Dus als je je arm afhakt is het jouw arm niet meer?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:58 schreef BenjaminFranklin het volgende:
- Een normaal persoon kan zijn of haar elleboog niet likken
Lekker bijdearm.. hand zeg. Je snapt toch wat ik bedoel? Om hier nou de wijsneus uit te gaan hangen vind ik een beetje overbodig. Kom anders met een leuk feitjequote:Op dinsdag 6 november 2007 12:12 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dus als je je arm afhakt is het jouw arm niet meer?
He he.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:12 schreef Livedeejay het volgende:
Mohammed is de meest voorkomende naam in de wereld.
Een 'normaal' persoon? Je bedoelt iemand die zijn elleboog niet kan likken?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:58 schreef BenjaminFranklin het volgende:
- Een normaal persoon kan zijn of haar elleboog niet likken
Eigenlijk was dat Anaximander. Weliswaar een wat primitieve versie, maar dat zijn de ideeen van Matthew, Darwin of Russel natuurlijk ook in het ligt van de hedendaagse kennis.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Darwin was niet de eerste die publiceerde over de evolutieleer maar Patrick Matthew.
Lijkt me nogal duidelijk ja. Je snapt het toch? Ik zet er ´normaal persoon´ neer omdat er mensen zijn die extreem flexibel zijn en die het dus wel kunnen. Maar elke henk en jan zoals wellicht jij en ik kunnen dat niet.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een 'normaal' persoon? Je bedoelt iemand die zijn elleboog niet kan likken?
Cool, nog nooit eerder van gehoord.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat Anaximander. Weliswaar een wat primitieve versie, maar dat zijn de ideeen van Matthew, Darwin of Russel natuurlijk ook in het ligt van de hedendaagse kennis.
Volgens mij was dat toch Patrick Matthew die als eerste de goede richting aangaf.quote:Op woensdag 7 november 2007 01:28 schreef boyv het volgende:
Darwin was dan ook niet de eerste die erover publiceerde, maar wel de eerste die de goede richting aan gaf.
Dat gaf ik zelf ook al aan. Anaximander had geen flauw benul dat natuurlijke selectie een rol zou spelen, maar er werd dan ook gesproken over 'evolutieleer'. Het concept dat bepaalde soorten voortkwamen uit andere soorten werd wel degelijk voor het eerst door Anaximander geopperd. 'Speculeren' is natuurlijk ook wel een wat makkelijke kwalificatie. In de wetenschap moet je je toch enigzins baseren op het beschikbare empirische bewijs. Dat was ten tijde van Darwin, Wallace en Matthew al een stuk omvangrijker dan in de tijd van de oude Grieken. Net als dat tegenwoordig weer vele malen groter is dan in de 19e eeuw. Van DNA of RNA hadden ze toen nog nooit gehoord. Vandaar dat Darwin's theorie ook al weer deels achterhaald / incompleet is in vergelijking met de hedendaagse evolutionaire biologie.quote:Op woensdag 7 november 2007 01:26 schreef boyv het volgende:
The Origin of Species By Means of Natural Selection is even wat andere koek dan dat speculeren van die Anaximander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |