abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:44:36 #276
24188 Belana
kloon van belana
pi_54875437
LB, het is een hoop geregel he? vind ik ook. toestand is het. straks moeten we 'smorgen Ezra naar de oppas brengen en Liam naar de BSO. gelukkig wil onze oppas Liam wel uit school halen, dat is fijn, dan kan ie naar bekend terrein en kunnen wij de kinderen op 1 plek ophalen. het is allemaal gelukkig rond, maar omdat ik straks met 2 instanties te maken heb moet ik zelf mijn teruggave kinderopvang gaan doen. pffff... geregel.
en dan nog al het spannende voor Liam!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 november 2007 @ 13:07:04 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54890389
Ja absoluut. Ik probeer me er niet te druk over te maken maar zo makkelijk gaat dat niet... Afwegingen allemaal he? Buitenschoolse opvang? Oppas? Een combinatie daarvan? Voorschoolse opvang? Gaat ze met iemand met de auto mee? Hoe zal het contact met de school dan gaan? Hoe blijf ik op de hoogte? Hoe gaat zij zich dan staande houden? Hoe kun je dat het beste uitleggen/ voorbereiden? En dan is het hier natuurlijk nog niet echt dichtbij. Maar ik moet het wel al regelen enzo. Spannend hoor! Ik lees met je mee dus!
pi_54926294
Sinnukaassie bonne bonne boele Zingt Sara vol overgave!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:36:33 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_54947734
Op 8 januari gaat Liam voor het eerst naar school om te oefenen
hij mag vanaf dan iedere dinsdagochtend komen tot ie 4 is de 24e en vanaf dan voor het echie
stormy waters...
sailin'
pi_54947766
watrete spannend belaan!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:00:27 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54948295
oei Liam! dat komt dichtbij! Heb je er zin in?

Gaat het goed Belana, met z'n slaap?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:30:16 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_54964945
Nou, hij had natuurlijk die bijstelling gehad in zijn medicijn en daar kreeg ie dus weer een terugval van, dus alweer dagen om 5 uur wakker magoe, dat hoort erbij, eerst weer terugval voordat er verbetering optreedt. verder gaat het wel beter met hem, hij speelt iets meer bijvoorbeeld. gisteren heeft ie de hele dag zitten knippen. gewoon stukjes afknippen van papier hoor, maar tot voor kort kon hij dat niet en hij was nu heel trots dat ie dat kon, dat was heel lief
Nu is ie alleen weer ziek sinds gisteren. flink hoesten en hoge koorts dus nu hebben we weer een aanvullend middeltje gehaald net.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:10:48 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54966782
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:30 schreef Belana het volgende:
Nou, hij had natuurlijk die bijstelling gehad in zijn medicijn en daar kreeg ie dus weer een terugval van, dus alweer dagen om 5 uur wakker magoe, dat hoort erbij, eerst weer terugval voordat er verbetering optreedt. verder gaat het wel beter met hem, hij speelt iets meer bijvoorbeeld. gisteren heeft ie de hele dag zitten knippen. gewoon stukjes afknippen van papier hoor, maar tot voor kort kon hij dat niet en hij was nu heel trots dat ie dat kon, dat was heel lief
Nu is ie alleen weer ziek sinds gisteren. flink hoesten en hoge koorts dus nu hebben we weer een aanvullend middeltje gehaald net.
Wat gek eigenlijk, dat ie om beter te gaan eerst gaat hoesten. toch, eerder moest ie een bijstelling vanwege de hoestdrank??

Er lijkt mij zo van de zijlijn een oorzakelijk verband. Balen dat ie weer zo vroeg is, wél lekker dat hij wel beter gaat spelen. Nou maar hopen dat ie van school zo moe wordt dat hij wel móet slapen...

afgaande op onze waakhond:
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:08:36 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_54970385
nou dat hoesten enzo is natuurlijk gewoon een virusje oid, maar dat is wel lastig, als je dus chemische medicijnen gebruikt wordt het effect van de homeopathie teniet gedaan, dus vandaar dat ie nu een homeopatisch medicijn heeft gekregen. staat in principe los van de behandeling die hij al had.
moet zeggen, hij hoest niet meer nu, maar hij heeft nog wel koorts, ik hoop dat dat gaat zakken.
het is wel lastig, omdat je zo gewend bent aan chemische medicijnen en je weet wat de effecten daarvan zijn, van de homeopathie weet je dat niet. ik kan onze homeopaat gelukkig altijd bellen. of ten minste dat doe ik gewoon en dat is ok.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 19:41:56 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54973627
Ziekte is groei toch? een sprongetje maken ze dan vaak. Misschien dat ie toch ook gewoon een cognitieve ontwikkeling doormaakt en straks nóg iets kan...
moet echt met Daan ook naar de arts. hij zweeft zo enorm op een wolkje en slaapt zo weinig. Het is denk ik beter voor hem...
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:53:00 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_54977203
ik moet zeggen dat ik in zijn algemeenheid heel positief tegenover die homeopathie sta hoor, nog steeds. Ik zie echt de verandering. het doet iets met hem en ondanks nog steeds de mindere slaap, is het positief. hij is minder agressief (hij kon heeeeeeel boos worden) en hij is meer gaan spelen. hij is weer liever en rustiger. de slaap gaat ook wel komen denk ik. maar zelfs als dat niet zo is, hij is nu al veel beter te genieten.
het is heel lastig te omschrijven wat de verandering is merk ik, maar dat het goed is, dat staat voorop.
Ik vind de omschrijvingen bij de medicijnen die ik krijg voor hem ook steeds heel treffend.
zoals die van vandaag. snel opkomende koorts met rode wangen, maar droog warm. grote ogen met grote pupillen. beetje verdwaasd. en nog meer van dat soort omschrijvingen. zij vroeg me aan de telefoon meteen al wat dingen en o.a. wanneer de koorts opkwam. nou dat was gistermiddag en vannacht om een uur of 3 was het echt erg. valt precies onder dat medicijn: koorts vanaf ongeveer 3 uur 's middags en 3 uur 's nachts het
ergst. frapant vind ik dat. zo stond er ook dat als bij gebruik van het medicijn eenmaal zweten zou gaan optreden dat het de betere kant op gaat. Nick is daarstraks even bij hem gaan kijken en hij lag flink te zweten.
ik weet niet, ik heb gerust veel vragen (ben een mens van duidelijkheid ) maar ik vertrouw enorm hierop.

mmm... heel verhaal, moest het even kwijt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:56:56 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54977309
Ik ben ook zeer positief over homeopatie hoor! En dat van die groei is iets wat ik ook echt zie in mijn kinderen. Na een periode van ziekzijn kunnen ze ineens "iets".

Blij dat Liam zo goed reageerd en dat je je er goed bij voelt. Want zo moet het zijn!
Heb écht zin om met mijn mannetje (nou ja, -tje ) ook te gaan.
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:14:22 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_54977722
ik had de mijne via deze site trouwens, ivm vergoeding van de verzekering.

dat van die groei na ziek zijn ben ik wel met je eens ja
het is alleen met Liam wel even wennen dat ie de laatste tijd zo vaak ziek is. totdat ezra geboren werd is hij eigenlijk nooit ziek geweest

Liam had het trouwens vanmiddag erover dat hij wel zijn naam wilde leren schrijven. leuk is dat, zoals die interesse er ineens is hij gaat school echt wel leuk vinden denk ik.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:33:47 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54978200
ah, dank je voor de link. Hier in het dorp woont toevallig een homeopate. Daar wilde ik dan heengaan.
Raar is dat zeg, dat ie ineens een inhaalslag ziekzijn maakt...

Ik ben heel benieuwd hoe onze Bram zich gaat houden op school. En je naam al willen schrijven... Knap hoor! hopelijk valt het niet tegen op school...
  zondag 2 december 2007 @ 06:40:13 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_54984322
hij heeft goed geslapen en werd half 6 wakker zonder koorts

sorry voor het dagboek gehalte
stormy waters...
sailin'
  zondag 2 december 2007 @ 07:16:26 #291
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54984344
Fijn, Belana.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 2 december 2007 @ 11:40:26 #292
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54985725
Ik sluit mij aan bij het -ziek zijn en wat nieuws kunnen -verhaal. Emma kan sinds de bronchitus over is veel beter praten. Ze maakt langere en betere zinnen en praat ook meer lijkt wel. (en ze was al zo'n spraakwaterval)

Emma is erg bezig met letters. Ze kent er al een paar en wil er ook steeds meer leren. We gaan er wel in mee maar wel op wat zij aandraagt, we gaan dus niet 'les' geven zeg maar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 2 december 2007 @ 17:27:07 #293
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54994260
Kan dat dagboekgehalte schelen man Belana, als dat het al is. Als je het kwijt moet Fijn dat het goed ging vannacht. En begin van het nieuwe jaar al wennen op school. Leuk!

Ik vind de leeftijd die Jolie nu heeft echt heel leuk. We waren in het zwembad vandaag, Jolie ging zwemmen met mijn ex. Ik ben helaas steeds niet lekker dus kan het niet met haar doen en ze had het al zo vaak gevraagd, wanneer ze weer een keer mocht zwemmen. En ze vond het zo leuk Het is echt heel fijn om te zien vind ik. Zeker ook om te zien hoe ze zo vol overgave iets kan doen maar het eigenlijk niet kan Rondspartelen met dichtgeknepen neus. 'Zie je hoe goed ik kan koprollen mama?!' En het tij lijkt nu echt te keren hier, ik durf het niet hardop uit te spreken nog. Zo duidelijk is het nog niet. Maar in ieder geval gaat het met haar en mij samen een heeel heeeeeeeeel stuk beter.
  zondag 2 december 2007 @ 18:24:11 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_54995448
even heel zachtjes dan: dat klinkt goed LB

Liam heeft vandaag geen koorts meer gehad, wel nog lekker een middagtukkie gedaan en nu liggen ze alle 2 al plat. morgen weer naar de oppas de hele dag, dus dat is vermoeiend genoeg.
stormy waters...
sailin'
  zondag 2 december 2007 @ 19:53:42 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54997555
Fijn hoor, Luchtbel. Ik durf het gewoon hardop te zeggen want ik voel dat ook steeds meer in je berichten.

Belana, ook fijn dat Liam weer koortsvrij heeft. En dan vanaf 8 januari al proefdraaien op school, spannend hoor , maar ik heb het idee dat dat met Liam hardstikke goed zal gaan en dat hij er al best wel klaar voor is.

Jelief, fijn dat Emma zich ook weer beter voelt en dat je dan ziet dat ze even de inhaalslag maakt. Ik vind wel dat ze al heel vlot is met letters en zo
Nou zijn die van mij er ook helemaal niet zo mee bezig, dus dat ken ik ook helemaal niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 december 2007 @ 06:52:05 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_55006982
dat middagtukje was niet zo'n goed idee geloof ik
Liam is vanaf vannacht half 3 wakker geweest, hij vond het wel tijd om op te staan
wel steeds weer naar bed gestuurd, maar om kwart voor 5 zat meneer aangekleed en wel op de trap.
man, wat ben ik boos geweest hij was wel schuldbewust vanochtend, en we hebben het weer goed gemaakt, maar poeh heej...
stormy waters...
sailin'
pi_55007193
Oei Belana, dat valt niet mee zeg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 december 2007 @ 09:01:29 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55007650
oei...... Da's wel heeel vroeg!

Wat klinkt het heerlijk bij jullie LB! Jullie doen van die gezellige dingen steeds. Maakte me bewust van het feit dat ik dat eigenlijk veels te weinig doe..
Wij zijn vorige week naar het zwembad geweest. Ook voor de fun, maar voornamelijk om grote broer voor zijn B-diploma te laten oefenen. Bram vraag nu elke dag wanneer we weer gaan. Vond het ook geweldig!

Leuk dat het je ook opviel Jelief. Weet niet waar ik dit ooit hoorde, maar vind het telkens zo frappant dat het ook écht zo is. En wat knap van Emma, al geïnteresseerd in letters!

Ik vind het zooo snel gaan. Vanochtend had Bram zich ook aangekleed en zat ie toen ik beneden kwam al aan de door zijn grootste broer gesmeerde boterham Hij heeft me steeds minder nodig. Dat is aan de ene kant heerlijk. Maar ook zo dubbel. Mijn kleine mannetje
  maandag 3 december 2007 @ 09:13:54 #299
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55007762
Luchtbel, wat fijn! Ondanks dat jij het nog heel voorzichtig zegt is het al wel heel fijn dat het zo voelt. En wat de buurvrouw ook zegt; jullie doen leuke dingen steeds. Knap vind ik. En heel erg fijn voor Jolie natuurlijk.

Dat ziek zijn en sprongen maken... Ik had het nog nooit zo bekeken, maar als ik terugdenk is het wel erg herkenbaar.
En Belana... half 3.... Wat vreselijk veel te vroeg zeg.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:33:13 #300
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55031402
Lief zoals jullie reageren. Ik voel me echt gesteund door dit topic. Klinkt misschien stom want het is maar een topic over peuters maar gewoon fijn jullie reacties. Gewoon voor alles met Jolie.
Gister was ik pepernotenmoeder bij haar op de peuterzaal wel leuk om soms mee te kunnen kijken daar!

Belana hoe ging het vannacht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')