abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 november 2007 @ 02:11:02 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_54421001
quote:
"Geweld bij zelfverdediging mag".

` De Tweede Kamer wil dat iemand die
geweld gebruikt om zich te verdedigen
tegen een inbreker of overvaller niet
meteen als verdachte wordt beschouwd.
Dat zou pas moeten gebeuren als blijkt
dat er buitensporig geweld is gebruikt.

De VVD wil het recht op zelfverdediging
in de wet vastleggen.PvdA en CDA vinden
dat niet nodig,omdat er volgens hen al
goede wettelijke omschrijvingen zijn
voor zelfverdediging.

De twee regeringspartijen zijn ook bang
dat een wetswijziging het spelen van
eigen rechter in de hand werkt.De VVD
vindt juist dat een wettelijk recht op
zelfverdediging duidelijkheid schept.
Eindelijk. Iemand die zich verdedigt is niet meteen de zondebok.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_54421006
Ook mensen met fouten in de TT?
Maar ik vind het wel een goede zaak.Tegenwoordig zijn de slachtoffers vaak de dader voor de politie als ze zich verdedigen.Behalve marokkanen.Die mogen altijd als dader gezien worden.

[ Bericht 44% gewijzigd door Terpentin07 op 07-11-2007 02:18:04 ]
pi_54421029
Wat snap je niet aan:
quote:
PvdA en CDA vinden
dat niet nodig,omdat er volgens hen al
goede wettelijke omschrijvingen zijn
voor zelfverdediging.
?

Waarom zou de wet daarom veranderd moeten worden?
Het recht op zelfbescherming bestaat al lang!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 november 2007 @ 02:16:15 #4
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_54421033
Zijn al wettelijke bepalingen voor, kortom onzinning. De rechter toetst alleen of het geweld rechtmatig is en het voldoet aan een tweetal vereisten.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_54421051
Lees je eigen bericht, dwaas.
Zyggie.
  woensdag 7 november 2007 @ 02:23:45 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54421077
Tja... persoonlijk weet ik niet wat de wet er allemaal over te zeggen heeft, maar zodra iemand me iets flikt (zoals een bedreiging of een klap ofzo) dan sla ik erop. Simpel.

Als er goede wetten zouden zijn die mijn zelfverdediging erkennen en respecteren, dan zou ik achteraf nog even een ambulance voor zo'n gozer bestellen, maar aangezien ik nu het gevoel heb dat je dan alleen maar meer in de problemen komt, denk ik dat het beter is om, nadat je zo'n gast hebt neergelegd, gewoon door te lopen en maken dat je wegkomt...
  woensdag 7 november 2007 @ 02:35:15 #7
15080 static
pi_54421139
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
Wat snap je niet aan:
[..]

?

Ohw? Als je een inbreker een fractuur slaat zonder dat je wéét dat je zoiets gedaan hebt sta je toch echt in het beklaagdenbakje.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 7 november 2007 @ 02:37:48 #8
15080 static
pi_54421152
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:18 schreef Zyggie het volgende:
Lees je eigen bericht, dwaas.
He siliconengeperforeerd mislukt stuk vreten:wat ergens in je hersenshors resideert: lees nog eens.
Jurisprudentie is dat als je zelf geweld gebruikt jíj de schuldige bent.
pi_54421153
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:35 schreef static het volgende:

Ohw? Als je een inbreker een fractuur slaat zonder dat je wéét dat je zoiets gedaan hebt sta je toch echt in het beklaagdenbakje.
Dacht het niet. Misschien sta je even in het verdachtenbankje, maar je wordt echt vrij gesproken.
En verbeter eens die TT van berdreiging in bedreiging.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 woensdag 7 november 2007 @ 02:43:32 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_54421173
Was toch een jaar geleden dat iemand werd doodgeslagen omdat ie dronken zijn sleutel vergeten was en bij de buren naar binnen wilde gaan ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54421237
Ik las toevallig een paar weken terug een column in de Panorama, over een hartpatient die een inbreker betrapte en de inbreker een klap gaf, en in plaats van dat hij een speldje kreeg omdat hij een inbreker (die ook nog eens een bekende van de politie bleek te zijn, een veelpleger dus) had gevangen, werd hij in de cel gegooid wegens poging tot doodstraf.
Echt, mijn kaak lag op de grond toen ik dat las. Het is echt onzin dat mensen jou van alles aan mogen doen, maar als je iets terug doet (met gevaar voor eigen leven zo ongeveer) ben jij de sjaak en wordt je gearresteerd.
Omgekeerde wereld

Daarentegen zie ik het wel gebeuren als ze dit doorvoeren dat mensen vaker iemand op z'n bek slaan en het dan op zelfverdediging gooien en ermee weg komen. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Vivre
pi_54421243
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:43 schreef tong80 het volgende:
Was toch een jaar geleden dat iemand werd doodgeslagen omdat ie dronken zijn sleutel vergeten was en bij de buren naar binnen wilde gaan ?

Nee joh, dat was toch zo dat die man dronken het huis van zijn buurman in was gegaan en dat hij toen is opgepakt door de politie? Toen waren de buren niet thuis en heeft die dronken vent een raampje ingeslagen en is hij naar binnen gegaan waarna hij later heel droog zei dat hij de inrichting al niet zo erg herkende
Maarja, dit zal wel vaker voorkomen dus het kan best zijn dat wat jij zegt ook gebeurd is, maar dan heb ik dat gemist
Vivre
  woensdag 7 november 2007 @ 03:03:52 #13
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54421251
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:43 schreef tong80 het volgende:

Moet je maar niet teveel zuipen, dan loop je namelijk het risico domme dingen te doen.

Ik vind het een prima regel.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_54421536
Mee eens dat het veranderd moet worden. Zoals het nu is moet je eerst netjes een inbreker vragen je huis te verlaten voordat je erop in beuken mag.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
  woensdag 7 november 2007 @ 05:38:54 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54421539
Gezien de reacties geloof ik dat het goed is dat elke burger zich aan de wet moet houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54421549
Tja, het recht op zelfverdediging staat al in de wet.
Het is vaak krom dat op het moment dat je inbreker neerslaat deze een klacht tegen je kan indienen. Van de andere kant. Was dat slaan echt nodig? Had de inbreker een wapen? Was hij voornemens geweld tegen jou te gebruiken? Ik heb het een maal meegemaakt dat iemand een mes trok en uithaalde naar een vriend van me, die verstandig wegrende. Ik heb het 3 keer meegemaakt dat iemand een dame in een uitgaansgelegenheid dusdanig hard behandelde dat ik er tussen kwam. Ik heb bij die gebeurtenissen gepast geweld gebruikt. Geval met het mes: pols vastpakken. Mes liet ie los, daarna gewoon gepraat. Geval met de dames: hand tegen borst leggen en er letterlijk tussen gaan staan zodat de dames in kwestie weg konden lopen. Daarna gewoon praten.

Ondanks dat ik een inbreker natuurlijk het liefst pijn doe, is eigenrichting terecht strafbaar en voorziet de wet al in alle mogelijkheden om gepast geweld te gebruiken waar dat nodig is. Als er een dreigende situatie dus is.

Ik ben ervoor om het iets te versoepelen, maar ik wil geen amerikaanse toestanden waarin je iemand die (al dan niet) onterecht in jouw woning is, zomaar mag doodgeschoten worden. Van de andere kant, in Nederland doe je er verstandig aan de honkbalknuppel of mac-light die als wapen naast je bed staat in te pakken met cadeau-papier. Anders zou het weleens 'met voorbedachte rade' kunnen zijn. Dat is ook niet wenselijk.

Iets versoepelen die wetten, maar niet zoals het Amerikaans systeem is mijn hoop.
pi_54421581
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
Wat snap je niet aan:
[..]

?

met een opblaashamertje een inbreker slaan, zodat hij je neer kan steken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54421589
Als de politie bij thuis komt en er ligt een inbreker bij jou op de vloer, en een knuppel, of braadpan onder je bed, ga jij met de juten mee.
Niet de inbreker
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54421827
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:11 schreef static het volgende:

[..]

Eindelijk. Iemand die zich verdedigt is niet meteen de zondebok.
Is hij ook niet automatisch
pi_54421833
quote:
Op woensdag 7 november 2007 05:27 schreef Joy_Division het volgende:
Mee eens dat het veranderd moet worden. Zoals het nu is moet je eerst netjes een inbreker vragen je huis te verlaten voordat je erop in beuken mag.
Fout.
pi_54421834
quote:
Op woensdag 7 november 2007 06:25 schreef Het_hupt het volgende:
Als de politie bij thuis komt en er ligt een inbreker bij jou op de vloer, en een knuppel, of braadpan onder je bed, ga jij met de juten mee.
Niet de inbreker
Nee.
  woensdag 7 november 2007 @ 07:45:31 #22
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54421839
Ik wil TS berdeigen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 7 november 2007 @ 07:59:16 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54421920
In de VS is het een grondrecht om jezelf en je spullen te verdedigen. Belachelijk dat dat hier niet mag.

Tip voor wie het meemaakt: sla een inbreker helemaal lens, en drop hem 2 straten verder, maar bel vooral geen politie! Dan is het aan de inbreker zelf om aangifte te doen.
censuur :O
  woensdag 7 november 2007 @ 08:21:06 #24
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54422073
quote:
Op woensdag 7 november 2007 06:25 schreef Het_hupt het volgende:
Niet de inbreker
Bij mij ligt die knuppel dan niet meer onder mijn bed.
Eerder in de nek van de inbreker.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 7 november 2007 @ 08:23:14 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54422083
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:37 schreef static het volgende:

[..]

He siliconengeperforeerd mislukt stuk vreten:wat ergens in je hersenshors resideert: lees nog eens.
Jurisprudentie is dat als je zelf geweld gebruikt jíj de schuldige bent.
Ja, dûh. Als je een klap geeft, geef je toch een klap .

Dan is het verder om te toetsen of het proportioneel is.

Al weten we natuurlijk allemaal dat de waarheid alleen in de Telegraaf staat, dat het verhaal er altijd volledig in staat en er nooit iets gedaan wordt om iets sappig te laten klinken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')