abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54405839
De plaat bij het verhaal...

Ik twijfel tussen:
Chemical Brothers - Salmon Dance
Pet Shop Boys - Yesterday, When I Was Mad
pi_54405900
My Chemical Romance - House of Wolves
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:09:43 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54406093
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt wel de hots op Rienk Kamer nu natuurlijk
Ja dat is míjn man natuurlijk, wat aanstaande apocalypsen betreft
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_54406338
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat is míjn man natuurlijk, wat aanstaande apocalypsen betreft
Hij woont vlakbij je. Drie hunebedden naar rechts en dan bij de tweede hunebed aan de linkerhand.

Is het toeval dat SCH afgelopen weekend in Drenthe was?
pi_54406362
Hart van Nederland
quote:
Onduidelijkheid drama Hoogeveen
Mijnheremetiet, het was me het drama wel
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:44:42 #186
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_54406819
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef SCH het volgende:
Hart van Nederland
[..]

Mijnheremetiet, het was me het drama wel
Het was in ieder geval geen komedie
Maar je hebt wel gelijk, die extremistische untermedia tegenwoordig blazen alles op naar extremen. Geile sukkels.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:22:41 #187
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_54407558
Waar gebruik je dat spul voor?

En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_54407864
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:22 schreef Principessa het volgende:
Waar gebruik je dat spul voor?

Volgens google:
quote:
Uses: Used as an intermediate in the synthesis of dyes, antioxidants, pharmaceuticals and gasoline, in gum inhibitors, poultry medicines, and as a corrosion inhibitor.
Dat is wel een specifieke variant van die stof overigens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54408060
p-Nitroaniline; Evaluation of the carcinogenicity and genotoxicity
Conceptrapport commentaartermijn tot 19 oktober 2007.

Op verzoek van de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid evalueert en beoordeelt de Gezondheidsraad de kankerverwekkende eigenschappen van stoffen waaraan mensen tijdens de beroepsmatige uitoefening kunnen worden blootgesteld. In het voorliggende advies neemt de subcommissie Classificatie van Carcinogene Stoffen van de Commissie Gezondheid en Beroepsmatige Blootstelling aan Stoffen van de Raad, die deze evaluatie en beoordeling verricht, p-nitroaniline onder de loep. p-Nitroaniline wordt gebruikt als intermediair bij de productie van verschillende stoffen, zoals antioxidanten en kleurstoffen.

Op basis van de beschikbare gegevens leidt de subcommissie af dat p-nitroaniline onvoldoende is onderzocht. Hoewel de gegevens het niet toelaten de stof te classificeren als kankerverwekkend voor de mens of als moet beschouwd worden als kankerverwekkend voor de mens, is waakzaamheid is geboden. De subcommissie adviseert daarom p-nitroaniline te classificeren als verdacht kankerverwekkend voor de mens. Dit komt overeen met een classificatie in categorie 3 volgens de richtlijnen van de Europese Unie. Binnen deze categorie komt de situatie het meest overeen met subcategorie b.

26 juli 2007
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54408076
Virus dierenhandel blijkt chemische stof
AMSTERDAM - UPDATE 13:30 De stof waardoor de mensen in een Hoogeveense dierengroothandel onwel werden, is waarschijnlijk het brandbare nitroaniline. De stof zou ook explosief zijn.

Dat verklaart mogelijk ook waarom ook mensen met brandwonden naar buiten kwamen, zo meldt RTV Drenthe. Burgemeester Urlings wilde nog niet bevestigen dat het om de stof zou gaan.

De 23 mensen die in Groningen in het ziekenhuis lagen omdat ze onwel waren geworden bij Annen Animal Center, zijn vanmorgen naar huis gegaan. Het RIVM zegt dat er geen gevaar voor besmetting is.

'Het gaat goed met de mensen', aldus burgemeester Urlings van Hoogeveen tijdens een persconferentie waarin hij weinig te melden had. 'Het is een voorbijgaand heftig ongemak voor hen'.

De slachtoffers hadden last van trillerigheid, uitslag en duizeligheid nadat ze de dierenhandel bezochten.

De 77 mensen die in quarantaine hebben gezeten in een buurtcentrum, zijn maandagavond laat al naar huis teruggekeerd.

Hoe de nitroaniline in de zaak terecht kwam, is onbekend. De RIVM heeft maandagmiddag metingen verricht. Ook wordt gekeken of er verband bestaat met een kaaiman die dit weekend in de winkel dood is gevonden en twee doodzieke kaaimannen.

Sjoerd Robijn uit Hoogeveen zei vanmiddag tegen RTV Drenthe dat de buitenwacht meer wist dan de mensen die binnen moesten blijven. 'Pas om vijf uur vanmorgen hoorden we dat er niks aan de hand was'.

De winkel is afgegrendeld. Binnen zijn nog vogels en andere dieren. De beesten worden verzorgd.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54408120
pi_54408183
Was het nitroaniline?
Het is nog onduidelijk welke stof bezoekers van het Hoogeveense dierencentrum Annen Animal Centrum maandag onwel maakte. Dat zei burgemeester Willem Urlings van Hoogeveen dinsdag tijdens een persconferentie.

Nitroalniline?
Het gerucht dat het om de stof nitroaniline, ook wel aminobenzeen, zou gaan kon Urlings bevestigen noch ontkennen. Het onderzoek is nog in volle gang. Ook is nog niet duidelijk hoe de stof in het dierencentrum terecht is gekomen. Eerder werd al bekend dat het niet om een biologische besmetting gaat.

De burgemeester vertelde dat het met alle slachtoffers weer goed gaat. ,,Het was een voorbijgaand, heftig ongemak. Ze verkeren allen in goede gezondheid'', aldus Urlings tijdens de persconferentie. De gemeente zal langere tijd klaarstaan met nazorg en medisch advies. Ook wil ze in contact blijven met de mensen die last hadden van klachten.

Alle mensen, die maandagavond naar het UMCG in Groningen zijn gebracht, zijn inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aniline

Aniline : een kleurloze grondstof die gebruikt wordt in de productie van kleurstoffen. Kleurstoffen op basis van aniline dringen diep in het leder en laten alle natuurlijke lederkenmerken zichtbaar.
hmm men maakt tasjes van die krokodillen zeker?
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:51:29 #193
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_54409451
heb vanmorgen nog wel gelachen om de goed voorgelichte verslaggever bij RTL:

" ik sta hier in Hoogeveen" .... met het UMC Groningen achter zich

" het betreft geen biologische oorzaak, dus gaat men verder op zoek naar bacterien en virussen"... sinds wanneer is dat niet meer biologisch
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:00:12 #194
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_54409620
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:50 schreef zhe-devilll het volgende:

Aniline : een kleurloze grondstof die gebruikt wordt in de productie van kleurstoffen. Kleurstoffen op basis van aniline dringen diep in het leder en laten alle natuurlijke lederkenmerken zichtbaar.
hmm men maakt tasjes van die krokodillen zeker?
Dan zou die eigenaar het verdienen ook!

Thanx voor opzoeken!
En ze leefden nog lang en gelukkig
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:05:38 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54409715
Toch jammer. Niet eens één sterfgeval.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:09:03 #196
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54409778
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:51 schreef greatgonzo het volgende:
heb vanmorgen nog wel gelachen om de goed voorgelichte verslaggever bij RTL:

" ik sta hier in Hoogeveen" .... met het UMC Groningen achter zich

" het betreft geen biologische oorzaak, dus gaat men verder op zoek naar bacterien en virussen"... sinds wanneer is dat niet meer biologisch
Ik lolde
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:11:14 #197
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54409811
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:05 schreef Ringo het volgende:
Moet toch wel een knap complot zijn, als ze vijf doden onder tafel kunnen vegen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:13:11 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54409837
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:11 schreef gronk het volgende:

[..]

Moet toch wel een knap complot zijn, als ze vijf doden onder tafel kunnen vegen
Tja, wat dat betreft heb ik echt GEEN vertrouwen meer in onze "rechtsstaat".
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:14:40 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54409859
Om over de HEREN JOURNALISTEN nog maar te zwijgen. Laffe meelopers.
pi_54410032
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:05 schreef Ringo het volgende:
En gisteravond waren het er nog zeven
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:24:51 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54410074
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:22 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En gisteravond waren het er nog zeven
Waar blijft de tijd
pi_54411898
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:00 schreef Principessa het volgende:

[..]

Dan zou die eigenaar het verdienen ook!

Thanx voor opzoeken!
Als de eigenaar schuld heeft, dan zal hij heel veel
moeten betalen!
pi_54412526
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Het gerucht dat het om de stof nitroaniline, ook wel aminobenzeen, zou gaan kon Urlings bevestigen noch ontkennen.
Aminobenzeen is aniline, en geen nitroaniline. Logisch ook, amino duidt op een NH2-groep en nitro staat dacht ik voor een NO2-groep. Tsja, als de pers zich met de natuurwetenschappen bezig gaat houden gaat het in 99 van de 100 gevallen mis.
pi_54416474
INCIDENT DIERENGROOTHANDEL

06 november 2007

21.50 uur
Oorzaak letsel onopgehelderd
Bron: gemeente Hoogeveen

Geen medische gevolgen voor betrokkenen
Er worden voorlopig geen resultaten verwacht uit het onderzoek naar de oorzaak van het letsel dat tientallen mensen maandag in Hoogeveen hebben opgelopen. Het wetenschappelijk, biologisch en toxicologisch onderzoek geeft nog geen uitzicht op een concreet resultaat.

Dat heeft burgemeester W. Urlings dinsdagavond tijdens een persconferentie meegedeeld. Urlings constateert wel dat steeds duidelijker is dat de betrokkenen geen blijvend medisch letsel zullen ondervinden. Ook is gebleken dat alleen de mensen die daadwerkelijk in het pand zijn geweest risico hebben gelopen.

Met deze gegevens zal de gemeente zich nu vooral gaan bezighouden met de nazorg aan de betrokkenen. “Achteraf”, zegt Urlings, ,,hebben we in een buitengewoon onzekere situatie besluiten genomen die achteraf –gelukkig- overbodig zijn gebleken. Maar dat is beter dan omgekeerd”.

Vijfentwintig mensen hebben de nacht van maandag op dinsdag in het UMCG in Groningen doorgebracht nadat zij in of nabij de dierenzaak onwel waren geworden. Bijna tachtig mensen die naar de vestiging van Annen Animal Centre toekwamen om poolshoogte te nemen of te assisteren –zoals journalisten en hulpverleners- werden enkele uren in quarantaine gehouden tot kort na middernacht bleek dat zij alsnog veilig naar huis konden.

De burgemeester zegt behalve opgelucht vooral trots te zijn op de snelle en adequate manier waarop de hulpverlening in Drenthe de zaak heeft aangepakt. Dat heeft bijgedragen aan het begrip dat veel slachtoffers hebben getoond.

Urlings gaat ervan uit dat er geen aanleiding meer zal zijn voor volgende persconferenties. Het bedrijfsterrein is inmiddels weer vrijgegeven. De politie heeft na onderzoek in het pand geen gevaarlijke stoffen meer aangetroffen. Het onderzoek zal ook in strafrechtelijke zin worden voortgezet. De brandweer heeft de honderden vogels, vissen en knaagdieren in het pand in overleg met de eigenaars van eten en drinken voorzien. De gemeente zal de komende dagen de handen nog vol hebben met de nazorg en afhandeling van de gebeurtenissen.

Bron: www.hoogeveen.nl
Maybe there's some truth to the illusion....
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:40:33 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54417098
Ik vind overigens dat er goed gehandeld is hoor. Ik hoor nu al weer mensen op radio en tv roepen dat het overdreven was. Ja, makkelijk praten achteraf. Als het eens een keer níet adequaat gebeurt, loopt iedereen ook weer te zeiken. Gezanik altijd.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:04:27 #206
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54417788
P'sies. Wat ik al eerder zei: dit is een hele mooie gelegenheid geweest om eens te kijken of 't hele circus werkt. Beter een keer te veel geoefend, dan te weinig.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54419809
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoor nu al weer mensen op radio en tv roepen dat het overdreven was. Ja, makkelijk praten achteraf. Als het eens een keer níet adequaat gebeurt, loopt iedereen ook weer te zeiken. Gezanik altijd.
Maak je geen zorgen, als die mensen hun zin krijgen hoor je als er wel een keer een serieuze uitbraak is niks meer van de zeikerds. Simpelweg omdat dat dan fysiek onmogelijk gemaakt is.
pi_54423956
Wat mij interessanter lijkt is dit:

De dierenhandel Annen Animal Center wordt achtervolgd door rampspoed. Het centrum in Hoogeveen was pas een maand open. In maart van dit jaar brandde een vestiging van Annen Animal center in Schuinesloot helemaal uit. Daar kwamen ruim 2500 dieren bij om het leven. Hoogeveen was de nieuwe vestiging.

Afgelopen vrijdag liet daar een kaaiman het leven, twee andere werden ziek. Het is nog onduidelijk of de klachten van maandag en de ziekte van de beesten iets met elkaar te maken hebben.

De eigenaren hebben in het verleden nog een paar andere tegenslagen gehad.

Ze zullen toch niet afgeperst worden?
pi_54424526
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind overigens dat er goed gehandeld is hoor. Ik hoor nu al weer mensen op radio en tv roepen dat het overdreven was. Ja, makkelijk praten achteraf. Als het eens een keer níet adequaat gebeurt, loopt iedereen ook weer te zeiken. Gezanik altijd.
Inderdaad! Dat zei ik gisteravond ook toen iemand opmerkte dat het wel overdreven was. Er had er maar één hoeven te overlijden en iedereen zou aan de schandpaal zijn gegaan. Dom volk!
Go hard or go home
  donderdag 8 november 2007 @ 23:10:17 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54469322
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')