quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:44 schreef Belana het volgende:Ik heb het hele verhaal niet helemaal gevolgd fuente, dus vergeef me als ik domme dingen zeg. Ik ben zelf vroeger altijd oor-patient geweest en oren zijn moeilijke dingen. druppels heb je in verschillende vormen, vaak wordt een verdovende versie gegeven, is dat bij saartje ook het geval?
heeft ze ontstoken oren? Ik zou het iig allemaal niet al te lang door laten gaan en je snel door laten verwijzen, want druppels doen in mijn ervaring niet veel. sterkte ermee!
snoopy, de waterpokken zijn vrij snel verdwenen, hij heeft nog wel wat korstjes, maar dat is alles. (Ezra heeft nog steeds nergens last van overigens)
Verder lijkt Liam echt veel rustiger vandaag. Hij is lief en knuffelig en wilde net zelf toch maar weer naar bed, dus ok, hij ligt in bed nu

Allereerst: fijn dat de waterpokken bijna over zijn!
sara heeft eerder (voor haar buisjes, en tijdens haar buisjes) ook al eens oordruppels gehad, dat waren verdovende. Ook heeft ze 2 orale antibiotica kuren gehad destijds, die hebben nooit iets gedaan dus dat wil ik niet nog een keer (waarom troep in zo'n lijfje stoppen als het voor haar oren weinig doen, dat idee).
Ze heeft nu een ander soort druppels met een soort antibiotica erin (kan het nu niet nakijken want ze is op het kdv), of het ook verdovend is weet ik eigenlijk niet.
Haar rechteroor is flink ontstoken, maar doordat de troep er wel uitkomt heeft ze er weinig last van (ze zit er niet aan, slaapt goed enz.) ze vindt het alleen vreselijk als we eraan komen (ook met schoonmaken van de oorschelp enz).
Het liefst wil ik gewoon dat ze naar de KNO kan, dat er even goed gekeken wordt of er bijvoorbeeld een nieuw buisje in moet, of dat het onder een roesje even goed schoongespoeld wordt enz. Maar onze HA zegt ook dat als hij te snel doorverwijst, de KNO niets doet.
Ik was zelf ook een 'orenkind' vroeger en heb daardoor een gehoorbeschadiging links (doordat de boel binnen vervormd is geraakt door de ontstekingen) en dat wil ik bij Sara wel voorkomen.
Ik zal vanmiddag nog eens kijken welke druppels ze nu pcies heeft, en sowieso sta ik maandag als eerste bij de HA voor een verwijzing als het niet beter geworden is

Dank je wel meis!
Ik hoorde van mijn moeder trouwens een gruwelijk verhaar afgelopen week. Een meiske van 4 uit haar straat had ook altijd oorontstekingen. Buisjes, amandelen eruit, hele reutemeteut werd gedaan, maar ze bleef rommelen. Nu is die ontsteking naar binnen geslagen en heeft ze een abces in d'r oor, maar echt heel diep. Die hebben ze er met een operatie van 6!! uur maar deels uit kunnen halen, waarbij 2 gehoorbeentjes werden verwijderd (die waren gewoon kapot ofzo) en haar trommelvlies gereconstrueerd is, ofzo. Nu moet ze nog een keer, voor de rest van het abces, en is ze ook zo goed als doof aan die kant.
Bah, ga je wel van piekeren, hoewel ik rationeel gezien best weet dat dat niet zomaar gebeurt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
SaraMerel Ukje