Eigenwijze peuters? Naaah, dat herken ik dus helemaal niet!!

Léon is de laatste tijd wel wat brutaal. Dan zeg je: "Nou moet je ophouden."
En dan krijg je boos terug: "Nee JIJ moet ophouden!" Incl. het boze gezicht en het wijzende vingertje. Stiekum grappig, maar we zijn er wel mee bezig nu.
Léon is vanochtend op 'schoolreisje'. Zijn eerste echte.

Er is op het kdv een speciaal 3-jarigenproject: vanaf 3 jaar spelen ze gezamelijk op de gang/gaan naar de psz of gaan naar de 'opa's en oma's' in het bejaardentehuis. Ook doen ze op de gang veel werk wat ze op de psz ook doen. Leuk project en inmiddels 5 jaar oud. Dus mochten alle 3-jarigen mee naar de 'ballenbak'. Met de bus en patat toe, de hele mikmak.
Vanmorgen was het zover. Met Pietenmuts op bracht ik hem weg. Hij had helemaal geen zin, is weer erg aanhankelijk de laatste tijd en wilde dus niet weg bij mama en oma. Maar oma zei vanmorgen het magische woord: feestje. En toen wilde hij wel!
Bij het kdv aangekomen zat de hal al vol met kinderen en ouders. Dat vond hij wel wat overweldigend en bleef veilig bij me staan. Tot hij overspoeld werd door zijn vriendjes en sindsdien had hij geen oog meer voor mij.
De hele groep werd verzameld, ze moesten hand in hand lopen. Dan zie je je knulletje daar lopen en dan smelt ik bijna. Zo lief.
Ik heb snel een kusje gestolen van hem, want ik wist dat hij me al helemaal vergeten was. Die kans zou ik niet meer krijgen.

Het hele spul de bus in en ik zag hem helemaal niet meer. Om de bus heen gelopen en ja hoor, daar zat hij. Prinsheerlijk helemaal achterin met zijn vriendjes. Vrolijk zwaaiend naar mij en ik kreeg ook nog een dikke handkus. Daar moest ik het maar mee doen.
Ik kan hier zo vreselijk van genieten als hij zo'n plezier heeft, zo opgewonden. Straks haal ik hem weer op, ben benieuwd hoe hij het gehad heeft. Het begin was in ieder geval goed.
Kleine kereltjes worden groot.

(in het geval van Léon, echt groot)