abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54455281
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:48 schreef Ladybos het volgende:
Goed hoor van Demi en Julius en Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54471829
En Morris natuurlijk Maar die is ook al een grote jomme, dus dan verwacht je het gewoon toch ;-)
  vrijdag 9 november 2007 @ 07:40:14 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_54473675
Liam gaat na ons homeopaat bezoek echt door vanalles heen, tot hoge koorts aan toe vannacht, maar hij sliep wel tot kwart voor 7
stormy waters...
sailin'
pi_54474050
Ben benieuwd of het zo doorzet Belana!
  vrijdag 9 november 2007 @ 08:36:09 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54474151
Das lekker Belana!

En ik zag goede resultaten met tekenen, zindelijkheid..

Saskia gaat sinds deze week naar de psz, aangezien ze niet meer naar het kdv gaat. Ze vindt het allemaal maar verwarrend, zeker omdat het in hetzelfde gebouw is. Ze heeft al een paar keer aan de juffen gevraagd waar de bedden zijn, en dat ze gingen opruimen omdat ze bijna opgehaald zouden worden was haar reactie 'Nu al?". Ze zit in dezelfde groep als d'r vriendinnetje en dat is wel heel leuk, vriendinnetje vind 't ook helemaal geweldig dat ze nu zo vaak met Saskia kan spelen Dat wordt nog wat als ze straks tegelijk naar dezelfde basisschool gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:52:40 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54491195
Is toch ook allemaal best verwarrend.

En Morris Fijn hoor Snoop, dat het zo gaat nu
pi_54503328
Hier weer eens een poging zindelijkheidstraining. Maar tot nu toe nog niet veel succes. Ik ben hier echt niet zo goed in Eén ongelukje en ik voel me alweer moedeloos. Terwijl Noah is nou ook nog niet zó oud, dus echt haast heeft het niet. En het hoeft al helemaal niet in één keer goed te gaan natuurlijk. Maar als ik na één ongelukje al moedeloos wordt, straal ik daar vast wel iets van uit, en dat werkt al helemaal niet goed waarschijnlijk....

Ze zeggen dat je moet wachten tot je kind eraan toe is. Volgens mij moeten we hier juist wachten tot ik eraan toe ben.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:40:26 #58
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54503624
Ik moet zeggen dat ik er weinig aan heb hoeven doen, Demi gaat al een tijdje na een verschoning op het potje zitten, dan maakt ze een pssstt geluid en dan gaat ze pamper weer aan, gewoon voor de gein dus.
Tot een paar dagen terug, toen plaste ze ineens echt en sindsdien geeft ze dus aan waneer ze moet plassen.

Ik heb er zelf dus eigenlijk niks voor hoeven doen, en hier ook 2x een ongelukje gehad hoor, dan is ze zo druk aan het spelen dat ze geen tijd heeft om naar het potje of de wc te gaan.
pi_54503816
Noah gaat soms mee met mij als ik naar de wc ga. Zodoende wilde hij op een gegeven moment ook af en toe zelf plassen. Dat deden we dan ook gewoon, alleen kwam er nooit een plas. Ook wel eens geprobeerd met een ochtend (toen deed ie nog middagdutjes) geen luier aan, en dan hield ie het soms de hele ochtend op. Dan plaste ie pas als ie een luier aan had. En soms ook gewoon ongelukjes.
Laatst was ie zwemmen met mijn zus, en toen zei ze dat als ie moest plassen dat ie dat moest zeggen want hij kon niet in het zwembad plassen. Op gegeven moment zat ie met zn handen in z'n kruis en m'n zus vroeg of ie moest plassen. Toen heeft ie in de luier geplast.

Hij kán het dus wel, en de wil is er ook wel. Maar als ie op de wc zit gebeurt er nooit iets. Het lijkt wel alsof ie zich dan kan niet kan ontspannen ofzow. Kraan open heb ik al eens geprobeerd, hem alleen op de wc laten zitten zodat ie in zn eentje misschien wat meer kan ontspannen. Maar nee, tot nu toe helpt het allemaal niet.

Maar goed, we zijn pas één dag bezig met deze nieuwe poging, en pas één ongelukje. Dus ik moet het natuurlijk wat meer tijd geven. Het zal vast wel een keer goedkomen. En als dat niet nu is, dan misschien volgend jaar. Pff ik denk dat ik dit maar op briefjes moet plakken door het hele huis ofzow
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54504940
Wij zijn begonnen met plassen op het potje. Potje voor de tv of in haar kamer met een boekje erbij. En daarna een sticker als beloning. Binnen 2 weken was ze zindelijk en daarna zijn we van het potje over gegaan op de wc, ook met stickers als beloning. Enige keer dat ze nog op het potje plast is als wij nog in bed liggen, daarna kruipt ze weer terug haar bedje in.
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:25:33 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54511910
Jolie en ik hebben net samen Kinderen voor kinderen pffffffff gekeken. Samen op de bank voor de televisie, Jolie al in pyjama met een beker thee en een bakje met lekkers. Voor het eerst. Leuheuk! Dat mag nog veel vaker
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:48:07 #62
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54512547
Whaaaa! Dat hebben wij EXACT zo gedaan. Echt helemaal zo. En ze genoot ervan, van het speciale.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:01:01 #63
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54512912
Leuk Jolie genoot er ook van. Volgens mij vooral van het idee dat ze nog niet naar bed hoefde na het klaarmaken enzo. En dat terwijl ze normaal eigenlijk pas later naar bed gaat maar daar heeft ze natuurlijk nog geen weet van
pi_54513282
Ah wat leuk zeg, lijkt me heerlijk als Saartje iets groter is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54513742
Noah vond het niet leuk. Hij heeft bij het 3e nummer de tv maar uit gezet
©Dumbo
pi_54520699
wat lief! Volgend jaar zittenwij ook op de bank.
Emma is gisteravond bij haar oma gaan logeren. Haar grote nicht (van 4) was er ook dus dikke pret! Ze had op het kdv een sintmaarten liedje geleerd.
Dus we hebben de lampion maar meegenomen Voordat de deur open ging was ze al aan het zingen maar stopte toen ze haar nicht zag. Uiteindelijk bij oma heeft ze nog even gezongen. "De koeien hebben rokjes" Vanavond mag ze weer zingen bij de andere oma en opa. Langs de deuren doen we volgend jaar wel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 11 november 2007 @ 09:37:50 #67
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54520861
De koeien hebben rokjes? Huh?

Ik wil nog even wat vertellen, ik wist niet goed of ik het kon plaatsen maar ik doe het toch gewoon. Gister waren we op een verjaardag en er was een meisje van Jolie haar leeftijd. We kennen haar en Jolie ging met haar spelen. Na een tijdje zag ik Jolie een beetje sip kijken, dus ik keek wat er gebeurde. Bleek dat het meisje Jolie probeerde op te jutten om stiekem chips en lekkers van de tafel te pakken maar ik had gezegd dat Jolie niet mocht. Jolie zei dat ook maar dat meisje zei steeds weer 'Doe maar als jou mama niet kijkt, dan doe je de handjes op je rug dan ziet ze het niet. Stiekem doe je het dan.' Jolie moest bijna huilen zag ik dus ik heb geprobeerd om ze af te leiden maar dat werkt bij ons nooit zo goed Ik ben er niet zo goed in en Jolie die vertelde meteen wat er aan de hand was. 'Ik mag dat toch helemaal niet zomaar doen,' zei ze maar ze was duidelijk wel in de verleiding gebracht. En ik zei dat ze zich niet moest laten overhalen om dingen te doen die ze eigenlijk niet wil. Uiteindelijk gingen ze weer spelen en was het gewoon leuk.
Maar toen we naar huis gingen hoorde ik dat meisje weer tegen Jolie zeggen, 'Pak dan nog snel iets, nu kan je nog, doe je de handjes op de rug en eet je het straks op.' Ik was echt verbaasd over zulk gedrag bij een meisje van die leeftijd dus ik zei tegen de kinderen (ook tegen die van mij) dat ik het echt niet netjes vond. En dat als je moeder gezegd heeft dat je niets mag pakken, dat het dan ook niet mag. Wat de rest van de mensen ook zegt. Het meisje schrok echt heel erg, ze werd zelfs een beetje rood. Ik schrok er ook van. Ik wist niet dat ze zich al zo betrapt konden voelen ofzo op deze leeftijd. Had gedacht dat het allemaal nog anders was, zoals ze met elkaar omgingen. Ik vond het ook een sneu dat ik er iets van gezegd had, het is immers niet mijn kind maar het zat me echt niet lekker. Het was echt een beetje raar vond ik en ik vond ook dat ik mijn kind een beetje moest helpen. Lastig echt, vind ik. Zulke dingen, wanneer grijp je in en wanneer niet? En reageer ik dan niet te gevoelig omdat ik zie dat mijn kind zich staande moet houden, moet ze dat dan allemaal maar zelf uitvinden of moet ik dat sussen? Bah.
pi_54520893
LB, ik denk dat ik precies zo zou reageren als jij hoor. Helemaal niks mis mee. Maar ik ben ook wel erg verbaasd over het gedrag van dat kindje eerlijk gezegd
pi_54520928
Ik denk dat je heel goed gereageerd hebt, Luchtbel. Het is belangrijk voor dat meisje en de andere kinderen dat ze horen dat dat echt niet netjes is. Voor Jolie en de anderen als bevestiging en voor dat meisje als correctie. Jolie heeft het heel knap gedaan maar kan nog best jouw hulp gebruiken om met dit soort situaties om te gaan. Bovendien heb je het heel netjes gezegd.
Naar he, dat sommige kinderen al zo zijn? Ik ken ook zo'n kind in mijn omgeving. Dat vind ik ook moeilijk.
  zondag 11 november 2007 @ 09:47:49 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54520932
Ja nou, ik wil helemaal niet naar doen over dat meisje. Het is echt een lief kind, ik denk eerder dat zij misschien eens zo opgejut is (en ik zag dat zij van haar opa en oma iets kreeg waarvan haar ouders hadden gezegd dat het niet mocht dus misschien komt het daar vandaan) Maar ik was echt een beetje verbaasd over hoe het ging terwijl ik dacht dat die kinderen samen aan het spelen waren. Ik weet gewoon echt niet wanneer het goed is om in te grijpen of dat ze het zelf maar moeten uitzoeken en Jolie dus voor zichzelf moet opkomen. Maar dat geeft al aan hoe raar het voelde, ze zijn pas drie jaar.
pi_54520958
Als ze drie jaar zijn, kunnen ze nog wel wat hulp gebruiken daarbij hoor. Het is heel moeilijk om het in dit soort situaties zelf uit te moeten zoeken (voor veel volwassenen zelfs nog) dus ik vind het juist goed dat je ingrijpt. Zo geef je Jolie handvatten om met dit soort dingen om te gaan.
  zondag 11 november 2007 @ 10:05:26 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54521057
Ja is misschien ook wel zo. Ik vind het wel echt lastig te bepalen wanneer je moet ingrijpen op deze leeftijd. Ik weet ook van mezelf weet dat ik niet altijd even begripvol en soms wat euh te hard kan reageren, dus ik denk meestal wat langer na voordat ik wat zeg tegen andere kinderen. Jolie is natuurlijk ook vaak onder de kinderen en dan ben ik er niet bij dus ze moet ook wel leren om het zelf te doen. Maar ja, ze moet dan ook weten wat wel of niet mag en kan en dat moet ze natuurlijk wel van mij leren.
pi_54521295
LB Emma trekt twee zinnen bij elkaar uit het liedje, De koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan.
Ik vind dat je het goed hebt gedaan, ik zou het ook zo doen. Je hebt Jolie laten weten dat het goed was dat ze naar je toe kwam. En ik zou idd ook het ander kindje er op aangesproken hebben, zoals jij hebt gedaan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54521542
Morris heeft het virusje te pakken waar Lis donderdag/vrijdagnacht last van had. Overgeven dus....
Hij heeft nu al 2x overgegeven en zegt: 'ik wil geen melk meer spugen'
Bah, ik hoop dat hij er snel weer vanaf is.
  zondag 11 november 2007 @ 12:03:34 #75
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54522552
LB je hebt het goed aangepakt hoor. Ik ben verbaasd dat kindjes op die leeftijd al zo "sneaky" kunnen zijn. Net wat je zegt, misschien heeft een ander kindje haar ooit zo opgejut.

Snoop, ik hoop ook dat Morris snel weer beter is.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')