Van het weekend heeft mijn discman het begeven. Mijn trouwe Philips met 10 seconde Electronic Shock Absorbtion en battery pack die op te laden is met 4.5 V adapter.
Okee, het ging al niet zo best meer de afgelopen 3 jaar. Af en toe gaf de Discman error, maar een stroomstootje met de adapter lostte dit op. De adapter was ook niet meer origineel, de kabel heeft het 2 jaar terug een keer begeven. Maar met een nieuwe adapter ging het weer goed.
Tot dit weekend in de ICE naar München. Zelfs met de adapter bleef er ERROR op het display. 7 uur treinen zonder CD'tje. Pijnlijk. In München op zoek naar een nieuwe, maar nergens te vinden. Kutduitsers, dacht ik.
Vandaag de stad in op zoek naar een nieuwe Discman. Philips uiteraard, want mijn Philips heeft het toch maar mooi zo'n 10 jaar uitgehouden. Mag ook wel, voor 300 gulden. Ik verdiende toen zo'n 5 gulden per uur in een chrysanten kwekerij. Of zo'n 9 gulden op de zaterdag, dat lag aan hoe snel je was.
In de gehele stad welgeteld 2 Philips Discmans gevonden, van de in totaal 7. Alles is MP3 geworden. ik HAAT MP3! In de Mediamarkt (ik HAAT de Mediamarkt, maar ik werd erheen verwezen door de Staphorst, waar ze geen Discmans meer hebben) was de Philips niet op voorraad. Uiteindelijk in de Kijkshop zo'n apparaat gekocht. Maar zonder accu

Dat bestaat niet meer. En de accu van mn oude past er niet in
Vooruitgang is kut!!! Ik wil gewoon een discman kunnen kopen, met keuze uit 40 verschillende, net als 10 jaar terug. Met accu's, en laders, en tasjes voor aan m'n riem! (Okee, de nieuwe past ook in m'n oude tasje

).
En ik ben nog geen 25...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.3 weken sterren kijken in augustus:
www.iayc.org