quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:47 schreef noekje het volgende:[..]
Ik vermoed dat Amanda degene was die het hardst heeft gesmeekt opdat Brian zou blijven.
Gisteravond toonde ze al hoe onderdanig ze is en zij heeft het boetekleed aangetrokken.
Zij flipte omdat ze shotjes had genomen en zij flipte omdat het haar deed denken aan het Deborah debacle. Niets wijst op een vinger naar Brian toe.
Dat is het ergste wat je als vrouw kan doen als een man je één keer zo heeft aangevallen....de dingen proberen goed te praten...zo van...hij had zoveel last van dit of van dat....
ze geeft hem daarmee een vrijbrief de volgende keer nog harder te meppen.
Na de eerste klap volgen ALTIJD de volgende en die worden harder en harder en harder.
Wat ik tot nu toe gezien heb van Brian is hij iemand die zijn handen niet thuis kan houden...hij is iemand die flipt,zwart wordt voor zijn ogen en op zo'n moment tot de ergste dingen in staat is...getuige het filmpje.
Zijn diepste frustaties naar Amanda komen er op zo'n moment uit,in de dagelijkse dingen verstopt hij ze,verdringt ze als het ware,hij speelt een spel,wij streamers kennen zijn ware gezicht,zelf in zijn normale doen is het via lichaamstaal aan die jongen af te lezen....hij is een heel agressief mannetje.
Om erger te voorkomen zou de Febo knopen moeten doorhakken....en wel heel snel.
Wanneer de druk in die Kooi verder op gaat lopen en dat gaat gebeuren naar het einde van het spel toe,kan hij dat niet meer verbergen,hij heeft er nu al vreselijk veel moeite mee de schijn op te houden...op momenten dat Brian en Amanda alleen zijn wordt dat heel duidelijk...zijn uitlatingen naar haar en het dwingende en vernederende aan zijn woorden richting haar laten niets te wensen over.
Diep in zijn hart minacht hij haar.....zoals hij in het begin over haar dacht zo denkt hij nu nog precies hetzelfde,hij heeft dat allemaal diep weggestopt en zit al helemaal in zijn eigen web gevangen.
De laatste paar dagen heeft hij steeds meer moeite die schijn op te houden,hij is heel erg ongeduldig,de stemming van gisteren doorbrak dat enigzins,iets van die onrust kon hij op die manier kwijt....heel jammer eigenlijk dat hij dat via Japie kwijt kan...Japie de goedzak die emotioneel behoorlijk moeilijk zit nu....via die weg kan Brian zijn opgehoopte frustraties wat kwijt.
Ik heb zoiets van...blijf bij Japie weg..jij sneakert met je gladde praatjes waar je NIETS van meent.
Ik zou willen dat Huub en Lieke het door hebben waar die sneakert mee bezig is.
Ik kan het niet aanzien dat hij er zo weer mee wegkomt...over de rug van Japie dus...ik wil dat hij met die frustaties geen kant op kan....dat niemand hem die gelegenheid geeft want zo gaat dat altijd bij Brian...het altijd afwimpelen op iets anders.
Ze moeten hem er keihard mee confronteren....het recht in zijn raap zeggen...iets anders verdient hij niet!
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar