abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 november 2007 @ 22:11:48 #51
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54441597
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:23 schreef boyv het volgende:

[..]

Transmutatie heet zoiets en dat komt voor bij instabiele atoomkernen. Maar ik wil dat onderzoek weleens zien waarbij lood in goud werd verandert. Dat lijkt mij namelijk onmogelijk.

edit: sorry ik las het verkeerd. Transmutatie doet er hier even niet toe, maar ben toch benieuwd naar dat onderzoek.
http://chemistry.about.com/cs/generalchemistry/a/aa050601a.htm

ow en het menselijke werkgeheugen kan maar 7 items bevatten
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:13:12 #52
94617 Ps2K
pi_54441647
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:43 schreef Agno_Sticus het volgende:
De kwaak van een eend heeft geen echo. De kwak van een eend echter wel.
heeft wel een echo, getest bij mythbusters
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_54442097
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:39 schreef Mokz het volgende:

[..]

1) onwaar: Astatine is het minst voorkomende element op aarde.
Francium is het zwaarste bekende alkalimetaal. Van nature komt het op aarde nauwelijks voor, maar het kan gesynthetiseerd worden door thorium te bombarderen met protonen. Omdat de levensduur van francium bijzonder kort is, zijn er slechts weinig eigenschappen van bekend. Chemisch gezien vertoont francium de meeste overeenkomsten met cesium.

Verschijning

Francium ontstaat in de aardkorst uit het alfaverval van actinium. Aangezien dat een zeer traag proces is en franciumisotopen een zeer korte levensduur hebben, is de totale hoeveelheid francium op aarde altijd zeer klein en wordt geschat op 25 tot 30 gram. Het wordt alleen aangetroffen in uraniummineralen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 7 november 2007 @ 22:33:09 #54
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_54442421
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:25 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Francium is het zwaarste bekende alkalimetaal. Van nature komt het op aarde nauwelijks voor, maar het kan gesynthetiseerd worden door thorium te bombarderen met protonen. Omdat de levensduur van francium bijzonder kort is, zijn er slechts weinig eigenschappen van bekend. Chemisch gezien vertoont francium de meeste overeenkomsten met cesium.

Verschijning

Francium ontstaat in de aardkorst uit het alfaverval van actinium. Aangezien dat een zeer traag proces is en franciumisotopen een zeer korte levensduur hebben, is de totale hoeveelheid francium op aarde altijd zeer klein en wordt geschat op 25 tot 30 gram. Het wordt alleen aangetroffen in uraniummineralen.
Astatine is the rarest naturally-occurring element, with the total amount in Earth's crust estimated to be less than 1 oz (28 g) at any given time; this amounts to less than one teaspoon of the element.

pi_54453715
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:11 schreef Ps2K het volgende:

[..]

http://chemistry.about.com/cs/generalchemistry/a/aa050601a.htm

ow en het menselijke werkgeheugen kan maar 7 items bevatten
Maar in haast is het voor een mens wel mogelijk meer dan 7 items te onthouden.
Het maximum van het werkgeheugen is 7, maar mensen onthouden vaak minder dan 7 items. Ook kan je makkelijk meer onthouden als je je er op focust. Je kan jezelf er makkelijk op trainen om meer dan 7 willekeurige voorwerpen te onthouden in zeer korte tijd. Het werkgeheugen kan dan wel 7 items aan, maar het effectieve 'korte termijn' geheugen varieeert sterk van mens tot mens, van situatie tot situatie.

Overigens is het leuk om de 'bekende' feitjes van bijvoorbeeld andere bronnen / sites te posten, maar daar win je uiteraard geen *kuch* kudo's *kuch* mee. Ik denk dat TS deze zelf ook wel kan vinden op 't net. Mijn idee van dit topic is denk ik dat je je eigen toevoeging inbrengt. Semi-algemene bekendheden posten is uiteraard niets ergs, maar plaats ook iets van jezelf.

Nog enkelen:
- je kan de geur / smaak van lichaamssappen beinvloeden met je dieet, met zeer merkbare verschillen (denk aan zweet en voortplantingsgerelateerde sappen)
- de hersenen van vrouwen bevatten meer water dan mannen (ik heb ergens gehoord dat het 20% meer is)
- het 'schrijf gedeelte' in de hersenen is de helft die tegenovergestelt is aan je schrijf-hand. Linkshandigen lezen en schrijven met hun rechter hersenhelft, en andersom. De andere hersenhelft is automatisch de visuele en creatieve helft. **info van lang geleden, onzeker dus**
- als je een kauwgom die geen smaak meer lijkt te bevatten voor een korte periode uit je mond haalt, dan zal deze weer naar kauwgom smaken na herplaatsing in de mond. Onze hersenen wennen aan smaak **zie het volgende punt**. Onze interpretatie van smaak is heel makkelijk voor de gek te houden
- Zout kan bittere smaak verminderen. Bitterheid verdringt zoetigheid. Als je zout in je koffie doet dan zal je koffie minder bitter en, heel apart, Zoeter smaken.
- wij halen geen nuttige stoffen meer uit melk na ons 3de levensjaar. Wat we er eventueel wel nog uit kunnen halen komt voldoende voor in de overige levensmiddelen die we nuttigen. Dat melk de witte motor is etc. is pas relatief laat bedacht (in de laatste 40 jaar ergens?). Er zijn bevolkingsgroepen die geen dierlijk melk kennen (of in ieder geval niet als voedingsbron), sommigen van hen kunnen zelfs ziek worden van melk. Of lactose-intolerantie hieraan gelijk is is mij onbekend

[ Bericht 24% gewijzigd door sentiao. op 08-11-2007 13:23:28 ]
  donderdag 8 november 2007 @ 13:22:53 #56
94617 Ps2K
pi_54454063
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:08 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Maar in haast is het voor een mens wel mogelijk meer dan 7 items te onthouden.
Het maximum van het werkgeheugen is 7, maar mensen onthouden vaak minder dan 7 items. Ook kan je makkelijk meer onthouden als je je er op focust. Je kan jezelf er makkelijk op trainen om meer dan 7 willekeurige voorwerpen te onthouden in zeer korte tijd. Het werkgeheugen kan dan wel 7 items aan, maar het effectieve 'korte termijn' geheugen varieeert sterk van mens tot mens, van situatie tot situatie.
Hier was gisteren een docu over op NGC. Er zijn truukjes om op korte termijn meer te onthouden zoals een schaakspeler die het bord opdeelt in blokken. Zo kon zij door slechts een vluchtige blik op een plaatje van een schaakbord de stukken neerzetten (24 posities), waarbij ze eigenlijk maar 5 items hoefde te onthouden.
Werden de schaakstukken willekeurig op het bord geplaatst dan was ze niet in staat om het plaatje te reconstrueren.
pi_54454165
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:22 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Hier was gisteren een docu over op NGC. Er zijn truukjes om op korte termijn meer te onthouden zoals een schaakspeler die het bord opdeelt in blokken. Zo kon zij door slechts een vluchtige blik op een plaatje van een schaakbord de stukken neerzetten (24 posities), waarbij ze eigenlijk maar 5 items hoefde te onthouden.
Werden de schaakstukken willekeurig op het bord geplaatst dan was ze niet in staat om het plaatje te reconstrueren.
Wat ik bedoelde was eigenlijk dat je je iets-langere-geheugen kan trainen om mee te helpen dat maximum van 7 items te vergroten. Een andere manier is uiteraard d.m.v. een truuje. Helaas moet je hier waarschijnlijk wel altijd van te voren weet wat je te zien zal krijgen. Dat schaaktruukje werkt namelijk hoogstwaarschijnlijk niet als je 24 etenswaren moet onthouden .

Zeer interessant topic. De persoonlijke toevoegingen, discussie, research en persoonlijke ervaringen van mensen zijn zeer goed te nuttigen .
  donderdag 8 november 2007 @ 13:45:46 #58
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_54454569
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:08 schreef sentiao. het volgende:

Ik denk dat TS deze zelf ook wel kan vinden op 't net. Mijn idee van dit topic is denk ik dat je je eigen toevoeging inbrengt. Semi-algemene bekendheden posten is uiteraard niets ergs, maar plaats ook iets van jezelf.
Juist, klopt als een bus. Ik wou ook eigenlijk voorkomen dat mensen hele lijsten kopieëren van een site en hier gewoon pasten. De feitjes zijn wel leuk, maar ik zie ze liever in 100 posts terug, leest trouwens ook makkelijker en roept eerder discussies op.
quote:
Zeer interessant topic. De persoonlijke toevoegingen, discussie, research en persoonlijke ervaringen van mensen zijn zeer goed te nuttigen.
De bagage die bij dit topic meekomt is inderdaad leuk om te lezen.

Hier nog een feit:
Wanneer een krokodil je achtervolgt dan moet je in een zig-zag wegrennen. doordat de krokodil zelf ook met zn kop heen en weer gaat, raakt hij verward en zelfs helemaal de weg kwijt.

Tijdens een safari in Kenia die ik met mn familie deed, is dit voorgedaan door een ranger. Deze hield een stuk vlees bij de crock en liep er daarna mee weg. De crock in pursuit en de ranger begon weg te rennen in een zig zag. De kroko draaide zelf een keer rond en stopte gewoon. Heel apart om te zien.
pi_54461400
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:22 schreef Ps2K het volgende:

[..]

anker dat ben ik vergeten te kijken

My Brilliant Brain toch?
  donderdag 8 november 2007 @ 19:11:38 #60
94617 Ps2K
pi_54462475
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:28 schreef boyv het volgende:

[..]

anker dat ben ik vergeten te kijken

My Brilliant Brain toch?
Nee iets met genius in de titel. Het ging er om of het aangeleerd is of vanzelf komt
pi_54466186
Wall street heet zo omdat Peter Stuyvesant daar ooit een muur heeft laten bouwen om zich tegen de Engelsen te verdedigen. Da's niet helemaal gelukt maar hij heeft er toch nog een mooie deal weten uit te slepen. De Engelsen kregen Nieuw Amsterdam (later York omdat ze hunDutchess nogal mochten) en wij kregen Suriname.

En zo was iedereen uiteindelijk toch weer happy. :-)
Your mind is like a parachute, it works best when it's open...
pi_54485318
Ik dacht dat dit verschijnsel voornamelijk op FOK! voorkwam, maar het blijkt een breder fenomeen dat ook wetenschappelijk onderzocht wordt:
quote:
The Dunning-Kruger effect is the phenomenon wherein people who have little knowledge think that they know more than others who have much more knowledge.

The phenomenon was demonstrated in a series of experiments performed by Justin Kruger and David Dunning, then both of Cornell University. Their results were published in the Journal of Personality and Social Psychology in December 1999
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 10 november 2007 @ 00:08:28 #63
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_54495919
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:45 schreef BenjaminFranklin het volgende:

[..]

Juist, klopt als een bus. Ik wou ook eigenlijk voorkomen dat mensen hele lijsten kopieëren van een site en hier gewoon pasten. De feitjes zijn wel leuk, maar ik zie ze liever in 100 posts terug, leest trouwens ook makkelijker en roept eerder discussies op.
[..]

De bagage die bij dit topic meekomt is inderdaad leuk om te lezen.

Hier nog een feit:
Wanneer een krokodil je achtervolgt dan moet je in een zig-zag wegrennen. doordat de krokodil zelf ook met zn kop heen en weer gaat, raakt hij verward en zelfs helemaal de weg kwijt.

Tijdens een safari in Kenia die ik met mn familie deed, is dit voorgedaan door een ranger. Deze hield een stuk vlees bij de crock en liep er daarna mee weg. De crock in pursuit en de ranger begon weg te rennen in een zig zag. De kroko draaide zelf een keer rond en stopte gewoon. Heel apart om te zien.
klopt idd dat je meot zigzaggen, maar heeft dat niet gewoon te maken met dat een krokodil gewoon nogal log is op 't land?

oke, 't zijn echt domme beesten, maar of ze nou in de war raken als je zigzaggend wegholt?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:09:16 #64
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_54508628
Het is onmogelijk om te niezen met je ogen open

De meest voorkomende achternaam in Nederland is De Jong
Non possumus non loqui
pi_54511418
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:09 schreef Knip het volgende:
Het is onmogelijk om te niezen met je ogen open

De meest voorkomende achternaam in Nederland is De Jong
De meest gebruikte woordcombinatie in onze taal is "ik vind".

Ik vind dat eigenlijk wel verrassend! Oeps...
Your mind is like a parachute, it works best when it's open...
  woensdag 14 november 2007 @ 01:58:49 #66
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54591881
Verliefdheid is eigenlijk gewoon een stoot progesteron, en is na ongeveer 3 jaar 'uitgewerkt'. Daarna houd je van iemand.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 14 november 2007 @ 02:09:57 #67
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54591992
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:53 schreef boyv het volgende:

Het eerste leven op aarde waarschijnlijk eencellige algen waren, genaamd prokaryoten.
Bedoel je niet Archaea Algen waren iig niet de eerste vorm van leven op aarde, prokaryoten (waarschijnlijk) wel
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_54695289
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:58 schreef Bravebart het volgende:
Verliefdheid is eigenlijk gewoon een stoot progesteron, en is na ongeveer 3 jaar 'uitgewerkt'. Daarna houd je van iemand.
Bedankt voor de info, (vandaar dat na 3 jaar mijn ex en ik onze eigen weg gingen) Na het doorlezen van alle posts heb ik geen feitje meer toe te voegen.... ze zijn al genoemd geloof ik. Toch bedankt allemaal
Suit up! Because it's going to be LEGENDARY!
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:43:10 #69
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_54747907
haha
pi_54747957
HAHA
pi_54752996
Amstelveen is de grootste europese stad zonder station
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: