abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:13:27 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54400401
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 13

ik gooide m dicht....
ff kijken of ik nog iets bijzonders moet met de OP. Maar hier verder dus....

Peuters

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna

kind ertussen geknutseld...

[ Bericht 45% gewijzigd door Lois op 20-11-2007 20:30:35 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:17:14 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54400499
misschien kan een van de modjes even kijken naar mijn fröbelwerk? alvast dank...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54402660
Ze eet de mandarijntjes soms op, maar ze vind het leuker om ze te pellen

Momenteel zitten wij ook in een fase. Eten is bagger, luisteren.. wat is dat.. dreinen dreinen dreinen als ze dr zin niet krijgt.
Moet iets van een strafplekje gaan verzinnen maar aangezien we in de gang aan het verbouwen zijn is dat lastig. Ik wil ook neit dr kamer daarvoor gebruiken anders gaat ze dalijk dr kamer/bed associeren met straf... Iemand tips??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:04:42 #4
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54403165
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:43 schreef Vicky het volgende:

Momenteel zitten wij ook in een fase. Eten is bagger, luisteren.. wat is dat.. dreinen dreinen dreinen als ze dr zin niet krijgt.
Moet iets van een strafplekje gaan verzinnen maar aangezien we in de gang aan het verbouwen zijn is dat lastig. Ik wil ook neit dr kamer daarvoor gebruiken anders gaat ze dalijk dr kamer/bed associeren met straf... Iemand tips??
de supernanny doet dan een stoel ofzo als strafplek...Geen idee of het werkt, ik kies toch altijd voor de gang..
meer ook omdat ik dan vaak kwaad ben en betreffende kind even uit mijn gezichtsveld moet...
Maar bij gebrek aan een gang is misschien een stoel iets? of een hoek? persoonlijk lijkt me dat niks, een hoek...

nou, daar heb je wat aan .
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:21:04 #5
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54403530
Wij hebben idd ook de gang als strafplek En Ambertje kan idd doordraven als ze iets graag wil. KOEKIE!!!

Robin is zaterdagavond voor het eerst uit logeren geweest en dat ging prima! We kregen lekkere dikke knuffels toen we hem weer op gingen halen

Oevr een klein uurtje moeten we op het CB zijn, ben benieuwd wat ons vandaag weer te wachten staat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54403604
hou op over KOEKIE.. nog ff en ze verandert zelf in een koekie...

Vanmorgen zijn we gaan zwemmen en Robin riep om een koekie. Amber en Robin kunnen elkaar nogal naapen dus Amber begon ook over koekie en die bleef maar roepen.. ARRGGHH
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:38:19 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54403973
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:17 schreef debuurvrouw het volgende:
misschien kan een van de modjes even kijken naar mijn fröbelwerk? alvast dank...
Ik vind 't prachtig.
Heb alleen het linkje naar het vorige topic veranderd. FOK! maakt er namelijk zelf al netjes de TT van, dus je hoeft dat niet zelf te construeren met url= etc.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:41:03 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54404037
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind 't prachtig.
Heb alleen het linkje naar het vorige topic veranderd. FOK! maakt er namelijk zelf al netjes de TT van, dus je hoeft dat niet zelf te construeren met url= etc.
superb! en weer wat geleerd
toch bedankt voor het kijken...
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:42:11 #9
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54407987
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:43 schreef Vicky het volgende:

Bij ons is 'de gang' de badkamer. Misschien een idee?
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:14:07 #10
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54408711
Nou, de schade bij het CB 89 cm en 15,0 kg. Een "pittig" gewicht, maar de verhouding wordt steeds beter. Geen gemiep over het feit dat hij nog met slapen een speen heeft, terwijl me met 1 jaar was verteld dat hij er absoluut a la minuut van af moest Verder is Robin weer helemaal goedgekeurd, dus we hoeven pas weer over een jaar terug te komen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 6 november 2007 @ 19:33:25 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54411762
Iemand nog tips voor hoe om te gaan met een vreselijke uitprobeerpeuter (behalve een flinke rol behang)? Ik vind het heel naar om toe te geven maar ik vind mijn eigen kind op dit moment helemaal niet leuk. Hij luistert niet, is brutaal, gooit en smijt met alles wat ie tegenkomt en als ik hem op z'n donder geef dan lacht hij me midden in mijn gezicht uit. Ik weet het echt zo onderhand niet meer.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54412096
M@x hier helpt het strafkrukje goed, ik waarschuw 2 x, 3e keer is strafkruk. Op de gang, kan ik haar zien en horen maar ze kan niets doen (zoals spelen op der kamer). En als ze niet luistert wanneer ze bijv aandachtig kijkt naar een tekenfilm, dan zet ik die uit voor straf.
  Jubileum moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:04:34 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54412474
M@x wat mij ten eerste heel goed door deze periode heeft geholpen is begrijpen waarom je peutermonster lacht. Ze lachen je nl niet uit, maar ze lachen in de hoop dat jij meegaat lachen en je zo minder boos bent. Ze vinden boos heel erg eng, en ze lachen eigenlijk in de hoop dat het aanstekelijk is omdat ze geschrokken zijn.
Ik heb dat ooit op een pedagogische cursus gehoord en dat heeft mij door heel veel moeilijke momenten heen geholpen.
Daarnaast is het gewoon een kwestie van volhouden van de grenzen, want daar heb je straks alleen maar meer plezier van. Het is een vervelende fase, soms een lange fase, maar hij gaat echt over. Het is een kwestie van consequent grenzen aan blijven geven en daarna heb je tijdenlang een modelkind, echt!
Sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:11:07 #14
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54412655
Wat hier óók heeft geholpen, behalve een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange adem, is omkeren van aandacht geven.
Ik betrapte mijzelf dat ik het wel lekker rustig vond als Bram aan het spelen was. deed ik ook wat voor mijzelf. Tot ie ging klieren, rellen, etteren en drammen. Dan werd ik boos, hij ook, en tataaa weer een aanvaring. En zijn gedrag werd slechter en slechter. tot het punt dat we de hele dag in de clinch lagen.
Toen ben ik echt enorm over mijzelf heen gestapt. Ben bij hem gaan zitten toen hij lekker speelde en gaf aandacht aan leuk en gezellig gedrag.( in het begin was dat heel weinig, maar toch...) Dat geklier enzo ben ik gaan negeren. en eigenlijk vrij vlot keerde het allemaal om. Nu kan ik ook gewoon zeggen: ik doe wat voor mijzelf ik kom straks weer bij je kijken.
Geen idee of dit voor jou iets is....
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:51:16 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_54413796
het is een periode waar we geloof ik allemaal doorheen moeten m@x. zo herkenbaar, dat niet leuk vinden van je eigen kind, heel naar is dat. wat lois zegt is heel erg waar. en hier helpt rustig blijven. vooral rustig blijven.
en wat hier heeft geholpen is : "ga maar even op de trap zitten nadenken over waarom je daar moet zitten" en dan ook vragen daarna waarom en pas er af laten komen als ie het "goeie" antwoord heeft gegeven. ze weten het namelijk best wel. dit is een tip die ik kreeg van iemand. het maakt dat hij ook echt even stil staat erbij en ik vind het prettiger, "nuttiger" voelen dan alleen maar op de trap zitten.
maar het is een rot periode en dat is het. hier heeft het vrij lang geduurd, maar dat kwam ook door de geboorte van ezra er tussen door denk ik. Inmiddels gaat het veel beter.
sterkte ermee! en schrijf het maar van je af, je kunt je misschien mijn wanhoop soms ook nog wel herinneren.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:15:23 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54414455
Hier is die fase pas net voorbij geloof ik en kampen we nog af en toe met de naweeen..
Doorbijten, aan je grenzen vast blijven houden, consequent blijven, etc, etc.. je kent ze allemaal wel Komt natuurlijk voor Kai ook nog de scheiding bij en de hele nieuwe situatie die daaruit ontstaat.. die moet natuurlijk ook uitgetest worden..

Ooit wordt het beter.. echt waar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54414710
weinig aan de bovenstaande tips toe te voegen, maar ook hier herkenning hoor m@x, het hoort er gewoon bij en gaat inderdaad gelukkig ook weer voorbij. ik merk dat ik er door die ervaringen met Piet bij Anna nu heel anders in sta. bij Piet trok ik het me ook veel persoonlijker aan, nu kan ik er heel anders naar kijken. en dan nog weet ze me soms aardig tot wanhoop te drijven! sterkte ermee!
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:50:30 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_54415568
Ik ben met liam vandaag naar de homeopaat geweest, 1,5 uur lang zitten praten over Liam, wie hij is, hoe hij reageert op dingen etc. daar komt dan een bepaald type uit, in zijn geval "mercurius" en aan de hand daarvan wordt een middel erbij gezocht. dat wordt ook nog eens soort van getest via een apparaat. dit is de zeeeer vereenvoudigde weergave van een hele enerverende ervaring. Liam heeft vanmiddag bij haar 2 korreltjes gekregen, opgelost in water, waar hij 1 slok van mocht nemen. binnen een paar minuten was er reactie, hij werd heel rustig en gaf toe aan zijn vermoeidheid. Dit ene slokje gaat een aantal weken werken, en dan zal de eerste week er een heftige reactie plaatsvinden, een verergering van een aantal dingen die bij hem horen. Dit hebben we al gemerkt, vlak na het eten werd hij super super druk. wel rustig gaan slapen, maar net werd hij wakker, overstuur en badend in het zweet. (het zweten was 1 van de kenmerken van zijn type)
dit zijn dingen die ik allemaal moet gaan bijhouden in een dagboekje.
als het goed is gaat hij na de heftige reactie de rust tegemoet, allerlei dingen zullen beter gaan. na verloop van tijd zal het dan ineens weer minder gaan en dan moet ik haar bellen en in overleg de 2e keer een korreltje geven. dit zal resulteren in een definitief effect. in december heb ik dan weer een afspraak bij haar.
het voelde allemaal heel goed en gezien Liam's reactie erop nu al denk ik dat het genoeg doet en gaat doen. ik heb er vertrouwen in
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:55:28 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54415742
Klinkt goed Belana! Wat een reactie hè, ik verwonder me er altijd over. Ben heel benieuwd hoe het hem verder zal vergaan op de korrels. Hopelijk gaat het hem gauw de zo gewenste nachtrust opleveren. Veel succes ermee!
Zie trouwens alweer een overeenkomst met onze "waakhond" hevig zweten in zijn slaap...
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:59:28 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_54415843
jij kende de homeopatie dus al begrijp ik debuurvrouw?
ja, wat een overeenkomsten he!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:02:42 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54415943
Fijn Belana, dat je er vertrouwen in hebt. Ik weet nooit helemaal wat ik er van moet denken, maar als jij nu al een duidelijke reactie ziet zal het wel echt iets doen.

M@x, ik herken je wanhoop. Het wordt minder, maar daar heb je nu even niks aan. Wat Lois zegt vind ik wel heel raak.

Nou, Job's eerste ochtendje school schijnt redelijk goed te zijn gegaan. Volgens de juffrouw vond hij het leuk en heeft hij zich heel goed gedragen. Volgens Job was er niks leuk en heeft hij zich helemaal niet goed gedragen . We kiezen er maar voor om de juf te geloven.
Hij mocht naast Katja zitten en Katja heeft ons verteld dat Job gekleid heeft en dat hij daar wel plezier in had. Volgens Job heeft hij helemaal niks gedaan, alleen maar op zijn stoel gezeten . Gelukkig dus dat we wat objectieve getuigen hebben.
Morgen moet hij weer en dan gaat hij ook wennen bij de BSO en moet hij mee met de bus. Katja gaat op woensdag niet naar de BSO, dus dat wordt logistiek nog een lastige operatie. We halen Katja op van school en dan mag Job niet mee naar huis, maar moet naar de BSO. Dat vraagt natuurlijk om moeilijkheden morgen, maar goed...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:02:51 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_54415948
een aantal van de dingen van zijn type: veel praten, veel vragen, veel willen leren, overal even aanzitten, geen moment stil staan op dezelfde plek, nooit lang met 1 ding bezig, boosheid, zweten, slecht slapen, wijs voor de leeftijd, hangen aan mama en veel bevestiging nodig van mama, pfff, dat zijn er zo een paar die me het meest bij zijn gebleven
stormy waters...
sailin'
  woensdag 7 november 2007 @ 09:02:49 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54422516
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:02 schreef Belana het volgende:
een aantal van de dingen van zijn type: veel praten, veel vragen, veel willen leren, overal even aanzitten, geen moment stil staan op dezelfde plek, nooit lang met 1 ding bezig, boosheid, zweten, slecht slapen, wijs voor de leeftijd, hangen aan mama en veel bevestiging nodig van mama, pfff, dat zijn er zo een paar die me het meest bij zijn gebleven

dit is haast eng.
*verzekering gaat regelen.
  woensdag 7 november 2007 @ 09:05:37 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54422545
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:59 schreef Belana het volgende:
jij kende de homeopatie dus al begrijp ik debuurvrouw?
ja, wat een overeenkomsten he!
ja, maar van mensen om me heen. Mijn moeder is eigenlijk van een soort monster veranderd in een aardig iemand. ( hai mam)
maar zoals gezegd, wij moeten het nu zelf betalen. En daar zijn de problemen nu niet "groot genoeg"voor.
Heb zelf ineens heel erg allergie. Dat lijkt me ook wel fijn via homeopatie op te lossen
pi_54423831
Nou vanmorgen zijn we met Sara naar de HA geweest. Ze zit nog steeds vol en haar oortje loopt ook al weer een tijd. We hebben nou een verwijzing voor een inhalatie allergietest (de voedsel is al eens eerder gedaan en toen kwam er niets uit). Ze heeft slijm boven in d'r luchtpijp, dat heeft ze eigenlijk altijd. Haar linkerbuisje valt eruit (ligt al voor in het oor) en haar rechterbuisje (waar het loopoor zit) is niet te zien. We kijken dat een halve week aan, als haar oor dan nog loopt krijgt ze een kuurtje, als dat niet werkt zal het wel een nieuw buisje worden met een oortoiletje. Lekker knudde weer dus, maar gelukkig heeft ze er zelf tot nu toe niet zoveel last van!
Wat de voedselallergie betreft, we moeten gewoon doorgaan zoals nu, dus bijhouden wat ze eet en drinkt en als ze reageert dan elimineren en provoceren.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')