven eten wat ik lekker vind hoor! De artsen zeggen dat natuurlijk ook niet voor niets. Over een weekje wordt er weer getest toch?
Het mooi kotsende meisje.
pi_54449964
Ik stretch vaak wel, maar dat is ook meer om m'n lenigheid te behouden, want van hardlopen en trouwens ook van de training in de sportschool verkorten je spieren en dat is op den duur minder mooi. Kijk naar het verschil in balletmensen en bodybuilders. (extreem voorbeeld, dat wel ) Bovendien vind ik het fijn om lenig te zijn.

Ik denk trouwens dat je van sporten echt flink zwaarder wordt! Hoeveel verschil in gewicht zit er eigenlijk tussen spierweefsel en vet? Het is echt ongelofelijk dat ik maar op die 65 blijf hangen, maar er wel steeds gestroomlijnder ga uitzien. Gisteren na m'n avondeten nog 2 crackers met smeerkaas, een chocorijstwafel en een mandarijntje op. Maar goed, veel meer dan 1300 cal. heb ik toch niet gegeten en laatst, zelfs met die 8 bonbons kwam ik niet eens boven de 2000 uit. Dus met al die uren sport per week, (zo'n 5 à 6 uur per week, buiten het fietsen en zo) zou je toch zeggen dat je daar lichter van zou moeten worden!
pi_54451177
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Sylvana: natuurlijk komt iedereen met advies nu, is vast ook wel goed bedoeld, maar als je geen verschil merkt qua eten zou ik ook gewoon blijven eten wat ik lekker vind hoor! De artsen zeggen dat natuurlijk ook niet voor niets. Over een weekje wordt er weer getest toch?
Ja, 16 november heb ik weer onderzoeken ja

Ik barst echt van de spierpijn nu, dus maar ff kijken of ik vandaag nog naar de sportschool ga, of morgen.

Morgen is pas mn eigenlijke weegdag, maar heb er net ff opgestaan, en ben maar 100 gram lichter dan vorige week En dat terwijl ik de hele week zo goed bezig ben geweest Had toch wel verwacht dat er wat meer af zou zijn als ik de hele week gezond eet, geen chips ofzo heb gehad en 2 keer ben wezen sporten en veel gelopen heb ( van station naar Peters huis is bijna half uur lopen)
pi_54451225
Goedemorgen!!

Gisteren lekker gestept in de sportschool, voor de tweede keer. Gelukkig heb ik niet zoveel spierpijn als de vorige keer, toen kon ik er vier dagen niet door lopen!

Ben vanaf maandag weer begonnen met lijnen
pi_54451591
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:11 schreef poppetje22 het volgende:
Goedemorgen!!

Gisteren lekker gestept in de sportschool, voor de tweede keer. Gelukkig heb ik niet zoveel spierpijn als de vorige keer, toen kon ik er vier dagen niet door lopen!

Ben vanaf maandag weer begonnen met lijnen
Jij ook weer veel succes dan
pi_54453433
Ik heb de laatste tijd veel gefietst. Gister nog bijna anderhalf uur gefietst. Maar ik val bijna niks meer af. Ik weeg nu 73,3 kilo. Ik heb het idee dat ik de limiet heb bereikt en dat ik vanaf nu (bijna) niet meer zal afvallen.

Dus weer een vraagje... Is dit een goed gewicht denken jullie? Of moet er meer af?
pi_54453550
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:53 schreef Gewas het volgende:
Ik heb de laatste tijd veel gefietst. Gister nog bijna anderhalf uur gefietst. Maar ik val bijna niks meer af. Ik weeg nu 73,3 kilo. Ik heb het idee dat ik de limiet heb bereikt en dat ik vanaf nu (bijna) niet meer zal afvallen.

Dus weer een vraagje... Is dit een goed gewicht denken jullie? Of moet er meer af?
Het gaat toch niet om het cijfertje op de weegschaal? Qua gezondheid is het goed te noemen als je BMI onder de 25 zit en je buikomtrek de 92 cm niet overschrijdt. Belangrijker lijkt het mij of je tevreden bent met jezelf zo, je je hier goed bij voelt en of je nu vooral meer wil afvallen of gespierder wil worden.
Het mooi kotsende meisje.
pi_54453626
Zo, ik ben lekker groentensoep aan het koken

En ik ga zo naar de Vodafone winkel om mn abo te verlengen en een leuke nieuwe gratis telefoon uit te zoeken
  donderdag 8 november 2007 @ 13:04:45 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54453636
Janneke ging net op het toetsenbord van mijn laptop liggen. Resultaat: laptop uit .
Gelukkig had ik net m'n werk opgeslagen . Het was sowieso te lief om er boos om te worden .
Ik ben productief bezig vandaag, dus niemand hoeft mij eraan te herinneren dat ik niet mag soggen . Ik ga zo even afwassen en dan misschien nog even iets voor een ander onderdeel doen, maar misschien doe ik dat ook morgen wel .
Niet meer actief op Fok!
pi_54453869
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om het cijfertje op de weegschaal? Qua gezondheid is het goed te noemen als je BMI onder de 25 zit en je buikomtrek de 92 cm niet overschrijdt. Belangrijker lijkt het mij of je tevreden bent met jezelf zo, je je hier goed bij voelt en of je nu vooral meer wil afvallen of gespierder wil worden.
Ik heb een BMI van 21,4. Mijn buikomtrek weet ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2007 13:15:27 ]
pi_54454000
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:14 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb een BMI van 21,4. Mijn buikomtrek weet ik niet.
Das hartstikke prima toch. Als jij je hier lekker bij voelt gewoon stoppen en proberen op hetzelfde gewicht te blijven en als je nog niet tevreden bent met hoe je eruit ziet, dan ga je nog ff door
pi_54454369
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Das hartstikke prima toch. Als jij je hier lekker bij voelt gewoon stoppen en proberen op hetzelfde gewicht te blijven en als je nog niet tevreden bent met hoe je eruit ziet, dan ga je nog ff door
Je hebt wel gelijk. Maar ik ga nog anderhalve week proberen wat af te vallen en als het dan niet lukt (zoveel hoeft er niet meer af) dan stop ik ermee en zorg ik dat ik op dit gewicht blijf.

Maar ik heb nog wel een beetje een dikke buik. Moet meer buikspieroefeningen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2007 13:37:07 ]
  donderdag 8 november 2007 @ 13:48:36 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54454638
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:36 schreef Gewas het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk. Maar ik ga nog anderhalve week proberen wat af te vallen en als het dan niet lukt (zoveel hoeft er niet meer af) dan stop ik ermee en zorg ik dat ik op dit gewicht blijf.

Maar ik heb nog wel een beetje een dikke buik. Moet meer buikspieroefeningen doen.
Dat helpt niet .
Dikke buik = hardlopen!
Niet meer actief op Fok!
pi_54454899
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:36 schreef Gewas het volgende:

[..]

Minder bier drinken.......
  donderdag 8 november 2007 @ 14:25:48 #24
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_54455552
Kheb deze week nog niet hardgelopen. Shame on me. Het staat nu voor morgen in de planning. Laatste keer was afgelopen zaterdag. Nja, ik merk morgen wel of ik het nog kan.
Vanmorgen had ik mijn tentamen inleiding in de filosofie van de kunsten. Ik had niet heel goed geleerd. Ik moet een 4,5 halen voor een voldoende. En het ging best goed. We kregen 8 vragen, waarvan je er 5 moest maken. Dat kwam mij wel goed uit, want enkele wist ik echt niet. En dan kan mijn onderwijsvrije week ook beginnen. Euh, in mijn geval onderwijsvrije vrijdag. En voor komend blok, dat maandag begint, heeft de docent al huiswerk gemaild. Snif. Ik wil vahakantie! (Mijn medestudenten, die geen minor filosofie doen, hebben deze week gewoon onderwijsvrije week.)
Mijn huisgenoot is actief vioolspel aan het oefenen. Good for her, alleen ik heb er bijna genoeg van...

Kortom: ik ben een beetje sjacherijnig vandaag.

Vanavond ga ik naar mijn (nog wat zieke) vriendje, dat is wel leuk. Nja, niet dat ie wat ziekjes is natuurlijk.

(Tot welke leeftijd mag je je vriendje eigenlijk 'vriendje' noemen? Wat vinden jullie? )
pi_54455578
Ik heb een nieuwe telefoon De Samsung G600

Met 5 megapixel camera, das nog meer dan op mn fotocamera zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')