Ik vond het een behoorlijk teleurstellend concert, eerlijk gezegd.
De eerste 2 nummers waren ronduit slecht, het leek of Jared niet had ingezongen zo slecht hij van stem was. Áls hij al zong, want de helft van de tijd stond zn microfoon richting publiek gericht, die complete coupletten mee moesten zingen. Jared verwachtte blijkbaar dat iedereen alle lyrics van alle nummers, ook van het nieuwe album, volledig uit hun hoofd kenden. Dat dit niet zo was bleek al snel uit de stiltes die tussendoor vielen.
Toen het 3e nummer werd ingezet stopte hij de band ineens en vroeg zn publiek of het altijd zo stil was in de HMH.

. "I want you people to go fucking out of your minds!!" riep hij ons toe. Ik had hem graag willen antwoorden dat hij dan toch echt eerst zelf aan zet was: als de band lekker speelt en de zanger lekker zingt, dan wordt het publiek vanzelf enthousiaster en 'fucking crazy'. Nu verweet hij ons dat hij niet lekker kon spelen ofzo.

.
Gelukkig werd zijn stem beter toen ze de boel weer oppakten en begon hij daadwerkelijk hele coupletten te zingen, alhoewel ik nog steeds vond dat hij het zingen te vaak aan het publiek overliet. Ik betaal om naar een professionele band en zanger te luisteren, niet voor een halve karaoke-show.

. De band hoort het publiek te entertainen en niet andersom.

.
Hoogtepunt van het concert was zijn akoestische solo op het balkon. Ik was blij verrast te merken dat hij wél kan zingen. Van mij had hij daar nog wat langer mogen blijven staan.

.
Jammer dat hij daarna weer naar beneden ging en zelf vaak de vaart uit het concert haalde door enorme onderbrekingen tussen de nummers om ons te vragen 3 stappen naar voren te nemen, of "make some noise, motherfuckers on the left/right", of foto's te maken om direct op Twitter te posten, etc, etc, etc. Op een gegeven moment riepen er een paar mannen naast me de band toe om te "spelen!! luie muziekanten!!!" en ik kon me volledig bij dat sentiment aansluiten.
Al met al aardig om een keer mee te maken, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. Jammer, ik had hoge verwachtingen. Te hoog, naar het blijkt.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.