De eerste 5 km. zijn dus voor mezelf, dus dan kom ik uit op 9 km. enkele reis.quote:Voor een andere wijze van vervoer. Als de werknemer geen gebruik maakt van het openbaar vervoer ontvangt de werknemer per werkdag een reiskostenvergoeding op basis van afstand woon-werk – volgens de meest gebruikelijke route – van ¤ 0,19 per kilometer vanaf 5 kilometer enkele reis tot een maximum van 30 kilometer enkele reis. De hoogte van deze reiskostenvergoeding wordt jaarlijks aangepast aan het CBS indexcijfer (CPI), voor zover hierdoor deze vergoeding niet uitstijgt boven het door de fiscus bepaalde maximum fiscaal vrijgestelde bedrag.
Nee, dat staat er niet. M.i. staat er ook niet dat je de eerste 5 km. zelf moet betalen, maar dat een enkele reis minimaal 5 km. lang moet zijn.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:40 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik had al keurig een oud topic opgezocht over dit onderwerp en gekickt, maar geen hond die reageerde![]()
![]()
Goed, komt ie nog een keer...
Ik heb het vermoeden dat mijn reiskostenvergoeding is gebaseerd op een enkele reis.
Dit staat erover in de CAO:
[..]
De eerste 5 km. zijn dus voor mezelf, dus dan kom ik uit op 9 km. enkele reis.
Voor de kenners...staat in dit stukje CAO omschreven dat ik alleen een vergoeding krijg voor de heenreis en de terugreis dus niet vergoed wordt?
Vergeleken bij vorige werkgevers krijg ik nu dus echt een lage vergoeding per maand.
Nope... er staat dat er vanaf 5 kilometer vergoed wordt, tot 30 kilometer. TS krijgt dus max. 25 km enkele reis per dag vergoed.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. M.i. staat er ook niet dat je de eerste 5 km. zelf moet betalen, maar dat een enkele reis minimaal 5 km. lang moet zijn.
Bij nader inzien heb ik dat verkeerd begrepen..quote:Op woensdag 7 november 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nope... er staat dat er vanaf 5 kilometer vergoed wordt, tot 30 kilometer. TS krijgt dus max. 25 km enkele reis per dag vergoed.
Als TS een enkele reisafstand van 14 km heeft (dat lees ik uit de OP) dan krijgt ze 9x2x ¤0.19= ¤3.42 per dag vergoed.
Dit is eerlijk gezegd ook hoe ik het zou lezen.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:25 schreef desub het volgende:
ligt er maar aan hoe je het leest, ik lees: vergoeding voor afstand woon-werk,(dus14 kilometer) met als voorwaade een minimale enkele reisafstand van 5 kilometer(aan deze voorwaarde wordt voldaan).
je kunt het op meerdere manieren interpreteren.
Ik heb altijd zowel heen als terugreis vergoed gehad en weet eigenlijk ook niet beter dan dat dit gebruikelijk is.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nope... er staat dat er vanaf 5 kilometer vergoed wordt, tot 30 kilometer. TS krijgt dus max. 25 km enkele reis per dag vergoed.
Als TS een enkele reisafstand van 14 km heeft (dat lees ik uit de OP) dan krijgt ze 9x2x ¤0.19= ¤3.42 per dag vergoed.
Ik lees het idd dat je de eerste 5 km niet vergoed krijgt, dus als je op 4 km. van je werk woont, heb je pech. Maar goed, 14 km - 5 km is 9 km en dan X 2 is idd 18 km. per dag.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:25 schreef desub het volgende:
ligt er maar aan hoe je het leest, ik lees: vergoeding voor afstand woon-werk,(dus14 kilometer) met als voorwaade een minimale enkele reisafstand van 5 kilometer(aan deze voorwaarde wordt voldaan).
je kunt het op meerdere manieren interpreteren.
En dan met terugwerkende kracht vanaf september 2006?quote:Op woensdag 7 november 2007 21:00 schreef desub het volgende:
ik zou zeggen 28 per dag... maar goed, zelfs bij 18 krijg je te weinig (tenzij je parttime werkt), dus vragen om een nabetaling....
Klein rekenfoutjequote:
Huisartsenzorgquote:Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Welke CAO is het, trouwens?
Zo legden wij het uit bij het UB waar ik werkte... Maar goed, de andere uitleg kun je er ook uit halen. Alleen maar 9 km vergoeden (dus enkele reis) dat dan weer niet... Vind ik.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:54 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik lees het idd dat je de eerste 5 km niet vergoed krijgt, dus als je op 4 km. van je werk woont, heb je pech. Maar goed, 14 km - 5 km is 9 km en dan X 2 is idd 18 km. per dag.
Dus zoals Sjeen zegt.
Ik zal het bureau die de loonstrookjes verzorgd es vragen om een berekening van de reiskosten.![]()
Nee, ik dus ook niet, maar m'n baas is altijd ontzettend precies, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het fout is. Alhoewel het salarisstrookje weer door de accountant wordt verzorgd en m'n baas maakt dan weer over wat hij van de accountant krijgt toegestuurd.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo legden wij het uit bij het UB waar ik werkte... Maar goed, de andere uitleg kun je er ook uit halen. Alleen maar 9 km vergoeden (dus enkele reis) dat dan weer niet... Vind ik.
Nope, reiskostenvergoeding is geen verplichting. De werkgever MAG tot ¤0,19 belastingvrij vergoeden, maar hoeft dit niet...quote:Op donderdag 8 november 2007 14:43 schreef cymex het volgende:
hoi.
Ik volg een bbl opleiding en werk daarvoor 4 dagen in de week en 1 dag school
Ik krijg op dit moment geen kilometervergoeding maar is dat verplicht ?
Ik rij namelijk heen (22km) en terug 22km dus totaal44 km per dag en dat 4keer per week is dat zo'n ruwe 176KM voor mijn werk... heb ik recht op kilometer vergoeding of.. ??
Dan weer wel inderdaadquote:Op donderdag 8 november 2007 15:03 schreef Ingetje79 het volgende:
Maar als het in de CAO staat dat je het wel krijgt, zijn ze toch wel verplicht het te geven?
Zou het raar zijn als ik de LHV zou mailen met de vraag of de vergoeding gaat over het aantal km. heen en terug?quote:
Nee. Je kan zelfs direct naar de juridische afdeling mailen of bellen. Zij gaan over de CAO dus kunnen je zeker duidelijkheid verschaffen.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zou het raar zijn als ik de LHV zou mailen met de vraag of de vergoeding gaat over het aantal km. heen en terug?![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:11 schreef Étoile het volgende:
[..]
Nee. Je kan zelfs direct naar de juridische afdeling mailen of bellen. Zij gaan over de CAO dus kunnen je zeker duidelijkheid verschaffen.
Volgende week maar es ff kletsen met de baasquote:Beste mw. *******,
Het geldt inderdaad voor zowel de heenweg als de terugweg. In de CAO wordt gesproken over een enkele reis, hiermee wordt bedoeld dat de vergoeding van de kilometers geldt voor de afstand van huis naar de praktijk (enkele reis), en niet voor het aantal kilometers van een retour. Dus zowel de heenweg als de terugweg wordt gezien als een enkele reis en dient beide te worden vergoed volgens de regeling van artikel 7.2 lid B.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Maar hoe dient die regeling nu gelezen te wordenquote:Op vrijdag 9 november 2007 17:07 schreef Ingetje79 het volgende:
En zie hier het antwoord![]()
[..]
Volgende week maar es ff kletsen met de baas![]()
Dus de eerst 5 worden nooit vergoed, ondanks de afstand.quote:Beste mw. ********,
U heeft het inderdaad op de juiste manier gegrepen. Zowel op de heenweg, als op de terugweg (twee keer een enkele reis) zijn de eerste 5 km voor eigen rekening, de daarna volgende 25 km voor rekening van de werkgever en alles wat daarboven komt weer voor eigen rekening.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Moet je ff mailen, dan weet je hetquote:Op vrijdag 9 november 2007 17:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar hoe dient die regeling nu gelezen te worden![]()
Ze zouden bij bezopen modjes postrechten moeten ontnemenquote:
Ik ook, ik ook!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |